Fitness Seller

HillR's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Greatt -_- heel verhaal getypt. Is het daadwerkelijk posten van de reactie wel een goeie optie :rolleyes:. Here we go again.

@ Mack10: Ik eet idd op het laatst om 15.00 uur. Hoe had jij dat anders gedaan dan? Nu om 17.00 uur banaan gehad, voor de training. Niet misselijk geweest.

@marina: Dankje! Rot dat je stang minder woog dan je dacht.. maar die gewichten komen heus snel weer in beeld. Maar is natuurlijk wel een domper.. Het is niet zo zeer dat ik de energie er niet voor heb, maar ik ben misselijk. Tijdens de krachtoefeningen heb ik er geen moeite mee, doe het er niet minder om.. maar de HIIT wordt er wel behoorlijk min van.

Gisteren Rug getraind. Had enigszins last van mn heup/kont. Maar dacht dat het wel mee zou vallen.. helaas niet.

Deadlift
1x6x50
1x5x50 (grip kwijt)
2x6x50
1x15x30

BOR
1x8x30

Toen schoot het in mijn heup/kont. Iemand moest me helpen overeind te komen.. pff. Heel triest. Ik kon niet recht op gaan staan.. :rolleyes:
Mijn houding is zo:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Toen maar verder gegaan met lichter gewicht
3x12x20

Seated cable row
4x8x20

Small grip pulldown
1x8x25
1x8x30
1x8x35
1x8x40

Bench exercise
4x10

Besloten om wat rust te geven aan mn heup/kont dus HIIT vervangen voor 20 minuten steady op de loopband met helling. (5,5 km pu, voor velen langzaam.. maar ik heb maar kleine beentjes, waar jullie 1 stap zetten moet ik er minimaal twee doen :P)

Vanochtend kon ik niet eens normaal mijn bed uitkomen, dus het wandelen op nuchtere maag ook maar even gelaten voor wat het is.

Vandaag rustdag, morgen naar de kaakchirurg dus waarschijnlijk ook geen training. Vrijdag schouders/biceps/buik. En hopelijk zondag benen/kuiten.

Tussendoor nog even ergens cardio plannen, maar dat zie ik dan wel weer.

Maar een afspraak gemaakt met de fysio voor dinsdag. Wellicht dat ze het er even uit kan wrijven ofzo.. :)

als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker om 17.00 wat protei"+carbs eten/drinken.

Balen van je heup/kont. Maar beter wel wat rust nemen want het zou zonde zijn als je er wat blijvends van overhoud.

Misschien een idee om wat lichts echt te eten voor je training. Ik pak altijd rijst met groente en kip ongeveer een uurtje voor het trainen. Misschien werkt dat wat beter voor je als enkel een banaan.

@Mack10: Mijn voedingsschema (500 onder onderhoud) laat niet veel ruimte over om om 5u nog iets te eten, ik zou niet weten waar ik nog wat af zou moeten doen. Ja van het avondeten, maar dat is al niet een hele grote maaltijd. Dan blijft er niets over. De banaan tot nu toe bevalt goed voor de training (Mijn voedingsschema staat overigens in mijn beginpost + tijden).

@Marina: Ja, moet er inderdaad goed om denken. Deze pijn heb ik overigens al zo'n 6/7 jaar.. Toen ik nog dik was werd er gezegd dat ik af moest vallen, dat zou het wel verhelpen. Toen dat blijkbaar nix gaf was het dat ik de spieren zou moeten versterken omdat dat het probleem was.. Oefeningen doen enz.. Alles inmiddels gedaan, niets heeft tot nu toe geholpen.

---

Vorige week niet echt aan loggen en eigenlijk ook niet echt aan trainen toegekomen. Donderdag naar de kaakchirurg geweest, dus niet wezen trainen, ik had er geen zin meer in, haha.

Vrijdag schouders, biceps en buik getraind.

Facepulls:
4x10x10

Shoulder db press:
2x10x4
2x8x6

Barbell upright row

Geen idee meer hoevaak, en hoeveel gewicht. Waarschijnlijk 12,5 of 15.

Bicep Barbell curl
1x10x12,5
3x8x15

Bicep db curl
2x10x6
2x8x6

Buik

DB rollout
4x8

Knees to chest
3x10
1x15

Heb voor schouder even wat andere oefeningen gedaan. Ik haal uit deze trainingsdag weinig voldoening.
Omdat het vaak voelt alsof ik niet echt veel heb gedaan. Terwijl ik toch wel het maximale uit de oefeningen haal.
De spieren zijn wel moe, maar mijn energie niet denk ik.

Desondanks geen zin gehad in cardio, dus lekker naar huis gegaan..:o

Afgelopen dagen goed spierpijn in mijn schouders gehad!

De pijnstillers van de kaakchirurg zijn heerlijk! Ze verdoven zelfs mijn pijn in mijn heup! Dus gisteren heerlijk benen getraind!

Zondag, benen/kuiten

Legextensions
1x15x25
1x12x30
1x10x35
1x8x40
1x6x45

Squat (In de smith, aangezien ik geen mogelijkheid heb om los te squaten, kan nergens de barbell opleggen)
1x10x20
1x8x25
1x8x30
1x8x35
1x15x20

Legpress
1x15x80
1x8x120
1x8x160 (Kon het bijna niet houden, lol. Ook niet heel netjes opgebouwd met opeens weer 40kg er bij.. doe vaak als derde setje 140, zat blijkbaar niet echt op te letten)
1x15x80 (Maar omlaag gegaan en de reps verhoogd, die 160 was net wat een te grote aanslag op mijn benen)

RDL
1x10x25
3x10x30

Lunges (met 6kg dumbells)
4x20 stappen

Toen waren mijn benen zo goed als dood.

Standing calf raises
1x15x30
1x15x35
2x10x35

Seated calf raises
1x12x80
1x10x90
1x10x100
1x10x110

En wederom geen zin in cardio.. dus lekker naar huis gegaan.. :D

Zaterdag wezen winkelen.. toen zo'n 5 uren gelopen en gedaan, telt dat ook? :p:p

Vanochtend vroeg opgestaan voor een halfuurtje lopen op nuchtere maag. Shittt, wat was het koud.:eek:

Vanavond helaas geen training, is wat tussendoor gekomen. Het wordt cardio vanavond, zal minimaal een uur lopen zijn.

Ik heb goed spierpijn van mijn beentraining. Heerlijk!:heart:

Gaat lekker toch!
Bij je schouder dag zou je ook wat explosieve oefeningen kunnen doen..

High pulls, (hang) cleans, push press enz

Meestal doe ik er dan ook nog wat plyometrie bij, box jumps enz.. Heb ergens nog wel een playlistje met oefeningen als je het interessant vind.. Erg effectief voor kracht en uithouding

Thanks Lola!

Ik heb ze even gegoogled, die oefeningen zien er wel aardig intensief, maar leuk uit!

Die playlist klinkt zeker wel interessant! Ben erg benieuwd!

Zou mijn training voor schouders wel wat leuker maken. Is de enige training tot nu toe waar ik nooit zo enthousiast over ben..

http://www.youtube.com/watch?v=4hACRS1aQFU&list=PLuNiR4MhZ0fU8nBEQIdNYjCoNGK5oHcxz

mijn playlistje met oefeningen :P

mijn woensdagen train(de) ik meestal schouders, maar om op te vullen trainde ik voor de rest vooral explosieviteit en ondersteunde oefeningen voor m'n presses.
in eerste instantie lijken het allemaal been oefeningen daardoor en alsof ik maar wat doe :P
maar zeer effectief.

te denken aan, jump squats (met of zonder gewicht), bulgarian lunges (stabiliteit), box jump (en alle varianten van playlist, explosiviteit). verder doe ik nog veel circuitjes met schijven of barbell, ook erg leuk en vermoeiend. toen ik daar mee begon ben ik in een maand 2 kg vet afgevallen en 1 kg in spiermassa aangekomen. wel echt slopend..

Ziet er goed uit je oefeningen! Je gaat lekker in ieder geval.
Pas wel op met die pijnstillers. je heup mag dan wel verdoofd zijn maar dat neemt niet weg dat je het daardoor wel kan overbelasten omdat je het niet voelt.

Thanks again Lola! Ik ga me daar vanaf volgende week maar eens op storten.. ziet er allemaal wel wat ingewikkeld uit.. dus zal veel oefenen worden met weinig gewicht!

Je hebt helemaal gelijk Marina! Ik denk er ook wel om.. het rare is dat ik nooit echt een oorzaak vindt waar het van komt, en het komt bij vlagen, en dan word ik zomaar ineens wakker zonder pijn. Het was gewoon wel even fijn om lekker de benen te kunnen trainen zonder van die pijnscheuten en erin!

Vanavond 2 uren gelopen. Pfff, met spierpijn is dat wel intensief! Heb ik in ieder geval wel weer wat kcal gecompenseerd van mijn cheatmeal afgelopen weekend haha. Morgen borst / triceps / buik!

Gek he hoe pijn zomaar kan komen en gaan. Maar hou het wel in de gaten. Zou zonde zijn het om het te overbelasten.

Hmmmm.. ik ga morgen meedoen met borst/triceps/buik.. woensdag wordt opeens dinsdag nu. :D

De motivatie was vandaag ver te zoeken... ???
Mezelf toch maar naar de sportschool gesleept en dat was zo slecht nog niet :D

Benchpress
1x10x20 opwarmen

1x8x25
1x8x27,5
1x8x30
1x8x32,5 helemaal zelf PR op reps.

1x5x35 helemaal zelf + 3 met spotter PR

Toen was ik wel weer gemotiveerd :D

DB press
1x8x8
1x8x10
2x8x12

Chestpress machine
4x8x10

Cable flyes
2x12x10
2x10x10

Bench dips
1x8
2x7
1x6

Cable push down
1x12x10
3x8x12,5

Toen nog buik
Hanging legraises
4x8

Crunches
4x10

Toen een kwartier gewandeld.. Geen HIIT vandaag.. mijn benen zijn nog goed kapot van zondag..
Ik loop alsof ik een behooooorlijk ruig weekend achter de rug heb :p

Nou dat kende ik vandaag wel.. echt even zoiets hebben van wat een K dag... en dan toch als je gaat trainen voelt het goed! Nice PR op BP! :thumb: en dan stroomt alles wel weer binnen he! knallen! :D

super!

Goed bezig poppie!!:cool:

Weinig tijd deze week, weinig motivatie.. maar voornamelijk weinig energie pfff.
Heb maar één keer mn ochtendcardio op nuchtere maag gedaan.. vandaag pas weer getraind.

Woensdag nog wel even touwtje gesprongen, pijnlijke kuiten nu, pfoeh.
15 minuten. Waarvan de eerste zeven minuten: 1 minuut springen, 15 sec rust.
De laatste 8 minuten: vier minuten springen, 1 minuut rust, vier minuten springen.

Vandaag Rug en buik gedaan!

Pull up apparaat was de hele tijd bezet.. Geen zin om mijn tijd te verdoen, dus maar begonnen met deadlift.

Deadlift
1x5x50
3x5x55 PR!!! :banana:

Het liften van die 50 voelde redelijk easy aan, dat had ik de vorige keer niet. Dus ik dacht huppakee, vijf erbij! Laatste reps van de setjes waren wel heavy, maar voornamelijk mijn grip dan die me in de steek laat. Moet me nog ff inlezen in die gripoefeningen.. :rolleyes:

Toen pullup apparaat nog steeds bezet.

BOR
4x8x30

Cable row
4x8x20

Pullup
1x5 negative

Haha, wat een fail. Kon mezelf niet eens optrekken :rolleyes: Heb het toen laten zitten verder, mijn handen gleden weg, geen grip..

Oefening op bankje, goed hard aanspannen.. pfff, heerlijke oefening vind ik dat.
4x10

Buik
Hanging knee raises
4x10

Knees to chest
3x15

Toen HIIT geprobeerd, deed goed zeer aan mijn heup, crosstrainer en steps ook .. :rolleyes::rolleyes:
Nog even 10 minuten gewandeld.. toen vond ik het wel prima. Ik was op.

Even goede nacht slapen, en dan morgen schouders en biceps.

Fysio zei overigens dat mn bekken vast zat. Heeft ze losgedrukt (shiitt, dat was niet heel prettig). Wederom oefeningen meegekregen, en volgende week vrijdag weer een afspraak. Had afgelopen dagen weinig last, maar loop nu als een brieke.. Maar weer zien hoe lang het duurt.

Aankomende zondag stond de Ironman/Ironmaiden op de planning.. maar iedereen laat het afweten.. dus dat gaat helaas niet door.. Hoop dat mn heup dan weer goed voelt, kan ik iig benen trainen! Had van de afgelopen benentraining pas gisteren voor het eerst geen spierpijn.. lekkerrr...

Genoeg geluld weer.. :D:D

Goed weekend all!

Mooi die PR op DL! netjes hoor!
en pull-ups.. gewoon blijven oefenen. het komt dan echt wel!

Hier was ik weer :o

Vorige week niet meer getraind.. Ik had er eventjes geen zin in :rolleyes:
Gisteren natuurlijk weer enthousiast aan de week begonnen. Deze week geen plannen verder, geen verplichtingen. Dus plenty time om mij op sporten te focussen. Ideaal!

Gisteren 45 minuten wandelen op nuchtere maag.

's avonds Borst/Triceps getraind. Ik had een BHV training overdag, dus was mooi op tijd klaar. Kom ik in de sportschool.. Asociaal druk. Gewoon alles was bezet. ??? En everybody doet ook borst op maandag.. ik moet binnenkort maar eens gaan switchen..

8 minuten stairmaster, aangezien ik met benchpress wil beginnen en die waren bezet.

Benchpress
1x12x10 -> Opwarmen
1x8x25
1x8x27,5
1x8x30
1x8x32,5
1x5x35

Dumbell press
1x8x8
1x8x10
2x8x12

Peckdeck
1x12x20
1x12x25
2x10x30

Cable flyes
1x8x15 (te zwaar)
2x12x10
1x10x10

Tricep benchdips
4x8

Kickback
3x8x8

Cable pushdown
1x10x10
1x8x12,5
2x8x15

Toen nog even de navolgende oefening, omdat ik vorige week schouders en biceps heb overgeslagen, en voor schouders toch even wat wilde doen nog:

Soort van clean and press, maar dan niet vanaf de grond, maar gewoon staand, armen laten hangen, dan omhoog naar schouders en dan press, terug naar schouders en weer terug naar beneden. (beetje rare uitleg.. maar jullie hebben er vast een benaming voor :D)
4x10x10

15 minuten HIIT. Afgelopen weken deed ik 15 sec high intensity, 1 minuut low intensity.
Vanaf deze week 15 sec high intensity, 45 sec low intensity.

Vanochtend 30 minuten gewandeld op nuchtere maag. En vanavond Rug en buik.

Aankomende vrijdag staat het meten van mijn vetpercentage weer gepland. Hoop dat vorige week niet al te veel roet in het eten heeft gegooid. Mijn streven was en is van 23,8 naar 22,5. We will see. :D

Gisteravond Rug en Buik!

Begonnen met pull ups. Die was ik twee weken terug "vergeten" en vorige week was ie steeds bezet waardoor ik het pas later kon doen. Dat voelde ik gisteren wel zeg!

Pull up
1x3 + 2 negative
1x1 + 4 negative
1x5 negative
1x8 met tegengewicht 20 kg.

Deadlift
1x5x45
1x5x50
1x5x55
1x4x60 PR Laatste rep ging niet lukken qua grip.

BOR
4x12x20

Seated Cable row
3x8x20
1x8x25 PR (Het moest en zou een keer lukken haha)

Small grip pulldown
4x12x25

Oefening op bankje
4x10

Omdat vorige week benen niet zijn gedaan ook maar even lunges gedaan.

4x20 stappen met 4kg dumbbells.

Buik

Planking
4x tot ik niet meer kon

Knees to chest
3x10
1x12

De pijn in mijn heup was goed aanwezig, HIIT geprobeerd maar fietsen deed zeer. Crosstrainer ook geprobeerd, was nog minder. Stairmaster ook geen optie.

Voor de loopband gegaan. Helling en langzaam lopen. 20 minuten. Toen vond ik het wel mooi geweest!

Werd vanochtend wakker met een bult spierpijn in mijn rug.. pfoehhh. Lekker!

Vandaag rust en dan morgen schouders/biceps/buik.

En? Hoe was het?

Doe je wel mixed grip?

Terug
Naar boven