AndroidHealthClinic

Sticky Het Tatoeage Topic

Hoe denken jullie over handtattoo's?
Nog steeds job stopper voor bijvoorbeeld een kantoorbaan?
In corporate settings: vaak wel. Het kan hier en daar wat meer coulant zijn, maar vaak is het tot de pols en de rest word niet per definitie gewaardeerd.

Ik zou er imo ook naar kijken (en vind persoonlijk dat tattoo artiesten daar ook wat meer waakzaam voor zijn) hoeveel je al hebt staan. Als je één andere tattoo hebt en vervolgens je handen laat doen, dat is een vrij onhandige keuze. Is het een verlenging van je volle sleeve bijvoorbeeld, dan is het al een ander verhaal.

Afhankelijk van je vakgebied, ambities en wat je momenteel hebt staan zou ik dat wel afwegen tegen de beslissing om het wel of niet te doen.

Ik heb beide handen en vingers getatoeerd. Ik werk op kantoor maar ben hier wel intern terecht gekomen nadat ik 9 jaar op de werkvloer heb gestaan.
Ik heb 2 keer ergens gesoliciteerd bij een ander bedrijf. 1 keer om een bullshit reden afgewezen en 1 keer niets meer van gehoord. Zou me niets verbazen als het hier door kwam. Ik heb er zeker geen spijt van maar snap wel dat het een reden is voor bedrijven om je ergens niet aan te nemen.

In corporate settings: vaak wel. Het kan hier en daar wat meer coulant zijn, maar vaak is het tot de pols en de rest word niet per definitie gewaardeerd.

Ik zou er imo ook naar kijken (en vind persoonlijk dat tattoo artiesten daar ook wat meer waakzaam voor zijn) hoeveel je al hebt staan. Als je één andere tattoo hebt en vervolgens je handen laat doen, dat is een vrij onhandige keuze. Is het een verlenging van je volle sleeve bijvoorbeeld, dan is het al een ander verhaal.

Afhankelijk van je vakgebied, ambities en wat je momenteel hebt staan zou ik dat wel afwegen tegen de beslissing om het wel of niet te doen.

Kan het me voorstellen dat bij Advocaat/ Notaris en Accountantskantoren dit niet als wenselijk wordtg ervaren.
Maar bij kantoorbanen waar men niet zoveel contact heeft met nieuwe klanten zou dit geen probleem moeten zijn aangezien het steeds meer als normaal wordt gezien.
Daarbij als de persoon goed en professioneel overkomt zou dat in mijn ogen geen probleem moeten zijn.

Dat is ook mijn mening, maar de praktijk (en mijn ervaring) is echt anders. Ik heb (enigzins onbewust) pieces laten zetten op plekken die ik met een simpele business casual outfit prima kan verbloemen, maar alsnog was het wel echt met de boventoon dat wanneer ik wel een panty droeg, waarmee het merendeel van mijn tattoos zichtbaar zijn, er toch wel werd gevraagd of ik een dikkere panty wou aandoen zodat het minder op viel.

Het verschilt enorm per bedrijf en bedrijfscultuur, maar over het algemeen is dat wel de realiteit. Als ze twee kandidaten hebben en de keuze moet gemaakt worden, zullen ze vaak toch wel de keuze maken voor iemand die het meest representatief is.

Mijn laatste opdracht was gelukkig op een kantoor waar iedereen super open was erover, maar dat is absoluut niet de standaard. Is het eerlijk? Nee. Is het de realiteit? Helaas (nog) wel.

IMG_9433.JPG

Echt nice 💪

Dat is ook mijn mening, maar de praktijk (en mijn ervaring) is echt anders. Ik heb (enigzins onbewust) pieces laten zetten op plekken die ik met een simpele business casual outfit prima kan verbloemen, maar alsnog was het wel echt met de boventoon dat wanneer ik wel een panty droeg, waarmee het merendeel van mijn tattoos zichtbaar zijn, er toch wel werd gevraagd of ik een dikkere panty wou aandoen zodat het minder op viel.

Het verschilt enorm per bedrijf en bedrijfscultuur, maar over het algemeen is dat wel de realiteit. Als ze twee kandidaten hebben en de keuze moet gemaakt worden, zullen ze vaak toch wel de keuze maken voor iemand die het meest representatief is.

Mijn laatste opdracht was gelukkig op een kantoor waar iedereen super open was erover, maar dat is absoluut niet de standaard. Is het eerlijk? Nee. Is het de realiteit? Helaas (nog) wel.
Tja. vreemd eigenlijk deze tijd. diversiteit en inclusiteit en genderneutraal mag overal maar tattoos nog niet overal?
Raar toch.
Iemand kan representatief zijn en goed overkomen met mooie tattoos. Ik denk dat een klik hebben veel belangrijker is en wie je tegenover je hebt zitten.
Maar ik deel je mening.

Inderdaad; helaas nog wel de realiteit in veel (misschien wel de meeste) bedrijven.

Aan de andere kant, over een jaar of 5-10 zal dit nog meer normaal zijn.
Waarom nu wachten?
:)

Wie probeer je precies te overtuigen? Ik kan je garanderen dat in bepaalde beroepen en sectoren dit nog langdurig een nadeel zal vormen, dat is in elke situatie dus anders. Als jij kosten wat het kost je handen wil laten doen: ga er vooral voor. Maar doe het wel overwogen, want het is gewoon een keuze die nadelige gevolgen kan hebben.

Heb ook mijn hals vol en handen beetje.
Maar als je dit op een forum moet vragen zou ik het al niet doen.
Niet te druk maken hoe andere over je denken en je cv laten spreken.
En zal vast dat ik nu 1-0 achter sta bij een sollicitatie of iets maargoed dat neem ik dan maar voor lief.

Ps wel netjes om iig je baas oid een heads up te geven ipv opeens fully inkt op het werk te komen dat dan weer wel.. :)

Heb ook mijn hals vol en handen beetje.
Maar als je dit op een forum moet vragen zou ik het al niet doen.
Niet te druk maken hoe andere over je denken en je cv laten spreken.
En zal vast dat ik nu 1-0 achter sta bij een sollicitatie of iets maargoed dat neem ik dan maar voor lief.

Ps wel netjes om iig je baas oid een heads up te geven ipv opeens fully inkt op het werk te komen dat dan weer wel.. :)
Er zijn beroepen en/of functies waar zichtbare tattoos simpelweg niet zijn toegestaan.

Tja. vreemd eigenlijk deze tijd. diversiteit en inclusiteit en genderneutraal mag overal maar tattoos nog niet overal?
Raar toch.
Iemand kan representatief zijn en goed overkomen met mooie tattoos. Ik denk dat een klik hebben veel belangrijker is en wie je tegenover je hebt zitten.
Maar ik deel je mening.
Tja, sommige mensen vinden tattoos per definitie niet representatief. Of het komt in de ogen van sommigen 'dom' over om tattoos op bepaalde plekken te zetten, waarvan je weet dat het je carrière op negatieve wijze kan beïnvloeden. Dat straalt dan ook af op het bedrijf en dat risico willen bedrijven niet lopen.

Het is een beetje als een pak dragen. Is het nodig? In principe nooit. Maar het staat netjes en representatief en zo willen bedrijven/organisaties overkomen. Daar heb je je in bepaalde functies naar te schikken.

• Like
Waarderingen: Vonk
Raar toch.
Maar ik deel je mening.
Dat is subjectief. Iemand kan ook denken dat jij acties neemt die niet doordacht zijn. Ik denk dat je bedoelt dat iemand met tatoeages ook goed kan functioneren, en dat ben ik zeker met je eens.

Maar hoe inclusief, gender neutraal of bereidwillig een bedrijf ook is, een bedrijf heeft altijd temaken met klanten en opdrachtgevers. Een deel daarvan is conservatief, zeker als je temaken hebt met een gray suit area.

Met andere woorden: ze hebben waarschijnlijk niet persoonlijk iets tegen jou of je tatoeages. Maar waarom zouden ze het voor jou opnemen tegenover mensen die loyaal aan hen zijn?

Dat is subjectief. Iemand kan ook denken dat jij acties neemt die niet doordacht zijn. Ik denk dat je bedoelt dat iemand met tatoeages ook goed kan functioneren, en dat ben ik zeker met je eens.

Maar hoe inclusief, gender neutraal of bereidwillig een bedrijf ook is, een bedrijf heeft altijd temaken met klanten en opdrachtgevers. Een deel daarvan is conservatief, zeker als je temaken hebt met een gray suit area.

Met andere woorden: ze hebben waarschijnlijk niet persoonlijk iets tegen jou of je tatoeages. Maar waarom zouden ze het voor jou opnemen tegenover mensen die loyaal aan hen zijn?
Er is een sterke link tussen mentale gezondheid en tattoo's ( in een negatieve zin ) .Heb dat een tijdje afgedaan als onzin maar begin er toch wat in te zien nadat ik jarenlang niks meer heb laten zetten .
Link naar Cambridge onderzoek : https://www.cambridge.org/core/jour...significance/D2C57CCCA55C75378A8804FAF55147E2

Er is een sterke link tussen mentale gezondheid en tattoo's ( in een negatieve zin ) .Heb dat een tijdje afgedaan als onzin maar begin er toch wat in te zien nadat ik jarenlang niks meer heb laten zetten .
Link naar Cambridge onderzoek : https://www.cambridge.org/core/jour...significance/D2C57CCCA55C75378A8804FAF55147E2
Om eerlijk te zijn, de reden dat ik geen tatoeages wil, is dat ik dusdanig ijdel ben dat ik er issues mee zou hebben als ik met iets rondloop waar ik niet meer achter sta. Maar dat ik niet kan inschatten wat ik over 10+ jaar nog mooi vind, wil niet zeggen dat anderen dat niet kunnen.

Ik neem aan dat de meeste mensen het weloverwogen zetten. Dan is dat hele stuk niet van toepassing. En denk dat mannen doorgaans beter kunnen dealen met zulke dingen.

Om eerlijk te zijn, de reden dat ik geen tatoeages wil, is dat ik dusdanig ijdel ben dat ik er issues mee zou hebben als ik met iets rondloop waar ik niet meer achter sta. Maar dat ik niet kan inschatten wat ik over 10+ jaar nog mooi vind, wil niet zeggen dat anderen dat niet kunnen.

Ik neem aan dat de meeste mensen het weloverwogen zetten. Dan is dat hele stuk niet van toepassing. En denk dat mannen doorgaans beter kunnen dealen met zulke dingen.
Ik snap jouw punt heb zelf al aardig wat weg laten laseren .
Maar om mij heen gekeken meeste zwaar getatoeëerde hebben ook een geschiedenis met geestelijke issues

Dus die mentat-tattoo komt er toch maar niet? :rolleyes:
Het is vooral een verband, de reden of aanleiding maakt, denk ik, wel veel uit. Mooi artikel dank daarvoor.

Koptische Christenen hebben bijna allemaal een kruisje op hun hand of pols, heel veel omaatjes op de Balkan hebben allerlei tattoos.

Dus die mentat-tattoo komt er toch maar niet? :rolleyes:

Het is vooral een verband, de reden of aanleiding maakt, denk ik, wel veel uit. Mooi artikel dank daarvoor.

Koptische Christenen hebben bijna allemaal een kruisje op hun hand of pols, heel veel omaatjes op de Balkan hebben allerlei tattoos.
Je zou kunnen stellen dat er altijd een geestelijke betekenis aan vast zit. In meerdere of mindere mate zal er een kern van waarheid inzitten .Vond het zelf wel interessante stelling

Je zou kunnen stellen dat er altijd een geestelijke betekenis aan vast zit. In meerdere of mindere mate zal er een kern van waarheid inzitten .Vond het zelf wel interessante stelling
Volgens mij heb ik weleens wat gelezen over het verband tussen tatoeages en impulsiviteit.

In het verlengde daarvan vrouwen die klaagden dat ze meenden omdat ze tatoeages hadden mannen hen beschouwden als "makkelijk".

Een kennis vroeg mij eens te kijken wat ik van een cv vond, van een vrouw die op de foto de tatoeage op haar schouder toonde. Men verwacht blijkbaar dat ik daar een heel sterke (negatieve) mening over heb.

Of dat wel representatief was enzo. Mijn reactie was dat ze er keurig uitzag, de tatoeage op een plek zat die makkelijk is af te dekken, ze daar in ieder geval eerlijk over is en dat ik eerder vragen zou stelllen over haar lijst van korte betrekkingen, steeds net de lengte van een tijdelijk contract, nergens lang genoeg voor vast. Het was duidelijk een andere tijd, tegenwoordig zou ik zeggen: wees blij dat je iemand vinden kan die Nederlands spreekt en relevante ervaring heeft.

Terug
Naar boven