AndroidHealthClinic

HillR's trainingslog

Vergeleken met de training van vorige week zijn de gewichten bijna allemaal minder.. Dit terwijl ik het juist wel een lekkere training vond,. nouja.. volgende week maar weer zien!

Daar gaat het toch om. En dat je elke training zo zwaar traint als je kunt, dat kan best varieren. Top bezig wel, als ik zo eens je laatste trainingen lees. :thumbs:

Het is zo herkenbaar om naar gewicht te kijken. Maar echt.. je DL is net zoiets als mijne hoor. :D
Het is voor iedereen anders. En soms kan je een voor je gevoel mindere training hebben met minder gewicht. Maar het gaat erom dat jij op dat moment je spieren aanpakt! en wat dan je max is groei je ook op.
Dus gewoon doorgaan! en dat stiekum jaloers opzij loeren... nou dat doe ik ook hoor! ;)
Maar alles op je eigen tempo he!

• Topic Starter Topic Starter
@Sjors26: Leuk dat je volgt!

@Lola: Yeahh.. best wel klein. Hoor het regelmatig haha. Basic Fit is idd basic, maar voor mij voorlopig goed genoeg! Ze hebben een degelijke krachthoek, idd enige wat ontbreekt is een squatrek.. Dus ik zal wel geshoot worden voor mijn squats.. die ik in de smith doe .. :eek: Voor nu beter dan niets (toch :o:o ) Ik train voornamelijk alleen, en om dan los te squaten.. Dat durf ik (nog) niet aan!

@Mack: Ja idd, tot parallel heeft weinig nut voor mij, daar ben ik met een paar cm al.. haha!

@Dinky: Haha idd, tuurlijk moet je niet naar gewicht kijken, als je spieren maar moeten werken.. maarja, als je dan ziet wat hier allemaal gelift wordt...

@AbFab: Dankjewel!

@Marina: Je hebt helemaal gelijk, maarja.. je wilt zo graag he! We gaan gewoon gestaag verder! Komen de gewichten ook vanzelf eens! Jij hebt ook al behoorlijk wat progressie gemaakt!

Vandaag Schouders/Biceps/Buik gedaan.

Military press
1x10x10 opwarmen
4x8x15

Rear delt flyes
3x8x4
1x7x6

Facepulls
1x8x10
3x8x12,5

Shoulder press
1x8x10
1x8x20
2x8x30

Toen was ik eigenlijk wel op -_-

BBcurls
2x8x15
1x5x17,5 + 1x5x15
1x8x15

DBcurls
4x8x6

cable curls
4x8x10

Abs plank
4xtot ik niet meer kan

Hanging kneeraises
1x8
3x10

Toen mijn zo geliefde cardio nog waar ik zoveel zin in had.
15 min HIIT.

Ben erg benieuwd hoe de cardio me vergaat na mijn beentraining morgen.. Wordt vast leuk haha. :rolleyes:

Nou je zet een mooie training neer hoor! :thumb:
En als je eenmaal een doel voor ogen hebt en je wil dat zo graag dan kom je er echt wel! Beter langzaam en blijvend he! ;)

Hmmm... beentraining! :heart: hier morgen ook! kijk nu al uit naar de spierpijn. :D
en daarna nog HITT... ik moet er niet aan denken. Na beentraining kan ik al niet eens meer normaal lopen :o ik laat de cardio wel aan jou over dan :p

Nou je zet een mooie training neer hoor! :thumb:
En als je eenmaal een doel voor ogen hebt en je wil dat zo graag dan kom je er echt wel! Beter langzaam en blijvend he! ;)

Hmmm... beentraining! :heart: hier morgen ook! kijk nu al uit naar de spierpijn. :D
en daarna nog HITT... ik moet er niet aan denken. Na beentraining kan ik al niet eens meer normaal lopen :o ik laat de cardio wel aan jou over dan :p

Dankje!

Haha, ik denk dat jouw vetpercentage het ook wel toelaat om de cardio aan mij over te laten. Ondanks dat ik een lekkere beentraining achter de rug had viel de cardio mij niet tegen! De kracht was met fietsen lang zo niet aanwezig, maar de 15 minuten waren zo voorbij! Ik moet eerlijk zeggen dat het vandaag lijkt alsof ik net heb leren lopen ofzo.. En dan te bedenken dat morgen waarschijnlijk nog erger zal zijn.. :bang:

Tja.. een forse beentraining kan er aardig inhakken. :D Had ik vorige week ook. Deze week gelukkig wat minder.
Het wordt minder naarmate je langer je schema volgt. :)
fijn dat cardio je niet tegen viel. Dat maakt in ieder geval dat je er geen hekel aan gat krijgen! ;)

Beentraining gisteravond:

Seated legextension:
1x13x20 opwarmen
1x10x25
1x10x30
1x8x35
1x8x40

Legpress:
1x10x80
1x8x120
1x8x140
1x8x160

Squats geprobeerd. Maar triggerde teveel die zenuw, dus mee opgehouden
1x8x20
1x8x25

RDL
1x8x15
1x8x17,5 Moest even aanvoelen hoe ik deze oefening moet doen, best moeilijk nog om het zo te doen dat je 'm goed voelt.
1x8x20
1x8x30

Plie DB squat
1x10x4
1x10x10
1x10x12
1x10x14
Was wederom even aanvoelen. Doe deze normaal niet, maar was ontevreden over de pijn bij de squat en het niet doen van de oefening. Gek genoeg hierbij geen pijn. Wellicht omdat je minder diep kunt gaan?

Leg curl
Hierbij ook pijn aanwezig dus rustig aan gedaan.
3x8x25
1x10x25

Toen zou ik cardio gaan doen.. en bedacht me op tijd dat ik de kuiten nog moet doen lol.. die vergeet ik a l t i j d -_-

Standing calf raises
1x15x10
1x15x20
1x13x25
1x10x30

Seated calf raises
1x15x70
1x15x80
1x12x90
1x10x100

Is elke keer tot ze niet meer willen eigenlijk. Althans, alsof het voelt dat de kramp er in gaat schieten. Kwam toen ik mn flesje water zou vullen iemand naar me toe, "wat loop jij moeilijk?"

Toen nog de 15 min HIIT. Viel me niet tegen, was goed vol te houden, de kracht tijdens de 15sec high intensity was weliswaar minder als de andere dagen, maar het was verder goed vol te houden.

Vandaag goed spierpijn, vooral in mijn hamstrings en kuiten poehh..
Verder lekker rust, geen cardio.. kom vandaag het huis niet uit :D

Vandaag in advance borst en triceps training gedaan die ik normaliter op maandagavond doe.

Kreeg een telefoontje dat mijn paard erg kreupel is, dus daar eerst hele ochtend bezig geweest, en morgen dan na werk maar weer daar heen. Dus dacht dan moet ik vandaag maar even trainen. Kan niet zo goed tegen plotselinge veranderingen, dus mn training was niet echt denderend hehe.

Benchpress:
1x15x15 (opwarmen)
1x8x25
1x8x27,5
1x8x30
1x10x32,5 (met spotter, zes keer zelf de rest met twee vingers van hem)

DB press
1x12x6
1x10x8
2x8x10

DB flyes
1x8x4 (incline)
1x8x4 (flat)
1x8x6 (incline)
1x8x6 (flat)

Chest press machine
2x10x10
2x8x10

Tricep bench dips
3x8
1x7

Tricep kickback
2x8x8
2x10x6

Ook nog buik gedaan, ik zou knees to chest doen, maar dat deed behoorlijk zeer aan die zenuw in mn heup (zoooo annoying) dus planking gedaan.

4x tot ik niet meer kan

Hanging kneeraises
4x10

Toen was ik echt beroerd, waarschijnlijk door het missen van een maaltijd (normaliter train ik rond half 6) en het drinken van anderhalve liter water binnen een uurtje? Ik zou HIIT gaan doen, maar voelde al dat dat hem niet ging worden.

Als compensatie maar even 20 minuten wandelen, en 10 minuten op de stairmaster.

Als ik morgen beetje op tijd ben de HIIT maar even inhalen in de avond! Nu vraag ik mij even af of dat wel "nut" heeft, zonder daarvoor getraind te hebben?

cardio is cardio.. dus nut heeft het wel..

zielig van je paard, hopelijk komt het goed!
lekker getraind weer..

Waarom anderhalve liter water gedronken dan? Is zelfs best gevaarlijk als je er niet voldoende bij eet.

cardio is cardio.. dus nut heeft het wel..

zielig van je paard, hopelijk komt het goed!
lekker getraind weer..

Yeah, erg sneu om haar zo te zien strompelen, komt wel weer goed!

Ja idd, doe de cardio sowieso ook wel, maar bedoelde meer van ivm vetverbranding. Dat is dan nog niet op gang lijkt me? Geen verstand van ook.. dus vandaar de vraag. Dus misschien dat ik beter langer zou kunnen gaan?

Waarom anderhalve liter water gedronken dan? Is zelfs best gevaarlijk als je er niet voldoende bij eet.

Niet met een reden.. Had een flesje van 0,75 bij me, en tussen de sets door drink ik gewoon, vul het en drink weer door.

Bedacht het me pas dat ik al zoveel had gedronken toen ik beroerd werd. Onbewust dus.

Gisteren op nuchtere maag half uur gewandeld. Het is dan ongeveer half 6, pikkedonker..
Loop ik daar, fiets er niet een gast helemaal ingepakt in een regenpak langzaam achter mij.. :rolleyes:

Ik geloof niet dat ik ooit zo snel gewandeld heb. Gelukkig sloeg hij op een gegeven moment rechtsaf. ??? In dat soort gevallen ben ik wel een major p*ssy. :p

Deze week drukke week, met de ellende van het paard erbij en aankomend weekend richting mijn vriend. Which means dat ik donderdag tot en met zondag niet kan trainen :rolleyes: Dus alles maar wat bij elkaar inproppen!

Training gisteren, Rug & Kuiten

Pullups
1x3 + 2 negative (Jeuj.. voor het eerst drie keer!)
1x2 + 3 negative
1x1 + 4 negative
5 negative

Deadlift

Op advies van Lola de 20kg schijven een keer gepakt om te proberen.
Nou daar ga je dan, 50kg. Staat de helft van de sportschool je aan te gapen. Komt er een kerel naar je toe "Zozo, wat ben jij van plan, ga je dat wel van de grond krijgen??". Great, daar gaat je zelfvertrouwen.

Here we go!
1x4x50 (Had wel 5x ingezeten, maar iedereen stond zo te kijken, en mn grip liet me in de steek)
3x5x50

Sowieso al een PR, aangezien ik nog nooit 50 had gelift. Laat staan deze herhalingen.
Vond het wel errug zwaar!! :banana:

Seated Cable Row
4x8x20

Deze blijf ik altijd zwaar vinden, hij gaat me nooit gemakkelijker af. Ook wel eens geprobeerd om dan lichter te beginnen, zodat ik de laatste set misschien de 25 kan pakken. Nou, mooi niet.

BOR
2x12x20
2x10x30

Small grip pull down
1x12x25
1x10x30
2x8x35

Het gewicht kan ik wel hebben, maar de grip laat me dan in de steek.

Oefening strekken op bankje
4x10

Seated calf raises op de leggpress
1x12x80
1x10x90
1x10x100
1x10x110

Seated calf raises op rotary calf machine
1x10x25
3x10x30

Als afsluiter mijn 15 min HIIT.

Vanavond Benen, schouders en biceps..
Geen idee hoe dat gaat komen. Buik doe ik dan in het weekend wel thuis.

Lekker bezig!
Goede deadlifts! En ik ken het van het staren, als er maar iemand naast me staat die me aanmoedigd. Anders word het sowieso niets bij mij :o
Kon je je nog wel focussen op techniek? Weegt de stang maar 10kg? En hebben jullie geen grote plates van 15? Veel vragen, maar heel goed gedaan hoor!
Even een tijdje dit blijven doen tot het gewicht makkelijk gaat..

---------- Post toegevoegd 18 September 2013 om 09:23 ----------

Je zou nog wat grip assistence kunnen doen trouwens.. Zown knijper of dumbell holds ofzo.. Of mixed grip bij deadlifts

Haha, dat lijkt me ook best eng smorgensvroeg in het donker. Ik loop daarom altijd zaterdag overdag of doordeweeks savonds voor etenstijd, dan zijn er tenminste mensen op straat.

Nette deadlift! Die hoort zwaar te zijn ;)

@Lola

Ik heb liever dat iedereen gewoon zijn ding doet, en zich niet met mij bezighoudt :P Dan pas ga ik de mist in haha.
Alhoewel het af en toe wel motiverend is, maar niet als je iets nieuws probeert!

De stang is inderdaad 10kg. Geen grote plates, basic basic fit! De schijven zijn 1,25 - 2,5 - 5 - 10 - 20.
Misschien dat we maar eens moeten zeuren om grotere schijven..

Focus op techniek was het eerste setje wel moeilijk. De andere setjes vond niemand het meer interessant, dus dan is de concentratie weer beter!

Die grip assistance moet ik maar eens gaan doen, met rugtraining heb ik altijd veel last van mn handen/grip. Ik heb er al wel aardig wat eelt (binnenkant hand, ter hoogte van de knokkel zegmaar) maar dat lijkt juist het pijnlijke te zijn dat daar de druk op komt. Maarja boeiend, gewoon doorgaan.

@abfab

Jaa, vind ik ook hoor :P Loop dan steeds als een mietje om me heen te kijken. Maar ik wil het graag op nuchtere maag doen, en ik werk fulltime. En zaterdag/zondag komt het er niet altijd van.

Nadeel is dat alleen mijn vriend er van af weet.. die 3 uren verderop woont.. Omdat mijn familie en andere vrienden vinden dat ik geobsedeerd ben met mn voedingsschema en het sporten. Als ik ze dan ook nog ga vertellen dat ik in de ochtend eerder op sta om te gaan lopen, krijg ik waarschijnlijk helemaal de wind van voren.

Nu doe ik wel via mapmyrun opnemen waar ik ben. Dan kunnen ze, als ik ooit ontvoerd en vermoord word, via daar zien waar ik als laatste ben geweest... :roflol::roflol:

En zwaar moet deadlift sowieso zijn! Nu vond ik het gewicht erg zwaar, anders maak ik het zwaar met de herhalingen zegmaar, nu was gelijk de eerste keer dat ik dacht "damnnnn heavy!" Vaak komt het anders pas bij rep 5.

Je kan als de schijven van 10 te klein zijn, er ook iets van een step onder leggen. Die hebben ze bij Basic Fit vast wel :)

Heb om die reden maar een crosstrainer aangeschaft, zag ook geen andere oplossing :D En inderdaad, ik vertel lekker niemand dat ik daar regelmatig s'morgens voor mn ontbijt op sta. Ze verklaren me voor gek/anorexia/etc.

is er bij je vriend geen gym in de buurt dan?

Basic fit zit toch overal?:P

Wel zonde ja... Misschien zelf plates kopen en daar hangen? Grote van 5of 10kg ofzo..

Grip assistence aan het einde van je training doen natuurlijk en door te failen op grip train je je grip natuurlijk ook. Maar normaal gesproken wil je dat natuurlijk niet, wil alleen zeggen het daar ook sterker van gaat worden.

@ Abfab: Ideaal! Dan kun je lekker binnen! Ik heb geen ruimte voor zo'n ding in mijn appartementje, helaas! En tsja, leuk die meningen van vrienden en familie.. De helft klaagt bij mij dat ze zichzelf te dik vinden en af willen gaan vallen enz. "Maar dan niet zo geobsedeerd als jij het doet". Prima dan.

Ze vinden dat je wel moet genieten van het leven. Bij hen wil het er niet in dat dit een soort van genieten is, als je in de spiegel progressie ziet. :rolleyes:

@Mack10: Geen Basic Fit bij hem in de buurt, gaat er geloof ik wel komen. Zijn gym is er wel.. maar we hebben andere plannen :p

@Lola: Dat zou nog een optie zijn! Maar ik kan zo nog wel even vooruit, ik heb maar korte beentjes he. Die grip assistence ga ik even opzoeken hoe en wat en dat meenemen. Heb overigens afgelopen zondag ook nog die rotator cuff oefeningen gedaan.. dat vind ik nog goed zwaar ondanks dat je licht gewicht gebruikt..

genieten van het leven betekend zeker jezelf volproppen met rotzooi?:D

En coïtus kan ook wel na de training :eyebrow:

Terug
Naar boven