XXL Nutrition

Hyper's log

Hypertrophy

Cool Novice
Waardering
15
Lengte
1m78
Massa
81kg
Vetpercentage
14%
Om wat extra motivatie en tips te krijgen heb ik een log gestart. Hierin ga ik al m'n schema's vanaf dit punt bijhouden. Ook zal ik elke training de vorderingen bijhouden enzo.

Info
21 jaar
79 kg
15,3% BF

Stats
BP: 1 x 75kg
SQ: 1 x130kg (parallel)
DL: 1x 110kg

Schema
Maandag begin ik met m'n nieuwe schema. Ik wilde eerst gvt doen met het oog op cutten maar hier waren geluiden dat het meer een gevordenen schema was, en op de sportschool werd afgeraden nu te cutten. Het wordt nu een 3-daagse split. Trainingsdagen maandag, dinsdag en donderdag. Woensdag doe ik baantjes trekken.

Hou jullie op de hoogte wat het word qua oefeningen in het schema!

Hyper

Squat is nice! Vooraal aan BP is er werk , DL idem.

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Tnx! Borst is m'n zwakste spiergroep dus word aan gewerkt. DL is m'n max van een hele tijd terug. Zal nu iets hoger liggen denk

Ik weet niet hoe het in jouw sportschool zit maar in de meeste weten ze niks dus niet naar ze luisteren. Op DBB kan je veel meer leren bro.

s6 met je doelen en trainze de komende tijd.

Precies ja. Gewoon op dbb aan je info komen.
Ik word altijd een beetje verdrietig van de instructeurs..

Ja jullie denken toch niet dat ik het complete schema door hun laat maken? :haha:
Al valt de begeleiding bij mijn gym wel mee gelukkig. Er loopt er 1 die zelf ook fantiek BB heeft gedaan vroeger, en een ander werkt er nog niet zo lang, maar leert ook alles van die BB-er. Dus ze snappen me gelukkig wel en helpen me ook m'n doelen te bereiken. Is wat anders dan wat ik hier soms lees over sommige instructeurs :rolleyes:.
Maar als ik aangeef dat ik zowiezo wil squatten, deadliften en bankdrukken enzo, dan stopt hij die oefeningen ook echt in m'n schema.

Ja jullie denken toch niet dat ik het complete schema door hun laat maken? :haha:
Al valt de begeleiding bij mijn gym wel mee gelukkig. Er loopt er 1 die zelf ook fantiek BB heeft gedaan vroeger, en een ander werkt er nog niet zo lang, maar leert ook alles van die BB-er. Dus ze snappen me gelukkig wel en helpen me ook m'n doelen te bereiken. Is wat anders dan wat ik hier soms lees over sommige instructeurs :rolleyes:.
Maar als ik aangeef dat ik zowiezo wil squatten, deadliften en bankdrukken enzo, dan stopt hij die oefeningen ook echt in m'n schema.

Vraag eens wat die BB'er dan bereikt heeft.

Op het moment werkt hij als portier, maar hij is nu ook een jaar of 45 ofzo.. In z'n jongere jaren heeft hij ook wedstrijden gedaan maar daar heb ik hem eigenlijk nog nooit over gesproken. Af en toe knalt hij er nog een 200+kg benchpress uit, best impressive voor een "oudere" man.

Ok. Ik ben overtuigd!:D

Gok dat die wel wat weet.

Haha ja dat zit wel goed :D

Denet eerste training van m'n nieuwe schema. Voor de maandag word het dus vanaf nu:

DB Press
Cable flies staand, van onder naar boven zegmaar
iets wat lijkt op incline flies, maar het toch niet helemaal is. je zit rechter dan normaal. Flink zware oefening iig.
Overhead pulldown op machine maar met gestrekte armen.
Skullcrushers op de smith
Onderhandse pressdown.

Verbaasd me dat ik nog kan typen want voel nu al dat ik hier morgen last van ga krijgen. Wel een fijn schema met aparte oefeningen, maar daar staat de beste man bekend om.

Even met de kilootjes erbij van vandaag, bedoeling is 3 sets 8 reps:
DB Press
8x14kg, 8x16kg, 8x18.5kg

Cable flies staand
8x2.5kg 8x5kg 8x2.5kg

"incline flies"
3x8x6kg

Overhead pulldown
8x35kg 8x40kg 8x45kg

Skullcrushers
3x8x10kg aan beide kanten van de stang

Onderhandse pressdown
8x10kg 8x15kg 8x15kg

Lekker getraind dus!

Keep you posted,

Hyper

Net terug van een bizarre beentraining. Alweer een aantal exotische oefeningen verzonnen door m'n instructeur maar wat ben ik kapot gegaan!

- Squatten met dumbbells in de handen, op een schijf van 20 kg die schuin omhoog tegen een bankje stond:

Grond
_____,.-'|_| <-achterkant van het bankje

K*toefening omdat de schijf gaat wiebelen zodra je je maar iets in onbalans raakt. Verder niet echt zwaar maar raakte met m'n kont bijna m'n hielen, lekker diep uitgevoerd dus.

- Lunges op de smith.

Zwaar!! laatste setje laatste rep naar de wc gerend omdat ik bijna over m'n nek ging. Sloeg compleet nergens op, even op adem gekomen en weer door

- Geen idee hoe deze oefening heet. teken hem even uit :

0
|-----o ---
|
|---|
___ |
|| |
|| |_
Het is op een apparaat waar je normaal seated rows mee kan doen. Knieen 90 graden gebogen, niet op het bankje gaan zitten, bar onderhands naar je toe trekken, soort BOR beweging, maar dan "zittend". Constant spanning op de benen omdat je anders voorover flikkert, opzich lekkere oefening!

- Calve raise op de smith.

Best lekker! ondertussen weer wat kleur op m'n gezicht gekregen dus vol ertegenaan, ging prima.

Toen droop ik weer af naar huis, als een pinguin de trap af en hoop dat ik straks nog de trap op kom, anders slaap ik op de bank vanavond :rolleyes:

Oh even de gewichten!

"squat" 16kg per hand 3x8

Lunges 20kg ex. bar (geen id wat die weegt omdat de smith natuurlijk "meehelpt") 3x8 per been

Seated BOR :o 15 kg 3x8

Calve raise 60kg ex. bar.

Keep you posted!

Hyper

Laatst bewerkt:
Gister dag 3 van m'n nieuwe schema gedaan! Lekkere training, weer wat andere oefeningen erbij. Rug/Biceps/Schouders waren aan de beurt.
Oefeningen waren:
Seated Row
3x8 45kg

Chins
3x10 BW met "hulp"

One-arm DB row
1x10 22kg, was beetje licht. 2x 8 26kg

Front raise los
geen idee hoe zwaar de stang was, 10 kg aan bijde kanten en 5 sec. vasthouden op ooghoogte. 3x8

Biceps curl los met de ez-curlstang
3x8x 20kg ex. stang

Volgens mij ben ik een oefening vergeten, let you know!

Vandaag een toptraining gehad!! Borst en triceps waren aan de beurt

DB Press
3x10x24kg PR
Cable flies staand
3x10x2.5kg PR
"incline flies"
3x10x7kg PR
Bench Press
3x10x30kg ex. stang
Skullcrushers
2x10x stang, 1x10x5kg ex. stang PR
Onderhandse pressdown
3x10x15kg PR

Vandaag benchpress gedaan ipv de pulldown. Gewicht is niet zo hoog omdat dit de laatste borstoefening was. I know, altijd eerst compound pakken maar apparaat voor de pulldown was non-stop bezet dus kwamen er pas na alle andere oefeningen achter. Skullcrushers dit keer los gedaan, stukken fijner dan op de smith!

Zien jullie al dat rood trouwens!? :cool: hopen ik morgen met benen ook een aantal PR's mag noteren en niet bijna hoef te gieren net als vorige week :o

Terug
Naar boven