AndroidHealthClinic

hoe vaak doet iedereen chest per week

Ga zelf binnekort vogelen met een 5/7 dagen schema.

Arnold deed chest/biceps om de 5 dagen.

Als je daar zelf logica bij gooit; om de 7 dagen de grote spiergroepen (quads/hams/onderrug/lats/trapsbuik)
en om de 5 dagen de kleine (biceps/triceps/schouders/borst/kuiten). Kuiten is discutabel waar.

In ieder geval, ga zelf even kijken of ik hier een schema van zou maken. Eigenlijk is t dan geen schema maar meer een leidraad.

Kijken hoe dit uitloopt.

Voor mij werkt UB/LB 2 á 3x per week het best.

Tijdens een kuur zou ik minimaal 1x per 6 dagen elke spiergroep trainen, maar zeker niet als ik niet kuur.

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

Arnold deed chest/biceps om de 5 dagen.

Maar ik denk dat Arnold's eiwitsynthese iets anders werkte dan die van jou momenteel :p
Of ben je met een kuur bezig?

Vind het persoonlijk nooit handig om te kijken naar wat een prof doet, als je zelf niet aan het kuren bent.

Voor mij werkt UB/LB 2 á 3x per week het best.

Tijdens een kuur zou ik minimaal 1x per 6 dagen elke spiergroep trainen, maar zeker niet als ik niet kuur.

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

Maar ik denk dat Arnold's eiwitsynthese iets anders werkte dan die van jou momenteel :p
Of ben je met een kuur bezig?

Vind het persoonlijk nooit handig om te kijken naar wat een prof doet, als je zelf niet aan het kuren bent.

Ohja tuurlijk, vergeten. Maar, is een kleine spiergroep sowieso na 5 dagen niet helemaal hersteld, en een grote na 7? Meestal zeggen ze dat na 2/3 dagen je op de top van de supercompensatie-lijn zit.

2x borst met 5 oefeningen per dag.

Ohja tuurlijk, vergeten. Maar, is een kleine spiergroep sowieso na 5 dagen niet helemaal hersteld, en een grote na 7? Meestal zeggen ze dat na 2/3 dagen je op de top van de supercompensatie-lijn zit.

Je kan prima elke spiergroep elke dag trainen zelfs, als je wilt. Dat hele 5-7 dagen sprookje is afhankelijk van het gebruikte volume en intensiteit. Indien dat dusdanig hoog is dat je 5-7 dagen nodig hebt om te herstellen heb je weer een erg lage frequentie, wat ook niet bevorderlijk is.

Ja ik vind dat supercompensatie & eiwitsynthese gedoe echt interessant allemaal.
Maar dat is natuurlijk ook logisch, want dat zijn belangrijke punten voor spiergroei.

Het probleem is alleen dat de meningen verdeeld zijn over hoe lang eiwitsynthese & supercompensatie duur enzo.

Maar wat jij zegt, ik hoor ook vaak dat je na 2/3 dagen op de top van je supercompensatie lijn zit, als je een fatsoenlijke, niet te zware training hebt gehad in ieder geval, en dat zal dan natuurlijk ook te maken hebben met eiwitsynthese.

Wil je na die 2/3 dagen toch nog doorgroeien of de involutie uitstellen, dan moet je aan de AAS gaan.

En om die reden heb ik besloten om alleen tijdens het kuren een schema aan te houden van 1x per week iedere spiergroep.

Toch zie je nog een groot deel van de niet kuurders trainen met schema's als 5 daags split, 4 daags split.
En dat begrijp ik niet helemaal, want het lijkt me dat iedereen na ongeveer 2/3 dagen op de top van z'n compensatie zit, misschien een uitschieter naar 4 dagen, maar zeker niet pas na 7 dagen. Dan is imo al minimaal 2 dagen de fase van involutie aan de gang, en heb je 2 dagen "verspilt".

De enige reden waarom ze toch z'n schema aanhouden lijkt me dan; Omdat veel profs het doen, "en dan zal het wel goed zijn". Zo dacht ik in ieder geval eerst wel.

En dan zijn er natuurlijk gasten die zeggen, ja maar het werkt gewoon een stuk beter bij mij.. En dan denk ik dat dat makkelijk te verklaren is; Ze hebben een te hoge intensiteit/volume als ze 3x per week fullbody doen... waardoor ze nooit genoeg rust kunnen krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Het is wel interessant om te lezen hier ddatmensen echt heel verschillende meningen heeft wat betreft het aantal herhalingen per spier per week
De een zegt zo 1 keer per week is echt genoeg terwijl weer een ander juist zegt dat het eigenlijk wel 2 x nodig is

Het is wel interessant om te lezen hier ddatmensen echt heel verschillende meningen heeft wat betreft het aantal herhalingen per spier per week
De een zegt zo 1 keer per week is echt genoeg terwijl weer een ander juist zegt dat het eigenlijk wel 2 x nodig is

Dat komt omdat er verschillende meningen zijn over de verschillende trainingen en methodes. En omdat de een het ene gelooft en de ander de andere krijg je discussies over wat goed is.

ik vind het interessant om te lezen dat mensen verschillende meningen hebben

dat komt omdat er verschillende meningen zijn

hell srs als je niks nuttigs te posten hebt, post dan niet

2 keer per week 2 oefeningen werkt super voor mij

Alles werkt, als je maar consistent blijft (groeien) in je training, voeding en rust en die drie dingen afstelt op jouw niveau van toewijding.

Alles werkt, als je maar consistent blijft (groeien) in je training, voeding en rust en die drie dingen afstelt op jouw niveau van toewijding.

Ja tuurlijk werkt alles,

Maar het gaat er juist om wat het beste werkt, want als iets het beste werkt, en iets anders "ook wel goed" dan ga je niet datgene doen wat "ook wel goed" werkt.

En dan wordt er gezegd; Dat is voor iedereen anders.. En het zal vast wel een minimaal verschil qua herstel zijn voor de meeste, maar ik vind het vreemd dat de ene zegt dat die na 3 dagen weer op en top herstelt is, en de meeste progressie boekt als die na 3 dagen dezelfde spiergroep weer traint, en de ander dat pas na 7 dagen heeft.

Lijkt me toch dat ieder lichaam redelijk gelijk is hierin, en dat als iemand binnen 3 dagen herstelt is, dat iedereen dan wel rond de 3 dagen herstelt moet kunnen zijn. En ik heb het hier natuurlijk over mensen die niet kuren.

Om de 5 dagen gemiddeld ..... maar is over ieder persoon anders dmv factoren: herstel, intensiteit borsttraining, leeftijd, rust etc etc

1x 45 min

Train geen chest.
Bankdrukken 3 a 4 x in de week momenteel

1 soms 2 keer per week.

3x in de week bankdrukken: 2x normaal, 1x close grip

2x per dag

Doe alle spiergroepen even vaak. Behalve buikspieren die pak ik bijna elke training wel mee.

Terug
Naar boven