Fitness Seller

Hoe zwaar moet opdrukken zijn?

Zo zwaar dat je jezelf 2 weken niet kan rukken.

Je kunt ook one arm pushups doen

kerel ... ga niet op opdrukken tot falen...doe dat hoogstens 2 keer per maand.

voor de rest ...setjes van 3 of 4.
dus bijv voor jou (schatting) 1e 17x 2e 15x 3e 14x (4e 21x)
elke week of keer verhoog je ergens in 1e 2e 3e 4e set je aantal (voorbeeld 2e 16x)
na 4 weken test je je max! het aantal onthouden
daarna ga je weer lekker verder met je series! die moet je natuurlijk verhogen.
na 4 weken test je je magx die ligt waarschijnlijk 10 herhalingen hoger!

worden alle 4de series 30 of meer ? varieer je opdrukken of verzwaar...(google maar)

Je wil wachten met squaten tot je in de gym bent maar dat kan je ook thuis zonder gewicht al proberen redelijk onder de knie te krijgen scheelt weer tijd in de sportschool om het aan te leren.

• Topic Starter Topic Starter
@ Mishima: Met 4 weken hoop ik al minstens 3 weken in de gym bezig te zijn :D

@Tays: Ja goed idee, *stopt een rugzak vol boeken*.

@ Mishima: Met 4 weken hoop ik al minstens 3 weken in de gym bezig te zijn :D

@Tays: Ja goed idee, *stopt een rugzak vol boeken*.

Denk dat een rugzak niet echt goed voor je vorm is. Kun je beter helemaal vrij doen, of eventueel met een bezemsteel. Google maar eens op rippetoe bij youtube, daar kun je hele goede squat instructies vinden.

Ja ik had ze al gezien. Belangrijkste is volgens mij om je kont omhoog te werken voordat je je borst rechtop gaat zetten. Geen idee hoe je je startgewicht bepaald, maar daar zullen ze me in de gym wel over kunnen adviseren neem ik aan.
Deadlift ziet er makkelijk uit, rug niet laten bollen en gewoon opstaan. Benchpress is ook niet echt een oefening waarbij je in de knoop ligt.

Ja ik had ze al gezien. Belangrijkste is volgens mij om je kont omhoog te werken voordat je je borst rechtop gaat zetten. Geen idee hoe je je startgewicht bepaald, maar daar zullen ze me in de gym wel over kunnen adviseren neem ik aan.
Deadlift ziet er makkelijk uit, rug niet laten bollen en gewoon opstaan. Benchpress is ook niet echt een oefening waarbij je in de knoop ligt.
Don't be fooled
hele slecht benchpress => kapotte schouders
En deadlift vind ik nou net de 'moeilijkste'.
Ik zou zeggen, kijk een paar filmpjes van Dave Tate en Mark Rippetoe

Misschien heb je hier wat aan klik. Ik heb er in ieder geval goed spierpijn van gehad :)

Wauw, die gast is gay. WTF @ hoedje! Maar goeie shit. Morgenochtend tijdens het hardlopen langs de gym voor een snelle rondleiding :D

Terug
Naar boven