Fitness Seller

Hoeveel kilo squaten?

Balboa18 zei:
sorry dat ik het zeg..maar als je na 5 jaar trainen nog maar 50 kg kan squaten doe je iets fouts volgens mij!
Even uitleg,
ik heb al maanden geen benen getraind
mijn houding is ook niet zo goed, bij 50kg wil de bar al eens van mijn rug rollen zodat ik hem terug moet leggen opde goede hoogte
ik kan waarschijnlijk wel zwaarder gaan, maar zoals ik al zei begin ik vanuit een bench (ik moet dus eerste een halve goodmorning doen)
Ik ben wat kleinzerig, die bar drukt tenslotte toch ergens op.
Als ik alle gewichten er aan zou hangen, kom ik mss net boven de 200kg uit. Maar dan kan er niemand schijven gebruiken in de gym :D

ik ben een squatsissy :o

180kg 4x

Ben geen ster in squat :(

Ryu zei:
250 1 rep paar jaar terug.

Nu squat ik gewoon setjes tussen de 140 en 200 in. En sinds kort volgens de milos sarcev methodes soms nog lichter met 2x zoveel resultaat
vertel eens wat meer over de milos sarcev methode wat je hanteerd. en hoe je merkt dat je meer resultaten behaald.grts

6 * 170 laatste keer, parallel.

Squat loopt bij mij voor geen meter. Ben van nature geen goede squatter, en dan helpt last van je knie ook niet echt. Ben daarna even overgestapt op front squats en lunges, maar door m'n schouderblessure kan ik de barbell dus niet goed vasthouden bij front squats als ik al boven de 60 kg kom ofzo. Dat schiet dus ook niet echt op.

@Alien : natuurlijk kan je meer , ik zou ergens anders gaan trainen als ik u was. Dit houd echt je progressie & groei tegen!

85 4x in squat smithmachine
70 4x frontsquat in smith

Laatste keer dat ik getopt had op de squat:

21st June 2005
145 kg 5x
155 kg 3x
175 kg 1x
155 kg 5x
160 kg 3x
175 kg 1x

volgens mij is het voor lange mensen ook zwaarder.

of zie ik dat verkeerd?

mijn max ligt op 100 6x

maar legpress die ik wel 180 8x

is dit in verhouding met elkaar?

250kg*2reps op training aan 75kg ongeveer

KaLe zei:
180kg 4x

Ben geen ster in squat :(
Same here. Van de zomer kwam ik ook op 180 x 4. Heb toen een aantal maanden geen benen getraind omdat ik net 4 nieuwe broeken gekocht had. Wijdste maat (36) en ik moest ze rond de taille allemaal in laten nemen. Ik heb geen alternatief als ik deze broeken niet meer pas en ik heb de afgelopen jaren voor een vermogen aan broeken uitgegeven. Train nu benen nog eens in de 2 a 3 weken. Ik ben wel teruggezakt naar 6 x 140 kg:o

ik denk dat deze cijfers allemaal weinig zeggen omdat met squatten erg verschillend wordt door gezakt door iedereen.
bij mijn sportschool gaan ze hoe zwaarder ze pakken des te minder diep ze zakken. zelf ga ik ook niet superdiep meer als ik heel zwaar pak, maarja ik train ook bijna altijd alleen en dat is klote met dit. maar ik voel het gewoon het beste als ik wat minder pak en dan diep doorzak en veel herhalingen maak.
dat is dan met 100kg

aj, hoe voelt dat nu klusmier :p

PreludE zei:
ik denk dat deze cijfers allemaal weinig zeggen omdat met squatten erg verschillend wordt door gezakt door iedereen.
bij mijn sportschool gaan ze hoe zwaarder ze pakken des te minder diep ze zakken. zelf ga ik ook niet superdiep meer als ik heel zwaar pak, maarja ik train ook bijna altijd alleen en dat is klote met dit. maar ik voel het gewoon het beste als ik wat minder pak en dan diep doorzak en veel herhalingen maak.
dat is dan met 100kg

Inderdaad, ik zie ook gasten staan met 160 en dan zakken ze nog niet voor de helft door. Ik tel alleen vanaf parallel en kom dan hopelijk volgende week vrijdag op 125 a 130 x 5.

laatste keer dat ik 1 rep. max. heb bepaald was alweer tijdje geleden, en dat was 1x 160 kg, benen tot 90 graden, maar nu doe ik setjes van 8 met 140 kg, parallel... lekkere compound oefening.

Adema zei:
4x110, full.

@olav, waarom niet juist gaan fullsquatten - aangezien daar de belasting op je knie veel minder is?

Omdat ik dan niet meer kan recht komen en om met 100kg te gaan squatten heb ik ook niet echt zin.

dream warrior zei:
deze reactie is zelfs een ban waard:rolleyes: ,een belt en juiste uitvoering van de oefening zal je rug goed genoeg beschermen,je 2e stelling slaat ook al helemaal nergens op:rolleyes: ,met extensions krijg je gewoon een goeie definitie in je benen,extensions zijn gewoon goed om op te warmen en af te werken niet om massa te kweken zoals je dat doet met squat of legg press
:rolleyes:

Ik doe momenteel geen backsquat ivb met een blessure, front squat top is 100x5.

Mijn top ligt op zo'n 200kg 6x. Full Squat

delguy zei:
Squatten is hardstikke slecht voor je rug. Onmiddelijk mee stoppen. Als je echt veel massa op je benen wil krijgen moet je veel zware extensions doen.
Shoot the moron between the eyes :eek:

140kg 5x
vorig jaar 160, 1x gesquat.

nu doe ik meestal setjes met 100 ~ 120 kg
heb nogsteeds een wat zwakkere onder rug, en wil geen gekke dingen doen

Terug
Naar boven