AndroidHealthClinic

ICBkevin Candito Strength Program Log

• Topic Starter Topic Starter
Even een snelle vraag betreft alternatieve deadlifts voor me Candito Program, vorige keer SLD gedaan en voel me hamstrings nog steeds dus wil overgaan op een andere.

Romanian Deadlifts?
Rack Pulls? (Is dit een alternatieve Deadlift überhaupt)
Anders?

Je hebt veel last van spierpijn, is het echt zo intensief? Ik heb vrijwel nooit spierpijn.
Je zou de Deadlift kunnen laten zakken tot je knie en weer omhoog, of rackpulls. Maar ik zou liever beter herstellen en dan weer echt kunnen knallen.

Net terug uit de sportschool en ondanks alle pijntjes aan hamstrings en me knieën was het een verrassend goede workout! Ben tevreden over het verloop :D:D

Week 2 - Day 3
Lowerbody

Squat:

Stretchen
Barbell - 10x
50kg - 10x
70kg - 8x
90kg - 5x
100kg - 3x
110kg - 1x

115kg - 8xRM Wederom een RM10 dagje vandaag op de squat dit maal met 115kg waar we maandag het met 112,5kg deden, had nog flinke pijn aan de knieën en er hadden zeker nog een 9e en 10e rep ingezeten maar ik vond 8 wel prima, wou niet tot faillure gaan aangezien ik hierna 8x3 met 110kg zou moeten doen.

110kg - 8x3 Minuut rust tussen elke set het viel me nog mee hoe zwaar het was alle 8 setjes makkelijk gehaald

Ondertussen had ik het squatrek al zowat een uur in gebruik:D:laugh: Sorry not sorry, gelukkig zijn er weinig mensen hier in de sportschool die uberhaupt hun benen trainen laat staan squaten.:p

Rack Pull (Alternatieve Deadlift oefening):

50kg - 10x (Warming up)
70kg - 8x (Warming up)
100kg - 5x (Warming up)

120kg - 8x
130kg - 8x
140kg - 8x
Deze gingen prima, geen moeite mee voelde ook niet zwaar

Optioneel:

Standing Calf Raises with Barbell:

50kg - 12x
60kg - 12x
60kg - 12x

Abductor Machine & Adductor Machine superset:

60kg - 12x (Beide)
70kg - 12x "
80kg - 12x "

Nog wat buik oefeningen en weer richting huis gegaan, ongeveer 1 uur en 45 minuten getraind aardig veel maar dat Squaten duurde dan ook enorm lang.

Je hebt veel last van spierpijn, is het echt zo intensief? Ik heb vrijwel nooit spierpijn.
Je zou de Deadlift kunnen laten zakken tot je knie en weer omhoog, of rackpulls. Maar ik zou liever beter herstellen en dan weer echt kunnen knallen.

Ik heb vooral net boven op me knie echt bij me knieschijf vaak een stekende pijn als ik erop druk en me knie buig, maar vandaag na goede warming up had ik weer nergens last van tijdens de zware sets met squaten. Vind het maar vreemd, gekke knieën heb ik :p:p

Ondertussen had ik het squatrek al zowat een uur in gebruik:D:laugh: Sorry not sorry, gelukkig zijn er weinig mensen hier in de sportschool die uberhaupt hun benen trainen laat staan squaten.:p

Das flauw van jou! Waar moeten die gasten dan hun curls gaan doen???

Zag ze gisteravond bij mij in de gym ook weer curlen in het rack......man man man.......

Das flauw van jou! Waar moeten die gasten dan hun curls gaan doen???

Zag ze gisteravond bij mij in de gym ook weer curlen in het rack......man man man.......

Haha ik haat vooral de gene die pull ups en overhead presses doen bij het squatrek, terwijl we notabene een speciaal rek hebben voor ohp en tig rekken om je eigen op te trekken :p

Gewoon blijven doen, nieuwe oefening is nieuwe prikkel..dat merk je wel. Gaat al snel minder worden die spierpijn

Maar 1 squatrek?

Week 2 - Day 4
Upperbody

Incline Benchpress:

50kg - 10x
60kg - 8x
70kg - 5x
75kg - 3x

77,5kg - 10x
82,5kg - 8x
87,5kg - 6x Goed vorige keer had ik ook 6 reps op de 87,5kg en had gehoopt vandaag hoger te zitten maar had wederom geen spotter en dus eieren voor me geld :(

Bent Over Row:

30kg - 10x
40kg - 8x
50kg - 5x

60kg - 10x
65kg - 8x
70kg - 8x Vandaag gingen de Bent over rows beter dan de vorige upperbody training, me core voelde stabiel en de gewichten waren goed te doen

Seated Military Press:

30kg - 10x
40kg - 8x
50kg - 3x

60kg - 10x
65kg - 8x
70kg - 6x Nieuwe PR Reps! Blijf hier echt sterk op, weet nog wel dat ik de 70kg voor 1x met moeite omhoog kreeg niet gek lang geleden :roflol:

Lat Pulldown:

45kg - 10x

59kg - 10x
59kg - 8x
68,5kg - 6x

Optioneel:

Incline DB Fly's

18kg - 12x
24kg - 12x
24kg - 12x Voelde goed had hele lekkere pomp in me borst, kabels waren helaas bezet wou keer afwisselen maar was verplicht even om ze met dumbells te doen:p

Tricep Pushdown:

41kg - 12x
50kg - 12x
54kg - 12x

Dumbell Hammer Curls:

18kg - 12x
18kg - 12x
18kg - 12x

En toen zat de training er weer op. Morgen wederom Upperbody met opnieuw Max Reps met 82,5kg incline bench dit keer, vorige keer 9 reps op 85kg stiekem hoop ik dat ik morgen toch wel minimaal 12 reps haal :D

Week 2 - Day 5
Upperbody

Einde van candito week 2 en even de balans opmaken van het hoe tot nu toe gaat. Ik heb al me verplichte reps gehaald nog daar ben ik tevreden mee, echter merkte ik vandaag dat ik op bepaalde oefeningen totaal geen kracht had. Ik begon deze upperbody trainings om half 1 vanmiddag terwijl ik gister avond om 10 uur nog bezig was met upperbody. Veels te kort op elkaar en dat is weer een leermomentje vandaag was het Max Reppen op de Incline Bench met 82,5kg en je raad het al, dit liep voor geen meter, sterker nog gewoon waardeloos :D

Incline Bench Press:

50kg - 10x
60kg - 8x
70kg - 5x
75kg - 3x
80kg - 2x

82,5kg - 8x MR WAARDELOOS , ja met hoofdletters, wat baalde ik zeg. :headbang: Ja echt boos was ik, ik kon simpelweg gewoon niet meer na 8 reps, ook geen spotter dus ik liet het hierbij. Vorige week op MR met notabene 85kg 9 herhalingen gehaald, ik had ingezet op 12 reps vandaag maar daar kwam het verre van, ook had ik slechtste ontbeten met 450 kcal en voor me training niks gegeten.

Met een chagrijnige kop de training toch nog succesvol afgesloten, want waar me incline bench vandaan behoorlijk tegenviel ging het met de seated military press juist weer beter dan gister!:D

Machine Row Wide Grip:

39kg - 10x
45kg - 8x

59kg - 10x
66kg - 8x
73kg - 8x Even afgewisseld met de Barbell Row eenmalig

Seated Military Press:

30kg - 10x
40kg - 8x
50kg - 5x

60kg - 10x
65kg - 8x
72,5kg - 6x REP PR Jaja, ik dacht zal ik de 70 weer doen of toch iets hoger gaan naar de 72,5 en ik koos voor dat laatste en succesvol, laatste herhaling was even pittig maar keihard geknald deze :rolleyes::rolleyes:

Neutral Wide Grip Lat Pulldown:

45kg - 10x
52kg - 8x

59kg - 10x
69kg - 8x
66kg - 6x Ook hier even afgewisseld met de normale Lat Pulldown

Optineel:

Close Grip Benchpress:

40kg - 10x
50kg - 8x

60kg - 10x
60kg - 10x
60kg - 10x

DB Bicep Curls:

14kg - 12x
14kg - 12x
14kg - 12x

Laying Rear Delt Flys:

6kg - 10x
6kg - 10x
6kg - 10x

Tricep Pushdown wide grip:

45kg - 12x
54kg - 12x
64kg - 10x

Maandag volle focus op LB training met zware squats!!

Je kan er vast nog meer uithalen wanneer
Je de ohp voor het banken doet, sterk hoor!

Week 3 - Day 1
Lowerbody

Squat:

50kg - 10x
70kg - 8x
100kg - 4x
110kg - 2x
115kg - 2x
120kg - 1x

122,5kg - 6x
122,5kg - 6x
122,5kg - 5x Vandaag 122,5kg met minstens 4 reps en max 6 reps, de eerste set ging zo makkelijk en soeper had daar misschien wel 10-12 herhalingen kunnen halen, 3e set helaas net geen 6 was echt helemaal verzuurd.

Deadlift:

50kg - 10x
70kg - 8x
100kg - 5x
120kg - 3x
140kg - 2x

150kg - 6x
150kg - 6x 2 sets van 150kg met 4-6 reps zoals bij de squat, 6 ging erg makkelijk met 150. Zowat de hele gym stond me aan te kijken hoe ik die 150kg sloopte en op de grond liet stuiteren :p:roflol:

Optioneel:

Eigenlijk stond er in het schema geen optionele oefening voor vandaag maar vond het beetje weinig dus heb er toch nog wat isolatie oefeningen bij gedaan voor de quads en abs.
Ook aan het einde nog even 10 minuutjes cardio gedaan, moet niet gekker worden :loopband:

Prima training :pressing:

Waarschijnlijk irritatie als je hem zo laat stuiteren ;)

Waarom laat je het niet even op de grond rusten, het is immers een Dead-lift

Waarschijnlijk irritatie als je hem zo laat stuiteren ;)

Waarom laat je het niet even op de grond rusten, het is immers een Dead-lift

Nja het stuiteren viel wel mee, het is meer zo dat ik per rep de bar op de grond tik hem daar 1-2 seconden hou en de volgende rep maak, dat is essentieel wanneer je deadlift om elke rep als apart te beschouwen. Alleen de laatste rep liet ik vanuit bovenaf iets te hard terugkomen, puur omdat ik me kracht niet wil verspillen in de beweging naar onder, er ligt immers een goede nieuwe vloer in die aardig dempt :D

Bijna alle sets max reps, dat betekent dat je binnenkort wel nieuwe 1RM's kunt zetten :D

Bijna alle sets max reps, dat betekent dat je binnenkort wel nieuwe 1RM's kunt zetten :D

Ja over 2,5 week nieuwe 1RM berekenen :D
Verwacht bij de incline bench een minimale vooruitgang hoor.
Wat betreft de Squat en Deadlift, hier ga ik niet alleen nu maar ook hierna enorm veel nadruk op leggen! Ik zet in op een squat RM van 152,5kg en een DL van 185 hopelijk aan het einde van me candito program.

Nja het stuiteren viel wel mee, het is meer zo dat ik per rep de bar op de grond tik hem daar 1-2 seconden hou en de volgende rep maak, dat is essentieel wanneer je deadlift om elke rep als apart te beschouwen. Alleen de laatste rep liet ik vanuit bovenaf iets te hard terugkomen, puur omdat ik me kracht niet wil verspillen in de beweging naar onder, er ligt immers een goede nieuwe vloer in die aardig dempt :D

Op die manier.. :)

Laatst bewerkt:
Training van gisteren avond 31-01

Week 3 - Day 2
Upperbody

Incline Bench Press:

Barbell - 15x
50kg - 10x
70kg - 6x
80kg - 3x
90kg - 2x

92,5kg - 6x PR REPS
92,5kg - 6x
92,5kg - 5x Ondanks de laatste set een herhaling minder ben ik tevreden over de progressie, stuk beter dan vorige week :D

Alternativ Cable Rows:

Aangezien alle barbells gebruikt werden en ik geen bor kon doen genoodzaakt om even te switchen met de cable rows met alternatieve grip en voelde best goed deze

39kg - 10x
52kg - 8x
59kg - 6x

66kg - 6x
66kg - 6x
73kg - 6x

Seated Military Presses:

barbell - 12x
40kg - 10x
50kg - 8x
60kg - 5x

70kg - 6x
70kg - 6x
70kg - 6x Gingen weer ouderwets goed aangezien ik 3 sets van 6 reps moest doen gelijk hoog begonnen en dit voelde prettig :D

Lat Pulldown Wide Grip:

39kg - 10x
52kg - 8x
59kg - 6x

66kg - 6x
66kg - 6x
73kg - 6x

Alternatieve oefeningen:

DB Hammer Curls:

18kg - 10x
18kg - 10x
18kg - 10x

Incline DB Chest fly's:

18kg - 12x
18kg - 12x
18kg - 12x

Single arm Tricep extensions:

8kg - 10x
10kg - 10x
10kg - 10x

Tevreden over de Inclines deze training:)

Die inclines zijn inderdaad wel dik man!

Die inclines zijn inderdaad wel dik man!

Thanks! :D Ben ook erg tevreden met de progressie die ik hierop heb gemaakt - en nog steeds maak overigens.

In me volgende Candito Program ga ik eens proberen om me focus te leggen op de normale bench en de front squat :eek:

Terug
Naar boven