XXL Nutrition

hoe vaak doet iedereen chest per week

Ik train alleen middenkant borst want die loopt achter.

1 x pw, altijd veruit zwakste punt geweest.

6 x per maand

Interessante kost, dit ga ik vanavond eens eventjes doornemen.

Wat betekenen volume/intensiteit/frequentie ookalweer?

Frequentie is hoevaak per week, wat die andere?

---------- Toegevoegd om 09:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:27 ----------

er is ook niks mis met een split en je groeit er zeker op. Je haalt er echter niet het optimale uit.

Ik train nu de grote spiergroepen 1x per week, de kleine 2x. Elke keer ga ik volledig tot ik niet meer kan, 4/5 sets, negatief en dropsets. Is dit dan teveel, en zal ik de 2de training van die spiergroep die week teruggooien tot 4 sets, tot je ze 'even gebruikt' ipv helemaal sloopt?

Interessante kost, dit ga ik vanavond eens eventjes doornemen.

Wat betekenen volume/intensiteit/frequentie ookalweer?

Frequentie is hoevaak per week, wat die andere?

---------- Toegevoegd om 09:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:27 ----------

Volume = aantal herhalingen & sets
Intensiteit = aantal kg's

Maar wat je zegt over die "grote/kleine" spiergroepen.. Dit is natuurlijk lastig in te delen, want ik neem aan dat je borst bij grote spiergroepen vind horen, maar vergeleken met de rug is de borst natuurlijk relatief klein, en zou je deze vaker moeten trainen dan rug. Het is dus lastig in te delen in grote/kleine spiergroepen vind ik.

Wat ik nu zelf voor training doe = UB / LB schema, Maandag t/m vrijdag. Dus de ene week 3x UB & 2x LB en de andere week omgekeerd.
Ieder set tot failure is een veel te hoge intensiteit/volume dus wat ik doe is;

Per oefening 1 "opwarmset", en hierna 1 werkset.
Dit komt per spiergroep dus in totaal neer op 4 tot 6 sets, waarvan dus maar 2 tot 3 sets daadwerkelijk werksets zijn. Maar als je deze werksets tot failure traint en dan ook echt tot failure (met misschien partial reps om het echt af te maken) en je doet dit 2 tot 3 keer per week, dan is dit meer dan voldoende.

Is voor mij een totaal nieuwe manier van trainen, maar ik vind het een heerlijke manier.

Laatst bewerkt:
ma: bp incl bp sideraises bb curl hammer curl
di: sq dl bor Reardelts wrist curl crunches planks
wo:
do: OHP incl bp Sideraises CGBP skullcrushers
vr: sq dl bor Reardelts crunches planks
za: CGBP skullcrushers bb curl wristcurl standing+seated calf raise
zo:

3x pw wanneer je cgbp meetelt

groetjes

4 maar train alleen maar borst buik en arm

1 keer per week net zoals alle spiergroepen

2 keer per week

3x per week

Ik denk dat een poll aanmaken duidelijker is :)

twee keer, 4 daagse split

2x per week

Twee keer, maandag en vrijdag

1 a 2 keer hard.

ligt aan herstel.

2x
1dag 5oef low reps
1dag 3oef high reps

Terug
Naar boven