XXL Nutrition

Sticky Het Tatoeage Topic

Volgens mij heb ik weleens wat gelezen over het verband tussen tatoeages en impulsiviteit.

In het verlengde daarvan vrouwen die klaagden dat ze meenden omdat ze tatoeages hadden mannen hen beschouwden als "makkelijk".

Een kennis vroeg mij eens te kijken wat ik van een cv vond, van een vrouw die op de foto de tatoeage op haar schouder toonde. Men verwacht blijkbaar dat ik daar een heel sterke (negatieve) mening over heb.

Of dat wel representatief was enzo. Mijn reactie was dat ze er keurig uitzag, de tatoeage op een plek zat die makkelijk is af te dekken, ze daar in ieder geval eerlijk over is en dat ik eerder vragen zou stelllen over haar lijst van korte betrekkingen, steeds net de lengte van een tijdelijk contract, nergens lang genoeg voor vast. Het was duidelijk een andere tijd, tegenwoordig zou ik zeggen: wees blij dat je iemand vinden kan die Nederlands spreekt en relevante ervaring heeft.
Daar sluit ik mij bij aan. Meeste jongens die voor mij werken zitten op 1 na helemaal vol . Zegt namelijk niks over je kwaliteiten als werknemer.
Maar ze missen allemaal wel een paar schroeven zowel in positieve als negatieve zin ( rekenen ik mijzelf ook toe btw ) .
Baseer het ook op het feit dat ziekteverzuim onder mijn booizz eigenlijk nooit voor fysieke dingen is .

Daar sluit ik mij bij aan. Meeste jongens die voor mij werken zitten op 1 na helemaal vol . Zegt namelijk niks over je kwaliteiten als werknemer.
Maar ze missen allemaal wel een paar schroeven zowel in positieve als negatieve zin ( rekenen ik mijzelf ook toe btw ) .
Baseer het ook op het feit dat ziekteverzuim onder mijn booizz eigenlijk nooit voor fysieke dingen is .
Waarom reken jij jezelf dat aan?

Heb ook mijn hals vol en handen beetje.
Maar als je dit op een forum moet vragen zou ik het al niet doen.
Niet te druk maken hoe andere over je denken en je cv laten spreken.
En zal vast dat ik nu 1-0 achter sta bij een sollicitatie of iets maargoed dat neem ik dan maar voor lief.

Ps wel netjes om iig je baas oid een heads up te geven ipv opeens fully inkt op het werk te komen dat dan weer wel.. :)
Het is meer om te inventariseren wat jullie mening hierover is.
Mijn besluit staat al lang vast.

Volgens mij heb ik weleens wat gelezen over het verband tussen tatoeages en impulsiviteit.

In het verlengde daarvan vrouwen die klaagden dat ze meenden omdat ze tatoeages hadden mannen hen beschouwden als "makkelijk".

Een kennis vroeg mij eens te kijken wat ik van een cv vond, van een vrouw die op de foto de tatoeage op haar schouder toonde. Men verwacht blijkbaar dat ik daar een heel sterke (negatieve) mening over heb.

Of dat wel representatief was enzo. Mijn reactie was dat ze er keurig uitzag, de tatoeage op een plek zat die makkelijk is af te dekken, ze daar in ieder geval eerlijk over is en dat ik eerder vragen zou stelllen over haar lijst van korte betrekkingen, steeds net de lengte van een tijdelijk contract, nergens lang genoeg voor vast. Het was duidelijk een andere tijd, tegenwoordig zou ik zeggen: wees blij dat je iemand vinden kan die Nederlands spreekt en relevante ervaring heeft.

Daarbij in de toekomst als Gen Z en de jongeren waarvan > 50% een tattoo heeft zich ook nadrukkelijk op de arbeidsmarkt gaan roeren zal dit nergens meer een issue zijn. Een kennis van mij geeft les op een HBO instelling. De studenten dragen steeds meer zichtbare tattoo's.
Alles evolueert.

Het is meer om te inventariseren wat jullie mening hierover is.
Mijn besluit staat al lang vast.
Als je besluit al lang vaststaat....
Waarom dan nu na 3 jaar nog steeds niets besloten of je het wel of niet laat doen?

Als je besluit al lang vaststaat....
Waarom dan nu na 3 jaar nog steeds niets besloten of je het wel of niet laat doen?
Dat was een post van mijn broer. hahahaha

Behalve het onderwijs, dat holt achteruit.
:trollfacex:

Meer mensen met tatoeages is, afhankelijk van de branche, bij gelijke geschiktheid minder concurrentie.

Ik kom ook wel bij bedrijven en instellingen waarbij je je afvraagt of een tatoeage soms verplicht is.

Meer mensen met tatoeages is, afhankelijk van de branche, bij gelijke geschiktheid minder concurrentie.

Ik kom ook wel bij bedrijven en instellingen waarbij je je afvraagt of een tatoeage soms verplicht is.

Welke bedrijven en instellingen zijn dit zoal?

Het is echt afhankelijk van de branche. Ik ben IT Consultant en ik heb de afgelopen 15 jaar bij redelijk wat verschillende bedrijven gewerkt. Bij een bank waar ik werkte was een spijkerbroek al Not Done. Toen ik vertelde dat ik tattoos had verschoten er toch wel een paar van kleur. Aan de andere kant heb ik een klant in het Rotterdamse havengebied gehad waar ze mijn halve sleeve een leuk plakplaatje vonden. Ik zorg er dus zelf wel voor dat ik kan bedekken als ik dat wil.
Lang verhaal kort, doe vooral voor jezelf wat goed voelt.

• Like
Waarderingen: BB_
Barbier, Barista, Bediening in een speciaalbiercafé, etc. Alle "hippe" beroepen.
Jazeker, alsook lassers, dakwerkers, raammonteurs, metsers, jeugdwerkers en de lijst gaat maar verder.

Benieuwd binnen tien jaar hoeveel er nog hun been gaan kunnen stijfhouden en een policy handhaven waarin je geen zichtbare tattoo's mag hebben.

Daarbij in de toekomst als Gen Z en de jongeren waarvan > 50% een tattoo heeft zich ook nadrukkelijk op de arbeidsmarkt gaan roeren zal dit nergens meer een issue zijn. Een kennis van mij geeft les op een HBO instelling. De studenten dragen steeds meer zichtbare tattoo's.
Alles evolueert.
Ik vind het mooi dat je zo'n positief toekomstperspectief schetst, maar het feit dat 'meer mensen het doen' geeft niet per definitie de vrijbrief dat het overal ineens geaccepteerd zal zijn. Wat er op scholen gebeurt is geen 1/1 directe weerspiegeling van het werkende leven en een schoolsetting is wel degelijk wat anders dan wanneer je een belangrijke meeting met een CEO/COO hebt op kantoor.

Zal het langzaam iets meer ruimte krijgen? Waarschijnlijk wel, want de managers van nu hebben er ook een andere mening over dan 'de managers van toen'. Maar er zullen genoeg beroepen blijven waar zichtbare tattoos geen voordeel zullen hebben en met de keuze om tattoos te nemen die in het zicht zijn, neem je dus zelf dat risico. Wil je gaan vliegen, advocaat worden of een andere publieke functie dan moet je er rekening mee houden dat de voorkeur voor een kandidaat kan gaan die geen tattoos heeft. Om daar, met die voorkennis, dan alsnog boos over te worden en tegenaan te willen trappen is echt je eigen keuze maar niet iets wat je niet had kunnen zien aankomen. En ja, dit zeg ik vanuit eigen ervaring binnen de corporate branche.

Het stukje 'afhankelijk van de branche' is inderdaad key hierbij. Er zullen altijd beroepen blijven waarbij het gewoon in je nadeel werkt. Kun je heel boos om worden en gaan stampvoeten, maar als je een aantal honderd euro neer wilt tellen voor een tattoo wat permanent op je lijf staat kun je ook nadenken over de gevolgen ervan. Beetje hetzelfde als een ticket boeken naar een ver land en daar vervolgens boos worden om culturele verschillen/normen en waarden terwijl jij er te GAST bent.

Interessant, hoewel het eerste punt voor een deel van de samenleving wel zal gelden ("Ja eh, iets van kijk niet naar het verleden maar naar de toekomst. Ik zag 't staan en dacht, pleurt er maar op!!!") heb ik al mijn pieces toch echt wel met grote overweging laten zetten. Er is er nu één die ik op langere termijn wel ga laten weghalen, maar dat is meer een stijl gerelateerd iets.

Interessant, hoewel het eerste punt voor een deel van de samenleving wel zal gelden ("Ja eh, iets van kijk niet naar het verleden maar naar de toekomst. Ik zag 't staan en dacht, pleurt er maar op!!!") heb ik al mijn pieces toch echt wel met grote overweging laten zetten. Er is er nu één die ik op langere termijn wel ga laten weghalen, maar dat is meer een stijl gerelateerd iets.
Voor mijn volgende stuk mag ik nog een poosje geduld hebben. Ingeschreven begin oktober '23, afspraak eind november '24.
Iets om naar uit te kijken. 😊
Al ken ik ook de impulsieve verhalen 😅
(Heb ooit eens een jaartje in een tattooshop gewerkt).

Daarom joh lekker je handen en nek vol en dan niet janken als je idd geen ceo oid van de ING kan worden.
Dat weet je idd van te voren als je wat laat zetten op zichtbare plaatsen.
En als je dat soort dingen hier moet vragen "zal ik wat in me nek of handen zetten?" Zou ik het sws al niet doen betekend dat je het nog niet 100%wilt.

Terug
Naar boven