AndroidHealthClinic

Ik stel me voor

Peiling Peiling Deze nieuweling gaat zijn doelstelling halen

• Totaal stemmers
    7
  • Peiling gesloten .
  • Topic Starter Topic Starter
Door stronglift 5x5 bouw je snel kracht op en daarom goed voor beginners
Ja daar heb ik over gelezen (rippetoe) en leek me ook een aardig startpunt maar op mijn sportschool zeggen ze die rippetoe niet eens te kennen en vonden het een raar schema.
Is het nu een kwestie van voorkeur die schema's of is iedereen op dit forum ervan overtuigd dat dat het beste is?

Oefeningen uitvoeren op 75% RM

Bench press
3 x 8

Squats
3 x 8

Military press
3 x 8

Seated Cable Pull Down Front
3 x 8

Deadlift
3 x 8

Standing calf raises
25 / 22 / 20

Bicep barbell curl
3 x 8

Tricep barbell extension
3 x 8

Tricep rope pulldown
3 x 8

Shrugs
3 x 8

Misschien dit schema eens uitproberen als je FB wilt doen

Dit lijkt er al meer op.

Ik ben sinds vier weken gestopt met alle junkfood (op een paar slippertjes na )
Ik probeer beter en vaker op een dag te eten
Ik heb wat bokszak trainingen omgeruild voor krachttrainingen (3x pw nu)
kuurtje anavar gekocht

:roflol::roflol::roflol: Die combinatie.
Volg eerst eens alle tips op die gegeven zijn voor minstens twee jaar.
Dat je er dan aan gaat denken tot daar aan toe.
Als voeding en training niet optimaal is schiet dat sowieso niet op.
Gooi je de Anavar weg overweeg ik mijn stem te veranderen in "ja"

Ja daar heb ik over gelezen (rippetoe) en leek me ook een aardig startpunt maar op mijn sportschool zeggen ze die rippetoe niet eens te kennen en vonden het een raar schema.
Is het nu een kwestie van voorkeur die schema's of is iedereen op dit forum ervan overtuigd dat dat het beste is?

Leven ze onder een steen in jou gym?
:roflol::roflol::roflol: Die combinatie.
Volg eerst eens alle tips op die gegeven zijn voor minstens twee jaar.
Dat je er dan aan gaat denken tot daar aan toe.
Als voeding en training niet optimaal is schiet dat sowieso niet op.
Gooi je de Anavar weg overweeg ik mijn stem te veranderen in "ja"

en na 2 keer in de gym getrained te hebben

Ik zou een andere gym zoeken, of met oordoppen in gaan trainen, wat een mong*len.
Ik ben top gegaan op zowel stronglifts 5x5 als starting strength en zo zijn er veel mensen die dit kunnen beamen. Ik raad je aan om gewoon al het advies hier op te volgen en die AAS weg te fl*kkeren. Spelen met je hormonen en je lever zwaar belasten is niet verstandig als je nog geen fl**ker van trainen en eten weet, wat duidelijk zo is als ik je vragen lees. Niet lullig bedoeld maar gewoon een constatering ;) We zijn allemaal vanaf nul begonnen. Bovendien gaan AAS je niet ineens enorm resultaat leveren als je niet weet hoe je moet trainen dus wacht daar maar lekker nog zeker twee/drie jaar mee, dan begrijp je hopelijk ook iets beter de risico's die dat soort middelen met zich mee dragen.

Ik ben een jaar geleden begonnen met ICF 5x5 (variant op Stronglifts) en kan je zeggen dat je daarmee groeit als KOOL! Schema's als deze (op basis van 5x5 of 5x3 worden al tientallen jaren (sowieso voor 1980 al) aangemerkt als een 'must').

Het is goed te begrijpen dat je snel en goed resultaat wil hebben, maar hoe naar het ook klinkt moet je toch echt eerst vertrouwen hebben in de basis.

In de 1e paar maanden van je training leer je vooral je spieren aanspreken (een groot deel van je spiervezels kan je nog '''''niet actief aanspreken''''', hiervoor moet je zenuwsysteem groeien. Daarnaast is de squat een oefening op zich, kan jij 100 kg doen in de leg-press dan kan je misschien de eerste maand slechts 30 kg squatten. Niet omdat je niet sterk genoeg bent maar omdat de oefening een hele andere balans van je vereist (onderschat dit niet!). Wat haal je uit de AAS als je nog zit te klooien met je techniek in de Squat/Bench/Deadlift?

AAS helpen je met trainen, maar daarvoor moet je echt eerst goed kunnen trainen . Ik wil je absoluut niet aanraden om überhaupt AAS te gebruiken, maar als je ze gaat gebruiken doe dit dan goed (en dus na 2 jaar trainen).

Ik heb deze twee gevonden:

Het stronglifts 5x5 schema
A
Squat
Bench press
Barbell row
B
Squat
Military press
Deadlift (1X5)

En deze
Mark Rippetoe's starting strength
A
Squat 3X5
Bench press 3X5
Deadlift 1X5
Tricep dips 2X8
B
Squat 3X5
Military press 3x5
Power Clean 3x5
Chin up 2 x8

Ik zit er aan te denken om die oefeningen van het tweede schema te pakken maar die dan 5x5 te doen behalve de deadlift en de chin ups en dips.

Is dat goed om mee te starten ?

Oefeningen uitvoeren op 75% RM

Bench press
3 x 8

Squats
3 x 8

Military press
3 x 8

Seated Cable Pull Down Front
3 x 8

Deadlift
3 x 8

Standing calf raises
25 / 22 / 20

Bicep barbell curl
3 x 8

Tricep barbell extension
3 x 8

Tricep rope pulldown
3 x 8

Shrugs
3 x 8

Misschien dit schema eens uitproberen als je FB wilt doen
Daan super bedankt voor de moeite te nemen dit samen te stellen.
Ik heb gehoord dat beginnen met de compound oefeningen een goed idee is.
En dat ga ik dan ook gewoon doen.
Ik denk dat dit misschien een schema is voor na mijn 5x5?
Iemand daar een mening over?

Daan super bedankt voor de moeite te nemen dit samen te stellen.
Ik heb gehoord dat beginnen met de compound oefeningen een goed idee is.
En dat ga ik dan ook gewoon doen.
Ik denk dat dit misschien een schema is voor na mijn 5x5?
Iemand daar een mening over?

Dat maakt toch niet uit, eerst maar eens starten.

Ik ben een jaar geleden begonnen met ICF 5x5 (variant op Stronglifts) en kan je zeggen dat je daarmee groeit als KOOL! Schema's als deze (op basis van 5x5 of 5x3 worden al tientallen jaren (sowieso voor 1980 al) aangemerkt als een 'must').

Het is goed te begrijpen dat je snel en goed resultaat wil hebben, maar hoe naar het ook klinkt moet je toch echt eerst vertrouwen hebben in de basis.

In de 1e paar maanden van je training leer je vooral je spieren aanspreken (een groot deel van je spiervezels kan je nog '''''niet actief aanspreken''''', hiervoor moet je zenuwsysteem groeien. Daarnaast is de squat een oefening op zich, kan jij 100 kg doen in de leg-press dan kan je misschien de eerste maand slechts 30 kg squatten. Niet omdat je niet sterk genoeg bent maar omdat de oefening een hele andere balans van je vereist (onderschat dit niet!). Wat haal je uit de AAS als je nog zit te klooien met je techniek in de Squat/Bench/Deadlift?

AAS helpen je met trainen, maar daarvoor moet je echt eerst goed kunnen trainen . Ik wil je absoluut niet aanraden om überhaupt AAS te gebruiken, maar als je ze gaat gebruiken doe dit dan goed (en dus na 2 jaar trainen).
Ik heb besloten om deze raad op te volgen en 5x5 te gaan beginnen.
Of het starting strenght schema van Mark Rippetoe.

Ik zou een andere gym zoeken, of met oordoppen in gaan trainen, wat een mong*len.
Ik ben top gegaan op zowel stronglifts 5x5 als starting strength en zo zijn er veel mensen die dit kunnen beamen. Ik raad je aan om gewoon al het advies hier op te volgen en die AAS weg te fl*kkeren. Spelen met je hormonen en je lever zwaar belasten is niet verstandig als je nog geen fl**ker van trainen en eten weet, wat duidelijk zo is als ik je vragen lees. Niet lullig bedoeld maar gewoon een constatering ;) We zijn allemaal vanaf nul begonnen. Bovendien gaan AAS je niet ineens enorm resultaat leveren als je niet weet hoe je moet trainen dus wacht daar maar lekker nog zeker twee/drie jaar mee, dan begrijp je hopelijk ook iets beter de risico's die dat soort middelen met zich mee dragen.
Bedankt voor je kritiek.
Ik neem dat positief op, geen zorgen.
Ik kijk even bij een school bij mij aan de overkant.
Binnenkort meld ik me weer met een voedingsplan
....waar iedereen wel weer erg om zal lachen..maar ik probeer het gewoon.

Bedankt voor je kritiek.
Ik neem dat positief op, geen zorgen.
Ik kijk even bij een school bij mij aan de overkant.
Binnenkort meld ik me weer met een voedingsplan
....waar iedereen wel weer erg om zal lachen..maar ik probeer het gewoon.
Als je je caloriebehoefte uirrekent en hier afhankelijk van of je bulkt of cut 300-500 boven of onder gaat zittten, en 2 gram eiwit en 1+ gram vet per kilo lichaamsgewicht aanhoudt (de rest kun je opvullen met vooral koolhydraten) zullen we nuet veel te lachen hebben. Vergeet bij je schema niet je onderhouds calorie behoefte, calorieën en je macros te zetten, dat is makkelijker voor ons om advies te geven :)

Terug
Naar boven