XXL Nutrition

Het grote iPhone topic

Heb even op samsungmobile.com gekeken. Dit wordt het nieuwe android-toestel van Samsung, de i7500:

i7500.jpg

die vind ik dus lelijk :')
de s8000 cubic zou ook op android draaien, dus met capacitief scherm en is dan weer mooier maar is nogal plastiekachtig als je hem vergelijkt met de sTvolle omnia:
big.jpg

wat ik me nu afvraag is of iedereen hier nu de iphone heeft met T mobile??
ik heb gehoord dat het ook met andere abo's kan en zijn die mensen hier?

en is iedereen tevreden over de provider?

ik krijg al die app's niet op mn iphone...weet iemand hoe ik kan zorgen dat ik er alles zo op kan zetten zonder te betalen?

Ik download al mijn apps via firefox en de site www.appulo.us
Maar je kan ze niet zomaar installeren. Je moet eerst een itunes account maken(gratis) en een gratis app downloaden. Nu kan je de gedownloade apps gwn openen.
Dit gaat natuurlijk allemaal met gejailbreakte iphones.

Alleen T-Mobile. (Ik werk voor T-Mobile, vandaar!:D)

Ja, dat willen jullie graag iedereen laten denken he! :D
Bij o.a. 2call.nl, smartphonestunts.nl, phoneshop.nl, gsmhuis.nl en nog een aantal andere sites kun je gewoon een simlockvrije iphone met een abonnement van een andere provider bestellen!

ps, klopt het dat morgen de prijzen van de 3gs bij t-mobile bekend worden gemaakt?

Ja, dat willen jullie graag iedereen laten denken he! :D
Bij o.a. 2call.nl, smartphonestunts.nl, phoneshop.nl, gsmhuis.nl en nog een aantal andere sites kun je gewoon een simlockvrije iphone met een abonnement van een andere provider bestellen!

ps, klopt het dat morgen de prijzen van de 3gs bij t-mobile bekend worden gemaakt?

Waar heb je die info vandaan? Ik was vandaag vrij, zou best kunnen dat dat vandaag besloten is, maar ik heb er zelf geen idee van.

• Topic Starter Topic Starter
Mega pixels zeggen helemaal niks, zolang je geen poster formaat foto's wil

Precies!

Dat is waar maar ik vind 5 MP toch wel een minimum en dat er geen flash bij zit is al helemaal slecht. Toen mijn oude gsm nog werkte gebruikte ik die toch wel regelmatig (ook als zaklamp in een donker wegeltje).
Ik vraag me af waarom ze het dan ook niet doen.
Windows mobile gsm's wil ik ook al niet omdat die met resistieve schermen werken waarbij je toch nog lichtjes moet drukken dus de omnia 2 vliegt ook mn neus voorbij. Dan maar hopen dat samsung een deftig ogende android telefoon maakt.

Idd een led lampje zou erg flex zijn, dat had ik op mijn vorige foon ook en gebruikte ik vaak.

ik snap nog steeds niet waarom de camera zo'n groot sellingpoint is geworden.. ik maak werkelijk waar nooit foto's met mijn mobieltje.

Helemaal mee eens. **** die camera, met je foon kan je toch nooit echt fatsoenlijke foto's maken. Daarom is 2 MP ook echt wel genoeg, je gaat foto's die je met je foon gemaakt het toch niet af laten drukken op A3 formaat ofzo.

Verder vind ik de uitbreiding met de nieuwe 3G ook niet echt super extreem. Snellere processor is wel cool, je kan dan wat vettere spellen spelen, maar niet extreem veel toegevoegde waarde imo. Ik kijk wel uit naar de nieuwe firmware die volgende week komt!

Verder is er op dit moment geen enkele foon die kans maakt enige concurrentie voor de iPhone te bieden. Niet alleen het design en het extreme gebruikersgemak (en dus toegankelijkheid) zijn daar verantwoordelijk voor, maar ook vooral de App Store denk ik. Zonder die store zou ik mijn iPhone echt 95% minder gebruiken, het idee is brilliant. Zeker dadelijk met de nieuwe firmware en nieuwe toepassingen voor Apps (combinatie met hardware) zal de iPhone echt wel een stap in de toekomst zetten waar de concurrenten ver achter blijven. Mooi stukje human centered design waar ze hard op cashen.

precies!

Idd een led lampje zou erg flex zijn, dat had ik op mijn vorige foon ook en gebruikte ik vaak.

Helemaal mee eens. **** die camera, met je foon kan je toch nooit echt fatsoenlijke foto's maken. Daarom is 2 mp ook echt wel genoeg, je gaat foto's die je met je foon gemaakt het toch niet af laten drukken op a3 formaat ofzo.

Verder vind ik de uitbreiding met de nieuwe 3g ook niet echt super extreem. Snellere processor is wel cool, je kan dan wat vettere spellen spelen, maar niet extreem veel toegevoegde waarde imo. Ik kijk wel uit naar de nieuwe firmware die volgende week komt!

verder is er op dit moment geen enkele foon die kans maakt enige concurrentie voor de iphone te bieden. Niet alleen het design en het extreme gebruikersgemak (en dus toegankelijkheid) zijn daar verantwoordelijk voor, maar ook vooral de app store denk ik. Zonder die store zou ik mijn iphone echt 95% minder gebruiken, het idee is brilliant. Zeker dadelijk met de nieuwe firmware en nieuwe toepassingen voor apps (combinatie met hardware) zal de iphone echt wel een stap in de toekomst zetten waar de concurrenten ver achter blijven. Mooi stukje human centered design waar ze hard op cashen.

+1

het besturingssysteem is gewoon brilliant en daarmee lopen ze nu al jaren voor op andere mobiele besturingssystemen. Er is geen enkele gsm op dit moment die zo snel input op het scherm registreert en alles vloeiend weergeeft. Ik denk dat over 2 jaar ook windows mobile en zeker google android ook duizenden apps zullen hebben, maar tot dan is het gewoon bagger en moet je kiezen tussen een gsm die softwarematig nog niet het van het is maar wel een betere camera heeft en kleiner is, ofwel omgekeerd.
In Belgie hebben trouwens nog niet zoveel mensen een iphone. Dat ding is hier bijna onbetaalbaar. Hier kost dat ding van bij de aankoop al direct 500 euro meer dan in Nederland.
Ze mogen die anti-koppelverkoopwet wel eens herzien vind ik.

Kan je een iPhone niet gewoon uit het buitenland bestellen?

Nee dat gaat niet denk ik.
Ik denk dat de enige die de iphone verkoopt hier in belgie mobistar is.
De prijzen zijn nog niet bekend maar neem nu dat hij 600 euro kost dan moet je 600 euro betalen en als je daarnaast ook internet wil (200 mb per maand) dan moet je nog eens 30 euro per maand erbij betalen als abonnement.
In Nederland betaal je dan bevoorbeeld 100 euro voor de gsm en ben je wel verplicht een abo te nemen voor 2 jaar maar in dat abonnement zit dan ook 80% van de prijs van de gsm dus daar is het wel veel goedkoper want neem nu:

Nederland: 100 euro voor de gsm en 2 jaar lang 30 euro/maand = 820 euro
Dan heb je een gsm met internet en met gratis smsjes of belminuten. Dus geen extra kosten er nog bij tenzij je betaald voor de apps of overdreven veel smst enzo.

Belgie: 600 euro voor de gsm en 2 jaar lang 30 euro/maand = 1320 euro.
Je bent natuurlijk niet verplicht voor een abonnement te nemen dus neem nu dat je geen abonnement pakt maar wel elke maand herlaad voor 10 euro zodat je toch elke maand 300 smsjes gratis hebt dan kost hij nog altijd over 2 jaar 840 euro. Zonder internet dan wel. Als je dan kiest zonder internet lijkt het niet veel duurder maar dan ben je toch ook al 30,25 euro kwijt aan intrest als je 3% intrest over 2 jaar rekent. Dat zuigt gewoon want een iphone wil je eigenlijk wel met internet en dan kost dat ding op 2 jaar tijd meer dan een computer.

Er gaan de komende weken nogal wat iPhone's 3G sneuvelen denk ik zo... Vooral waterschade :rolleyes:

In België hebben ze echt een gaatje in hun hoofd als het gaat om de kosten van internet en datalimieten enzo.

Hoe vinden jullie het smsen met een iphone gaan? Zit te twijvelen tussen iphone en htc touch pro (eventeel de 2).

SMS'en gaat super, lekker snel, in het begin ff wennen maar dat gaat al snel erg goed. Wel ff dat klote woordenboek af zetten.

Hoe vinden jullie het smsen met een iphone gaan? Zit te twijvelen tussen iphone en htc touch pro (eventeel de 2).

Ik heb dan wel een SciPhone, maar is precies het zelfde als de Iphone. En ik denk ook dat na even wennen je er prima mee kunt smsen. Maar als ik zou moeten kiezen puur voor het smsen zou ik voor de touch pro gaan.

Qua smsen zou ik voor de Pro II gaan.
Qwerty toetsenbord is groter geworden. (uiteraard toetsen ook)

Scherm is 3.6 inch. (groter dan Iphone) meer pixels.
Touchscreen is aangepast, gebruik van een pennetje is niet meer nodig.

In alle opzichten vind ik de HTC Touch Pro II beter dan de Iphone.

edit: op dikte en gewicht na.

Welke opzichten?

Windows mobile is gewoon absoluut niet sneller met openen en gebruiken van applicaties, heb je het wel eens geprobeerd? hou eens een iphone naast je telefoon :D. Ook internet is op de iphone verreweg het snelst, is al meerdere malen onderzocht.

Bron: http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/nieuwsoverzicht_2009/mobiel_internet_trager

Btw. je kunt alle smsje van elk persoon in 1 scherm gemakkelijk (terug)lezen.
Het is eigenlijk een soort chat menu.

Ja geweldig gejat van de iphone :D

Ik geef wel toe, sms'en vind ik lekkerder en sneller gaan op een normaal toetsenbordje, maar ik zou absoluut geen knoppen op de iphone willen zien, is gewoon ouderwets, al moet het op de iphone nog wel wat getweaked worden

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven