AndroidHealthClinic

Ik wil mijn buikje (en de rest) kwijt

Bezoekers in dit topic

Als je spiermassa aankomt en je vetmassa vrijwel hetzelfde blijft of een stuk minder groeit, dan daalt je bf% ook gewoon hoor. Want bf% = relatie tussen vvm en vet. Dus je kunt prima (ook als natty) gainen terwijl je relatief lean blijft. Dat principe heet clean bulking.
Jaa dat snap ik ;) maar letterlijk afvallen en aankomen gaat niet tegelijk. Dat je vp% het zelfde blijft of minimaal stijgt is mogelijk dat weet ik. Maar TS heeft als doel om van +100kg naar 87kg. In dit geval is het niet mogelijk om massa aan te zetten en dus danig zo veel af te vallen.
 
Mss in de zin "je kan niet aankomen zonder vet tenzij je Aas gebruikt"????
Je bulkt.. Je komt aan... Je komt aan in massa... je komt OOK aan in vet... je kan niet aankomen zonder OOK vet aan te komen.. volg je het nog..?
 
Maarja dit gaat meer over als je al een redelijk vetpercentage hebt en niet veel hoeft af te vallen denk ik. Ik wil eerst nog minimaal 10 kilo kwijt.

En toch word vaak aangeraden om tijdens het afvallen vooral kracht training te gaan doen. Eigenlijk best raar dan. Is het niet beter om me volledig te gaan richten op cardio en pas kracht training te gaan doen op het moment dat ik op 15% sta?

P.S. Wat is natty?? (Beginner he :P )

Krachttraining is essentieel. Om het heel kort door de bocht te zeggen als je te weinig eet, hetgeen we basicly doen met een voedingsplan gaan we zowel vet als spieren verbranden. Deze spieren wilen we terug hebben, die verbranden namelijk veel caloriën en zorgen ervoor dat ons lichaam niet pleps uit gaat zien als we eenmaal afgevallen zijn maar sterk en strak. We willen dus ons zogenaamde metabolisme intact houden. Daarnaast zorgt de training zelf voor een goed en langdurig verbruik van caloriën.

Natty = natural oftewel gebruikt geen prestatie verbeterende middelen of nog makkelijker gezegd: geen anabolen.
 
Ksou gewoon ff 1 of 2 weken op onderhoud eten. Je moet niet bang zijn om opeens weer 1kg aan te komen. Je moet uiteindelijk wel weten wat je dagelijks onderhoud is en hoe je het best kan afvallen. Dat zal gebeuren met ups en downs. Gelijk in 1x alles goed doen kan gewoon niet.

Refeed zou je kunnen doen hoeft niet. Ik ben er wel een voorstander van :P een bedankje voor je zelf voor het harde werk :D. En zeg eerlijk af en toe een lekkere vette pizza achterover gooien en daarna een goede bak ben & jerry's zonder stress is toch heerlijk.
drool:drool:
 
ik zou proberen weekje op die 3100 te zitten, val je niet af gewoon verlagen. Klinkt denk ik best reëel aangezien je bijna 190cm bent. En je geeft zelf al aan dat je 6-7x per week sport. Mijn dagelijks onderhoud zit rond de 3100 en ik ben 183cm ik sport 5x in de week.
 
Wat ik hierboven ook al zei, probeer het 1-2 weekjes uit, val je niet af? verlagen. Het is gewoon veel puzzelen met fitness. Zoals algemeen bekend op dit forum, wij adviseren en geven je tips. Uiteindelijk weetje zelf of je afvalt of niet ;)
 
Ik zou zeggen probeer het uit.
 
wekelijks omhoog brengen? die kerel wilt afvallen he niet aankomen.

Je raadt hem aan om direct 1000-1500 kcal te verhogen. Ik zeg alleen dat als hij wil verhogen dat hij dat beter geleidelijk kan doen.

Op een natty manier kan je niet aankomen en afvallen tegelijk.


Dat is waar en niet waar tegelijk. Je komt niet echt aan in spiermassa, je lichaam is gewoon aan het veranderen. Je schouders gaan rechter trekken, je borst komt iets naar voren etc. Zijn van die kleine veranderingen waardoor je iets breder word. Ze worden idd beginner gainz genoemd.

Klopt niet. Een beginner met overgewicht kan zeker spiermassa opbouwen en vet verliezen in dezelfde periode. Ik spreek uit ervaring. En ook tallozen anderen kunnen dit bevestigen.
 
Je raadt hem aan om direct 1000-1500 kcal te verhogen. Ik zeg alleen dat als hij wil verhogen dat hij dat beter geleidelijk kan doen.
Uit mijn eigen ervaring die ik heb gehad toen ik overgewicht had heeft dit mij geholpen. Ik adviseer TS dus dan ook op mijn ervaring. Daarbij zei ik ook dat hij dit moet aankijken de eerste 2 weken. Als je aankomt verlaag je het. Ik heb hier meerdere malen gezegd dat het veel puzzelen is en de leden hier dus tips en adviezen geven.

Als TS wilt opbouwen in kcal kan dat ook :)

Klopt niet. Een beginner met overgewicht kan zeker spiermassa opbouwen en vet verliezen in dezelfde periode. Ik spreek uit ervaring. En ook tallozen anderen kunnen dit bevestigen.
Je kan niet aankomen en afvallen tegelijk als jou dagelijks onderhoud bijvoorbeeld 3000 is en jij 1700 of 2000 of 2300 kcal eet. Als jij rond je dagelijks onderhoud eet zal je die BEGINNERS GAINZ krijgen ja. Zoals eerder gezegd, je lichaam is aan het veranderen. Schouders trekken recht, spieren gaan ander ogen etc.

Als er talloze andere zijn die degelijk wel aankomen en afvallen tegelijk met het ver onder onderhoud zitten zou ik ze graag willen horen. Besef wel dat TS op 1700kcal tijdje heeft geleefd. Je gaat mij niet vertellen dat hij hierdoor spiermassa gaat opbouwen.
 
Maar ik zou toch ook kunnen proberen om op +-2500 cal te gaan zitten en dit 1-2 weken uit te proberen? Als ik dan nog meer dan 0,5 afval per week dit dan op te hogen?
Ik heb liever dat ik nog wat afval dan dat ik eerst weer aankom eerlijk gezegd.
Van 2 weken onder onderhoud kom je denk ik nog niet meteen in de spaarstand toch met mijn vetpercentage?

Over het algemeen wordt aangenomen dat metabole adaptaties (spaarstand) maar een kleine invloed hebben (in de orde van 10%) over een periode van maanden.
 
Je kan niet aankomen en afvallen tegelijk als jou dagelijks onderhoud bijvoorbeeld 3000 is en jij 1700 of 2000 of 2300 kcal eet. Als jij rond je dagelijks onderhoud eet zal je die BEGINNERS GAINZ krijgen ja. Zoals eerder gezegd, je lichaam is aan het veranderen. Schouders trekken recht, spieren gaan ander ogen etc.

Als er talloze andere zijn die degelijk wel aankomen en afvallen tegelijk met het ver onder onderhoud zitten zou ik ze graag willen horen. Besef wel dat TS op 1700kcal tijdje heeft geleefd. Je gaat mij niet vertellen dat hij hierdoor spiermassa gaat opbouwen.

Wat denk je dat dit veroorzaakt behalve spiergroei?
 
Wat denk je dat dit veroorzaakt behalve spiergroei?
Mensen met overgewicht zijn vaker insuline resistent. Insuline is een hormoon dat het lichaam helpt om voedingsstoffen zoals glucose op te slaan in spiercellen of vetcellen. Wanneer je spiercellen insuline resistent zijn, heeft insuline niet meer hetzelfde effect en wordt bloed glucose minder snel gebruikt als brandstof. Verder is het nadeel dat als je insuline resistent bent voedingstoffen eerder als vet worden opgeslagen.
Daarbij, wanneer je afvalt, is er een kleinere laag op je spier waardoor ze dus ook mooier en beter ogen. Je spieren zullen actiever worden en zullen iets groeien. Maar echte hoeveelheden spiermassa aan zetten is uiteindelijk toch niet mogelijk.
 
Back
Naar boven