Fitness Seller

Sticky Het Tatoeage Topic

Hoe pakken jullie het trouwens aan m.b.t trainen met een nieuwe tattoo?

Heb donderdag afspraak en mijn tattooartiest zegt dat ik gewoon kan trainen gelijk er na alleen dat ik hem schoon moet houden.

Heb donderdag afspraak en mijn tattooartiest zegt dat ik gewoon kan trainen gelijk er na alleen dat ik hem schoon moet houden.
Ligt een beetje aan de plek.

Toen ik m'n borst vol liet zetten, bij de stretchmarks tussen borst en schouder, no way dat ik chest kon trainen want het was helemaal beurs :roflol:

Lekker trainen maar wel je gezond verstand gebruiken. Naderhand uiteraard schoonmaken.

Ik heb ze altijd eerst een week of 2 laten genezen.

Ligt ook erg aan de plek waar je je tattoo zet. Het is een wond en als de huid door het trainen veel beweegt kan het zijn dat die niiet mooi geneest.

Beste is om minstens week niet te trainen, 2 is beter.

Bij mij gaf artist ook aan: je kunt direct trainen. Wel goed schoon houden. Denk ook zoals hierboven wordt aangegeven dat het beetje afhankelijk is van plek. Ik heb er eentje aan de binnenkant van mijn onderarm, op de biceps en op de pols. Bij ze allemaal gaf hij aan: je mag gelijk naar de gym.

De keren dat ik een dagje of 2 oversloeg:
- Buitenkant borst / stretchmark area
- Beide handen (volop opgezet en dik)
- Biceps vanwege beurs gevoel

Dat beurse gevoel komt niet door het tattooeren zelf, maar omdat hij de huid constant strak moet trekken tijdens het zetten.

Ook verschillende ervaringen dus. De plek zal trap/schouder/borst regio zijn. Misschien dus even schouders en borst ff paar dagen skippen en benen/rug/armen trainen.

Ik heb er 1 laten zetten op mijn onderarm tot aan mijn pols. Pols is soms nog steeds gevoelig, het is nu 3 weken terug gezet.
Ik smeer hem voor het trainen in met bepanthen baby zalf, om hem soepel te houden.

Voel het zelf aan hoe het gaat met trainen. En forceer niks. Het is en blijft een eind die moet genezen.

Ook verschillende ervaringen dus. De plek zal trap/schouder/borst regio zijn. Misschien dus even schouders en borst ff paar dagen skippen en benen/rug/armen trainen.

bij vrijwel iedereoefening komt de regio die je wilt tatoeëren onder spanning te staan door stand van je armen bij de diverse oefeningen. Persoonlijk zou ik even skippen, zonde dat het eindresultaat wat blijvend zichtbaar is minder word door te snel gaan trainen

Advies verschilt ook per artiest. Ook qua nazorg. Waar de een wilt dat je blijft inpakken en smeren wil de ander zo snel mogelijk lucht drogen. Volg het advies van de artiest op, dat is het beste. Ik kreeg wel als advies 1 á 2 dagen van te voren niet de spieren trainen waar je getatoeëerd wordt. Spierpijn maakt het voor jou vervelender en dus ook voor de artiest. Daarnaast gaat de naald moeilijker er in als de spieren super hard zijn. Ik train meestal de eerste week de spieren van de tatoeage plek niet. Maar aangezien ik een half body suit heb loop je nog wel eens tegen zaken aan. Als je bijvoorbeeld je zij vol hebt lukken pull oefeningen niet, zoals latpull of pullup, dan voel je de huid kraken. Borst en quads zijn ook zaken om rekening mee te houden, terwijl je benen of armen (elleboog weer wel) niet zo heel veel uitmaken.

Uiteindelijk is het een schaafwond die je niet continue stuk wilt maken, want dan krijg je bloed en/of korstjes en kleine witte stipjes te zien.

Laatst bewerkt:
Momenteel druk op zoek naar verschillende shops en artiesten. De stap naar de eerste tatoeage komt steeds dichter bij..

Momenteel druk op zoek naar verschillende shops en artiesten. De stap naar de eerste tatoeage komt steeds dichter bij..

Wauw, even snel overheen gekeken en heel erg impressed over het werk van SDG, vooral mbt dierlijke aspecten waar ik ook naartoe neig

Wauw, even snel overheen gekeken en heel erg impressed over het werk van SDG, vooral mbt dierlijke aspecten waar ik ook naartoe neig
SDG is een topper. De hele lijst zijn sowieso toppers.

Van deze lijst ben ik zelf tot nu toe alleen bij High End geweest en ben zeer tevreden. Deze twee zijn daar gezet:

Terug
Naar boven