MuscleMeat

ICBkevin Candito Strength Program Log

Thanks! :D Ben ook erg tevreden met de progressie die ik hierop heb gemaakt - en nog steeds maak overigens.

In me volgende Candito Program ga ik eens proberen om me focus te leggen op de normale bench en de front squat :eek:

Front squat heb ik nog nooit gedaan, zit er wel steeds vaker aan te denken om die ook eens te gaan proberen.......

• Topic Starter Topic Starter
Front squat heb ik nog nooit gedaan, zit er wel steeds vaker aan te denken om die ook eens te gaan proberen.......

Vind het een hele fijne alternatieve squat, toen ik daarmee begon dacht ik ook hoe voer je deze nou perfect uit.
Je hebt twee manieren van de barbell vasthouden, ikzelf pak hem bovenhands vast en gebruik me borst en armen als onderlegger. Je kan hem ook onderhands pakken alleen vind ik dit naarmate ik zwaarder ga erg belastend voor me onderarmen en ellebogen.:(

Heb toen ooit 125kg 1 RM front squat gedaan, misschien nu met de huidige progressie in me normale squat en de powerlift schoenen zit er ietsje meer in. Zal het is uittesten na candito! :D

Mooie pr op de incline bench press en dan meteen voor 2 sets! Je hebt nu 2 weken veel reps gedraaid nu wordt al dat werk langzaam omgezet in kracht gains door de herhalingen omlaag te schroeven :D Succes morgen, die 2e ub training van week 3 vind ik altijd het zwaarste om alle reps te halen haha

Mooie pr op de incline bench press en dan meteen voor 2 sets! Je hebt nu 2 weken veel reps gedraaid nu wordt al dat werk langzaam omgezet in kracht gains door de herhalingen omlaag te schroeven :D Succes morgen, die 2e ub training van week 3 vind ik altijd het zwaarste om alle reps te halen haha
Tot nu toe nog alle reps met de gewichten gehaald die ik moest doen dus ben benieuwd wanneer de eerste faal komt. Ik vrees eerlijk gezegd meer voor me LB training vanavond, 125kg squats 4-6 reps en heb een hele irritante steek achter in me rechterknie holte:o

Gisterenavond getraind na een lange dag die ook erg laat werd :p

Week 3 - Day 3
Lowerbody

Squat:

15 mins gestretcht verschillende oefeningen

50kg - 10x
70kg - 8x
90kg - 5x
100kg - 3x
110kg - 2x
120kg - 1x

125kg - 6x PR Reps Jajaa maxed reps op de 125kg moest tussen de 4 en 6 herhalingen en deze haalde ik nog vrij makkelijk moet ik zeggen:D

Alternatieve Deadlift

Rack Pulls:

50kg - 10x
70kg - 8x
100kg - 5x
130kg - 3x
150kg - 2x

160kg - 8x PR Reps wederom, 8 reps met 160kg daar stond ik zelf ook van te kijken.

Alternatieve oefening:

Seated DB calf raises:

52kg - 12x
52kg - 12x
52kg - 12x Wat een heerlijk pomp had ik met deze oefening zeg, absoluut me nieuwe nr 1 kuit oefening!

En dat was de training alweer, eigenlijk hoefde ik volgens candito alleen de squat en de alternatieve deadlift te doen, echter vond ik het zo weinig dat ik nog eentje erbij wou. Alsnog met 3 oefeningen waarbij 2 maar met 1 werkset ruim 75 minuten getraind :eek::eek:

Vandaag de UB workout waar ik erg tegenop zie om me sets te halen op de Incline Bench :o

Week 3 - Day 4
Upperbody

Incline Bench Press:

barbell - 15x
50kg - 10x
60kg - 8x
70kg - 5x
80kg - 3x
85kg - 2x
90kg - 2x

95kg - 5x PR reps , eigenlijk vanaf nu worden er elke dag PR reps verbroken aangezien ik deze gewichten nooit met het aantal reps heb gedaan :D:D
95kg - 5x
95kg - 4x Was even zwaar en was helemaal leeg maar toch de Minimum reps van 4 gehaald, goed op elke set zaten er vandaag geen 6 in helaas, ondanks dat tevreden want had vandaag wel de eerste fail verwacht betreft het aantal reps halen maar dat viel me nog reuze mee!

Bent Over Rows:

Barbell - 10x
40kg - 10x
50kg - 7x
60kg - 5x

70kg - 6x
70kg - 6x
70kg - 6x Blijf dit een van me mindere oefeningen vinden waar ik ook weinig progressie op kan maken, 70-80 daar schommelt het tussen :rolleyes:

Lat pulldown wide grip:

45kg - 10x
54,5kg - 10x
61,5kg - 8x

68,5kg - 6x
68,5kg - 6x
68,5kg - 6x

Seated Military Presses:

30kg - 10x
40kg - 8x
50kg - 5x
60kg - 3x

70kg - 6x
72,5kg - 6x
75kg - 6x PR Reps, deze oefening gaat heel hard de laatste weken. Ben wel is benieuwd wat hierop me 1RM is :eek::eek::wl:

Alternatieve oefeningen:

Incline Cable Flys:

18kg - 12x
23kg - 12x
27kg - 10x PR Reps, cable flys met 27 aan beide kanten dat had ik nog nooit eerder gedaan man man wat trok ik die borst hier uit elkaar heerlijk! :D

Tricep Pushdown close grip:

45kg - 12x
52kg - 12x
57kg - 12x

DB Bicep curls:

14kg - 12x
14kg - 12x
14kg - 12x

Ondertussen 2 uur en 20 minuten verder en helemaal naar de klote de sportschool verlaten, wat een heerlijke dag was het vandaag waarin er veel PR Reps zijn behaald :D:D Week 3 Candito zit erop en even een snelle reflectie; Ja het wordt zwaarder dat merk ik vooral met de Incline Bench, de Squat en Deadlift ga ik veel progressie op maken voorspel ik. Op naar week 4 vanaf maandag! :lifter:

Gaat wel lekker zo! Barbell row heb ik nooit iets mee gehad, oefening voelt niet lekker en boek amper progressie...genoeg alternatieven toch?

Gaat wel lekker zo! Barbell row heb ik nooit iets mee gehad, oefening voelt niet lekker en boek amper progressie...genoeg alternatieven toch?

Thanks! Ja ik vind het ook geen fijne oefening, ik denk dat ik ze ga vervangen voor T bar Rows of een variant van de Cable Rows. Heb nooit echt het idee dat je je rug optimaal traint met zo barbell row en het puur een core oefening is.

Gewoon zorgen voor een variant met wijde grip en smalle grip :)

Week 4 vandaag ingeluid met een Lowerbody workout en wordt nu elke dag rammen kan gelukkig smiddags weer sporten ook en dat is vooral voor me Upperbody fijner aangezien ik dan een vaste spotter erbij heb!

Week 4 - Day 1
Lowerbody

Squat:

20 minuten gestretcht eerst, echt cruciaal merk ik
50kg - 10x
70kg - 8x
90kg - 5x
100kg - 3x
110kg - 2x
120kg - 1x

125kg - 3x Moest eigenlijk 122,5kg beginnen maar die klote 1,25kg schijfjes waren weer is weg en spoorloos dus ik heb mezelf voorgesteld te beginnen met 125kg gelijk
125kg - 3x
130kg - 3x 127,5kg moest dit zijn maar genoodzaakt 130kg gedaan, ging toch erg moeizaam aangezien ik complete offday had op de squat vergeleken met vorige week:rolleyes:

Alternatieve Deadlift:
Stiff Leg Deadlift:

50kg - 10x
70kg - 8x

100kg - 6x
100kg - 6x Voelde eigenlijk heel chill, normaal vind ik 100 al tegen de zware kant voor deze oefening maar voerde hem echt lekker uit en hij voelde goed:D

Alternatieve oefeningen:

Seated DB Calf Raises:

52kg - 12x
52kg - 12x
52kg - 12x Vorige week ook gedaan en damn wat een kuitpomp krijg ik van deze oefening, veel chiller dan een calf raise met leg press machine deze!

Abductor Machine/Adductor Machine SS:

60kg - 12x both
70kg - 12x both
80kg - 12x both

Korte krachtige workout waarin ik met enorme tintelingen me gym uitliet in me benen, goed teken hopen op snel herstel voor donderdag !

Met db op je been bedoel je?

Week 4 vandaag ingeluid met een Lowerbody workout en wordt nu elke dag rammen kan gelukkig smiddags weer sporten ook en dat is vooral voor me Upperbody fijner aangezien ik dan een vaste spotter erbij heb!

Week 4 - Day 1
Lowerbody

Squat:

20 minuten gestretcht eerst, echt cruciaal merk ik

20 minuten static stretches? Squat je daar lekkerder van? Ik merk als ik mijn hip flexors static stretch voor het squaten, ik een stuk onstabieler squat. Enige wat ik wel eens stretch zijn mijn quads.

Met db op je been bedoel je?

Juistum! 2 plates op elkaar naast elkaar dumbells op het uiteinde van me bovenbeen en zorgen dat ik langzaam terugkom en met me hak net de grond niet aantik waardoor er continue spanning op me kuiten blijft

20 minuten static stretches? Squat je daar lekkerder van? Ik merk als ik mijn hip flexors static stretch voor het squaten, ik een stuk onstabieler squat. Enige wat ik wel eens stretch zijn mijn quads.
Nee geen static stretches, meer powerlift stretches door de knieën zitten rechte rug met een plate vasthouden zulk soort oefeningen echt om flexibel te worden tijdens de squats.

Juistum! 2 plates op elkaar naast elkaar dumbells op het uiteinde van me bovenbeen en zorgen dat ik langzaam terugkom en met me hak net de grond niet aantik waardoor er continue spanning op me kuiten blijft

Dan geef ik toch de voorkeur aan legpress smithmachine of calfmachine

Zelden zo waardeloze training gehad in me Candito als vandaag, niets lukte zonder slag of stoot. Had vandaag erg onderschat betreft het aantal sets en reps op de overige oefeningen waar ik later op terugkom. Op vrijwel lege maag (granola met amandelmelk en een bak zwarte koffie) richting de gym gegaan waar het erg rustig was dat dan wel:D

Week 4 - Day 2
Upperbody

Incline Bench Press:

Barbell - 10x
50kg - 10x
70kg - 8x Voelde vanaf hier een hele vervelende pijn in me rechter elleboog, nou heb ik gister ook getennist en de afgelopen week al 3x wellicht dat het daardoor kwam:o
75kg - 5x
80kg - 3x
85kg - 2x
90kg - 1x

92,5kg - 3x Ging nog wel geen moeite
95kg - 3x Met spotter erachter, opzich moest ik er diep voor gaan vanaf het eruit pakken en omlaag gaan focuste ik me meer op me zere elleboog dan op de set.
97,5kg - 3x Na de 1e rep ging het zo moeizaam en traag, spotter hielp heel lichtjes waardoor ik hem wel had nog 3 reps maar erg tevreden kon ik er niet over zijn, zeg maar gerust waardeloos:grumble:

Bent over rows:

Barbell - 10x
40kg - 8x
50kg - 6x

60kg - 12x Allereerst wou ik deze oefening overslaan voor een wide grip cable row maar die was bezet, daarnaast enorm verkeken op het aantal sets en reps 12,12,10,8. 60kg maximaal gedaan:bang:
60kg - 12x
60kg - 10x
60kg - 8x

Seated Military Press:

30kg - 10x
40kg - 8x
50kg - 6x

60kg - 12x Ook hier de 12,12,10,8 goed ik had al weinig energie en met een zere elleboog eieren voor me geld genomen en 60kg aangehouden wat al zwaar zat was met zoveel herhalingen:rolleyes:
60kg - 12x
60kg - 10x
60kg - 8x

Neutral grip lat pulldown:

52kg - 12x
59kg - 12x
59kg - 10x
66kg - 8x Zelfde verhaal, weer helemaal verkeken op de 12,12,10,8 :eek!:

Alternatieve oefeningen:

Rear delt DB flys:

6kg - 10x
6kg - 10x
6kg - 10x
6kg - 10x Jaa zelfs op de alternatieve oefeningen gewoon vol 4 sets met hoge herhalingen :treuren:

DB Hammer Curls:

16kg - 12x
16kg - 12x
16kg - 12x
16kg - 12x

Kneeled Triceps rope Pushdown:

32kg - 12x
32kg - 12x
32kg - 12x
32kg - 12x

Gauw vergeten deze training, man man man wat ging het voor mijn gevoel slecht zeker na de afgelopen weken. Weer een middag training die niet lekker loopt, voortaan gewoon weer lekker in de avond gaan merk dat ik dan veel meer focus en energie heb, goed de pijn in me elleboog hielp niet mee dat ten tweede. Morgen lekker rustdagje en dan op naar donderdag:pressing:

Maar wel alle reps gehaald! Dat je de accessories een keer niet zo zwaar pakt is niet erg, soms wat lichter is ook prima.

Op vrijwel lege maag (granola met amandelmelk en een bak zwarte koffie) richting de gym gegaan

Ik ben ook minder sterk als ik nog niet veel gegeten heb. De volgende training gaat vast wel goed komen in de avond (heb je dan al sets met 100 kg? :D)

hoort erbij, vind het niet eens zo slecht ogen!

Terug
Naar boven