MuscleMeat

Hoevaak trainen jullie de buikspieren?

Peiling Peiling Hoeveel keer per week train jij je buikspieren met isolatie oefeningen?

• 0 keer

Stemmen: 52 32,1%
  • 1 keer

Stemmen: 40 24,7%
  • 2 keer

Stemmen: 36 22,2%
  • 3 keer

Stemmen: 16 9,9%
  • Meer dan 3 keer

Stemmen: 18 11,1%

• Totaal stemmers
    162
6dagen training, om de dag buikspieren

Bulk 0x

Cut 3x

• Topic Starter Topic Starter
Het verbaast me toch wel dat 0 keer aan kop gaat. Wat ik me dan wel afvraag is de reden daarvoor: zijn jullie al shedded en hoeft het alleen nog bijgehouden te worden of vinden jullie een sixpack niet belangrijk en/of staan jullie ook wat hoger in vetpercentage?

Het verbaast me toch wel dat 0 keer aan kop gaat. Wat ik me dan wel afvraag is de reden daarvoor: zijn jullie al shedded en hoeft het alleen nog bijgehouden te worden of vinden jullie een sixpack niet belangrijk en/of staan jullie ook wat hoger in vetpercentage?

Een sixpack krijg je niet door buik te trainen maar door laag in vet te staan.

Om de dag. 5 dagen per week trainen dus 2x in de week.

Moet eigenlijk vaker maar doe eens in de 2 weken ong.

1x per week. Besteed die tijd liever aan cardio :D

• Topic Starter Topic Starter
Af en toen 1x per week. Vaker niet dan wel eigenlijk :o. Zijn zo saai om te oefenen. Hanging leg raises vind ik wel leuk maar ik heb geen bar.

Ik doe ze 1 of 2x per week. Niet met het idee dat ik daar beter zichtbare abs door krijg maar om m'n squat en deadlift sterker te maken. Een six-pack maak je in de keuken.

ik train ze 3 keer per week, gwn minimaal dag rust ertussen. 2 keer is denk ik wel het minimum. Als je ze echt zichtbaar wilt krijgen en je hebt wat buikvet, zou ik mij meer op cardio focussen ipv buikspieroefeningen om het buikvet weg te krijgen.

Ik doe ze 1 of 2x per week. Niet met het idee dat ik daar beter zichtbare abs door krijg maar om m'n squat en deadlift sterker te maken. Een six-pack maak je in de keuken.
Ja precies!
Ik doe wat voor de core strength... maar vind het ook ontzettend saaie oefeningen. Zie vanzelf wel als ik lager in vet sta wat er zichtbaar is, niet mijn belangrijkste punt; een 4pack is ook goed (of gewoon een strak buikje).

Ja precies!
Ik doe wat voor de core strength... maar vind het ook ontzettend saaie oefeningen. Zie vanzelf wel als ik lager in vet sta wat er zichtbaar is, niet mijn belangrijkste punt; een 4pack is ook goed (of gewoon een strak buikje).

Je kan niet trainen voor een 4-pack, 6-pack of 8-pack, dit is genetisch bepaald (heeft geloof ik te maken met pezen die horizontaal over je buik lopen en daardoor zorgen voor die afrastering tussen de blokjes). Het aanzetten van massa op je buikspieren is lastig en naar mijn mening verwaarloosbaar, als ze ze zichtbaar wilt hebben hoef je dus alleen maar te zorgen voor een laag vetpercentage. Extra trainen is vanuit esthetisch oogpunt niet noodzakelijk.

Ja weet ik, ik bedoel, hoeveel er zichtbaar is onder je vetlaagje... het is ook genetisch bepaald waar je vet zit, bij mij vooral onderop de buik dus een 4pack zou eerder zichtbaar zijn dan een 6pack bijv.
Maar thanks voor de input :).

deels waar. zeker moet de buik getraind worden. door laag in vetten ontstaat de ruimte ze te zien.. door ze trainen knallen ze dr uit!

Van mij hoeven ze er niet echt uit te knallen. Ik vind persoonlijk iets plattere abs mooier. Ook worden je abs sowieso toch al redelijk getrained door veel andere oefeningen.

Jups abs zijn gewoon je stabilizer. Maar stel je traint niet en gooit alleen je vetpercentage omlaag, dan heb je nog niet altijd gedefinieerde abs. Er moet wel een klein beetje spiermassa zitten.

Maar ik laat dus mijn buikspieroefeningen (ehhh planking, dat is meer core strength) ook al steeds meer vervallen. Train het wel met de rest.

Anderszijds gaat dat ook deels op voor de rug, de erector spinae met name... :). Maar daar gaat dit topic niet over.

1x per week in de sportschool, maar ik probeer wel regelmatig 's ochtends even de plank te doen en wat vacuum exercises om m'n buik wat minder te laten uitsteken (holle rug).
In de sportschool doe ik machine crunches op 77.5 kg, verder ook plank en wat bicycles en crunches.

Hey ik doe momenteel 2 x per week de buik en dit zijn telkens 3 oefeningen per workout

Groeten !

Terug
Naar boven