XXL Nutrition

Ik ga jullie een geheimpje vertellen...

• Topic Starter Topic Starter
je hebt wel gelijk. je kan beter 2x p week kei en keihard trainen dan 4x in de week je aan je basisschematje houden en de helft van wat je kan doet (kwa gewicht e.d.), en bij lange na niet kapot gaat.

dat is ook zo met de tellsell reclames trouwens. snel en makkelijk dát verkoopt! maar moeilijk en zwaar verkoopt niet terwijl het wel datgene is dat werkt!!

er zijn zoveel lui die zeiken over hun resultaten terwijl ze gewoon niet hard genoeg trainen, de meesten die ik ken hebben dit probleem. maar hoe je er nu uit ziet is het resultaat van hoe je in het verleden hebt geleeft en als je niets veranderd zal het zo blijven ook.

Luierikitis is een veelvoorkomende ziekte in de sportschool.
Dit ziektebeeld gaat vaak gepaard met onrealistischhogeverwachtingenoma

Zie post hierboven
Als dit geen grapje is, mis je compleet de essentie van mijn verhaal.
Trouwens, Jim Wendler en Dave Tate zouden het met mij eens zijn.

Ze zijn het ook met je eens, highrep pomp shizzle heeft een belangerijke rol in bv. westside. Maar deze rol staat niet op zich zelf, zeker niet voor krachtatleten.

Krijg er geen stijve van , helaas

G.woon pompen.

Waar ik mee akkoord ga is dat iedereen die een respectabele fysiek en/of krachtstats heeft, daar hard voor gewerkt heeft. 1 ding dat alle beesten gemeenschappelijk hebben is dat ze hard trainen.

zow dus je bent er van gegroeid.
laat dan maar eens wat pics zien.

ah ok.

wat een kk topic.

Slaat nergens op.

Ik denk dat het geen moer uit maakt wat je set/rep schema is.
PT's, bodybuilders, powerlifters, blablabla zeggen van wel zodat ze jou hun variant kunnen verkopen.
Het hele bestaan van duizenden trainingsschema's die allemaal werken is al een bewijs dat het ECHT NIET UITMAAKT ofdat je nu 5, 8, 12, 15, herhalingen moet doen om te groeien.
Hell, ik ben zelfs als een gek gegroeid op een programma uit Muscle and Fatness (zoals het genoemd wordt in mijn sportschool).
Ofdat Jay Cutler nu 8 herhalingen doet en Ronnie 15 maakt geen ene kloot uit.

Alles werkt zolang.....

en nu kom ik tot de kern van mijn betoog....

en hier komt dan "the inconvenient truth".....

Alles werkt zolang je HARD WERKT!
Je moet het zo moeilijk mogelijk maken!
Je moet zoeken naar de routine, de oefeningen die GOED VOOR JOU ZIJN
dwz waar JIJ veel voordeel van hebt gehad
en dat je CONSISTENT bent en GEDULDIG bent.
Je moet naar je lichaam LUISTEREN, wat verteld het jou
heb je na een workout een heerlijk gevoel? Heb je de dag daarna het lekkere gevoel in je spieren? LUISTER NAAR JE LICHAAM!!!

Trainse

Vanir

JE MAAR ****ING GENOET EET. (Beter had je hier een betoog overgeschreven!:D)

Gelijk heb je dude.

mensen houden zich teveel bezig met schemas

Veel variatie en hard trainen geeft voor mij de beste resultaten, ben ook gestopt met isolerende oefeningen, enkel compound. (Rust en eten wel het belangrijkste). Schema's hebben bij mij nooit gewerkt. Als je je lichaam maar telkens weer kunt shocken. Je lichaam zal zich steeds moeten aanpassen.

Een schema volgen kan op den duur saai worden, progressie en motivatie vloeien dan gewoon weg, je kent reeds de afloop. Ik train volgens mijn gevoel, dat kan gaan van zwaar/kort, lang/licht, weerstand/lang, minder rust, meer rust tussen reps etc. Dit geeft het beste resultaat en natuurlijk voldoening.

volgens mij klopt het wel, zolang je maar zorgt dat je niet gaat overtrainen.

Dit klopt! ik ben het hiermee eens.

Het is wel afhankelijk per persoon, maar er is inderdaad niet 1 weg, er zijn er vele.

Doorzetten, afwisseling, goede voeding, goede uitvoering en rust.

Dat is alles wat je nodig hebt.

Gelijk heb je dude.

mensen houden zich teveel bezig met schemas

Er is niks mis met een schema, en zelfs tijd besteden aan goed schema hoort bij het voorbereiden van je workout, dus dat is zeker goed.

Het gaat erom dat je niet blind moet staren op 1 specifieke trainingsmethode, maar juist degene moet pakken die bij jou het beste werkt.

Ik denk dat het geen moer uit maakt wat je set/rep schema is.
PT's, bodybuilders, powerlifters, blablabla zeggen van wel zodat ze jou hun variant kunnen verkopen.
Het hele bestaan van duizenden trainingsschema's die allemaal werken is al een bewijs dat het ECHT NIET UITMAAKT ofdat je nu 5, 8, 12, 15, herhalingen moet doen om te groeien.
Hell, ik ben zelfs als een gek gegroeid op een programma uit Muscle and Fatness (zoals het genoemd wordt in mijn sportschool).
Ofdat Jay Cutler nu 8 herhalingen doet en Ronnie 15 maakt geen ene kloot uit.

Alles werkt zolang.....

en nu kom ik tot de kern van mijn betoog....

en hier komt dan "the inconvenient truth".....

Alles werkt zolang je HARD WERKT!
Je moet het zo moeilijk mogelijk maken!
Je moet zoeken naar de routine, de oefeningen die GOED VOOR JOU ZIJN
dwz waar JIJ veel voordeel van hebt gehad
en dat je CONSISTENT bent en GEDULDIG bent.
Je moet naar je lichaam LUISTEREN, wat verteld het jou
heb je na een workout een heerlijk gevoel? Heb je de dag daarna het lekkere gevoel in je spieren? LUISTER NAAR JE LICHAAM!!!

Trainse

Vanir

Veel wat je zegt is waar, maar ook oud nieuws....... alleen wat je zegt over zoeken naar routine.... ben ik het niet met je eens.

Ik denk dat je door routine (steeds het zelfde doen) in je training je lichaam er aan gewend raakt en je geen progressie zal maken uiteindelijk....

Ik ga juist meer voor afwisseling en je spieren blijven prikkelen, dat werkt voor mij athans het beste...

Ja ik denk toch ook dat er waarheid in zit... (tenzij je idd een specifiek doel wil bereiken). Kijk maar naar het HIT princippe van Mike Mentzer vs de grote volumme trainingen van Arnold. Alle twee toch mooi groot van geworden niet?

Ik ben geen ronny en geen cutler dus ik trainen op 9 heralingen

als powerlifter ga je natuurlijk geen sets van 20 reps doen.

maar als bodybuilder zijn er meerdere die dat doen. meerdere pros doen sets van 25 reps omdat ze geen zware gewichten willen pakken en zich zo bezeren. zolang je intensiteit maar goed zit en je voeding!! ikzelf doe nu 15 herhalingen en 20 voor men benen.

alles hangt af van waar je op reageert...

als powerlifter ga je natuurlijk geen sets van 20 reps doen.

maar als bodybuilder zijn er meerdere die dat doen. meerdere pros doen sets van 25 reps omdat ze geen zware gewichten willen pakken en zich zo bezeren. zolang je intensiteit maar goed zit en je voeding!! ikzelf doe nu 15 herhalingen en 20 voor men benen.

alles hangt af van waar je op reageert...

oh? voorbeelden hiervan zijn?

Terug
Naar boven