MuscleMeat

Ik wil mijn buikje (en de rest) kwijt

Bezoekers in dit topic

De ene week zal ik meer aan cardio doen dan de andere week maar zal het wel vaak proberen te doen. Ik zal binnenkort een voedingsschema maken en starten met het afvallen. Hiervoor moet ik nog een aantal dingen voorbereiden en in huis halen.

---------- Toegevoegd om 15:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:23 ----------

Ik zit te denken aan overdag whey shakes en kwark en repen enz. en savonds rijst met kip oid. Wat kan er eventueel bij de rijst wat mager en lekker is?
 
whey shakes zie ik het nut niet van in. Je hebt die extra eiwitten niet nodig zonder dat je enige krachttraining gaat doen. Verder is whey shake zeker niet aan te raden als een maaltijdvervanger. Repen en dergelijke zijn ook geldklopperij voor wat ze waard zijn. Je kan veel beter een gebalanceerd voedingsschema opstellen met artikelen die gangbaar te verkrijgen zijn zoals rijst, volkorenbrood, kip, groenten etc. Kwark kan je eventueel nog eten als je echt zin hebt om te vreten. Het voordeel van kwark is dat het goed vult en relatief weinig calorieen bevat. Bij rijst kan je altijd wat groenten roerbakken. Als je wat gezonde en lekkere recepten wil, kijk dan ook zeker eens op de voedingssectie op dit forum. Daar zal je zeker tips vinden.
 
Oke ik zal de whey schrappen. ben nu bezig met een schema maken.
 
Ik heb een voedingsschema gemaakt voor mijn vriendin em mijzelf. Graag even kijken of de calorieen kloppen. Graag ook wat tips wat nog meer lekker is om in zo'n schema te stoppen voor een andere dag bijvoorbeeld.

Ik zit iets onder de energiegebruik in rust. overdag word er natuurlijk ook nog energie gebruikt bij het werken enz. En een aantal keer per week cardio. Met dit schema val je zelfs iets af als je een paar dagen niet aan cardio doet (als het goed is)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een voedingsschema gemaakt voor mijn vriendin em mijzelf. Graag even kijken of de calorieen kloppen. Graag ook wat tips wat nog meer lekker is om in zo'n schema te stoppen voor een andere dag bijvoorbeeld.

Ik zit iets onder de energiegebruik in rust. overdag word er natuurlijk ook nog energie gebruikt bij het werken enz. En een aantal keer per week cardio. Met dit schema val je zelfs iets af als je een paar dagen niet aan cardio doet (als het goed is)

De basis lijkt me oke, eventueel die eierkoeken schrappen maarja een mens mag nog wel iets lekkers hebben ;). Eventueel wel maaltijden wat meer verspreiden. Van de middag tot de avond niets eten, en na je avondmaal ook helemaal niets meer, lijkt me niet fijn. Je porties zijn redelijk groot, dus zou er gewoon systematisch wat uithalen zodat je tussen de maaltijden wat te eten hebt. BB'ers gaan 5 of meer keer per dag eten om nooit zonder eiwitten te vallen, maar dat is wederom op jou niet echt van toepassing. Ben wel eens benieuwd wat andere DBB'ers vinden van dit schema :)
 
voordeel van veel eiwitten in een dieet is dat het je een vol gevoel geeft en minder snel trek in wat anders. Het is de bedoeling ook om het wat meer te verdelen. Wat er bij ochtend staat eet ik dan ook verdeeld over de ochtend.
 
Ik heb mijn schema iets omgegooid. Ook een eierkoek minder. Verder heb ik nu 2 schema's gemaakt. Ik wil er een stuk of 4 maken zodat ik nog eens kan wisselen om te varieren.

Het liefst ga ik minimaal 3 x per week 45 min crosstrainen. Dit zal aan het begin nog wat lager liggen aangezien ik nog moet opbouwen (heb er nog amper op gestaan :( )

Verder zit ik er toch weer sterk aan te denken om weer op fitness te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Je eet naar mijn idee nogal weinig. Het is ook niet echt duidelijk wat precies de e/k/v ratio is in je voedingsschema. Ik denk dat je te weinig eiwitten eet en teveel koolhydraten.

Mijn kritiekpunten op je schema:
smorgens brinta met wat melk en evt. wat whey, geen kwark smorgens.
eieren sochtends prima, mogen er ook wel 2 of 3 zijn.
smeerkaas eruit, pak hier wat tonijn in blik, kipfilet, wat rijst bijvoorbeeld
savonds meer vlees of vis (100 gr. is erg weinig), en zilvervliesrijst ipv witte rijst
eierkoek eruit, voegt echt niks toe behalve simpele koolhydraten die je niet wilt in een cut
Savonds nog een bakje kwark en wat nootjes
 
Ik moet zeggen dat ik het nog wel vrij veel vind. Vooral als je gaat afvallen. Ik moet zeggen dat ik nu meestal overdag en smorgens nooit zo veel eet. Dit haal ik dan meestal in de avond of middag wel weer dik in.

Van anderen hoor ik juist weer dat whey niet nodig is. De ratios ben ik niet zo heel erg van op de hoogte. Wat ik vooral wil is eten naar mijn dagelijkse behoefte.

Ik zal ongeveer naar 200 gr vlees gaan.

Eierkoeken voegen niks toe idd maar wat lekkers savonds bij de koffie moet ook nog kunnen natuurlijk.
 
Beetje aangepast voedingsschema. Ik zit nu 100 cal onder dagelijkse behoefte.

Wat ik wil is een vast voedinggschema een alleen varieren met het avondeten. Gewoon omdat dit makkelijker is om te rekenen.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik het nog wel vrij veel vind. Vooral als je gaat afvallen. Ik moet zeggen dat ik nu meestal overdag en smorgens nooit zo veel eet. Dit haal ik dan meestal in de avond of middag wel weer dik in.

Van anderen hoor ik juist weer dat whey niet nodig is. De ratios ben ik niet zo heel erg van op de hoogte. Wat ik vooral wil is eten naar mijn dagelijkse behoefte.

Ik zal ongeveer naar 200 gr vlees gaan.

Eierkoeken voegen niks toe idd maar wat lekkers savonds bij de koffie moet ook nog kunnen natuurlijk.

Tsja hier denk ik wat anders over....maar goed als jij het erin wil houden en je verliest vet dan is het prima.

Nee dat klopt, whey is niet per se nodig hoor. Het was alleen een suggestie om smorgens wat makkelijke, snelle eiwitten binnen te krijgen. Er staat hier op het forum wel ergens een sheet waar je prima je ratios kunt invullen.

Ik denk ook dat die ratio's wel erg belangrijk zijn en vooral het eten van voldoende eiwitten voor het behoud van je spiermassa. Ik heb niet alle berichten in je topic gelezen maar ik neem aan dat je krachttraining doet? Wat zijn eigenlijk je verdere stats? Je weegt 107 kg, maar wat is je vetpercentage en lengte?
 
Laatst bewerkt:
Zoals je kan zien in mijn laatste schema heb ik de eierkoeken er uit gehaald. Maar is het aan te raden om whey te gaan nemen smorgen?

Nee ik doe op het moment helemaal niet aan sport. Dat is het hem juist.

dit topic heb ik 2 jaar geleden gestart, ik ben toen van 97 afgevallen naar 84 kilo. Hierbij trainde ik vrij veel.
Helaas ben ik nu 2 jaar later 107 kilo. Dit komt doordat ik een poosje geleden begonnen ben met een studie en hierdoor niet meer naar de sportschool ga. Ook heb ik in die tussentijd niet op mijn voeding gelet en veel ongezond gegeten en veel bier drinken. Nu is het tijd om daar weer wat aan te gaan doen (te laat mss maar helaas)
 
Het is nooit te laat om wat aan je fysiek te doen, succes in ieder geval!
 
Het is nooit te laat om wat aan je fysiek te doen, succes in ieder geval!

Thanks!

Voedingsschema verder netjes zo?

Trouwens hoeveel calorieen zitten er in een beker whey met magere melk?
 
Laatst bewerkt:
Ligt eraan welke whey je hebt.

Als ik 250 ml magere melk mix met 40 gram whey kom ik op 241 kcals. e:39 k:14 v:2

Voedingsschema kun je proberen zo, al blijf ik vinden dat je te weinig eet.
 
Ligt eraan welke whey je hebt.

Als ik 250 ml magere melk mix met 40 gram whey kom ik op 241 kcals. e:39 k:14 v:2

Voedingsschema kun je proberen zo, al blijf ik vinden dat je te weinig eet.

Met een onderhoud rond de 2300, en een eetschema van 2100 calorieen zit hij zijn lijf echt niet kapot te maken hoor. Moest hij nu nog KT en cardio doen, en een heel pak spieren hebben zou ik heb aanraden op zijn onderhoud te eten. Hij heeft overgewicht en er mag gerust wel wat af. Als hij 2300 calorieen eet zoals zijn onderhoud, gaat die 2-3 keer cardio per week maar een miniem effect hebben. Voor een niet-sporter wiens primaire doel gewichtsverlies is mag er naar mijn mening wel onder onderhoud gegeten worden. Zolang dat niet drastisch eronder is, denk ik niet dat het nefaste gevolgen zal hebben voor zijn metabolisme.
 
Beetje aangepast voedingsschema. Ik zit nu 100 "Calorie">cal onder dagelijkse behoefte.

Wat ik wil is een vast voedinggschema een alleen varieren met het avondeten. Gewoon omdat dit makkelijker is om te rekenen.

Je maakt een hele grote fout en dat is dat je maar drie keer per dag eet! Dit moet minimaal vijf keer per dag worden, JUIST als je wil afvallen. Je houd op die manier je stofwisseling aan de gang. Er zitten al veel goede dingen in je dieet. Onhoud; hoog in je eiwitten, te halen uit magere bron zoals kip, tonijn op waterbasis (uitje dr door), runderrookvlees, magere kwark/youghurt en laag ik KH, te halen uit VOKOREN producten. s'avonds GEEN kh meer en je bent zo de man! Succes!
 
Je maakt een hele grote fout en dat is dat je maar drie keer per dag eet! Dit moet minimaal vijf keer per dag worden, JUIST als je wil afvallen. Je houd op die manier je stofwisseling aan de gang. Er zitten al veel goede dingen in je dieet. Onhoud; hoog in je eiwitten, te halen uit magere bron zoals kip, tonijn op waterbasis (uitje dr door), runderrookvlees, magere kwark/youghurt en laag ik KH, te halen uit VOKOREN producten. s'avonds GEEN kh meer en je bent zo de man! Succes!

Stofwisseling GAAT NIET SNELLER ALS JE VAKER EET dit is onderhand al 100x gezegd en allang achterhaald adhv wetenschappelijke onderezoeken
 
oke post ze maar dan ben benieuwd

---------- Toegevoegd om 20:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:33 ----------

En ik zeg niet dattie sneller gaat, je houdt hem aan de gang dat zeg ik

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:33 ----------

je houd
 
Back
Naar boven