XXL Nutrition

Ice's Rippetoe Log!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
doe de kip in blokjes en kook ze kort gaar in water. Pak een wok, heel klein beetje olie in en bak de kip heel kort,ui toevoegen, roerbakken, sambal toevoegen ketjap toevoegen roerbakken. Gooi er ongezouten cashew bij en even roerbakken. Eventueel groente die je mee wil hebben roerbakken.

Intussen heb je de mie gekookt, afgieten op je bord scheppen en het gewokte hieroverheen gooien.

ow en niet te lang roerbakken, wordt de kip taai van. Als variatie kan je ook kant en klaar woksaus van de AH pakken, smaken knoflook, oester, etc.

Hoe beviel het DB row je?
Oke nice:) klinkt erg lekker, die cashews erdoor ga ik misschien wel proberen ja:) misschien is dat wel een lekkere combinatie, want cashews op zichzelf vind ik niet erg lekker.
De groentes doe ik altijd stomen samen met de rijst, hebben we een machine voor, dan kan het tegelijk, blijft het lekker sappig en optimaal behoud van voedingsstoffen:)
Maar ga het zeker proberen, zulke lekkere tips zijn trouwens altijd welkom!

Dumbbell Rows waren super lekker! ik denk dat ik die ga doen in plaats van de B.O.R. voortaan, hoewel hij niet echt te vergelijken is, maargoed, vind de db row lekkerder:D
lekkere workout Stef, db-rows zijn imo echt super, ik heb ze een lange tijd niet kunnen doen omdat het gewicht gewoon te licht was ik maakte 25reps met 26kg anders voelde ik totaal niets.

is dit trouwens een idee voor de opbouw van je dips;
-(1) 8-12xbw
-(2) 8xbw+5 (10?)
-(3) 8xbw+10 (15?)
-(4) 8xbw+15 (of deze door strepen)
(5?) vervolgens 8-10xbw (5?)
26 kg dumbbells ? :o volgens mij gaan ze bij mij nog zwaarder, terwijl echt geen hardcore gym zijn of zo..

die dips, de dikgedrukte strepen en wat erachter staat, dat dan als losse sets allemaal? dus jij bedoelt 5 sets aan dips doen?
Klinkt op zich wel lekker, dan moet ik het alleen ook met de lat pull down zo doen. ;) en dit zijn voor alsnog 'assistance oefeningen' die ik gewoon net als de rest elke training moet opbouwen:) het idee vind ik zeker goed, ik ga hem sowieso onthouden voor het schema dat hierna komt!:)

Oke nice:) klinkt erg lekker, die cashews erdoor ga ik misschien wel proberen ja:) misschien is dat wel een lekkere combinatie, want cashews op zichzelf vind ik niet erg lekker.
De groentes doe ik altijd stomen samen met de rijst, hebben we een machine voor, dan kan het tegelijk, blijft het lekker sappig en optimaal behoud van voedingsstoffen:)
Maar ga het zeker proberen, zulke lekkere tips zijn trouwens altijd welkom!

Dumbbell Rows waren super lekker! ik denk dat ik die ga doen in plaats van de B.O.R. voortaan, hoewel hij niet echt te vergelijken is, maargoed, vind de db row lekkerder:D

Ik doe op moment ook db row ipv bor:) Als je eerst je rijst stoomt en je groente: iets later de rest wokken, dan kan je groente nog heel kort mee en hebben ze de woksmaak. neem alleen ongezouten cashews, anders wordt het erg zout;)

Ik doe op moment ook db row ipv bor:) Als je eerst je rijst stoomt en je groente: iets later de rest wokken, dan kan je groente nog heel kort mee en hebben ze de woksmaak. neem alleen ongezouten cashews, anders wordt het erg zout;)
jup, doe inderdaad eerst de rijst en broccoli, dan pas wokken! kreeg gelukkig al een aantal tips van me broer de kok.:D
noten koop ik altijd ongezout! krijg al genoeg zout binnen van de kip + brood :(

26 kg dumbbells ? :o volgens mij gaan ze bij mij nog zwaarder, terwijl echt geen hardcore gym zijn of zo..

die dips, de dikgedrukte strepen en wat erachter staat, dat dan als losse sets allemaal? dus jij bedoelt 5 sets aan dips doen?
Klinkt op zich wel lekker, dan moet ik het alleen ook met de lat pull down zo doen. ;) en dit zijn voor alsnog 'assistance oefeningen' die ik gewoon net als de rest elke training moet opbouwen:) het idee vind ik zeker goed, ik ga hem sowieso onthouden voor het schema dat hierna komt!:)
haha ja epic he, vandaar dat ik bij die gym gister was.

ik zou dan 4 sets aan houden op het rippetoe principe toch nog wat toe te passen, opwarm set is bw only, vervolgens 2 werksets, 5-10kg, 10-15kg en dan 4e setje kun je zien als een pomp setje (weet niet of je dit volgens rippetoe mag toepassen) en neem je 8-12reps bw (of +5KG wat je zelf wilt)

haha ja epic he, vandaar dat ik bij die gym gister was.

ik zou dan 4 sets aan houden op het rippetoe principe toch nog wat toe te passen, opwarm set is bw only, vervolgens 2 werksets, 5-10kg, 10-15kg en dan 4e setje kun je zien als een pomp setje (weet niet of je dit volgens rippetoe mag toepassen) en neem je 8-12reps bw (of +5KG wat je zelf wilt)
aaah zo! goed idee;) nu is het wat duidelijker, ga dat vrijdag toepassen, moet me training voor morgen (deadlift, bench) helaas overslaan omdat de gym dicht is..

Lol wat zijn je DB rows dan? want ik denk dat ik binnen no-time op de 30 zit... rep out met de squat kan misschien een keer aan het einde van de training, misschien wel leuk idee.

Ik deed vorige keer 3x10x24kg. Doe ze ook nog niet zo lang, en gaat ook wel lekker hard hoor, daar niet van ;)

M'n voedingsschema post ik als ik thuis ben, eerst college functionele anatomie!

Thnx voor je schema! Wat doe je eigenlijk voor studie? Klinkt interessant?

Ik deed vorige keer 3x10x24kg. Doe ze ook nog niet zo lang, en gaat ook wel lekker hard hoor, daar niet van ;)

Thnx voor je schema! Wat doe je eigenlijk voor studie? Klinkt interessant?
oke nice, ja het gaat altijd goed als de gewichten omhoog gaan he:D

Bewegingswetenschappen. Is ehm, universitaire studie in amsterdam.. krijg je allemaal vakken als toegepaste inspanningsfysiologie, ergonomie, psychologie, filosofie, sport psychologie, wiskunde, biomechanica, neurowetenschappen, bewegingscoördinatie enzo, dat zijn een paar vakken die ik heb gevolgd dit jaar.. is super moeilijk.. ik ga denk ik eerst HBO fysiotherapie doen, HBO spreekt me meer aan, ook al kom ik van het VWO.. als ik fysio heb afgerond dan kan ik in 2 jaar (pre-master regeling) alsnog die opleiding afronden!

OT: vandaag niet getraind, gym was dus dicht..

Interesting. Wat voor beroep wil je gaan uitoefenen daarmee?

Same here, zaadzooi :mad:
ja ****ing hinderlijk man..

nja met deze opleiding kan je de sport in (topcoach etc) of ergonomie, dan kan je dus mensen helpen op hun werkplaats, om zo lang mogelijk gezond te blijven. of de revalidatie in. maar shit zoals de klapschaats enzo komt van m'n universiteit af;)

Luitjes!
Vanmiddag weer even getraind..

BenchPress:
Had geen spotter, dus wilde het niet verhogen, kon ook niet all-out gaan.

warming up
12x20 kg
8x20 kg
5x40 kg
3x50 kg
2x60 kg

werkset
1x5x65 kg niet heel veel moeite
1x5x65 kg laatste rep was het tempo er wel even uit..
1x5x65 kg same, alleen de laatste 2 reps. Maar wel makkelijk te doen zonder spotter.

Deadlift
warming up
10x20 kg
8x20 kg
5x40 kg
3x60 kg
2x80 kg

werkset
1x5x95 kg PR alweer, volume weliswaar. laatste rep waren me benen kaput. wilde ook echt niet nog squatten..

Squat
warming up
10x40 kg
5x60 kg
3x70 kg
2x80 kg

werkset
1x5x85 kg easy
1x5x85 kg moest even mn focus herpakken laatste rep.
1x5x85 kg was gewoon kapot van het deadliften, wilde eigenlijk gaan reppen maar was gewoon af.

toen nog wat lat pulldowns gedaan en wilde naar huis want het was etenstijd...

zaterdag is het de bedoeling dat ik een nieuwe gym ga proberen;)

Laatst bewerkt:
BenchPress:
Had geen spotter, dus wilde het niet verhogen, kon ook niet all-out gaan.
werkset
3x5x65 kg niet heel veel moeite
3x5x65 kg laatste rep was het tempo er wel even uit..
3x5x65 kg same, alleen de laatste 2 reps. Maar wel makkelijk te doen zonder spotter.

Squat
werkset
3x5x85 kg easy
3x5x85 kg moest even mn focus herpakken laatste rep.
3x5x85 kg was gewoon kapot van het deadliften, wilde eigenlijk gaan reppen maar was gewoon af.

Moet ik dit zo lezen?

Bench:
5x65kg
5x65kg
5x65kg
5x65kg
5x65kg
5x65kg
5x65kg
5x65kg
5x65kg

Squat:
5x85kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg

???

:roflol: Wat klopt hier niet :D

Laatst bewerkt:
Wou net zeggen, je owned me al genoeg zonder typo's :mad: Wel net gebenched hoor, zeker als je niet eens veel risico nam zonder spotter.

Wou net zeggen, je owned me al genoeg zonder typo's :mad: Wel net gebenched hoor, zeker als je niet eens veel risico nam zonder spotter.
Nee hoor.. we zitten op ongeveer hetzelfde niveau;) alleen jou deadlift is stukken hoger! doe je trouwens sumo of conventional?

ja oke, maar ik wil mn bench nog steeds hoger, ik voel dat ik nog lang niet vast zit met deadlift en squat, db rows en press, alleen die verdomde bench! :fuu:

Hmm waarom focus je je zoveel op dat je bench hoger moet? Ik bench 50 kg maar maak me er meer druk om dat de rest ook wat hoger gaat.

maak je druk om de verhoudingen.

Hmm waarom focus je je zoveel op dat je bench hoger moet? Ik bench 50 kg maar maak me er meer druk om dat de rest ook wat hoger gaat.
ach ik focus me er niet op, het is meer dat dat de enige oefening is waar de progressie gestaag gaat: oftewel geef ik er even wat meer aandacht aan.. maar ik denk dat zodra ik drie daags split ga doen, dat het wel beter gaat.. maar we gaan het zien zou ook wel een trainingsmaat kunnen gebruiken..

Gewoon doortrainen en dan komt de rest vanzelf. Had eerst ook redelijk stats die wat uit verhouding waren een deadlift van 170kg tegenover een bank van 80kg :x.
Is in paar maanden oppeens omhoog geschoten en nu redelijk normaal, maar zal altijd wel het zwakst zijn.

Heb ook tijdje 3x5 gedaan, ging erg lekker vooruit. Ga zo door!

Gewoon doortrainen en dan komt de rest vanzelf. Had eerst ook redelijk stats die wat uit verhouding waren een deadlift van 170kg tegenover een bank van 80kg :x.
Is in paar maanden oppeens omhoog geschoten en nu redelijk normaal, maar zal altijd wel het zwakst zijn.

Heb ook tijdje 3x5 gedaan, ging erg lekker vooruit. Ga zo door!
Hmm oke, dat soort dingen geven me dan weer hoop!
dankjewel man:D ik blijf sowieso nog even door gaan.. ik heb wat doelen gesteld, ben ze alleen weer even vergeten..

had je nog wat speciaals gedaan dat je bank omhoog schoot?

Hmm oke, dat soort dingen geven me dan weer hoop!
dankjewel man:D ik blijf sowieso nog even door gaan.. ik heb wat doelen gesteld, ben ze alleen weer even vergeten..

had je nog wat speciaals gedaan dat je bank omhoog schoot?

Nee niet echt, deed begin van het jaar 5x80kg. Deze week lukte 2x4x92,5kg. Zo erg is het dus ook niet vooruit gegaan. Maar denk dat 3x5 wel lekker geholpen heeft. Ook ging me squat als een gek omhoog, maar dat mocht ook wel ik had daarvoor bijna een half jaar niet gesquat.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven