MuscleMeat

Ik wil mijn buikje (en de rest) kwijt

Bezoekers in dit topic

Ik ben er even lekker 2 weken op vakantie geweest. Daardoor heb ik niet kunnen sporten. Wel ben ik straight geweest qua voeding (+- 2000 cal per dag). Nu bem ik 93 kilo bij 21% vet. Ik ben nu dus precies 2 maanden bezig met afvallen en heb dus 9 kilo verloren en 4% vet.
Wat ga je doen als je je doel bereikt heb? (90 kilo toch?)
 
Ja het liefst iets onder de 90 kilo (87-89). Dan zou ik met mijn lengte (net) een gezond BMI hebben (ik weet dat BMI niet zoveel zegt maar is wel een indicatie). Lager wil ik niet gaan omdat ik bang ben dat ik dan te smal ga worden.

Als ik dit bijna bereikt heb ga ik mijn calorie inname verhogen zodat ik op gewicht blijf. Mijn doel word dan spiermassa aanzetten en droger worden. Aangezien ik nog weinig spiermassa heb (en ook nog niet veel krachtsport heb gedaan) denk ik wel wat aan te kunnen zetten zonder te gaan bulken. Uiteindelijk wil ik toch wel naar een vetpercentage van <15%. Maar met mijn huidige spiermassa zou dat niet echt mooi zijn.

In de toekomst als ik wat droger kom te staan ga ik wel (clean)bulken.

Mocht je wat anders adviseren dan sta ik daar zeker voor open!
Lijken me wel reëelen plannen hoor.
 
Update 24 mei 2010:

Hallo allemaal,

Het is zeer lang geleden dat ik hier geweest ben. Helaas kom ik me hier met schaamte melden...

Na al meer dan een jaar niks meer aan sport gedaan te hebben en weer steeds meer en vaker bier drinken en veel en ongezond eten ben ik behoorlijk aangekomen.
De reden is hoofdzakelijk mijn nieuwe studie die redelijk veel tijd kost. Ook ben ik een hele poos niet meer met mijn gewicht bezig geweest. Mijn abo bij de sprotschool heb ik inmiddels opgezegd omdat ik er bijna nooit meer kwam door tijdgebrek. Ik heb inmiddels een behoorlijke buik gekregen en heb een dikke kop gekreggen. Ook is mijn conditie naar het nulpunt gedaald.

Inmiddels zit ik op de (schrik niet) 107 kilo. Hier wil ik graag wat aan gaan doen!

Ik heb een tijdje geleden een crosstrainer voor thuis gekocht. Hier wil ik straks serieus mee beginnen. Verder zou ik ook wel weer wat krachttraining willen gaan doen maar heb ik thuis niet degelegenheid voor. Misschienn wat dumbles aanschaffen.

Binnenkort wil ik gaan beginnen met een dieet. Ik heb zelfs gedacht aan een crashdieet om de eerste 15 kilo er af te krijgen en daarna langzaam opbouwen naar wat meer per dag om het jojo tegen te gaan. Maar aangezien je hiervan in een spaarstand komt lijkt me dit niet slim.
Ik zit nu meer te denken een een dieet wat bestaat uit veel eiwitten. Dit heeft het voordeel dat je een vol gevoel krijgt. Dit dieet zal voornamelijk bestaann uit kwart, whey shakes, eieren, brood met kipfilet enz. Dit omdat het makkelijk is om uit te rekenen hoeveel calorieen er in zitten en omdat het makkelijk is om vaste porties van te maken per dag (drukke baan).

Als jullie nog wat tips hebben hoor ik het graag. Hallo allemaal.


Oorpronkelijke starpost 18 maart 2008:

Ik ben nieuw in de BB wereld en ook op dit forum. Na een jaar niet meer aan fitness gedaan te hebben heb ik het nu weer een aantal weken opgepakt en ik begin nu de smaak weer te pakken te krijgen.

Even een stukje achtergrond: Ik ben bijna 2 jaar geleden gestopt met roken en ben toen binnen een half jaar van 75 naar 93 kiklo gegaan (ik ben ongeveer 185 lang), mijn vetpercentage is nu ongeveer 27% (volgens goedkoop kijkshop vetmeter). De toename komt door het stoppen met roken maar ook door de toegenomen eetlust. Ik lette aan het begin helemaal niet op mijn gewicht, ik was namelijk wel blij dat ik wat zwaarder werd (want ik was altijd best licht) maar dat sloeg een beetje door. Ook dronk ik tot voor kort best veel bier. Al met heeft dat me een mooi bierbuikje bezorgd.

Ik heb het tot voor kort vaak een keer tot 2 keer per week gedaan maar ben dit een beetje gaan opvoeren naar 3 keer of meer. Ook ben ik nu wat meer op mijn eten gaan letten (eerder at ik soms wel 15 plakken met veel en vet beleg). Ook met het bier drinken ben ik drastisch geminderd, ik drink nu doordeweeks niet meer (op een verjaardag na) en in het weekend houd ik het bij een paar flesjes (met af en toe een uitschieter in het weekend met een feestje). Ik wil me wat meer gaan verdiepen in calorieën en de werking van voeding, daar heb ik nu een boekje voor besteld, ook leer ik veel op dit forum. Als ik overal wat meer van weet wil ik straks een voedingsschema gaan maken.

Ik ben nu een aantal weken begonnen met fitness en deed dit eigenlijk maar een of twee keer per week. Maar nu ik wat langer bezig ben en zie hoe veel calorieen ik verlies na een tijdje cardio heb ik de smaak best wel te pakken gekregen. Sinds vorige week ga ik bijna dagelijks naar de sportschool en doe vooral cardio maar ook wel wat kracht. Ik ga meestal een uur op de crosstrainer en als ik geen krachttraining doe (als ik de dag ervoor al aan kracht heb gedaan) vaak nog een kwartier tot een half uur op de fiets en een kwartier tot een half uur loopband. (gisteren heb ik 1114 en vandaag 800 callorieen verbrand op de sportschool)

Ik eet al een half jaar overdag 4 plakken tijgerbruin maar ik ben er achter gekomen dat dat veel te weinig is en dat je lichaan daardoor in een spaarstand komt (s'avonds en in het weekend at ik meestal wel weer veel). Daarom ben ik sinds deze week weer wat meer gaan eten:

7:45 Een half plakje witbrood met hagelslag (ik weet het niet gezond maar ik deel meestal s'ochtends een plakje met mijn vriendin)

8:45 1 stuk fruit

9:00 2 Plakjes tijgerbruin met een heel dun laagje filet american of pate of kipfilet of pindakaas

10:00 1 stuk fruit

10:45 1 Plakje tijgerbruin met filet american of pate of kipfilet of pindakaas

12:45 2 plakjes tijgerbruin met een eitje filet american of pate of kipfilet of pindakaas

15:15 1 plakje tijgerbruin met filet american of pate of kipfilet of pindakaas

16:30 2 plakjes met filet american of pate of kipfilet of pindakaas

18:00 Wat de pot schaft (vaak aardappels met groente of rijst en vlees of gehakt)

Verder drink ik vaak 2,5 liter water overdag en vaak ook s'avonds drink ik vaak ook nog wat water.

Is dit een goed schema om af te vallen? of eet ik nu nog steeds te veel? Straks wil ik een wat meer gevarieerd schema geen make maar dat wil ik me eerst wat meer verdiepen in voeding en wat meer lezen op dit forum tussen de voedingsschema's

Ik heb gehoord dat het niet zo goed is om voor de cardio te gaan eten, is dit zo? Bij mij komt het zo uit dat ik dan alleen kan.

Ik wil hoofdzakelijk eerst afvallen en doe er ook wat krachttraining bij. Als ik wat afgevallen ben wil ik me wat meer gaan richten op krachttraining en misschien wel bodybuilding maar dan heb ik nog een lange weg te gaan haha.
 
Cross training is de manier om vet te verbranden doe dit 1 uur en verlies 12 1400 calorieën en je moet op letten wat je eet eet minimaal 4x per dag kijk wat er gebeurt als je op de cross trainer gaat ik woog 114 kilo ik was groot ik heb alles eraf getraind mijn gewicht was naar een half jaar 95 kilo en nu weeg ik 102 en een stuk droger zo probeer dit en focus wat je doet
 
Respect Gast 150848! Heb je toevallig voor en na foto's?
 
Hallo Willemk, Met een crosstrainer kan je inderdaad in een uur veel calorieën verbranden. Dit heb ik aan het begin van deze journey ook erg veel gedaan. Echter merk ik dat ik mijn calorietekort met gemak uit voeding kan halen. Momenteel (nu ik mijn doel bijna gehaald heb) doe ik het maar 1 a 2 keer per week om mijn conditie op pijl te houden. Met mooi weer ga ik af en toe hardlopen.

Vanmorgen was ik 92 kilo. Wat betekent dat ik 10 kilo in 2 maanden heb verloren wat eigenlijk wel wat te veel is. Spierverlies is eigenlijk onvermijdelijk maar who cares. Ik ga er van uit dat de beginners gainz me vast een handje zullen helpen als ik straks meer ga eten en serieus krachttraining ga doen.

Mijn uiterlijk is echt flink veranderd. Ik krijg regelmatig opmerkingen dat ik er goed uitzie. Ik draag sinds tijden weer maat L en mijn spijkerbroeken zijn inmiddels maat 34!
 
12814409_668961633242887_1226831095227540578_n.jpg Dat is natuurlijk ook goed hardlopen als je op je streef gewicht bent kan je weer je training met dumbeles weer oppakken en je zal zien als je de juiste manier traint zo als sets van 5 x 10 pak het gewicht wat je kan hebben pak niet te zwaar niet te snel zo als borst rug en armen borst training probeer ook eens met je benen omhoog als je ligt is wat zwaarder maar goed eens in de 2 of 3 weken rug met borst dat is een goede training en buik als je bij de laatste set bent ik weet niet hoeveel set ups jij kan in begin is moerlijk maar het is wennen ik doe nu 300 setups in fitnis en thuis ook en als je klaar bent met buik ff 7 min hardlopen ik hoop dat je hier wat aan heeft gr willem

10353132_668098243329226_4501991994746164549_n.jpg


12814409_668961633242887_1226831095227540578_n.jpg
 
ok je kan trots zijn op wat jij doet ga zo door en alles wat jij doet is voor je zelf ga zo door

20150916_135455.jpg
 
Lekker bezig Bikerboy.

Echter, waarom de focus leggen op enkel afslanken? Je kan prima krachttraining doen en ondertussen vet verliezen (zie mijn pic in media, was 5 maanden werk en zo'n 20 kilo kwijt). Ik zou lekker krachttraining gaan doen en (indien je de tijd ervoor kan vrijmaken) dit afsluiten met 30 minuten op de crosstrainer die je thuis hebt staan.

Die CT zou ik persoonlijk sowieso minimaal om de dag gebruiken voor minimaal 30 minuten (45-60 minuten op dagen wanneer je geen KT doet). Zodoende kan je zowel bouwen als afvallen én zal de transitie 'mooier' zijn omdat je in mindere mate van 'chubby' -> 'skinny' gaat.

Correct me if I'm wrong, maar dat is hoe ik het zou aanpakken.
 
Ik zie dat het goed gaat hier. Keep it up!
 
Als je nu je geld aan mij doneert heb je geen geld meer voor vreten. Dan val jij af, en kan ik fatsoenlijk bulken. Win win
 
Back
Naar boven