Anubisss
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 156
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 20%
Hey dude!Ik ben ook begonnen rond mijn dertigste (28e om precies te zijn), nu alweer tien jaar geleden en het is me wel duidelijk dat ik geen bijzondere dingen ga doen vergeleken bij die boomstronken hier. Maar voor wat het waard is, als Slayer-fan tot Slayer-fan:
* Val niet in de 'eet jezelf sterk' val als je daar het lijf niet voor hebt. Ik heb mezelf van 85 naar 105 gegeten, was nog steeds niet megasterk maar wel doodongelukkig met die enorme pens. Sommige mensen moeten veel vreten voor iedere kilo, maar velen juist niet. Die moeten juist proberen zo minimaal mogelijk aan te komen (maximaal spier, minimaal vet)
* Denk niet dat wat werkt voor anderen ook voor jou moet werken - vooral als ze niet met jou te vergelijken zijn (leeftijd, ervaring, etc.).
* Luister naar je lichaam, blijf niet ploeteren omdat iets 'zou moeten lukken'. Niets zo killing voor je progressie als te hoge verwachtingen.
* Daaraan gerelateerd: denk niet aan wat je over een maand wilt doen, maar over een jaar. Geeft rust.
* Techniek, techniek, techniek! Leer het meteen goed, zodat je niet zoals ik half opnieuw moet beginnen.

Goede tips. Ik ben nu lineair aan het verhogen, dus ik heb niet echt doelen. Misschien moet ik mezelf wel (realistische) doelen gaan stellen. Motiveert ook veel meer, dan gewoon elke keer verhogen.

: