XXL Nutrition

Hoeveel kilo squaten?

hmm zal nu rond de 1x150 ofzo liggen.. ik verloeder mn benen tot in den treuren laatste tijd.. motivatie is 0,0

delguy zei:
Squatten is hardstikke slecht voor je rug. Onmiddelijk mee stoppen. Als je echt veel massa op je benen wil krijgen moet je veel zware extensions doen.

:) noem eens een oefening op die niet slecht is. Trouwens met zware extensions maak je je knieën naar de zak ;)

Definitie-oefeningen? Squats slecht voor je? Waar gaat het heen met dbb?

op de vorige pagina stond al dat ie een grapje maakte ;)

echt ****ING slecht
is een me zwakste spiergroep
doe nu 45 kg ongeveer
max is 50
pfff
*train wel me benen pas een week of 3

Setjes Backsquat tot 130 KG, wel in smithmacine...

ik zak tot men bovenbenen men onderbenen raken. is dit niet goed? Ben pas 2weken bezig met benen trainen :p . 6*110 is men max nu

uncLez zei:
Heb ooit een keer 200 gedaan in een Smith Machine, majah...

Daarna kregen we een squat-rek bij die gym en ben ik op gaan bouwen bij de losse squat. zat toen op 170 x 5 a 6.

Ben hem sindsdien eigenlijk steeds stricter uit gaan voeren ivm een tegensputterende rug. Ben nog steeds niet tevreden over mijn houding en ik voel gewoon in mijn rug na een training dat ik te veel uit mijn rug doe... Heb altijd een stijve onderrug gehad en moet misschien maar iets minder diep gaan, dan heb ik nooit last van mijn rug... majah... Klote...

Zit nu op 130 x 10 en dat is below parallel. Sinds kort wel weer met ene plankje onder mijn enkels, kijken of dat mijn houding wat kan verbeteren. Deed ik eerst ook, maar kreeg dan weer dat ik te veel in mijn knie-en ging hangen. Hopeloos allemaal :>

Magoed, nu eindelijk iemand die me ZINNIGE dingen kan vertellen over mijn uitvoering ipv al die mongooltjes hiervoor die me echt NIKS konden vertellen.

To be continued... :)
qua houding...als je die baar in je nek hebt, net voor het uittillen, je buik uitduwen tegen de riem. En ja soms voel ik ook iets in mijn rugstreek...maar dat is gewoon spierpijn van het stabiliseren. Had last van dubele hernia...is volledig verdwenen en tran veel zwaarder dan voordien

parallel, 180*8 op smithmachine, helaas geen echt squatrek bij ons

jerommeke zei:
qua houding...als je die baar in je nek hebt, net voor het uittillen, je buik uitduwen tegen de riem. En ja soms voel ik ook iets in mijn rugstreek...maar dat is gewoon spierpijn van het stabiliseren. Had last van dubele hernia...is volledig verdwenen en tran veel zwaarder dan voordien

Jah,
ik ben er alleen nog een beetje huiverig voor. Ik kan niet echt goed bepalen of het nou spierpijn is door het stabiliseren of dat het iets anders is. Vandaar...
En zoals ik al zei heb ik hiervoor nooit iemand in de gym gehad die er een beetje kijk op had, dus ben daar nog altijd wat onzeker over, hoewel ik ervanovertuigd ben dat mijn houding best goed is.

Ik ga komende HST-cyclus vooral in de 15-reps weken heel veel aandacht besteden aan mijn houding onder toezicht van iemand die er wel wat van snapt. Better safe than sorry :)

Traint iedereen met de voeten normaal hier, of die er iemand ook toevallig nog sumo squat.

En hoe zit het met de plankjes onder de voeten ;)

Backsquat : 160kg*6 Parallel

Train sinds september (eerste maandjes aankloten je weet het wel) en nu paar weken serieus bezig met 4x in de week splitschema en na 3 weken benen trainen zit ik nu op 4* 90kg met squaten, lijkt me al wel heel aardig. Al zijn mijn benen nooit echt erg zwak geweest heb ik het idee, ben altijd wel een type voor krachtexplosie geweest.

zwaarste wat ik gedaan heb is 12x 70kg.
't stelt nog niet echt veel voor, maar squat nog niet zo heel lang (I know, shame on me) en durf nog niet echt voluit te gaan door blessure.
maar heb me voorgenomen dat er in 't nieuwe jaar toch echt wat indrukwekkendere gewichten aan die stang moeten :D

edit: das trouwens sumo parallel, gewone stand parallel doe ik iets minder, 60kg, want dan heb ik meer last van blessure.

Lang geleden getopt op 130kg.

delguy zei:
Squatten is hardstikke slecht voor je rug. Onmiddelijk mee stoppen. Als je echt veel massa op je benen wil krijgen moet je veel zware extensions doen.

Volledig mee eens!!!! Squatten is een waardeloze oefening. Ga liever die abductiemachines doen. Schop die wijven van die apparaten af en knallen met die handel. Binnendijen moeten getrained worden. Een andere topper is de smithmacine.

Shit, vergeten mijn signature weg te halen...

In de smith machine een jaar geleden 180 Kg gedaan maar dan begint het rek zo wankel aan te voelen en ben ik bang dat ie omvalt, dus die doe ik niet meer. De beweging in een smith machine bevalt me ook niet zo.

Nu Squat ik alleen nog maar los 6 x 130 Kg

5 * 120 kilo

Terug
Naar boven