XXL Nutrition

ICBkevin Candito Strength Program Log

Goede training, je military press is ook erg sterk :thumb:

Ik zou elke 6 weken de accessories hetzelfde houden. 't Idee van Jonnie is dat je aan het eind van het programma ook sterker moet zijn op je accessories dus die kun je beter niet telkens veranderen. Na de 6 weken kun je ze wel switchen als je dat wilt!

• Topic Starter Topic Starter
Goede training, je military press is ook erg sterk :thumb:

Ik zou elke 6 weken de accessories hetzelfde houden. 't Idee van Jonnie is dat je aan het eind van het programma ook sterker moet zijn op je accessories dus die kun je beter niet telkens veranderen. Na de 6 weken kun je ze wel switchen als je dat wilt!

Thankss:D ja die is erg goed momenteel, vind hem persoonlijk fijner dan de OHP (haat deze zo).

Ik zal de accessories wel houden zoals ik ze had: bor military en lat puls. Verder nog tips om optionele oefeningen aan te vullen? Doe nu 1 bicep en tricep oefening of extra borst oefening erbij kiezen?

Voor de optionele accessories kun je gewoon oefeningen doen die je leuk vindt :p Voor jou misschien een high cable flye? Dan isoleer je de onderkant van je borst goed, kan namelijk zijn dat die achter loopt omdat je incline hoger is dan je flat bench.

Vandaag rustdag even een mooi momentje om wat tussentijdse meet en weegmomentjes te doen

Gewicht: 102,8 kg
Bovenarmomtrek: 39,7 cm (neutraal)
Bovenarmomtrek: 43,6 cm (aangespannen)

Bovenbeenomtrek: 66,3 cm (neutraal)
Bovenbeenomtrek: 70,1 cm (aangespannen)

Week 1 - day 4
Lowerbody

Squat:

100kg - 8x
100kg - 8x
100kg - 8x
100kg - 8x
Had nog hele erge pijn in me knieën vrijwel de hele week vooral de zij en achterkant bij me knieholten, ondanks dat toch deze zware sets eruit kunnen persen al was ik helemaal kapot.

Deadlift:

120kg - 8x
120kg - 8x

Optional

Seated dumbell calf raises:

48kg - 12x
48kg - 12x
48kg - 12x

One legged extensions:

42kg - 12x
42kg - 12x
42kg - 12x

Nog enkele buik oefeningen gedaan want was er na het squaten al helemaal klaar mee, hopelijk maandag weer hersteld, geen spannende workout ofzo was dit.

Pittig die reps op sq en dl. Zeker op de
Dl raak ik al snel uitgeput

Pittig die reps op sq en dl. Zeker op de
Dl raak ik al snel uitgeput

Die vielen me nog wel mee haha, was blij dat ik de deadlifts kon doen maar die squats pfoeee, heb eigenlijk voorheen nooit op veel reps getraind maar dit was vanaf set 1 tot en met 4 grinders, zaten er ook echt hooguit 10 in anders was ik om gevallen. Nog tips betreft warming up sets qua gewicht en reps? Meestal doe ik eerste goed stretchen vooral me quads en ook de elasticiteit van me onderbenen en enkels.
Nu gauw herstellen want zou maandag moeten Rep Maxen met de squat met 112,5kg, hopelijk dan meer energie:D:flexing:

Lekker getraind!

De laatste dag van me Candito program van week 1 met een ub workout op de planning, was pas laat wakker en beetje tijdnood omdat ik voor 3 uur klaar moest zijn. Uiteindelijk na 2 bakken sterke zwarte koffie en een stevig ontbijt van 1000 kcal richting me sportschool gegaan en ja het was een energieke en verrassend sterke training!

Week 1 - Day 5

Upperbody

Incline Benchpress:

50kg - 12x
60kg - 8x
70kg - 5x
75kg - 3x
80kg - 2x
Allemaal warming up sets want het was vandaag Incline Bench MR day, maximale reps halen met 85kg!! En ik had die natuurlijk al op dag 1 6x gedaan dus mijn streven was minstens 8x, alles eronder zou me erg teleurstellen en alles boven de 8 zou ik tevreden mee zijn.
(Tromgeroffelllllllll:engel:)

85kg - 9x Uiteindelijk 9 reps gehaald zonder spotter erbij, had wellicht nog een 10e ingezeten en heel misschien een 11e als ik een goede spotter erbij had maar dat is 'als', goed 9 herhalingen ik kan er tevreden mee zijn natuurlijk :D

Bent Over Rows: Hele toepasselijke oefening aangezien de sportschool waar ik sport Bent Sports heet :p

40kg - 10x
50kg - 10x
65kg - 8x
75kg - 6x PRtje op reps

Seated Military Press:

50kg - 12x
60kg - 10x
65kg - 8x
65kg - 8x Dit is echt een van me favoriete oefeningen geworden, kijken of ik met deze na de 70kg kan gaan voor zulke reps :wl:

Lat Pulldown:

52kg - 12x
61,5kg - 12x
61,5kg - 10x
66kg- 8x

Optional:

Incline Dumbell Flys:

18kg - 12x
22kg - 12x
22kg - 12x

Dumbell Hammer Curls:

16kg - 12x
18kg - 12x
20kg - 12x

Triceps pushdown (on knees) :

45kg - 12x
50kg - 12x
59kg - 12x Wat voelde deze oefening lekker zeg op het einde, op de knieën zittend zodat ik een maximale range of motion had en wat een pomp hierna zeg:flexbiceps:

Al met al een geslaagde training weer; zonder veel pijntjes gelukkig.

Lekker die ohp, zeker na de incline’s !

Nice die rep out op de incline bench! Slim idd om met weinig reps op te bouwen tot je werkgewicht zodat je geen energie verspild :thumb:

Na een lange dag op school met twee tentamens; waarvan ik er 1 goed heb gemaakt en de ander compleet heb verpest :p stond dag 1 van week 2 Candito op het programma vanavond!
Ik had nog aardige pijn in de knietjes van de afgelopen week en heb dan ook deze ingesmeerd met een spierbalsem de afgelopen dagen, echter had ik vandaag na het squaten enorme warme knieën alsof er plaatselijk brand was rond me knieën, heel apart en bizar gevoel heb dit nog nooit gehad, weet iemand of dit de oorzaak is van die spierbalsem en of dit geen kwaad kan? Het voelde nogal enorm irritant aan tijdens de rest van het trainen.

Week 2 - Day 1
Lowerbody

Squat:

Barbell - 10x
50kg - 8x
70kg - 5x
90kg - 3x
100kg - 2x
105kg - 1x
Deze warming up setjes gingen eigenlijk super goed, naarmate ik het gewicht verhoogde en de herhalingen liet zakken voelde ik de pijn steeds minder worden, goede stretch oefeningen tussendoor ook gedaan :D

MR10 Squat
112,5kg - 10x Vandaag stond de MR10 op het programma voor de squat met 112,5kg maximale reps halen met een max van 10, wanneer je lager dan 8 reps zou halen zou je je 1rm moeten verlagen met 2,5%. Echt verrassend goed had dit absoluut niet verwacht dat ik zo makkelijk 10x 112,5kg deed squaten, het is dat 10 de max was, hier zaten er wellicht 12-13 in.

Na de MR10 moest ik het gewicht aan beide kanten 2,5kg verhogen en een 5x3 set doen met 60 seconden rust, dit was echt killing!!:eek!:

117,5kg - 3x
117,5kg - 3x
117,5kg - 3x
117,5kg - 3x
117,5kg - 3x
En toen stonden me knieën letterlijk in de fik:fire::bang:

Alternatieve deadlift

Stiff Leg Deadlift:

barbell - 10x
50kg - 8x
70kg - 3x
100kg - 8x
100kg - 8x
100kg - 8x
Deze voelde heel erg apart aan, ik voelde eigenlijk alleen maar me knieën branden en me hamstrings die zal ik ongetwijfeld goed getraind hebben maar merkte daar niets van zo erg brandde het :D

Seated leg curls:

50kg - 12x
55kg - 12x
60kg - 12x

Abductor Machine:

55kg - 12x
65kg - 12x
75kg - 12x

Zo dat was hem weer, daarna even naar de Albert Heijn gegaan en een heerlijke beker Oppo ijs gehaald Chocolade smaak echte aanrader! Had geen zin om abs nog te trainen dus die doe ik vanavond wel even snel in me slaapkamer :D:D

Even een korte update van de stand van zaken na de training van gister: me knieën zijn weer normaal, echter me hamstrings zijn helemaal verzuurd, maar goed dat ik een kantoorbaan heb en lekker zit nu want lopen gaat met pijn en moeite:p

In, doppelgänger. Vergelijkbare stats op lits, leeftijd en lengte :o
Ik zit te denken om ook te beginnen met Candito. Hoe lang ben je gemiddeld bezig per sessie ? Volgens mij ben je op de LB dagen redelijk snel klaar of niet?

In, doppelgänger. Vergelijkbare stats op lits, leeftijd en lengte :o
Ik zit te denken om ook te beginnen met Candito. Hoe lang ben je gemiddeld bezig per sessie ? Volgens mij ben je op de LB dagen redelijk snel klaar of niet?

Mooi om te horen! Candito is echt aan te raden zeker als je dezelfde stats als mij hebt, valt zoveel meer op te verbeteren. Gemiddeld zit ik toch wel aan de kleine 2 uur per training met UB en LB zal rond de 1,5 uur zijn, vergis je niet maar het squaten en deadliften neemt vaak al een uur in en daarnaast nog twee optinele oefeningen a 15 minuten.

Vanavond stond UB op de planning, deze schuif ik door naar morgen vroeg, lange dag gehad op werk en voel me niet gefocust en energiek genoeg om nog zo laat op avond te gaan!

Vanavond stond UB op de planning, deze schuif ik door naar morgen vroeg, lange dag gehad op werk en voel me niet gefocust en energiek genoeg om nog zo laat op avond te gaan!

Zou ik ook gedaan hebben. Als je de mogelijkheid hebt om de volgende ochtend te gaan kan je dan beter een goede training neerzetten ipv een halfbakken training de avond ervoor. :thumbs:

Vanochtend dus de UB workout die eigenlijk gister avond stond gepland, weinig gegeten en weinig energie dus.

Week 2 - Day 2
Upperbody

Incline Bench Press:

50kg - 10x
60kg - 8x
70kg - 5x
75kg - 3x
77,5kg - 10x (Werkset)
82,5kg - 8x (Werkset)
87,5kg - 6x (Werkset) Deze moest tussen de 6-8 reps volgens me schema, net aan gelukt, zoals ik al zei weinig energie altijd met ochtend workouts, merkte dat echt bij deze set:o

Barbell Rows:

Warming up aantal sets met 30-40-50kg
60kg - 10x
65kg - 8x
65kg - 8x Had niet eens in de gaten dat de derde set maar voor 6 herhalingen hoefde, ondanks dat voelde de Barbell Row kut aan, me hamstrings waren nog vermoeid van de legday en had moeite om me core goed aan te spannen :emo:

Seated Military Press:

Warming up aantal sets met 30-40-50kg
60kg - 10x
65kg - 8x
67,5kg - 6x Ja nu wel goed 6x haha :D

Lat Pulldown:

Warming up met 39kg en 45kg
52kg - 10x
59kg - 8x
66kg - 6x

Incline Dumbell Chest Flys:

18kg - 10x
22kg - 10x
22kg - 10x

Dumbell Hammer Curls:

16kg - 12x
18kg - 12x
18kg - 12x

Tricep Pulldowns:

45kg - 12x
54kg - 12x
59kg - 12x

Ochtendtrainingen zijn niet zo mijn ding, veel te weinig energie dan wanneer ik in de avond ga. Morgen LB ik hou me hart vast:D:D

Terug
Naar boven