MuscleMeat

Ik wil mijn buikje (en de rest) kwijt

Bezoekers in dit topic

Ik vind dat je erg weinig eet en ook mis ik wat eiwitten (zuivel, ei e.d.).

Oh ja dat klopt, dat was ik nog vergeten te melden. Tussen de middag doe ik vaak een eitje op brood. Verder drink ik vaak na het avondeten een glas of twee melk.
 
Yep ... daarom gaf ik die linkjes al door ... dan ziet hij zelf hoe laag hij eigenlijk
wel zit en dat de spaarstand, starvation mode onvermijdelijk is.

OK, ik ben eerst wel wat meer gaan eten (zie eerste post) maar omdat ik te horen kreeg dat dat nog wel veel was ben ik weer gaan minderen naar wat ik nu eet.

En als ik nu eens het eten van 9:30 verhoog naar 2 sneetjes en die van 12:45 ook verhoog naar 2 sneetjes? dan eet ik 2 sneetjes totaal per dag meer. Of is dat nog te weinig?
 
ok ... ik lees net dat je op 75 hebt gestaan ... ik neem aan dat je toen magertjes was nietwaar?

Met wat snel rekenwerk zou je een 2150 kcal moeten binnenkrijgen. Ik zou een
verhouding van 40% eiwitten, 40% koolhydraten en 20% vetten gebruiken.

Deze verdeel je best over 6 maaltijden en haal je uit:
Koolhydraten: havermout, brinta, bruine rijst, bruine pasta, zoete aardappel
Eiwitten: kwark, zuivel, eiwit, kip, kalkoen, steak, niet vette vis
Goede vetten: avocado's, vette vis, noten etc ...

Dus geen filet americain meer op de boterham, maar kippenfilet, kalkoen, rookvlees, rosbief etc...
Zelf vermijd ik brood omdat hoe je het ook draait of keert, het suikers zijn.
Maar gemakzuchtig durf ik het ook wel te eten.

Een je wat handig bent geworden met die excel file zal de verdeling etc zichzelf wel uitwijzen ;)
Het lijkt even moeilijker dan het is bij wijze van spreken
 
ok ... ik lees net dat je op 75 hebt gestaan ... ik neem aan dat je toen magertjes was nietwaar?

Met wat snel rekenwerk zou je een 2150 kcal moeten binnenkrijgen. Ik zou een
verhouding van 40% eiwitten, 40% koolhydraten en 20% vetten gebruiken.

Deze verdeel je best over 6 maaltijden en haal je uit:
Koolhydraten: havermout, brinta, bruine rijst, bruine pasta, zoete aardappel
Eiwitten: kwark, zuivel, eiwit, kip, kalkoen, steak, niet vette vis
Goede vetten: avocado's, vette vis, noten etc ...

Dus geen filet americain meer op de boterham, maar kippenfilet, kalkoen, rookvlees, rosbief etc...
Zelf vermijd ik brood omdat hoe je het ook draait of keert, het suikers zijn.
Maar gemakzuchtig durf ik het ook wel te eten.

Een je wat handig bent geworden met die excel file zal de verdeling etc zichzelf wel uitwijzen ;)
Het lijkt even moeilijker dan het is bij wijze van spreken

Toen ik 75 was was ik inderdaad aardig mager. Ik heb liever dat zo blijf zoals ik nu ben als dat ik terug zou moeten naar dat gewicht. Zoals ik al zei ben ik ook niet echt dik ofzo maar ik heb een klein buikje (geen bierbuik echt maar een platte buik is anders). Het is ook niet echt zo dat er veel af moet maar 80 kilo lijkt me prima.

Ik dacht dat filet american niet zo vet was? ??? En brood ook niet zo erg als je niet zo veel op doet?
 
Toen ik 75 was was ik inderdaad aardig mager. Ik heb liever dat zo blijf zoals ik nu ben als dat ik terug zou moeten naar dat gewicht. Zoals ik al zei ben ik ook niet echt dik ofzo maar ik heb een klein buikje (geen bierbuik echt maar een platte buik is anders). Het is ook niet echt zo dat er veel af moet maar 80 kilo lijkt me prima.

Ik dacht dat filet american niet zo vet was? ??? En brood ook niet zo erg als je niet zo veel op doet?

Ik weet niet wat filet american bij jullie is, maar bij ons is dat een soort van gehakt vlees/vet met
mayonaise, ketchup en kruiden. Dus allebehalve gezond ;)

En brood is nu ook niet direct het slechtste maar hou het dan wel op volkoren brood. En doe er
maar rustig een schijfje of 3 kipfilet tussen dan ;) (ik val dus niet af zolang als ik brood blijf eten)
 
Laatst bewerkt:
Als je toch wat wilt drinken kan ik je aan raden om een gin tonic te nemen. Zit aanzienlijk minder in dan andere soorten sterke drank
 
Als je toch wat wilt drinken kan ik je aan raden om een gin tonic te nemen. Zit aanzienlijk minder in dan andere soorten sterke drank

Gin = 221kcal op 100ml
Cognac = 228kcal op 100ml
Whiskey = 231kcal op 100ml

Tonic = limonade qua suikers...

Beste drink je idd gewoon een 40procent drank met cola light ofzo. Likeurs proberen te vermijden.

Maar wil je het minst schadelijke? Droge witte wijn of rode wijn. Met een 68kcal op 100ml kun je
daar al wat van herzetten zonder echt heel veel cals binnen te krijgen.
 
Ik ben hier al een poosje niet geweest want ik heb niet zo heel veel tijd. Het gaat nog steeds goed met mijn fitness, ik doe het nu bijna elke dag en daarbij doe ik minimaal een uur cardio. Verder heb ik mijn eten iets meer opgevoerd tot 2 plakjes brood meer per dag (aangezien er hier werd gezegd dat ik niet genoeg eet) en ik doe er geen filet american meer op. Toch wil ik mijn voeding wat beter afstellen op mijn behoefte. Ik heb die excel file gedownload maar ik weet niet helemaal hoe ik het moet invullen. De keuze vakjes in die excel file blijven leeg als ik op dat pijltje ernaast klik, doe ik iets verkeerd? Zijn er misschien nog boeken waarin goed beschreven word dat je moet eten en tips om te eten? Ik val toch nog steeds iets af want deze week was ik zelfs na het weekend nog steeds 87 kilo haha (na vorig weekend was ik weer iets aangekomen). Maar het hoeft van mij ook niet zo heel snel te gaan, als ik maar merk dat ik alles niet voor niks doe.
 
Ik heb net opnieuw een test gedaan bij mijn sportschool. Ik ben er best veel op vooruit gegaan. Het vreemde is dat mijn vetpercentage volgens de weegschaal van de sportschool 17,2 procent was.... En dat terwijl mijn kijkshop vetmeter 24,3 aangeeft. ??? Ik geloofde het eerst niet waarna we nog een test hebben gedaan en we kwamen weer op 17,2 procent uit. Nouja dat ding van de kijkshop zal wel niet zo betrouwbaar zijn :p. Ik heb een bonnetje meegekregen waarop alles precies staat. Ik heb aan het begin mijn lengte verkeerd aangegeven, dit moet namelijk 1,89 wezen (wat natuurlijk ook scheelt in BMI). Ik ben nu officieel niet meer te zwaar als je kijkt naar de BMI, deze zit nu op 24,6.

Dit is de uitslag wat er op het bonnetje staat:

Leeftijd: 25
Lengte: 189 CM
Gewicht: 88 KG (de vorige keer is er 92 bij me gemeten)
BMI: 24,5
BMR: 8606 KJ
2057 Kcal
Weerstand: 481
Vet-%: 17,2
Vet-Massa: 15,1 KG
Vetvrije Massa: 72,9
Lichaamsvocht: 53,4 KG

Ideale waarden:
Vet-%: 8-20%
Vet-Massa: 6,3-18,2 KG

Verder ben ik ook nog qua conditie er op vooruit gegaan en we hebben een nieuw schema gemaakt (wat meer met losse gewichten).

Nouja toch al met al wel vooruitgang dus ik ben al best tevreden. :D
 
Verschillende weegschalen, verschillende waardes. Beiden niet betrouwbaar natuurlijk. Maar je pakt natuurlijk automatisch de meest lage(natuurlijk, wie niet). Maar wees zeker van jezelf en laat je meten met een tang. Veel accurater.
 
Verschillende weegschalen, verschillende waardes. Beiden niet betrouwbaar natuurlijk. Maar je pakt natuurlijk automatisch de meest lage(natuurlijk, wie niet). Maar wees zeker van jezelf en laat je meten met een tang. Veel accurater.

Wat ik thuis heb is geen weegschaal maar zo'n klein vetmetertje waar je je duimen op moet leggen. Dat is zo'n goedkoop ding van 5 euro bij de kijkshop dus ik mag toch aannemen dat die weegschaal van de sportschool toch betrouwbaarder is. Waar kan je zo'n tang kopen in de stad? Ik heb net wat besteld bij sportfood.nl daar hadden ze ook van die tangen voor iets van 2 tientjes ofzo. Maar aangezien ik daar net besteld heb zou het hadig wezen om hem ergens in de stad te kopen. Ik zag er een bij de kijkshop maar die was 70 euro :eek:
 
Ik heb gelezen in burn the fat, feed the muscle (gedownload, gratis ;)) dat water drinken erg belangrijk is, 8-12 glazen per dag, dan word je veel sterker en voel je je beter waardoor je harder gaat trainen waardoor je sneller vetverbrand.
 
Ik heb gelezen in burn the fat, feed the muscle (gedownload, gratis ;)) dat water drinken erg belangrijk is, 8-12 glazen per dag, dan word je veel sterker en voel je je beter waardoor je harder gaat trainen waardoor je sneller vetverbrand.

Bedankt voor de tip. Ik heb dat boek ook al gratis gedownload maar moet er nog in beginnen (mijn engels is niet zo geweldig). Maar ik drink op mijn werk meestal al 2,5 liter water en meestal s'avonds ook nog wel het nodige onder de fitness en thuis dus dat zit wel goed.
 
Bedankt voor de tip. Ik heb dat boek ook al gratis gedownload maar moet er nog in beginnen (mijn engels is niet zo geweldig). Maar ik drink op mijn werk meestal al 2,5 liter water en meestal s'avonds ook nog wel het nodige onder de fitness en thuis dus dat zit wel goed.

Waar kan je het gratis downloaden dan?
Ik zie alleen maar betaalsites...
 
Witbrood weg, dat vult niet. Neem volkorenbrood.
American filet en pate weg. Zit zo ongeveer het meeste vet is. Neem gewoon kipfilet of een andere magere vleessoort.
Suikers weg, zoals je hagelslag. Naast het aantal cal zorgt suiker er alleen maar voor dat je meer honger krijgt.
Ben benieuwd wat voor fruit je neemt. Neem hooguit 1 of 2 keer in de week banaan, kies liever voor iets als appel.
Neem in de ochtend brinta, en dan niet met volle melk. Een van de beste dingen om in de ochtend te eten..

Spieren branden harder het vet weg, ook in rust. Alcohol breekt je spieren makkelijker af.. een reden om minder alcohol te nemen.
 
Witbrood weg, dat vult niet. Neem volkorenbrood.
American filet en pate weg. Zit zo ongeveer het meeste vet is. Neem gewoon kipfilet of een andere magere vleessoort.
Suikers weg, zoals je hagelslag. Naast het aantal Calorie zorgt suiker er alleen maar voor dat je meer honger krijgt.
Ben benieuwd wat voor fruit je neemt. Neem hooguit 1 of 2 keer in de week banaan, kies liever voor iets als appel.
Neem in de ochtend brinta, en dan niet met volle melk. Een van de beste dingen om in de ochtend te eten..

Spieren branden harder het vet weg, ook in rust. Alcohol breekt je spieren makkelijker af.. een reden om minder alcohol te nemen.

Witbrood eet ik al niet meer (meestal tijger bruin). Filet American eet ik ook niet zo veel meer, meestal kip inderdaad. Ik ben gestopt met suiker in mijn koffie en thee te doen, bovendien drink ik bijna alleen nog maar water. Qua fruit eet ik meestal een banaan of mandarijn (ben niet zo'n appel fan). Alcohol probeer ik tot het minimale te bepreken (deze week alleen op donderdag een paar biertjes gehad). Ik val al wel wat af dus ik denk dat ik al wel goed bezig ben. Bedankt voor de tips.

Ik merkte vandaag dat ik een motorbroek die ik soms met moeite dicht kreeg nu met gemak dicht kon doen dus dit geeft ook al aan dat het al wel vooruit gaat. Verder hoor ik ook wel eens van bepaalde mensen dat ik al wel wat afgevallen ben. Ik denk dat dat stoppen met drinken zoals ik dat eerder altijd deed al een heleboel invloed heeft, meer nog dan mijn voeding. Ik denk dat ik wel een snelle stofwisseling heb maar het gewicht wat ik eerst had is waarschijnlijk puur door het drinken gekomen (aangezien dat bijna elke avond was en dan ook best wel behoorlijk :rolleyes:.
 
Back
Naar boven