Fitness Seller

Sticky Het Tatoeage Topic

Daarom joh lekker je handen en nek vol en dan niet janken als je idd geen ceo oid van de ING kan worden.
Dat weet je idd van te voren als je wat laat zetten op zichtbare plaatsen.
En als je dat soort dingen hier moet vragen "zal ik wat in me nek of handen zetten?" Zou ik het sws al niet doen betekend dat je het nog niet 100%wilt.
Vooral met 666 op je hand, of Barcode in je nek :D

Interessant, hoewel het eerste punt voor een deel van de samenleving wel zal gelden ("Ja eh, iets van kijk niet naar het verleden maar naar de toekomst. Ik zag 't staan en dacht, pleurt er maar op!!!") heb ik al mijn pieces toch echt wel met grote overweging laten zetten. Er is er nu één die ik op langere termijn wel ga laten weghalen, maar dat is meer een stijl gerelateerd iets.
Dat er een correlatie is tussen het hebben van tatoeages en een grotere neiging tot impulsiviteit zegt niet zoveel over of die impulsiviteit tot een specifieke tatoeage geleid heeft en bovendien zijn het gemiddelden. Het zegt niets noodzakelijk over een individu.

Het artikel ging echt over impulsiviteit in bredere zin: veel en snel wisselen van baan, opeens verhuizen naar de andere kant van het land, zomaar aan een opleiding beginnen of er een afkappen. Bij die mensen zal het laten zetten van een tatoeage en de plek ook wat minder weloverwogen kunnen gaan.

Wel vroeg ik me het volgende af. Jij hebt ook (zichtbare) pieces op iig je benen. Van oudsher staat Japan bekend als een land waar tatoeages in verband worden gebracht met de yakuza en dat je sommige badhuizen niet inkomt met tatoeages.

Merk jij daar iets van?

Dat er een correlatie is tussen het hebben van tatoeages en een grotere neiging tot impulsiviteit zegt niet zoveel over of die impulsiviteit tot een specifieke tatoeage geleid heeft en bovendien zijn het gemiddelden. Het zegt niets noodzakelijk over een individu.

Het artikel ging echt over impulsiviteit in bredere zin: veel en snel wisselen van baan, opeens verhuizen naar de andere kant van het land, zomaar aan een opleiding beginnen of er een afkappen. Bij die mensen zal het laten zetten van een tatoeage en de plek ook wat minder weloverwogen kunnen gaan.

Wel vroeg ik me het volgende af. Jij hebt ook (zichtbare) pieces op iig je benen. Van oudsher staat Japan bekend als een land waar tatoeages in verband worden gebracht met de yakuza en dat je sommige badhuizen niet inkomt met tatoeages.

Merk jij daar iets van?
Ik merk er in het dagelijks leven niks 'bewust' van, in de zin dat ik goed bekend ben met de (soms ongeschreven) regels rondom mijn tattoos. Japan is inderdaad nog redelijk conservatief met betrekking tot specifieke zaken, tattoos is een goed voorbeeld maar ook zaken als de hyrarchie op de werkvloer en de salarisverschillen/functies tussen mannen en vrouwen binnen een zakelijke setting.

Tattoos worden tot op de dag van vandaag nog steeds redelijk sterk in verband gebracht met yakuza, het maakt niet zoveel uit of je dan een gaijin (buitenlander) bent of niet: Een tattoo is een tattoo. Een doodshoofd is in Japan hetzelfde als een lief bloemetje op je pols, het is en blijft een tattoo. Onsens en publieke sento's zijn over het algemeen uitgesloten van toegang wanneer je een tattoo hebt, er zijn wel privé onsens te boeken maar die vind je meer richting de natuurgebieden en niet direct rondom de grote steden. Aanvullend zijn publieke zwembaden, sommige stranden en gerelateerde beachclubs ook heel strict in hun 'no tattoo' policy. Een van de zaken waar ik zelf tegenaan loop is de gyms, aangezien die voor 95% ook de 'no tattoo' policy aanhouden. Er zijn een aantal Amerikaanse ketens (Anytime Fitness, Golds) die in Tokyo zelf zitten maar die zijn soms bijna nog strenger daarmee dan private owned clubs. Kern is dat je met tattoos gewoon echt bij veel gyms geweigerd word en dat is voor mij persoonlijk wel een beetje onhandig.

Verder houd ik er zelf wel rekening mee dat ik op voorhand vertel dat ik tattoos heb wanneer ik te maken heb met mensen die ik niet direct ken waarbij ik bijvoorbeeld omgekleed moet worden etc. Ik geef het van te voren netjes aan, zodat ze op de hoogte zijn. Mocht het een probleem vormen zoek ik er een andere oplossing voor, maar je wordt bijvoorbeeld echt niet in de trein geweigerd ofzo omdat je wat tattoos op je benen hebt. In het dagelijks leven is het soms wel gewoon even wat lastiger en als iemand die te gast is binnen een land heb ik dat te accepteren. Inmiddels heb ik sowieso één gym waar ik gecovered mag trainen en ga ik komende maand een locatie zoeken in mijn woonwijk, dus ik denk dat het wel los zal lopen maar het is wel een meer bewust gedachtengoed wanneer ik daar ben dan in Europa.

Mensen die roepen (als toerist) dat alles goed en wel is, zijn er vaak te kort om hier een heel concreet beeld over te vormen. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de standaard Japanse 'salary men' bedrijven kan je al ontslag krijgen wanneer het blijkt dat je een tattoo hebt. Het is dus enorm afhankelijk in welke kringen je jezelf bevind, door mijn freelance werk heb ik daar gelukkig geen last van maar dan komt het stukje verschil met leefomgeving en milieu weer om de hoek kijken. De jongere generatie is sinds corona wel wat meer openbaar gegaan met hun tattoos en dat verschil merkte ik tussen 2019 en 2023 enorm toen ik na corona weer voor 't eerst daar was. Dat was voorheen echt een stuk anders dus in dat opzicht is er misschien wel een positieve verandering gaande :)

Ik vind het mooi dat je zo'n positief toekomstperspectief schetst, maar het feit dat 'meer mensen het doen' geeft niet per definitie de vrijbrief dat het overal ineens geaccepteerd zal zijn. Wat er op scholen gebeurt is geen 1/1 directe weerspiegeling van het werkende leven en een schoolsetting is wel degelijk wat anders dan wanneer je een belangrijke meeting met een CEO/COO hebt op kantoor.

Zal het langzaam iets meer ruimte krijgen? Waarschijnlijk wel, want de managers van nu hebben er ook een andere mening over dan 'de managers van toen'. Maar er zullen genoeg beroepen blijven waar zichtbare tattoos geen voordeel zullen hebben en met de keuze om tattoos te nemen die in het zicht zijn, neem je dus zelf dat risico. Wil je gaan vliegen, advocaat worden of een andere publieke functie dan moet je er rekening mee houden dat de voorkeur voor een kandidaat kan gaan die geen tattoos heeft. Om daar, met die voorkennis, dan alsnog boos over te worden en tegenaan te willen trappen is echt je eigen keuze maar niet iets wat je niet had kunnen zien aankomen. En ja, dit zeg ik vanuit eigen ervaring binnen de corporate branche.

Het stukje 'afhankelijk van de branche' is inderdaad key hierbij. Er zullen altijd beroepen blijven waarbij het gewoon in je nadeel werkt. Kun je heel boos om worden en gaan stampvoeten, maar als je een aantal honderd euro neer wilt tellen voor een tattoo wat permanent op je lijf staat kun je ook nadenken over de gevolgen ervan. Beetje hetzelfde als een ticket boeken naar een ver land en daar vervolgens boos worden om culturele verschillen/normen en waarden terwijl jij er te GAST bent.

Natuurlijk zullen er altijd sectoren zijn waar zichtbare tattoo's, niet gewenest zijn (Accountancy, Bank, Arts, Advocaat etc) maar in het merendeel van de beroepen zal het steeds meer als mainstream worden gezien. De studenten HBO/WO die nu al met zichtbare tattoo's rondlopen, daarvan zullen er wellicht verschillende ooit met CFO meetings te maken krijgen, dus ook dat zal als normaal worden gezien. Tijd en maatschap evolueert namelijk.

Trouwens: heb je zelf dan persoonlijke negatieve ervaringen hierin meegemaakt in Nederland? (ik bedoel niet Japan)
Op directieniveau?

Daarom joh lekker je handen en nek vol en dan niet janken als je idd geen ceo oid van de ING kan worden.
Dat weet je idd van te voren als je wat laat zetten op zichtbare plaatsen.
En als je dat soort dingen hier moet vragen "zal ik wat in me nek of handen zetten?" Zou ik het sws al niet doen betekend dat je het nog niet 100%wilt.
Ik ga toch nooit voor een bank, accountantskantoor, advocaatbureau etc werken. Dus so what.

Ik ga toch nooit voor een bank, accountantskantoor, advocaatbureau etc werken. Dus so what.
Nogmaals: Wie probeer je te overtuigen? I couldn't care less of jij "Ivar" op je vuist laat zetten en nog een ander hip woord op de andere. Uiteindelijk is het geen 100% gegeven dat het 'enkel bij zulke beroepen' niet geaccepteerd is. Als je een (toekomstige) baas/manager hebt die het er niet op heeft, dan maakt het niet uit in welk vakgebied je werkt. Zoals met alles eigenlijk, het is puur afhankelijk van de omgeving en mindset.

Natuurlijk zullen er altijd sectoren zijn waar zichtbare tattoo's, niet gewenest zijn (Accountancy, Bank, Arts, Advocaat etc) maar in het merendeel van de beroepen zal het steeds meer als mainstream worden gezien. De studenten HBO/WO die nu al met zichtbare tattoo's rondlopen, daarvan zullen er wellicht verschillende ooit met CFO meetings te maken krijgen, dus ook dat zal als normaal worden gezien. Tijd en maatschap evolueert namelijk.

Trouwens: heb je zelf dan persoonlijke negatieve ervaringen hierin meegemaakt in Nederland? (ik bedoel niet Japan)
Op directieniveau?
Dat de studenten op scholen met zichtbare tattoo's rondlopen wil niet zeggen dat dat in de boardroom gewenst is. Wat wij hier in Nederland als normaal ervaren is aanvullend geen norm voor de rest van de internationale werksfeer. Ik heb inderdaad op hoger niveau wel issues gehad met mijn tattoos waarbij mij vriendelijk noch dringend verzocht werd een dikkere panty te dragen zodat mijn pieces minder op vallen of helemaal niet zichtbaar waren. Nu heb ik geen business casual outfits met miniskirts of hele korte jurkjes, maar de tattoos waren binnen sommige meetings of klantcontacten niet gewenst. Dat lost een nette blazer of jurkje zonder inkijk niet op.

Ik kan ervoor kiezen dan enorm veel stennis te gaan schoppen en overal tegenaan te trappen, maar in alle eerlijkheid kies ik er zelf voor om in die functie(s) werkzaam te zijn en als dat van mij gevraagd wordt op een zakelijk vlak dan kan ik daar echt coulant in zijn. Ik weet in welk vakgebied ik mij bevind en hoe dat inderdaad er soms voor kan zorgen dat je in situaties terecht komt waarin het minder gewenst is. So be it, er zijn ergere dingen in de wereld. Ik zou alleen nooit m'n handen laten doen, puur omdat ik de optie wil hebben het te kunnen verbergen in welk scenario dan ook. Maar goed, ik zou ook geen sleeves nemen omdat ik dat bij mij, als persoon, niet vind passen dus om dan alleen je handen te laten doen is sowieso een rare keuze :o

Je hebt sowieso ook je naam al niet mee, dus een tattoo meer of minder gaat voor jou toch geen verschil maken :trollface:

Ik merk er in het dagelijks leven niks 'bewust' van, in de zin dat ik goed bekend ben met de (soms ongeschreven) regels rondom mijn tattoos. Japan is inderdaad nog redelijk conservatief met betrekking tot specifieke zaken, tattoos is een goed voorbeeld maar ook zaken als de hyrarchie op de werkvloer en de salarisverschillen/functies tussen mannen en vrouwen binnen een zakelijke setting.

Tattoos worden tot op de dag van vandaag nog steeds redelijk sterk in verband gebracht met yakuza, het maakt niet zoveel uit of je dan een gaijin (buitenlander) bent of niet: Een tattoo is een tattoo. Een doodshoofd is in Japan hetzelfde als een lief bloemetje op je pols, het is en blijft een tattoo. Onsens en publieke sento's zijn over het algemeen uitgesloten van toegang wanneer je een tattoo hebt, er zijn wel privé onsens te boeken maar die vind je meer richting de natuurgebieden en niet direct rondom de grote steden. Aanvullend zijn publieke zwembaden, sommige stranden en gerelateerde beachclubs ook heel strict in hun 'no tattoo' policy. Een van de zaken waar ik zelf tegenaan loop is de gyms, aangezien die voor 95% ook de 'no tattoo' policy aanhouden. Er zijn een aantal Amerikaanse ketens (Anytime Fitness, Golds) die in Tokyo zelf zitten maar die zijn soms bijna nog strenger daarmee dan private owned clubs. Kern is dat je met tattoos gewoon echt bij veel gyms geweigerd word en dat is voor mij persoonlijk wel een beetje onhandig.

Verder houd ik er zelf wel rekening mee dat ik op voorhand vertel dat ik tattoos heb wanneer ik te maken heb met mensen die ik niet direct ken waarbij ik bijvoorbeeld omgekleed moet worden etc. Ik geef het van te voren netjes aan, zodat ze op de hoogte zijn. Mocht het een probleem vormen zoek ik er een andere oplossing voor, maar je wordt bijvoorbeeld echt niet in de trein geweigerd ofzo omdat je wat tattoos op je benen hebt. In het dagelijks leven is het soms wel gewoon even wat lastiger en als iemand die te gast is binnen een land heb ik dat te accepteren. Inmiddels heb ik sowieso één gym waar ik gecovered mag trainen en ga ik komende maand een locatie zoeken in mijn woonwijk, dus ik denk dat het wel los zal lopen maar het is wel een meer bewust gedachtengoed wanneer ik daar ben dan in Europa.

Mensen die roepen (als toerist) dat alles goed en wel is, zijn er vaak te kort om hier een heel concreet beeld over te vormen. Als je kijkt naar bijvoorbeeld de standaard Japanse 'salary men' bedrijven kan je al ontslag krijgen wanneer het blijkt dat je een tattoo hebt. Het is dus enorm afhankelijk in welke kringen je jezelf bevind, door mijn freelance werk heb ik daar gelukkig geen last van maar dan komt het stukje verschil met leefomgeving en milieu weer om de hoek kijken. De jongere generatie is sinds corona wel wat meer openbaar gegaan met hun tattoos en dat verschil merkte ik tussen 2019 en 2023 enorm toen ik na corona weer voor 't eerst daar was. Dat was voorheen echt een stuk anders dus in dat opzicht is er misschien wel een positieve verandering gaande :)
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! :thumb:

Werk zelf in de zorg mijn cliënten vinden mijn tattoos wel leuk!! Nooit problemen gehad op mijn werk. Linkerarm zit vol en op mijn borst een tijger 🐯. Mijn eerste sessie heb ik 9 uur lang gezeten en dat ook dus mijn eerste tattoo wel heftig als ik er zo op terug kijk… ga binnenkort weer verder.

• Like
Waarderingen: Vonk
Heel bijzonder gedaan!

Ik zit behoorlijk onder de tattoos. Gooi ze er ook gemakkelijk op. Heb een goede baan op universitair niveau (post master). Een paar tatoeages zou ik nu niet meer nemen. De spijt duurt ook een week want ik zie ze niet eens meer. Bijna allemaal onder m’n kleding bedekt, vind dat wel logisch. Tattoos op je gezicht en handen doe je als laatste plekken. Heb 1 tattoo op m’n rechterhand. Die is altijd zichtbaar. Maar die hand is verlamd dus als mensen vragen waarom ik daar een tattoo heb zeg ik altijd dat het leuker is om naar te kijken dan zonder tattoo.

Joh :(
Hoe is dat gebeurd (als ik vragen mag)?
Met de motor tegen een boom 💥 (2013). Zie m’n log. Als ik eerlijk ben hier had ik waarschijnlijk geen tattoos gehad; al m’n tattoos zijn van na 2013. Is ergens toch een manier geweest m’n lichaam terug te accepteren. Heroveren door te kerstenen en weer te laten zien. Onze sport helpt daar ook bij (maar dat deed ik al).

Edit: niet dat ik tattoos niet interessant vond voor 2013. Maar zag het nut er niet van in. Toen kwam een aanleiding. De parallel met krachtsport is er wel. Het is nooit genoeg, uiterlijke bezigheid en elke nieuwe tattoo is weer ff leuk 🙂

Laatst bewerkt:
Ik zit behoorlijk onder de tattoos. Gooi ze er ook gemakkelijk op. Heb een goede baan op universitair niveau (post master). Een paar tatoeages zou ik nu niet meer nemen. De spijt duurt ook een week want ik zie ze niet eens meer. Bijna allemaal onder m’n kleding bedekt, vind dat wel logisch. Tattoos op je gezicht en handen doe je als laatste plekken. Heb 1 tattoo op m’n rechterhand. Die is altijd zichtbaar. Maar die hand is verlamd dus als mensen vragen waarom ik daar een tattoo heb zeg ik altijd dat het leuker is om naar te kijken dan zonder tattoo.

Respect voor je!
Geen problemen mee gehad met je tattoo op je hand qua rare blikken of afwijzingen?

Vrijdag is het zover.

Ik ga eerst mijn rechterhand tattoeeren. Daarna over 2 maanden mijn linkerhand.

Tatooeerder zei dat ik ruim 1 week daarna niet mocht gaan trainen ivm genezing.

Heeft iemand ervaring met Lidocaine creme om de pijn te verzachten?
Dat werd me wel afgeraden door de tattooeerder ivm genezing, Ik ga dit ook niet doen maar ben wel een beetje benieuwd:)

Vrijdag is het zover.

Ik ga eerst mijn rechterhand tattoeeren. Daarna over 2 maanden mijn linkerhand.

Tatooeerder zei dat ik ruim 1 week daarna niet mocht gaan trainen ivm genezing.

Heeft iemand ervaring met Lidocaine creme om de pijn te verzachten?
Dat werd me wel afgeraden door de tattooeerder ivm genezing, Ik ga dit ook niet doen maar ben wel een beetje benieuwd:)
Wat ga je laten zetten?

Terug
Naar boven