AndroidHealthClinic

hoelang duurde het voor dat je 100kg kon drukken?

Gewichten vergelijken is loos, want je weet toch altijd dat mensen erover liegen. En bijna alle mensen in de sportschool banken met iemand die de stang aanraakt. FAKE!

Volgens powerliftregels everybody! Gecontroleerd laten zakken, even stilhouden onderin en duwen.

Geen idee hoe lang t duurde voordat ik dat kan. Ik deed nooit max reps toen ik net begon. Denk dat ik er 1,5-2 jaar over deed ofzo...

als je erover liegt bedrieg je alleen jezelf, je bereikt er niks mee ...
En ik ben vrij zeker dat ik ze onder powerlifting regels druk ja :P

B.A. Baracus zei:
Voor één keer kan ik 100kg wel, maar setjes van 100? Dat is teveel. zit nu aan zo'n 93kg. 'k snap niet hoe sommige gasten zo snel 100kg kunnen drukken.Komaan jongens wat is jullie geheim?

Hoeveelheid fasttwitch / slowtwitch fibers?

Wakaera zei:
als je erover liegt bedrieg je alleen jezelf, je bereikt er niks mee ...
En ik ben vrij zeker dat ik ze onder powerlifting regels druk ja :P

GOZER, jij bent ****ing sterk man. 16 jaar, damnnn! hoe lang train je al?
Mijn records zijn:
Bench: 120kg
Squat: 170kg
Deadlift: 195kg

Jouw bench ligt een beetje achter, helemaal als je die monster deadlift ziet.
Mijn PR's zijn zonder pak en wraps. Deadlift en squat alleen met riem. Heb jij die met pak gedaan soms?

men raw stats zijn ongeveer:
SQ 160-165
BP 100
DL 205

Wat zal noou uiteindelij de beste techniek zijn om meer weg te kunnen drukken? Gewoon gruwelijk gewicht proberen weg te drukken tot je max of gewoon veel lange sets maken met kleine sprongetjes ?

met gewichten boven 85% werken, en laag in reps gaan

geen flauw gedacht eigenlijk... was bij mij ook binnen het jaar denk ik... maar dan wat opgebouwd, dan weer wat kracht verloren, dan weer wat meer, dan wat minder...

vandaag 6 reeksen van 5 reps gedaan met 105kg, en de 7de reeks 8 reps eruit geperst.

• Topic Starter Topic Starter
haha had beter een pol kunnen maken met wie zat er het snelst op 100kg!

ik ben wel benieuwd wat barman zijn geheim met bankdrukken is als die mensen die 70 kg drukken binnen een paar maanden naar de 100 kg helpt kunnen heel veel mensen daar wat van leren denk ik.

jeffrey81 zei:
ik ben wel benieuwd wat barman zijn geheim met bankdrukken is als die mensen die 70 kg drukken binnen een paar maanden naar de 100 kg helpt kunnen heel veel mensen daar wat van leren denk ik.

weet heelveel manieren om te zorgen dat je bankdrukken in gewicht heel snel omhoog krijgt. maar dat kan ik zo niet uitleggen dan moet ik er bij staan en diegene zijn schema bepalen. mijn nieuwe trainingsmaat (sportschool eigenaar) heeft nooit meer dan 70kg kunnen drukken nu naar zon 1.5maand kan die al 105kg drukken. ik ben nu nog een maandje rustig aan trainen veel reps paar dagen per week. ga over een maand weer met een zwaar schema beginnen en ik weet zeker dat het hem dan lukt om 120kg te drukken ik zelf ga binnen 2 a 3 maand 180kg of 185kg drukken.

alles raw natuurlijk die pakkies en riempies en weet ik veel wat hun allemaal gebruiken is voor mietjes :P

m'n trainer drukte altijd 230kg met setjes van 8

damn.. maar die gozer 15?

sick

jeffrey81 zei:

waarom denk je dat ik er mijn beroep van wil maken :) dus voor iedereen die meer vooruitgang wil pm me maar dan geef ik je mijn bankrekening nummer :)

Laatst bewerkt:
FreDSKI zei:
m'n trainer drukte altijd 230kg met setjes van 8

damn.. maar die gozer 15?

sick
setjes van 8 met 230 kg... :eek:

I drukte toen ik begon 50 kg 6-8 keer. Was toen 16 met 67 kg. Toen ik de 100 kg drukte was ik 18.. dat is ongeveer 2 jaar later. Maarja.. vind het moeilijk te vergelijken.. want de een traint/eet eerder of meteen van t begin kei goed, en de ander moet gewoon veel leren door lack of knowledge en hulp... dus geen goede vergelijking eigenlijk.. totaal niet.

En dan heb ik het nog niet eens over de techniek gehad, die iedereen anders hanteerd.. want ik heb wel eens mensen met 120 kg zien benchen, maar de spotter tilde zich gek... :rolleyes:

8 reps met 230kg??? BULLSHIT, hoe heet die kerel dan?
Op t WK powerliften zitten gasten met zulke stats!

Kennen jullie Shawn Lattimer trouwens? Ik heb een filmpje van zijn benchpresstraining, wat een ****ing gestoord monster is dat joh... Hij bankt met iets van 8 schijven van 20 aan elke kant. Echt idioot gewoon. Ik las op Muscle Mayhem zelfs dat een gozer hem 875lbs had zien doen, maar op 1cm na de lockout mistte. EXTREEM!

Maarja om niet teveel af te dwalen. Ik ga denk ik een 5x5 schemaatje doen om mijn bench een beetje op te krikken:p
Altijd mijn zwakke punt van de grote 3 geweest. Mijn deadlift is vooral mijn paradepaardje :p

biceps_blitz zei:
8 reps met 230kg??? BULLSHIT, hoe heet die kerel dan?
Op t WK powerliften zitten gasten met zulke stats!

Kennen jullie Shawn Lattimer trouwens? Ik heb een filmpje van zijn benchpresstraining, wat een ****ing gestoord monster is dat joh... Hij bankt met iets van 8 schijven van 20 aan elke kant. Echt idioot gewoon. Ik las op Muscle Mayhem zelfs dat een gozer hem 875lbs had zien doen, maar op 1cm na de lockout mistte. EXTREEM!

:) Lat is inderdaad fokking sterk. Zn nieuwe website is gisteren online gegaan: http://www.shawnlattimer.com

Ja was wel lachen.. ik begon en drukte 40 ofzo.. er was een jongen die al langer trainde dan ik, jonger was dan ik en meer kon drukken dan ik. 2 maanden later was ik iedereen voorbij (van mijn leeftijd en jonger) na 1 jaar zat ik ook op 100kg 2-3herhalingen

Heeft niet lang geduurd, maar mijn eerste training presste ik geen 100kg. Ik denk dat ik na een maand of 2 series van 100kg deed bij bench press.

Terug
Naar boven