AndroidHealthClinic

Hummer's (BENCH PRESS) log "BIS VINCIT QUI SE VINCIT" master (16 april 1966) DFPFNL

Bezoekers in dit topic

Knieën zijn toch wat gevoeliger nu... :fire:
Dat kan komen omdat je verwacht dat je knieën gevoelig zijn als je je benen getraind hebt.

Introduceer het heel rustig. Dan is de kans ook het kleinste dat je hervalt in een oud verwachtingspatroon van "benen trainen = kniepijn". Want als je pijn verwacht is de kans groot dat je die gaat voelen ook.
 
Dat kan komen omdat je verwacht dat je knieën gevoelig zijn als je je benen getraind hebt.

Introduceer het heel rustig. Dan is de kans ook het kleinste dat je hervalt in een oud verwachtingspatroon van "benen trainen = kniepijn". Want als je pijn verwacht is de kans groot dat je die gaat voelen ook.
Was het maar zo’n feest dat ik het mezelf verbeeld...
leg extensions zijn de oorzaak nu.
Die voelden al een beetje k_t toen ik ze deed. :thumbd:
 
Was het maar zo’n feest dat ik het mezelf verbeeld...
leg extensions zijn de oorzaak nu.
Die voelden al een beetje k_t toen ik ze deed. :thumbd:
Het is niet zozeer dat ik denk dat je je dat maar inbeeld. Je zal wel degelijk pijn hebben. Dat betwijfel ik niet. En het zal ook niet zomaar plots weg gaan door even niet te denken dat je pijn hebt. Dat wil ik ook helemaal niet zeggen.
Het is dat de klachten minder zullen zijn en je door je brein te trainen de pijn ook getemperd kan worden. Het is geen zekerheid dat je echt niks meer gaat voelen. Maar je kan door de juiste aanpak het lijden erg verminderen. En iemand die minder lijdt voelt vaak ook minder pijn. (en dat is een positieve cirkel waar je in terecht kan komen :) )
Vaak raken mensen zo ook volledig van hun klachten verlost. Maar dat duur vaak ook redelijk lang. Het is een heel process.
Dat process begint bij het zeer voorzichtig introduceren van datgene waarvan men vreest dat het de pijn veroorzaakt.
Probeer eens te squatten. Zeer licht. Je hoeft zelfs niet tot diepte te gaan als je dat niet wil/durft/kan. Doe gewoon de beweging. Ik zou zeggen met een lege barbell of zo. Houdt de ROM zo dat je geen pijn hebt of echt nauwelijks iets voelt. Het maakt in het begin totaal niet uit of je er sterker van wordt of niet. Van setjes met een lege barbell ga je waarschijnlijk geen mega gains maken. ;)
En houdt het volume erg laag. 2x10 herhalingen lijkt me al heel wat.
Doe het met regelmaat (2x/week?).
En kijk wat je ROM doet.
 
RACK PULL (overhand grip)
5xBAR
5x70/110/150

HYPEREXTENSION:
2x12xBW

WIDE GRIP LAT PULL DOWN:
5x10x90

INCLINE DUMBBELL CURL:
2x10x16
 
Laatst bewerkt:
Het is niet zozeer dat ik denk dat je je dat maar inbeeld. Je zal wel degelijk pijn hebben. Dat betwijfel ik niet. En het zal ook niet zomaar plots weg gaan door even niet te denken dat je pijn hebt. Dat wil ik ook helemaal niet zeggen.
Het is dat de klachten minder zullen zijn en je door je brein te trainen de pijn ook getemperd kan worden. Het is geen zekerheid dat je echt niks meer gaat voelen. Maar je kan door de juiste aanpak het lijden erg verminderen. En iemand die minder lijdt voelt vaak ook minder pijn. (en dat is een positieve cirkel waar je in terecht kan komen :) )
Vaak raken mensen zo ook volledig van hun klachten verlost. Maar dat duur vaak ook redelijk lang. Het is een heel process.
Dat process begint bij het zeer voorzichtig introduceren van datgene waarvan men vreest dat het de pijn veroorzaakt.
Probeer eens te squatten. Zeer licht. Je hoeft zelfs niet tot diepte te gaan als je dat niet wil/durft/kan. Doe gewoon de beweging. Ik zou zeggen met een lege barbell of zo. Houdt de ROM zo dat je geen pijn hebt of echt nauwelijks iets voelt. Het maakt in het begin totaal niet uit of je er sterker van wordt of niet. Van setjes met een lege barbell ga je waarschijnlijk geen mega gains maken. ;)
En houdt het volume erg laag. 2x10 herhalingen lijkt me al heel wat.
Doe het met regelmaat (2x/week?).
En kijk wat je ROM doet.
Ik begrijp je wel.
Maar ik ben er mee gestopt omdat ik meer en meer last kreeg van mijn knieën.
Nu ik geen benen meer trainde was dat echt heel veel verminderd de laatste jaren.
Ik wil wel maar niet ten koste van alles.
 
Ik begrijp je wel.
Maar ik ben er mee gestopt omdat ik meer en meer last kreeg van mijn knieën.
Nu ik geen benen meer trainde was dat echt heel veel verminderd de laatste jaren.
Ik wil wel maar niet ten koste van alles.
Ja, ik kan goed begrijpen dat je er moeite mee hebt. Pijn is zeker geen aangename ervaring. Dat ga je niet (de meeste mensen toch) vrijwillig opzoeken.
Maar een zeer geleidelijke herintroductie zou de last net moeten verminderen. Het is uiteraard de truck net voldoende te doen om het lichaam te leren dat het veilig is om de knieën te gebruiken. Maar ook niet teveel zodat de last zich weer gaat manifesteren.
Het probleem is dat als het een tendinopathie was, dat rust eerder een nadelig effect heeft. De pijn komt voort uit een overbelasting. Je pezen zijn in dat geval te zwak voor de stress die je er op zet. Volledige rust doet initieel de pijn wel verdwijnen/verminderen. Maar rust verzwakt een pees. Dat wil dus zeggen dat je na een tijd met een zwakkere pees gaat herbeginnen. En dus zal je dan de load ook aanzienlijk moeten verlagen en met veel geduld die pees weer sterker moeten maken. Eerst om terug op je oude niveau te geraken. En daarna om de pees sterk genoeg te maken voor de stress waaraan je ze onderwierp toen het probleem zich begon voor te doen. Dat vraagt dus redelijk wat tijd. Maar het resultaat is dan vaak wel een ofwel volledig pijnvrije pees, of minstens een aanzienlijke vermindering van de gevoeligheid.
Maar dat is dus bij een tendinopathie.
Meer niet specifieke pijn kan je op dezelfde manier behandelen, naar wat ik begrepen heb. Maar daar zou het wel wat sneller kunnen gaan dan bij die pees-problemen.
Een garantie dat je nooit meer pijn gaat voelen is er uiteraard nooit.
Maar ik denk dat minder pijn en meer vrijheid om bepaalde activiteiten te doen altijd wel een vorm van vooruitgang is. Dus waarom niet nog eens een voorzichtige poging wagen?
 
In mijn werkweken wandel en fiets ik best veel.
Trappenlopen, ladders klimmen.
In en uit diverse vaartuigen klimmen kruipen en springen.
Je moet niet de fout maken te denken dat ik mijn tijd op de bank doorbreng.
Ik wandel zo’n 10km per dag vaak.
Fietsen ook zoiets of meer.
Ik denk dat dit gewoon genoeg is voor mij ivm herstel.
Zelfs de jonge mannen bij ons doen nauwelijks nog iets aan sport ofzo naast het werk.
Was ik dertig jaar jonger zou ik er geen probleem mee hebben.
 
In mijn werkweken wandel en fiets ik best veel.
Trappenlopen, ladders klimmen.
In en uit diverse vaartuigen klimmen kruipen en springen.
Je moet niet de fout maken te denken dat ik mijn tijd op de bank doorbreng.
Ik wandel zo’n 10km per dag vaak.
Fietsen ook zoiets of meer.
Ik denk dat dit gewoon genoeg is voor mij ivm herstel.
Zelfs de jonge mannen bij ons doen nauwelijks nog iets aan sport ofzo naast het werk.
Was ik dertig jaar jonger zou ik er geen probleem mee hebben.
Dat bewijst wel dat er op zich niets echt mis is met je knieën en je eigenlijk zonder problemen pijn-vrij zou moeten kunnen benen trainen. ;)
 
Larsen PRESS:
20x20
5x60
3x90
1x110
BENCH PRESS:
1x125
3x3x135 speed reps!

PEK-DEK FRONT PRESS:
5x100/115/130

“CHIN UP” LAT PULL DOWN:
3x5x90

TRICEPS PUSH DOWN:
20/15/15x30

PEK-DEK SHRUGS:
3x10x130

DUMBBELL CURL:
3x8x22

Blij met de 3x3x135 die omhoog vlogen.
Hopelijk scharrel ik nu weer uit mijn dip!
 
Beetje het ouwe lijf doorbloeden.

ROTATOR CUFFS:
3x3x15x15
INCLINE FRONT BARBELL RAISES:
3x20xBARBELL (8kg)
CABLE SIDE LATERAL RAISES:
3x10x10
PEK-DEK SHRUGS:
20x100/115/130
PARALLEL WIDE GRIP LOD:
20/12x60
CHEST SUPPORTED ROWS:
12x50
DUMBBELL CURLS:
2x12x16
TRICEPS OVERHEAD CABLE EXT:
2x12x30
STANDING ABS CRUNCHES:
2x20x30
CABLE SIDE BENTS:
20x50
 
BENCH PRESS:
20xBAR (+20x20 BARBELL CURL)
5x60
3x80
1x100
1x120
1x140
3x1x150

DUMBBELL CURL:
5x26
5x32
5x28

PARALLEL WIDE GRIP LPD:
14x90
2x8x90

PEK-DEK PRESS:
3x135...
 
Dat zijn flinke singles op bench!
Heb je dan nog een rep in reserve of niet?
 
De eerste set wel denk ik.
De tweede set verwaarloosde ik de techniek en buffelde ik hem maar even via de rechter staander omhoog... :D
De derde set was weer wel goed maar toen had ik niet genoeg over voor nog een rep.

Maar dit was wel echt mijn plan voor vandaag, dus best blij mee.

Als ik nu de rest van mijn planning ook aan kan houden komt het wel goed! :flexgrin:
 
Heb je een wedstrijd in de planning staan?
 
Nee hoor.
Daar durf ik niet naartoe als ik 150 druk. :D
 
Waarom niet? Omdat er enkele veel meer drukken?
Het zijn er een paar die er bovenuit steken en de rest die volgt volgt meestal op grote afstand.
Je moet eens kijken hoe dun het laagje echte top powerlifters is in de wereld, vergeleken met de gemiddelde powerlifter. Daar moet je je niet aan spiegelen.
Gewoon meedoen. 't Is echt een beleving.
 
Waarom niet? Omdat er enkele veel meer drukken?
Het zijn er een paar die er bovenuit steken en de rest die volgt volgt meestal op grote afstand.
Je moet eens kijken hoe dun het laagje echte top powerlifters is in de wereld, vergeleken met de gemiddelde powerlifter. Daar moet je je niet aan spiegelen.
Gewoon meedoen. 't Is echt een beleving.
Ik ben het helemaal met Rik eens. We heten niet allemaal Julius Maddox die een triple met 320kg doet. 150kg is een zeer respectabel gewicht, zeker als masterlifter die op een boterham met pindakaas drukt! Volgend jaar ga jij gewoon meedoen!
 
Noteer het maar alvast in je agenda, het goede voornemen voor 2020: mmedoen aan een bandrukwedstrijd! Ik kan geen emoticons plaatsen, slechte verbinding vanuit de Eifel.
 
Back
Naar boven