Zonde man! Heb ook regelmatig last van motivatieproblemen en vrienden die er een veel ongezondere levensstijl op na houden (studentenleven

). Wat voor mij het beste werkt is mezelf wijs maken dat ik over een maand geen Arnold kan zijn en dat dit een 'project' op de lange termijn is. Als je geen zin hebt, toch gewoon gaan en jezelf wijsmaken dat dit daadwerkelijk wat met je doet ook al zie je het niet direct. Je zegt dat je een drukke baan hebt, het is daarom misschien wel wat makkelijker een vast patroon te gaan hanteren. Neem daarbij in godsnaam je abonnement op de sportschool weer terug (zo dicht mogelijk in de buurt waardoor er weer een drempel minder is), een hometrainer is wellicht motiverend en handig op de korte termijn, op de lange termijn denk je steeds vaker 'dat doe ik morgen wel, nu echt geen zin'. Betekent niet dat je hem niet moet gaan gebruiken trouwens! Daarnaast is ook krachttraining eigenlijk een soort must..
Probeer voor jezelf een voedingsschema op te stellen waarin niet teveel poespas staat. Zo heb ik zelf een schema dat vnml bestaat uit: melk, eieren, kwark, kipfilet, tonijn/makreel, brood, rijst en shakes. Zo weet ik precies wat ik steeds moet kopen, het is voor mij nu vanzelfsprekend dat ik alleen dat soort dingen eet en mijn omgeving accepteert dat. M'n vriendin heeft af en toe nog wel eens de pest in dat ik niet 'gezellig' mee eet

. Vertel je omgeving dat je een bepaald doel hebt, maak er geen grapje van en ze zullen het waarderen.
Een crashdieet zou ik toch willen afraden, een huisgenoot heeft een tijdje uitsluitend op shakes geleefd via haar dietiste en moest langzaam weer opbouwen, maar ze is toch wel aardig dik worden. Het vereist een hoop discipline en dat maakt het alleen maar moeilijker.
Tot slot de beste remedie, blijf op dit forum kijken, bekijk topics, logjes, foto's etc. Ook jij kan je doelen bereiken, het enige wat je moet doen is het ook daadwerkelijk doen

.
Heel veel succes en blijf ons dit keer eens op de hoogte houden