XXL Nutrition

Ik wil mijn buikje (en de rest) kwijt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nice progress! Wel een vraagje, wat is er tussen 16-03 en 26-03 gebeurd (tijdsbestel van 10 dagen) waarbij je van 97,3 kg (op 16-03) naar 92,2 kg (op 26-03) gaat in een sterk dalende lijn..
 
Goed bezig. Ik herken het helemaal, dat je door heftige omstandigheden, positief of negatief, geen sportschool meer van binnen ziet. Ik zou gewoon rustig aan beginnen. Mijn ervaring is dat het lichaam een olifantsgeheugen heeft. Je komt waarschijnlijk sneller terug in de shape waarin je ooit was, uiteraard op voorwaarde dat je voedingsschema goed is. Je fitte lijf maak je tenslotte in de keuken. Ik zou alleen wel meteen kijken naar de ekv-verhouding. Ik eet immers liever iets dat bv. rijk aan eiwitten is en mijn spiergroei bevordert dan een cheat-snack die evenveel kcal levert. Succes gewenst!

Over je bericht van vorig jaar: grote compound oefeningen zijn zeker een aanrader. Twee keer per week aantal sets deadliften, om een voorbeeld te noemen, why not! (Y)
 
Eet je vlees? Vervang dat eens door linzen, bonen, pinda's etc.
Het is tegenwoordig een steeds meer geaccepteerde wetenschap dat het soort voedsel zich anders in het lichaam gedraagt t.o.v. elkaar ondanks dat het bruto dezelfde calorieën bevat.
Dat is op deze site altijd iets wat agressieve reacties opwekt maar het is het overwegen waard.
 
Eet je vlees? Vervang dat eens door linzen, bonen, pinda's etc.
Het is tegenwoordig een steeds meer geaccepteerde wetenschap dat het soort voedsel zich anders in het lichaam gedraagt t.o.v. elkaar ondanks dat het bruto dezelfde calorieën bevat.
Dat is op deze site altijd iets wat agressieve reacties opwekt maar het is het overwegen waard.
Heb je mss voorbeelden van die wetenschap?
 
Eet je vlees? Vervang dat eens door linzen, bonen, pinda's etc.
Het is tegenwoordig een steeds meer geaccepteerde wetenschap dat het soort voedsel zich anders in het lichaam gedraagt t.o.v. elkaar ondanks dat het bruto dezelfde calorieën bevat.
Dat is op deze site altijd iets wat agressieve reacties opwekt maar het is het overwegen waard.
:roflol::roflol::roflol::roflol:
 
Is het misschien toch mogelijk om wat spiermassa aan te zetten met een calorieën tekort van zo'n 700 calorieën? Beginners gainz?
Is met een vetpercentage van 25> het misschien beter om nog meer calorieën te gaan schrappen dan 700?
Meningen zijn er over verdeeld..toen ik zelf op 500kcal per dag leefde kon ik nog spieren opbouwen. Ik ben een vrouw en wss redelijk makkelijk in spieropbouw. Ging niet in stappen van 5k de week maar toch.. daarbij gaat ook het gerucht dat je boven ×% vet je spierafbraak minimaal is. Probeer het anders 3-4week op -700 kcal en zie wat er gebeurt.
 
horsewoman Ik dacht dat de kve verhouding bij overgewicht nog niet zo heel belangrijk is. Vooral meer voor de lagere vetpercentages. Eiwitrijk eet ik eigenlijk altijd wel.

grenzlooz Ja ik ben een echte vleeseter en ben blij dat ik vooral vlees kip en vis mag eten. Dit schrappen ga ik zeker niet overwegen haha.

Zoals gezegd ga ik me vooral op krachttraining richten. Vorige keren heb veel cardio gedaan terwijl dit niet nodig is om een calorieën tekort te krijgen. Echter is het opbouwen van spieren en afvallen gaat ook niet samen. Aangezien ik qua BF flink moet dalen is het jammer dat ik geen spiermassa ga aanzetten. Maar hoop hier wel mee te voorkomen dat ik geen spiermassa verlies. En natuurlijk hoort sporten gewoon bij de nieuwe levensstijl en zal ook automatisch je voeding inname veranderen.

Is het misschien toch mogelijk om wat spiermassa aan te zetten met een calorieën tekort van zo'n 700 calorieën? Beginners gainz?
Is met een vetpercentage van 25> het misschien beter om nog meer calorieën te gaan schrappen dan 700?

Tja, ik zeg niet dat mijn antwoord bindend is, het zou eerder mijn keuze zijn. Daarbij zeg ik wel dat ik, waarschijnlijk net als bijna iedereen, niet altijd even nauwkeurig/consequent ben in die verhouding.

KT is idd the silver buillet, cardio zet geen zoden aan de dijk. De opbouw van spieren en afvallen gaan echter wél perfect samen. Je 'denkfout' zit in denken in gewicht. Ik denk veel liever in vormen. Verhoudingen, hoe ziet het eruit. Iemand van 60 kg kan er veel slapper in zijn/haar vel en dikker ogen dan iemand van 70 kg die aan KT doet. Reden: spieren verbranden vet, waardoor je op een hoger gewicht met veel spieren uiteindelijk veel beter eruit ziet.

Maar ja, ik ben dan ook een vrouw die denkt als een man. Iedere keer dat gezeur over gewicht... Gewicht zegt helemaal niets. Liever wat zwaarder met goede vormen dan zo licht als een veertje en je ziet eruit als een plank.
 
500cal per dag? Hoe dan? Waarom?
 
Ik denk dat ze een tekort van 500 kcal bedoelt.
 
Back
Naar boven