AndroidHealthClinic

Ik wil mijn buikje (en de rest) kwijt

Ik denk persoonlijk ook niet dat stofwisseling sneller gaat door meer te spreiden. De reden waarom verspreider gaan eten zo populair is onder de BB'ers is meer te wijten aan het feit dat ze dan om de zoveel uurtjes nieuwe bronnen van eiwitten kunnen aanspreken, eiwitten voor de spieren ... wat de TS in dit topic dus totaal niet nodig heeft. Zolang hij geen KT gaat doen, moet hij zich nog niet teveel met die eiwitten en verspreide maaltijden bezighouden. Als je gaat voor puur gewichtsverlies dan moet je gewoon onder je onderhoud komen dmv een dieet en cardio, zo simpel is het ...

Ik denk persoonlijk ook niet dat stofwisseling sneller gaat door meer te spreiden. De reden waarom verspreider gaan eten zo populair is onder de BB'ers is meer te wijten aan het feit dat ze dan om de zoveel uurtjes nieuwe bronnen van eiwitten kunnen aanspreken, eiwitten voor de spieren ... wat de TS in dit topic dus totaal niet nodig heeft. Zolang hij geen KT gaat doen, moet hij zich nog niet teveel met die eiwitten en verspreide maaltijden bezighouden. Als je gaat voor puur gewichtsverlies dan moet je gewoon onder je onderhoud komen dmv een dieet en cardio, zo simpel is het ...

Wat een gelul

Jouw argumentatie is minstens even weinig onderbouwd. Jij geeft hem voedingsrichtlijnen voor iemand die aan KT doet en de regel van 3 x lichaamsgewicht aan eiwitten moeten binnenkrijgen. Het gaat hier niet om WAT hij eet (hoewel dat natuurlijk ook heel belangrijk is), bij hem gaat het gewoon puur over onderhoud berekenen en eronder gaan (liefst met cardio). Hij kan wel kwark en magere shit etc gaan eten, hij gaat geen gram vet verliezen zolang hij ook niet effectief onder dat onderhoud gaat zitten.

En om dan even terug te komen op dat verspreid eten : men zegt dat dit beter is omdat je bloedsuikergehaltes dan constanter blijven gedurende de hele dag. Als je lang niet meer hebt gegeten ga je zo laag, dat je kans maakt om je te overeten. Imo puur psychologisch. Hou je aan je eetschema en je hebt dat niet voor. Of verspreid eten ook maar iets aan je stofwisseling zelf doet in termen van sneller verbranden/afvallen, betwijfel ik ten zeerste.

• Topic Starter Topic Starter
Of het nou wel of niet goed is om te verspreiden weet ik niet. Maar ik eet het wel wat meer verspreid over de dagdelen. Wat bij ochtend staat eet ik dan ook verdeeld over de ochtend.

Mijn primaire doel is momenteel afvallen inderdaad. Persoolijk lijkt mij het beste om iets onder onderhoud te gaan eten. Maar wel zo dat je niet in de spaarstand komt. Hoeveel zou ik daar ongeveer onder moeten gaan zitten??

Dat gebeurt niet zo heel snel , in de '' spaarstand'' komen. Zo'n 20-30% onder je energieverbruik zitten lijkt mij wel redelijk.

Dus met een onderhoud van 2300 zou je zelfs rond de 1600 en 1800 kunnen gaan zitten?

Houd wel rekening met je cadio. Als je straks 1000 cals weg stapt op je Xtrainer (wat met jouw gewicht goed te doen is in een uur - Heb je wel een redelijke conditie nodig, maar dat komt sneller dan je denkt) en je eet die dag maar 1600 cals ben je niet goed bezig.

Ik zag trouwens ook wat rare waarden in je voedingsschema. 100cals per 100g voor boontjes klopt niet, in groente zit doorgaans maar rond de 20 cals per 100g. Ik zou er ook wat meer van eten.

Je cals van de kip klopt ook niet, kipfilet is naar mijn weten 110 cals per 100g.

Ik zag hierboven ergens een uitspraak staat dat je vette hap en bier als een straf moet zien. Als je echt gedreven bent om je lichaam te verbeteren klopt dit helemaal. Ik ben van 138 naar 97 gegeaan met die mentaliteit.

Voedsel is brandstof, geen beloning. Dus oprotten met die pizza & sixpack Heini's zaterdagavond, omdat je zo goed je best heb gedaan van de week. (ik heb er zelf ook moeite mee hoor, maar als je echt ervoor gaat heb je dat niet en wordt je beloond met snel prachtige resultaten!)

Succes!

Laatst bewerkt:
Houd wel rekening met je cadio. Als je straks 1000 cals weg stapt op je Xtrainer (wat met jouw gewicht goed te doen is in een uur - Heb je wel een redelijke conditie nodig, maar dat komt sneller dan je denkt) en je eet die dag maar 1600 cals ben je niet goed bezig.

Ik zag trouwens ook wat rare waarden in je voedingsschema. 100cals per 100g voor boontjes klopt niet, in groente zit doorgaans maar rond de 20 cals per 100g. Ik zou er ook wat meer van eten.

Je cals van de kip klopt ook niet, kipfilet is naar mijn weten 110 cals per 100g.

Ik zag hierboven ergens een uitspraak staat dat je vette hap en bier als een straf moet zien. Als je echt gedreven bent om je lichaam te verbeteren klopt dit helemaal. Ik ben van 138 naar 97 gegeaan met die mentaliteit.

Voedsel is brandstof, geen beloning. Dus oprotten met die pizza & sixpack Heini's zaterdagavond, omdat je zo goed je best heb gedaan van de week. (ik heb er zelf ook moeite mee hoor, maar als je echt ervoor gaat heb je dat niet en wordt je beloond met snel prachtige resultaten!)

Succes!

Aangezien ik het vrij druk heb de laatste tijd ben ik bang dat ik niet zovaak aan carido toe kom dan ik zou willen. Daarom ga ik op 1700 cal per dag zitten (75% van dagelijkse behoefte). Als ik dan een dag wel aan cardio doe dan eet ik gewoon wat meer.

Gezien mijn drukke baan ben ik er al achter dat het voor mij geen doen is om me de hele dag strikt aan een uitgebreid schema te houden. Daarom heb ik er voor gekozen om wat meer beleg op mijn brood te doen (2 plakjes kipfilet ipv 1 bijvoorbeeld). Ook begin ik de dag met een whey shake (makkelijker en sneller weg te krijgen dan brinta). Ik ben nogal een slechte ontbijter dus vandaar ff een snel shakie smorgens. Normaal at ik vaak pas rond een uur of 11 smorgens wat nogal slecht is...

De calorieen van het avondeten moet ik nog eventjes goed uitpluizen. Op een site las ik dat 100 gr kipfilet 170 cal was ofzo...

Ik heb mijn voedingsschema een beetje aangepast. zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Aangezien ik het vrij druk heb de laatste tijd ben ik bang dat ik niet zovaak aan carido toe kom dan ik zou willen. Daarom ga ik op 1700 cal per dag zitten (75% van dagelijkse behoefte). Als ik dan een dag wel aan cardio doe dan eet ik gewoon wat meer.

Gezien mijn drukke baan ben ik er al achter dat het voor mij geen doen is om me de hele dag strikt aan een uitgebreid schema te houden. Daarom heb ik er voor gekozen om wat meer beleg op mijn brood te doen (2 plakjes kipfilet ipv 1 bijvoorbeeld). Ook begin ik de dag met een whey shake (makkelijker en sneller weg te krijgen dan brinta). Ik ben nogal een slechte ontbijter dus vandaar ff een snel shakie smorgens. Normaal at ik vaak pas rond een uur of 11 smorgens wat nogal slecht is...

De calorieen van het avondeten moet ik nog eventjes goed uitpluizen. Op een site las ik dat 100 gr kipfilet 170 cal was ofzo...

Ik heb mijn voedingsschema een beetje aangepast. zie bijlage.

Je begint al onrechtstreeks je opgestelde schema weer af te breken door te beginnen over je drukke leven. Als ik me goed herinner had je elke avond toch nog tijd om geruime tijd achter tv te zitten en bier achterover te kappen. Welnu, minder dat een beetje en ga wat vroeger slapen. Dan sta je elke ochtend 10 minuten vroeger op en neem je tijd voor je ontbijt. Die shake zou ik echt niet pakken als enige ding voor je ontbijt. Daar zit niets voedingswaarde in behalve eiwitten. Ik zou eerder al de rest van je ochtend-schema (je brood zeker) als eerste consumeren. Die shake kan je dan nemen als tussendoortje voor de middag. Je moet zien dat je 's ochtends voldoende koolhydraten opneemt, anders ga je je slap voelen. Dat is het voordeel van die brinta, uitstekend ontbijt ! Een shake gaat dat niet vervangen.

Verder zou ik zeker eens die calorieën van je kwark checken in je schema. Je zegt 250 calorieën voor 225gr, maar dat lijkt me fel overdreven. Als het effectief magere kwark is dat je eet, dan gaat daar iets van een 50 cal per 100gr inzitten. Dan kom je dus op iets van een 110 calorieen ofzo ... das weeral een heel pak overschat dus :) . Ook die waarde voor die kipfilet lijkt me zeer hoog.

Ga nu ook niet te weinig eten. Als je gaat lijnen met een constant hongergevoel, ga je niet lang volhouden. Honger is een signaal van je lijf dat het niet genoeg krijgt, en daar moet je naar luisteren. Even belangrijk is natuurlijk de variatie in je voeding en zien dat je al je vitamines en stoffen binnenkrijgt. Ik zie bijvoorbeeld al dat je vet volledig bant uit je schema. Dat is ook niet goed want je lichaam heeft in een minimale dosis ook vet nodig. Een handjevol noten bij die kwark 's avonds zou al een verbetering zijn.

Als je zowat een idee wil hebben van de stoffen die mogelijk teveel of te weinig gaat opnemen zou ik eens een account opmaken op http://eetmeter.voedingscentrum.nl . Daar kan je je voeding per dag ingeven en zo achteraf bezien van welke vitamines etc hoeveel je tekort/teveel hebt binnengenomen. Site is niet nauwkeurig, een excell form is imo steeds beter, maar het geeft wel een leuk idee van hoe evenwichtig die voeding nu juist is.

EDIT : 100 gram groenten is ook geen 100 calorieen. Aanpassen dus !

Laatst bewerkt:
in de avond heb ik meestal wel tijd inderdaad. Dat is nou juist het slechte ritme van me. Ik ontbijt niet (pas om 10 11 uur meestal een plakje) en savonds eet ik veel te veel. Dit wil ik juist gaan aanpassen. Overdag wat meer eten en savondas wat minder.

Smorgens moet ik vaak rond 5:30 mijn bed uit en heb dan vaak totaal geen tijd en eetlust. daarom dacht ik dat het handig zou zijn om een shake te nemen als ik opsta en vervolgens niet al te lang daarna 2 plakjes brood met beleg. Iets later op de ochtend een eitje. In de middag 2 plakken brood met beleg en een appel. Op deze manier eet ik al een STUK gezonder dan ik het laatste jaar gegeten heb.

Dat de calorieen voor het avondeten nog niet kloppen weet ik. Ik wil eerst een goed schema hebben voor de ochtend en middag.

bedankt voor die tip van voedingscentrum!

Edit: Misschien kan ik smorgens op de heenweg naar mijn werk beter die 2 broodjes eten inderdaad en dan tegen de middag die shake namen.

Laatst bewerkt:
Ik ontbijt met een shake, havermout en melk (koud). Binnen 3 minuten alles gemaakt en opgegeten. 3 uur later 2 boterhammen met kipfilet.

minder drinken, minder vettig eten, stickies lezen, komt goed ;)

mm

Laatst bewerkt:
Deze bump komt hoog in het klassement.

ik heb volgens mij ergens in het begin gelezen dat je een boek gekocht had en dat iemand je het boek burn the fat and feed the muscle aan bood. Om te beginnen zou je die kunnen kopen.

Om je advies te geven..
Bereken je dagelijks onderhoud, zet je macro's neer (2gr eiwit per lichaamsgewicht, 1gr vet per lichaams gewicht en de rest met carbs.) Ga 500kcal onder je onderhoud zitten. En als je het process wilt versnellen zou je cardio er bij kunnen doen. Je training altijd 100% geven en volhouden ondanks de up en downs.
Veel mensen die willen afvallen beginnen altijd met uren en uren en uren aan cardio te doen waardoor het leuke aan fitness snel wegvalt. Je hoeft niet perse alleen cardio te doen. Er zijn mensen die vallen genoeg kilo's af ZONDER cardio. Als je het totaal plaatje bij elkaar bekijkt kan je doen en trainen wat je wilt maar als je voeding niet in orde is zal er niks gebeuren.

Een van de fouten die ook word gemaakt is dat wanneer mensen willen afvallen, zij stoppen met eten, en leven op crackertjes. Als je wilt afvallen is het niet de bedoeling dat je niks eet. De bedoeling is dat je gezonder eet. Ik eet meerdere maaltijden op een dag dan al mijn vrienden en toch val ik af, dit omdat ik veel groente eet en ONDER mijn onderhoud blijf. Af en toe is het niet erg om je zelf te verwennen met nutella of een hamburgertje. Maar probeer je zelf wel te beloven om het 1x per week of 1x per 2 weken te doen. Of 1x per maand ligt aan je discipline. Maar probeer dan ook niet te overdrijven wanneer je een cheatmeal heb. Tis niet de bedoeling dat je je week afvallen in 1 avond terug gaat eten.

Brinta of havermout in de ochtend maakt niet zo veel uit denk ik. Wat je beter kan doen qua voeding is overdag complexe koolhydraten eten. Dit om een langer verzadigd gevoel te krijgen en dus minder snel honger. Voor je training zou je snelle carbs kunnen eten.

Havermout tips.. ik vind het zelf lekker met 300ml melk, 100gr havermout en een scoop whey met vanille smaak bijvoorbeeld. Beetje blenden en je hebt een heerlijke shake.

Goed dat je van je verslaving af bent. :)

Belangrijkste is dat je een manier vindt die je kan volhouden voor de rest van je leven. Training en gezonde voeding moeten een toevoeging zijn voor je leven. Geen taak waar je tegenop ziet.

Er bestaat geen reden om te wachten met krachttraining te doen. Extra spiermassa zorgt voor een hogere verbranding; zelfs in rust. Als je over 6 maanden 90kg kan wegen met 20% vet of 90kg wegen met 12% vet. Waarom zou je dan voor het eerste kiezen?

Ontbijt is niet de belangrijkste maaltijd van de dag. Meal timing is zo ongeveer het minst belangrijke aspect van je voeding. Intermittent Fasting (IF) is tegenwoordig een zeer populair meal timing protocol. En daarbij eet je dagelijks al je voeding binnen een window van 8 uur.

Orde van belang op het gebied van voeding:

1) Kcal balans
2) Macro compositie (eiwit, vet, koolhydraten)
3) Micro compositie (vitamines, mineralen)
4) Meal timing

Met 100% bedoelde ik meer van als je gaat trainen geef alles wat je hebt :p

130 hartslag zone op een lang termijn is idd vet verbranding. Wel denk ik dat je meer vet zal verbranden met HIIT(high intensive interval training) je moet ff googlen wat dat precies is.

Wat sportschool betreft, ik denk dat je wel een abbo zou moeten nemen. Door kracht training val je ook al aardig af namelijk.

Brinta en of havermout kan je gewoon sochtends nemen. Ik bedoelde meer dat alsje gaat eten, je over de gehel dag beter complexe kh kan eten dan snelle kh. Snelle kh geven sneller een hongerig gevoel. Eet die vlak voordat je gaat trainen zodat ze snel opgenomen worden en dus energie heb voor je training.

Je behoefte is 2174 in rust, wat is je onderhoud met de activeiten die je over dag doet(sporten, werken fietsen etc.) aan de hand van die calorien moet je 300-400 afhalen. En niet van de 2174. Als je je calorien naar 1800 brengt honger je je zelf uit waardoor het lastiger is vol te houden. Daarbij als ke gelijk 1800 gaat dieten, val je wel af maar weeg je bijvoorbeeld 90kg met 20%vp.. Terwijl je ook 90kg kan wegen met 15%vp om een voorbeeld te geven. (Wat anoniem eerder zei hier)

Low carb werkt wel, maar dan moeten je eiwit en vet goed in balans zijn. Als jij een low carb day heb moeten je vetten en eiwitten hoger.

Terug
Naar boven