AndroidHealthClinic

Ik wil mijn buikje (en de rest) kwijt

Bezoekers in dit topic

Misshien is het handig om even een foto te plaatsen, dan weten we waar we het over hebben:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat zouden jullie doen? Eerst hoofdzakelijk op cardio gaar richten met een beetje kracht er bij? (wat mij het meest logisch lijkt) Of juist meer Kracht en een beetje cardio er bij?

Kunnen jullie ook ongeveer zeggen wat mijn vetpercentage ongeveer is? 17,2 wat de sportschool aangeeft of 24 wat mijn kijkshop vetmeter aangeeft?
 
Ik vind dat geen vet en zou als ik jou was eerder gaan bulken dan cutten.
Maar dat is mijn mening.

Overigens is dat zeker geen 24%, eerder in de richting 15-17%
 
Ik vind dat geen vet en zou als ik jou was eerder gaan bulken dan cutten.
Maar dat is mijn mening.

Overigens is dat zeker geen 24%, eerder in de richting 15-17%

idd, zeker geen 24.. wat hij zegt, 15-17%
 
Ik vind dat geen vet en zou als ik jou was eerder gaan bulken dan cutten.
Maar dat is mijn mening.

Overigens is dat zeker geen 24%, eerder in de richting 15-17%

Nouja geen vet..... Ik had 2 jaar geleden helemaal geen vet (misschien wel te weinig) maar ik kan het nu echt gewoon vast pakken hoor. Bovendien zouden buikspieren nooit door dat vet heen komen, of zie ik dat verkeerd?

Ik ben me nu al wat meer op kracht aan het concentreren. We hebben vandaag bij de sportschool mijn schema nog weer aangepast, het word een splitschema voor maandag woensdag en vrijdag en begint nu al wat meer op een goed schema te lijken (ongeveer 45 minuten kracht en 35 cardio) maar later wil ik het nog wel uitberijden. Op de dagen dat ik geen kracht doe (dinsdag en donderdag en misschien zaterdag nog) wil in alleen cardio gaan doen (1,5 uur ongeveer).
 
idd, zeker geen 24.. wat hij zegt, 15-17%

Nou dan word het volgens mij nodig tijd om mijn kijkshop vetmeter naar de prullenbak te verwijzen :rolleyes:. Dan denk ik dat de weegschaal van de sportschool het wel aardig goed heeft met zijn 17,2 procent. Maar ik denk dat ik maar een keer zo'n tang aanschaf.
 
Het afvallen gaat best wel hard eigenlijk. Ik weeg nu (s'ochtends) 86 kilo. Van veel mensen begin ik nu te horen dat ik ook niet veel meer moet afvallen (je kan het een beetje in mijn gezicht zien). Eigenlijk wil ik nog naar de 85 kilo. Misschien valt het inderdaad ook nog wel mee met een buikje want als ik mijn buikspieren span dan voel in ongeveer 1 CM vet (als ik sta). Misschien licht het ook wel aan mij dat ik vind dat ik een buikje heb haha. Maar Ik ben in ieder geval al best afgevallen in mijn middel want ik kan in bepaalde broeken goed merken dat ik nu ruimte over heb. Ik heb zoals gezegd al een ader schema. Ik ga een split schema volgen dat ik 3 dagen in de week ga doen (rest van de dagen nog cardio en buikspieren als ik tijd heb). Wat vinden jullie als je naar de foto's kijkt? Stoppen of minderen met de cardio of nog even doorgaan?

Ik heb ook whey besteld. Ik heb op het forum al ergens gelezen dat je het beste s'ochtends in kan nemen en na de training (somigen ook nog extra voor de training). Mijn vraag is neem je ook whey in op niet trainings dagen? En dan alleen s'ochtends of ook s'avonds?
 
wop. uitrekenen hoeveel kcal je kan innemen per dag.

stel je zit op de 3000, vreet je 2500 kcal bestaand uit voornamelijk eiwitten, doe je 4 keer per week 45 min cardio naast je krachttraining en GAAN!! je zult zien dat je droger wordt dan de .. van tante sjaan!

succes

edit: de whey.. ga eerst een voedingsschema maken, reken alles uit, kijk hoeveel eiwitten je wilt innemen en vul dat aan met whey.. smorgens en rond de training is de beste optie.
 
wop. uitrekenen hoeveel kcal je kan innemen per dag.

stel je zit op de 3000, vreet je 2500 kcal bestaand uit voornamelijk eiwitten, doe je 4 keer per week 45 min cardio naast je krachttraining en GAAN!! je zult zien dat je droger wordt dan de .. van tante sjaan!

succes

edit: de whey.. ga eerst een voedingsschema maken, reken alles uit, kijk hoeveel eiwitten je wilt innemen en vul dat aan met whey.. smorgens en rond de training is de beste optie.

Ja ik ben nu dus al aardig afvallen en ik vraag me af of ik nog verder moet gaan met afvallen (aangezien er gezegd word dat ik niet meer moet afvallen).

En op niet trainings dagen? neem je dan ook whey in? en hoevaak?

Ik ben op het moment me aan het verdiepen in voeding en wil straks een schema maken. Ik probeer op het moment gewoon te eten en niet te vet maar ook niet te weinig.
 
als je al 500 onder je onderhoud gaat zitten en daarbij nog eens bende KT en cardio zal je wel veel verbranden jah, maar zal wel veel spier verliezen
 
Hallo allemaal,

Het is zeer lang geleden dat ik hier geweest ben. Helaas kom ik me hier met schaamte melden...

Na al meer dan een jaar niks meer aan sport gedaan te hebben en weer steeds meer en vaker bier drinken en veel en ongezond eten ben ik behoorlijk aangekomen.
De reden is hoofdzakelijk mijn nieuwe studie die redelijk veel tijd kost. Ook ben ik een hele poos niet meer met mijn gewicht bezig geweest. Mijn abo bij de sprotschool heb ik inmiddels opgezegd omdat ik er bijna nooit meer kwam door tijdgebrek. Ik heb inmiddels een behoorlijke buik gekregen en heb een dikke kop gekreggen. Ook is mijn conditie naar het nulpunt gedaald.

Inmiddels zit ik op de (schrik niet) 106 kilo. Hier wil ik graag wat aan gaan doen!

Ik heb een tijdje geleden een crosstrainer voor thuis gekocht. Hier wil ik straks serieus mee beginnen. Verder zou ik ook wel weer wat krachttraining willen gaan doen maar heb ik thuis niet degelegenheid voor. Misschienn wat dumbles aanschaffen.

Binnenkort wil ik gaan beginnen met een dieet. Ik heb zelfs gedacht aan een crashdieet om de eerste 15 kilo er af te krijgen en daarna langzaam opbouwen naar wat meer per dag om het jojo tegen te gaan. Maar aangezien je hiervan in een spaarstand komt lijkt me dit niet slim.
Ik zit nu meer te denken een een dieet wat bestaat uit veel eiwitten. Dit heeft het voordeel dat je een vol gevoel krijgt. Dit dieet zal voornamelijk bestaann uit kwart, whey shakes, eieren, brood met kipfilet enz. Dit omdat het makkelijk is om uit te rekenen hoeveel calorieen er in zitten en omdat het makkelijk is om vaste porties van te maken per dag (drukke baan).

Als jullie nog wat tips hebben hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Dat eiwitten dieet lijkt me een goed idee. Ga niet te zot doen en plots van je ongezonde levenswijze overschakelen naar een 1500-calorieen dieet he. Dan stopt je metabolisme helemaal. Langzaam overschakelen is de manier. Bereken je rustverbruik (kan je hier ergens bij de stickies vinden). Zal bij jou wel ergens rond de 2500-3000 zitten. Ga daarrond eten (misschien zelfs iets minder), en doe minstens 3 keer per week 45 minuten cardio (meer als dat gaat). Ondertussen ook zeker KT doen zou ik zo zeggen ... Je spreekt van dumbles aan te schaffen etc. Persoonlijk raad ik je eerder aan naar de sportschool te gaan. Het sociale aspect zal je helpen de motivatie erin te houden, en tevens kan je daar goede begeleiding vragen. Een crosstrainer en dumbles zijn niet voldoende. Heb hier zelf ook eentje staan en de motivatie om er hier op te rijden tov in de fitness is veel lager.

Hoe komt dat je zo bent verdikt man ? 20 kilo op een jaar is behoorlijk. Ben je soms een emotionele eter/drinker ? Tijdgebrek en ongezondere levenswijzen verklaren voor mij die enorme toename niet echt, tenzij je echt een enorm k*tmetabolisme hebt.
 
Met een excel bestand die ik hier ergens gevonden heb kwam in rond de 2300 cal in rust wat mijn onderhoud is. Dit klopt volgens mij niet??

Helaas word een abo bij de sportschool hem voorlopig niet. Ik heb het gewoon veel te druk en bovendien ga ik mss verhuizen binnenkort. Ik doe het toch voolopig met mijn crosstrainer. Wellicht dat het in de toekomst wel een optie is al ik verhuisd ben en klaar ben met mijn studie.

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd een zware drinker ben. Sickpack halve liters bier met daarna nog een aantal bacos is voor mij geen uitzondering een paar keer per week. Verder houd ik van lekker maar vooral vet eten. Veel vlees en mc donalds enz.
 
Zonde man! Heb ook regelmatig last van motivatieproblemen en vrienden die er een veel ongezondere levensstijl op na houden (studentenleven :o). Wat voor mij het beste werkt is mezelf wijs maken dat ik over een maand geen Arnold kan zijn en dat dit een 'project' op de lange termijn is. Als je geen zin hebt, toch gewoon gaan en jezelf wijsmaken dat dit daadwerkelijk wat met je doet ook al zie je het niet direct. Je zegt dat je een drukke baan hebt, het is daarom misschien wel wat makkelijker een vast patroon te gaan hanteren. Neem daarbij in godsnaam je abonnement op de sportschool weer terug (zo dicht mogelijk in de buurt waardoor er weer een drempel minder is), een hometrainer is wellicht motiverend en handig op de korte termijn, op de lange termijn denk je steeds vaker 'dat doe ik morgen wel, nu echt geen zin'. Betekent niet dat je hem niet moet gaan gebruiken trouwens! Daarnaast is ook krachttraining eigenlijk een soort must..

Probeer voor jezelf een voedingsschema op te stellen waarin niet teveel poespas staat. Zo heb ik zelf een schema dat vnml bestaat uit: melk, eieren, kwark, kipfilet, tonijn/makreel, brood, rijst en shakes. Zo weet ik precies wat ik steeds moet kopen, het is voor mij nu vanzelfsprekend dat ik alleen dat soort dingen eet en mijn omgeving accepteert dat. M'n vriendin heeft af en toe nog wel eens de pest in dat ik niet 'gezellig' mee eet ;). Vertel je omgeving dat je een bepaald doel hebt, maak er geen grapje van en ze zullen het waarderen.

Een crashdieet zou ik toch willen afraden, een huisgenoot heeft een tijdje uitsluitend op shakes geleefd via haar dietiste en moest langzaam weer opbouwen, maar ze is toch wel aardig dik worden. Het vereist een hoop discipline en dat maakt het alleen maar moeilijker.

Tot slot de beste remedie, blijf op dit forum kijken, bekijk topics, logjes, foto's etc. Ook jij kan je doelen bereiken, het enige wat je moet doen is het ook daadwerkelijk doen :).

Heel veel succes en blijf ons dit keer eens op de hoogte houden ;)
 
Laatst bewerkt:
Kan wel je verbruik zijn idd. Maar dat is dan wrs je BMR, dus veronderstellende dat je heel de dag op een stoel zit (wat je toch wrs niet doet ?). Maar oké neem dan nog dat het 2300 is, dan zal je daaronder moeten eten. Je zegt dat je weinig tijd hebt om te sporten, dat is natuurlijk niet zo optimaal dan he :D . Wat er mis is met je eetgewoontes is inmiddels wel duidelijk denk ik ... Laat dat bier en die vettige snacks achterwege, kruip enkele malen per week op die crosstrainer, bereken je calorieen, en de kilo's zullen eraf vliegen ... Je zit op zulk hoog gewicht dat de eerste 10 kilo's er volgens mij wel makkelijk af geraken op die manier. Aangezien je eigenlijk ook nooit KT hebt gedaan en spiermassa hebt opgebouwd zou ik ook niet zo bezorgd zijn over dat uitbalanceren van dat dieet. Je moet niet panisch gaan worden om mogelijk spierverlies door te weinig eiwitten bedoel ik daarmee. Zie gewoon dat je onder je onderhoud gaat eten en zo divers mogelijk eet en al je voedingsstoffen binnenhebt.
 
Dat is wat ik ook wil. Een makkelijk en duidelijk voedingsschema wat makkelijk te maken en mee te nemen is. Bovendien is het makkelijker rekenen.

Ik neem mezelf ook steeds voor om te gaan lijnen maar het komt er steeds niet van. Vaak wil ik samen met mijn vriendin gaan lijnen maar zij is ook niet gemotiveerd genoeg. Ook zij houd van lekker eten en zo demotiveren wij elkaar. Steeds nemen we ons voor om "vanaf maandag" te gaan lijnen maar het word nooit wat.
Ik denk dat de voorbereiding niet goed genoeg is. Ik wil nu echt mezelf goed voorbereiden en een planning maken wat we gaan eten.

Weet iemand of mijn dagelijkse behoefte klopt bij 2300 cal? Ik ben 1,90 en ben nu 106,6 kilo.
 
Het klopt, heb het nagerekend met de formule uit de sticky van BigT. Wat je dus wel moet onthouden bij deze berekening is 'Dit cijfer is de energie die je verbruikt als je heel de dag niets anders zou doen dan zitten. Het is dus exclusief werken en/of sporten!'

Wellicht ligt je verbruik dus sowieso ietsje hoger. Als je 2300 calorieen gaat eten zal je dus zeer lichtjes afvallen voorspel ik. Wat een goede methode is, is je nu te houden aan die 2300 cals, en systematisch daaronder te raken door middel van wat cardio. Zo krijg je toch nog voldoende voedingsstoffen binnen en zal je metabolisme niet stilvallen.

Nog een tip : blijf dit forum bezoeken en hou ons op de hoogte. Desnoods begin je een persoonlijke (b)log met je vooruitgang. Goeie manier om de motivatie erin te houden.

En niet samen met de vriendin gaan lijnen. Lijnen is iets wat je alleen doet !
 
Kan wel je verbruik zijn idd. Maar dat is dan wrs je BMR, dus veronderstellende dat je heel de dag op een stoel zit (wat je toch wrs niet doet ?). Maar oké neem dan nog dat het 2300 is, dan zal je daaronder moeten eten. Je zegt dat je weinig tijd hebt om te sporten, dat is natuurlijk niet zo optimaal dan he :D . Wat er mis is met je eetgewoontes is inmiddels wel duidelijk denk ik ... Laat dat bier en die vettige snacks achterwege, kruip enkele malen per week op die crosstrainer, bereken je calorieen, en de kilo's zullen eraf vliegen ... Je zit op zulk hoog gewicht dat de eerste 10 kilo's er volgens mij wel makkelijk af geraken op die manier. Aangezien je eigenlijk ook nooit KT hebt gedaan en spiermassa hebt opgebouwd zou ik ook niet zo bezorgd zijn over dat uitbalanceren van dat dieet. Je moet niet panisch gaan worden om mogelijk spierverlies door te weinig eiwitten bedoel ik daarmee. Zie gewoon dat je onder je onderhoud gaat eten en zo divers mogelijk eet en al je voedingsstoffen binnenhebt.

Als we nou uit gaan van 2300 cal per dag en als ik vrij rustig werk verricht 2600 cal per dag? Ik ga daar 600 cal onder zitten dus 2000 cal per dag eten? en dan nog 2 tot 4 keer per week 45 crosstrainen. Is dit een goed idee?

Nouja samen lijnen ka ook motiveren. Ze is ook wat te zwaar. Zodra er een resultaat boekt motiveert dat ook wel weer voor de ander denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat hangt van jezelf af, ik zie liever na 2 weken ofzo het resultaat dan dat je iedere dag erop gaat staan om dan toch geen verschil te zien. Als ik lang wacht heb ik meer zin om harder door te trainen :)

Ik zal ook nooit zeggen dat een paar biertjes kwaad kunnen...als je al een strakke vlakke buik hebt!!! Zoals sommigen hier (incl ikke) die iets aan hun leefgewoonte willen doen om terug gevormd te zijn is het uit den boze om zoals vroeger een paar keer per week op stap te gaan en dan 10 pilsen te drinken. Zelfs 5 pils is voor mij nu al teveel. Zoals je wel weet krijg je enorme vreetlust na 10 of zelfs 5 pils. Dan ga je sneller naar zo'n lekkere shoarma grijpen of een goeie friet.

Ik maak mezelf geen blazen wijs en drink zeker geen bier meer tot ik zware resultaten boek.

Nog iets (ik spreek ook voor mezelf) je kan wel wat minder wegen na een week lopen en gezond te eten en veel water maar onthoud dat je ook afvalt over heel je lichaam en niet alleen je pens. Kan dus goed zijn dat je 5 kilo kwijt geraakt in een aantal weken maar dat die hangende buik er nog wel is. Je pezen en spiern rondom je middel moeten terug wakker worden en strak komen te staan en dat duurt veel langer dan 5 kilo kwijtspelen ;)

greetz

Je moet jezelf zo ver krijgen dat het drinken van bier en eten van friet of kebab eerder een straf is dan een deugd.
 
Ja dat is waar want je sloopt jezelf er alleen maar mee. Ik kan echt merken dat bv mijn conditie echt slecht is.
 
Als we nou uit gaan van 2300 cal per dag en als ik vrij rustig werk verricht 2600 cal per dag? Ik ga daar 600 cal onder zitten dus 2000 cal per dag eten? en dan nog 2 tot 4 keer per week 45 crosstrainen. Is dit een goed idee?

Nouja samen lijnen ka ook motiveren. Ze is ook wat te zwaar. Zodra er een resultaat boekt motiveert dat ook wel weer voor de ander denk ik.

Mja misschien wel. Ik dieet altijd alleen. Ieder doet dat namelijk op zijn eigen ritme en methode, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Je plan lijkt een goed begin. Op die manier zal je wel wat beginnen afvallen, maar zie dan wel dat je die 3 keer cardio ook effectief doet. Als je nu geen cardio gaat doen, dan gaat het allemaal veel trager gaan en je door cardio verhoogt je metabolisme ook ! Let er ook op waar je die 2000 calorieen uithaalt, maar dat wist je dan wrs al :)
 
Back
Naar boven