1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis

Ik wil mijn buikje (en de rest) kwijt

Discussie in 'Vetverlies en Conditietraining' gestart door Bikerboy1982, 18 mrt 2008.

1. horsewoman

horsewoman Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    145
    Geslacht:
    Vrouw

500kcal per dag? Dat je nog leeft.

Op 500kcal per dag ga jij echt geen spieren opbouwen. No way, volstrekt ongeloofwaardig.

2. Drangonky

Drangonky Cool Novice

Leuk Bevonden:
    90
    Geslacht:
    Vrouw
    Lengte:
    1m85
    Cambridge dieet, 3 shakes op een dag totaal 500kcal op een dag. Zo op te zoeken alleen mag het volgens mij niet meer aangeboden worden vanwege eu-wetgeving. Als je 80 kilo overgewicht hebt en ook nog eens nooit grondig aan de gewichten heb gehangen kan het, in mijn geval, wel spier opbouwen. Niet met grote stappen maar geleidelijk. Verder ga ik de discussie niet aan wat dit is volledig off topic van ts

3. horsewoman

Leuk Bevonden:
    145
    Geslacht:
    Vrouw
    Volstrekt ongeloofwaardig verhaal en idd geen verdere discussie waard.

Next.

4. Bikerboy82

Bikerboy82 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    10
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Net voor de gein eens op de weegschaal gaan staan. Wat daar op kwam te staan was minder geinig.... 108,5 kilo met een vetpercentage van 27,7... (vorig jaar mei 88 kilo met een vetpercentage van 19,5) Het wordt dus echt tijd om mezelf weer aan het werk te zetten!!

Ik probeer 3 x per week een full body training te doen. Gezien mijn vetpercentage denk ik nog wel IETS aan spieren op te bouwen maar mijn focus ligt op afvallen zonder al te veel spieren te gaan verliezen. Maar bovenal gewoon met Pleizier naar de gym gaan en een gezonde levensstijl.. Verder mijn huiswerk goed doen om meer te leren over krachtraining en voeding.

Calorieën tekort haal ik met gemak uit voeding vandaar geen cardio meer. Ik vind het zonde van de tijd en wil dit keer wat duurzamer afvallen door alleen krachttraining te gaan doen. Ik denk dat ik voorlopig met een tekort van zo'n 800 calorieën op zo'n 2100 a 2300 cal per dag ga zitten om te gaan kijken wat mijn gewicht doet. Gezien mijn huidige vetpercentage lijkt mij een tekort van 800 calorieën niet te veel.

Qua gewicht is mijn hoofddoel een laag vetpercentage te krijgen, maar niet te laag want wil niet skinny worden. Als ik te mager wordt naar mijn zin dan zal ik beginnen met clean bulken afgewisseld met cutten om zo steeds droger te gaan staan. Een indicatie is om voorlopig af te vallen naar 85 a 88 kilo gezien de resultaten van vorig jaar (ik begon toen echt te skinny te worden naar mijn zin). Dit wil ik voor eind november behaald hebben. Dat komt dus neer op een kilo per week. Aangezien ik nu op een andere manier wil gaan afvallen zegt het gewicht van vorig jaar niet zo heel veel natuurlijk.

5. Bikerboy82

Bikerboy82 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    10
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Vandaag ga ik officieel beginnen en dus ook mijn calorieën bijhouden. Vanmorgen woog ik 107,9 kilo met een BF van 27,7. We gaan er dus tegenaan!!

Ik ben ook bezig om een schema te maken wat ik vandaag ga eten. Maar wat mag ik veel eten zeg!! Het avondeten is 766 calorieën. Ik heb al een hele grote bak "Brinta" van de Aldi op en heb al best veel ingevuld voor vandaag. Wil eigenlijk toch wel minimaal aan 2200 calorieën komen maar kom nu nog maar op 1772. Nog goede tips hier? Ik at vorig jaar vooral veel groente, zilvervliesrijst, kip, volkoren pasta en Brinta etc. Voor mijn gevoel ga ik zo nooit afvallen haha.

vandaag.jpg

Eigenlijk lijkt het net of ik het laatste jaar niet zoveel gegeten heb want at meestal alleen tussen de middag en in in de avond. Bovenstaand is voor mijn gevoel veel meer. Blijkbaar had het avondeten en alle snacks in de avond etc toch zoveel calorieën dat deze boven mijn dagelijkse behoefte uitkwam anders zou ik niet aangekomen zijn.

Laatst bewerkt: 19 jun 2017
  6. horsewoman

Leuk Bevonden:
    145
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik zou de melk uit de koffie weglaten, dat soort kleine details. Olijfolie lijkt me prima, beter dan al die botertroep om je vlees in te braden. Kwark, is dat magere kwark? Hoe is het met frisdrank? Slaappatroon? Welke boter op je brood (waarom überhaupt boter op je brood, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur)? Banaan, lekker, maar ook weer veel suikers. Kaas mag ook naar 20+. Boterhammen bruin of wit? Ik zou die donkerbruine volkoren dingen nemen, zit je in no-time vol.

7. Bikerboy82

Bikerboy82 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    10
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Ik drink toch wel 4 bakken koffie dus dat word uiteindelijk toch nog 32 calorieën dus beter toch er in laten. Ja magere kwark inderdaad (meestal met een beetje slimpie 0 calorieën). Qua frisdrank drink ik in de avond 1 a 2 glazen crystal clear of cola light oid (allemaal 0 cal), de rest van de dag alleen water dus neem ik niet op in mijn schema.

Tjah slaappatroon word wel eens verstoord met een baby van 6 maanden haha hoewel hij meestal doorslaapt van 7 tot 6.
    Light boter heel dun gesmeerd, anders vind ik het zo'n droge meuk haha. Volkoren brood inderdaad.

Veel suikers of 20+ kaas? Tjah ik heb zo iets van als dan maar iets minder eten wat tenminste nog enigszins eetbaar is. Eet liever een plakje minder gewone kaas dan van die droge 20+ kaas te gaan eten haha. Het gaat uiteindelijk om de totale hoeveelheid calorieën per dag. Ik vind dat ik nu al erg veel mag eten eigenlijk.

8. Steks

Steks Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    588
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    82kg
    Wat is de verdeling van je macro's (eiwitten, koolhydraten en vetten). Zo op het oog lijkt het me dat je te weinig eiwit en vet binnen krijgt op een dag.

9. Bikerboy82

Bikerboy82 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    10
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Ik ben me nog aan het verdiepen in de macro's. Ook moet ik de EKV nog toevoegen in mij Excel bestand. Ik heb een Excel bestand met voeding die ik veel eet. Voor mij werkt dit perfect omdat ik alleen maar het gewicht en aantal van de producten hoef in te vullen. (bovenstaand schemaatje is daar een heel klein deel van)
    Vorig jaar heb ik alleen naar de calorieën gekeken maar wil zeker EKV hier aan toe gaan voegen aangezien ik mijn focus nu op KT ga leggen. Maar er moet nog veel gefinetuned worden hier haha. Heb het schemaatje ook even in voeding geplaats.

Ik begreep 2g eiwit, 1g vet per kilo lichaamsgewicht en de rest opvullen met koolhydraten?

Gaat me nu meer even om hoe ik fatsoenlijk aan mijn calorieën doel van 2200 te komen.

10. horsewoman

Leuk Bevonden:
    145
    Geslacht:
    Vrouw
    Ik zou die cola light en Crystal Clear schrappen. Ook die zoetstoffen zijn bedrieglijk. En ja, je mag nog steeds veel eten. Helemaal waar!

Je komt er wel. Houd vol.

11. hoxyz

hoxyz Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    5.653
    Lengte:
    1m88
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    16%
    wat? Zoetstoffen bedrieglijk? :roflol:

Drangonky en Banshee vinden dit leuk.
  12. pescatore

pescatore Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    423
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    48%
    Melk uit de koffie halen, bedrieglijke zoetstoffen. Stop anders ff met het proberen van iedereen een paranoïa neuroot met een eetstoornis te maken.

Drangonky en Banshee vinden dit leuk.
  13. ThuggishRuggish

ThuggishRuggish Advanced Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    526
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    82kg
    Gelukkig drink ik al jaren zwart.

GeenEiwittenVoorJe18Bent vindt dit leuk.
  14. GeenEiwittenVoorJe18Bent

GeenEiwittenVoorJe18Bent Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    683
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    71kg
    Vetpercentage:
    13%
    Vuile rascist :mad::mad::D

Banshee, ThuggishRuggish en horsewoman vinden dit leuk.
  15. ratko

ratko Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.003
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    86kg
    Hoezo schrappen? Kcal in vs kcal out. Als hij dat te lekker vind, gewoon er in laten. Anders maak je het dieten alleen maar moeilijker voor je zelf.

En leg eens die zoetstoffen uit? Ik eet het al bijna een jaar lang elke dag emt brinta, en ik leef nogsteeds en maak gains.

16. Bikerboy82

Bikerboy82 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    10
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Vandaag al mijn calorieën bijgehouden en eens met de EKV verhouding aan het stoeien geweest. Ik kom nog maar op 1887 calorieën zoals je ziet. Ik heb nog niet eens de kwark en het ei gegeten en moet zeggen dat ik het al een hele bups eten vind! De EKV verhouding komt ook nog niet in de buurt met mijn gewicht van 108 kilo. Iemand tips?

vandaag1.jpg

ThuggishRuggish vindt dit leuk.
  17. GeenEiwittenVoorJe18Bent

GeenEiwittenVoorJe18Bent Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    683
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    71kg
    Vetpercentage:
    13%
    Ik denk dat ze bedoelde dat kunstmatige zoetstoffen ook niet deugen = ongezond zijn, bestaat denk ik nog steeds geen doorslaggevend wetenschappelijk bewijs voor dat er effectief ongezonde effecten van zijn. Maar zowiezo zit coca cola light ed nog steeds vol met rotzooi dat je kunt missen. Maar dat is weer een ander verhaal. Als je denkt dat je het niet gaat volhouden als je jezelf niks gunt dan is het best dat je dit wel doet ;)

horsewoman vindt dit leuk.
  18. Steks

Steks Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    588
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    82kg
    Als je nu al vol zit is het misschien een goed idee om wat noten te gaan eten, deze bevatten veel eiwit en vet en ik vind ze niet echt vullend werken.

19. horsewoman

Leuk Bevonden:
    145
    Geslacht:
    Vrouw
    Goed onder woorden gebracht. Scheelt mij weer. Thanks. :)

GeenEiwittenVoorJe18Bent vindt dit leuk.
  20. ratko

ratko Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.003
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    86kg
    Het klopt dat cola ed vol zit met rotzooi, toch geld de regel kcal in vs kcal out nog steeds. :p als ts wilt drinken, gewoon lekker doen dus.

Deel Deze Pagina