Aangezien ik het vrij druk heb de laatste tijd ben ik bang dat ik niet zovaak aan carido toe kom dan ik zou willen. Daarom ga ik op 1700 cal per dag zitten (75% van dagelijkse behoefte). Als ik dan een dag wel aan cardio doe dan eet ik gewoon wat meer.
Gezien mijn drukke baan ben ik er al achter dat het voor mij geen doen is om me de hele dag strikt aan een uitgebreid schema te houden. Daarom heb ik er voor gekozen om wat meer beleg op mijn brood te doen (2 plakjes kipfilet ipv 1 bijvoorbeeld). Ook begin ik de dag met een whey shake (makkelijker en sneller weg te krijgen dan brinta). Ik ben nogal een slechte ontbijter dus vandaar ff een snel shakie smorgens. Normaal at ik vaak pas rond een uur of 11 smorgens wat nogal slecht is...
De calorieen van het avondeten moet ik nog eventjes goed uitpluizen. Op een site las ik dat 100 gr kipfilet 170 cal was ofzo...
Ik heb mijn voedingsschema een beetje aangepast. zie bijlage.
Je begint al onrechtstreeks je opgestelde schema weer af te breken door te beginnen over je drukke leven. Als ik me goed herinner had je elke avond toch nog tijd om geruime tijd achter tv te zitten en bier achterover te kappen. Welnu, minder dat een beetje en ga wat vroeger slapen. Dan sta je elke ochtend 10 minuten vroeger op en neem je tijd voor je ontbijt. Die shake zou ik echt niet pakken als enige ding voor je ontbijt. Daar zit niets voedingswaarde in behalve eiwitten. Ik zou eerder al de rest van je ochtend-schema (je brood zeker) als eerste consumeren. Die shake kan je dan nemen als tussendoortje voor de middag. Je moet zien dat je 's ochtends voldoende koolhydraten opneemt, anders ga je je slap voelen. Dat is het voordeel van die brinta, uitstekend ontbijt ! Een shake gaat dat niet vervangen.
Verder zou ik zeker eens die calorieën van je kwark checken in je schema. Je zegt 250 calorieën voor 225gr, maar dat lijkt me fel overdreven. Als het effectief magere kwark is dat je eet, dan gaat daar iets van een 50 cal per 100gr inzitten. Dan kom je dus op iets van een 110 calorieen ofzo ... das weeral een heel pak overschat dus

. Ook die waarde voor die kipfilet lijkt me zeer hoog.
Ga nu ook niet te weinig eten. Als je gaat lijnen met een constant hongergevoel, ga je niet lang volhouden. Honger is een signaal van je lijf dat het niet genoeg krijgt, en daar moet je naar luisteren. Even belangrijk is natuurlijk de variatie in je voeding en zien dat je al je vitamines en stoffen binnenkrijgt. Ik zie bijvoorbeeld al dat je vet volledig bant uit je schema. Dat is ook niet goed want je lichaam heeft in een minimale dosis ook vet nodig. Een handjevol noten bij die kwark 's avonds zou al een verbetering zijn.
Als je zowat een idee wil hebben van de stoffen die mogelijk teveel of te weinig gaat opnemen zou ik eens een account opmaken op
http://eetmeter.voedingscentrum.nl . Daar kan je je voeding per dag ingeven en zo achteraf bezien van welke vitamines etc hoeveel je tekort/teveel hebt binnengenomen. Site is niet nauwkeurig, een excell form is imo steeds beter, maar het geeft wel een leuk idee van hoe evenwichtig die voeding nu juist is.
EDIT : 100 gram groenten is ook geen 100 calorieen. Aanpassen dus !