AndroidHealthClinic

Sticky Het grote wie/wat te volgen om te leren over training/voeding topic

Bezoekers in dit topic

totaal niet mee eens, foamrollig is echt totaal niet overhyped vind ik zelf. de standaard foamrollers enzo wel ja. die werken nagenoeg niets. rumble rollers hardere foamrollers en die ballen werken wel goed.

maar verder merk ik zelf veel profijt van foamrollen, vooral in de front delt als voordat ik ga honkballen. merk eigenlijk meteen dat het minder stijf is daarna. gooit dan een stuk fijner.
rest van de spieren merk ik ook wel verschil maar wel minder.

verder zelf ook niet echt een fan van mobilitywod, weet eigenlijk niet waarom maar kan de filmpjes gewoon niet uitstaan

foamrolling is 'overhyped' in the sense dat het aangeraden wordt als de oplossing voor alles, althans dat is hoe ik het zie. Het is voor bepaalde scenarios hartstikke effectief, zoals bij jouw front delt voor het honkballen bijvoorbeeld.
 
http://eatingacademy.com/


Enorm veel informatie over ketose, lipiden en cholesterol (en dan goeie, actuele en diepgaande informatie, niet die mainstream onzin).
 
Nog een hele goeie site in de categorie fysiologie of (medische)biochemie die volgens mij nog niet voorbij is gekomen: http://themedicalbiochemistrypage.org/

Kijk eens hoe helder hun inleiding over gluconeogenese bij voorbeeld is, daarna volgen er 14 pagina's met goede schema's en plaatjes:

Gluconeogenesis is the biosynthesis of new glucose, (i.e. not glucose from glycogen). This process is frequently referred to as endogenous glucose production (EGP). The production of glucose from other carbon skeletons is necessary since the testes, erythrocytes and kidney medulla exclusively utilize glucose for ATP production. The brain also utilizes large amounts of the daily glucose consumed or produced via gluconeogenesis. However, in addition to glucose, the brain can derive energy from ketone bodies which are converted to acetyl-CoA and shunted into the TCA cycle. The primary carbon skeletons used for gluconeogenesis are derived from pyruvate, lactate, glycerol, and the amino acids alanine and glutamine. The liver is the major site of gluconeogenesis, however, as discussed below, the kidney and the small intestine also have important roles to play in this pathway.
 
klopt maar hij doet het al zijn hele leven dus ik geloof hem wel, hij heeft wel dingen die aanneembaar zijn.

Niet echt een argument, ervaring staat niet altijd gelijk aan kennis of kritisch wetenschappelijke literatuur kunnen lezen
 
Heb weer het een en ander toegevoegd
 
waarom is dit topic nog geen sticky?
 
Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je een artikel ergens nomineren als sticky of zo?
 
Back
Naar boven