XXL Nutrition

I'm back

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Gisteren weer gebinged, tevens intermittent fasting, want ik heb 's ochtends helemaal geen trek en de supersterke koffie die ik drink om goed wakker te worden maakt dat nog veel erger.

300ml Turkse yoghurt met 2 kiwi's (brunch), daarna stukje motorgereden, boodschappen gedaan, en:

half stokbrood met guacamole dip
Westmalle tripel
1 l ijs

trainen

hele fuet
1/2 l Grolsch Kanon
half stokbrood met boursin
bak suikerpinda's

Slechtste binge van de eeuw.

Laatst bewerkt:
Net terug van mtb-en op het parcours van Noordwijk, ruim 3 uur weggeweest. Kleding blijft lastig omdat ik nog niet de warmte produceer die ik gewend ben en het buitenlaagje was deze keer niet zo goed ademend als in het verkooppraatje wordt beweerd. 2 mannen gingen behoorlijk veel harder dan ik op het parcours en wilden me inhalen, eentje lukte het niet toen ik wat harder doortrapte. Het niveau is nog vrij laag maar het wordt beter, ik haalde zelf 2 anderen in die toch wel een klein beetje konden trappen en sturen.

Net terug van mtb-en op het parcours van Noordwijk, ruim 3 uur weggeweest. Kleding blijft lastig omdat ik nog niet de warmte produceer die ik gewend ben en het buitenlaagje was deze keer niet zo goed ademend als in het verkooppraatje wordt beweerd. 2 mannen gingen behoorlijk veel harder dan ik op het parcours en wilden me inhalen, eentje lukte het niet toen ik wat harder doortrapte. Het niveau is nog vrij laag maar het wordt beter, ik haalde zelf 2 anderen in die toch wel een klein beetje konden trappen en sturen.
De zijwieltjes waren er af bij ze?

Ga het ietsje rustiger aan doen met de trainingen. zowel gewichten als cardio. Had met alle bb oefeningen zeker 5kg meer kunnen nemen. Ook het dieet een beetje aanscherpen m.b.t. de risicofactoren.

-bankdrukken
opwarmen
8x70kg
8x90kg
3x8x95kg
8x90kg wordt nu heel makkelijk

-military press
8x50kg
3x8x60kg ook heel makkelijk

-bb curls
3x8x50kg

-db flys SS seated db curls
3x10x20kg

Laatst bewerkt:
Ik luister haast nooit naar advies van anderen. Nu merk ik dat ik mijn eigen advies, aan mezelf nota bene, ook niet opvolg. Maar het fietsen ging opeens (dat valt eigenlijk wel mee als ik zie hoeveel uur ik de laatste tijd per week op de fiets zit) zo makkelijk, dat harder fietsen met minder inspanning ging. Merkte dat de op 1 na langste en steilste klim van de Kennemerduinen, bij het Brouwerskolkje, moeiteloos op het buitenblad ging. Dit bleek geen uitschieter, ook de zuidkant van het Kopje van Bloemendaal werd op het buitenblad genomen. De korte variant van deze duinenrit duurde nu minstens een kwartier korter dan voorheen, ruim 1,5 uur.

Laatst bewerkt:
Hey ouwe, ik maak me oprecht zorgen om je.
Hopelijk komt alles weer wat meer in balans.
Want als je jezelf al niet meer au sérieux neemt dan is dat toch al vrij ernstig.

Hey ouwe, ik maak me oprecht zorgen om je.
Hopelijk komt alles weer wat meer in balans.
Want als je jezelf al niet meer au sérieux neemt dan is dat toch al vrij ernstig.
Ik neem mezelf nog steeds veel te serieus. Maar dadelijk, op weg naar mijn werk (ff wat regelen voor de vaccinatie), ga ik nog even langs de supermarkt, dan doe ik inkopen om een en ander passend te vieren.

De laatste tijd helaas wel... Lukt het jou?

Het ritje dat ik daarnet op de reet reed in de Haarlemmermeerpolder was bedoeld als ´hersteltraining´. Met de wind van vandaag werd het toch iets anders en kwam ik, in mijn thermische ondershirt, tussenfleece en niet-ademend ademend regenjasje kletsnat van het zweet weer terug.

Gelukkig had ik me goed voorbereid met gisteren een cheatmealdag, inclusief een hele appel crumble vlaai en natuurlijk veel Grolsch Kanon. Voor de rit nog een Leffe Blond tot me genomen om in the mood te blijven, een van de betere sportdrankjes. Normaal is dat Leffe (of een andere, ben niet eenkennig) Tripel, maar ik word een beetje grijs hoewel dat ook aan de lichtinval kan liggen. Heb in ieder geval genoeg van het spul ingeslagen om het zekere voor het onzekere te nemen. Morgen weet ik meer en wordt er ook weer met gewichten getraind..

Laatst bewerkt:
-bankdrukken
10x20kg
8x50kg
6x70kg
5x90kg
4x100kg
3x110kg makkelijk
3x110kg niet makkelijk, maar gestopt hier met 110
2x12x90kg
3x12x70kg (smal)

-halter curlen
10x40kg
2x10x50kg
2x12x45kg

-naar binnen, db concentration curl SS db overhead extension
3x10x20kg (biceps) en 3x12x15kg (triceps)

Netjes hoor.
Hoe gaat het verder?
Dank je!

Voel me erg moe en suf. Als ik aan sport doe voel ik me wel behoorlijk goed, waarschijnlijk door de hogere hartslag die daarmee gepaard gaat. Ik had altijd al een zeer lage hartslag in rust (bradycardie), onder de 40 slagen per minuut en was altijd al behoorlijk loom bij inactiviteit. Maar nu met hartslagvertrager Metoprolol zit ik daar weer onder. Toen ik een jaar of 15 geleden met medicatie tegen verhoogde bloeddruk begon, gaf mijn huisarts dat middel per se niet omdat ik toen aan wielrennen en mountainbiken deed.

Laatst dacht ik weer een infarct te hebben en ben ik een nachtje ter observatie opgenomen geweest in het ZH. Maar er waren geen afwijkingen te zien op het hartfilmpje of later op de monitor. Die nacht deed ik geen oog dicht omdat het alarm afgaat onder de 40, maar dat (de zeer lage hartslag) was blijkbaar geen aanleiding om te stoppen met die medicatie. Daarnaast is de andere medicatie (Valsartan/Hydrochloorthiazide) verdubbeld om samen met die Metoprolol mijn hoge bloeddruk naar een aanvaardbaar niveau terug te brengen en zo de kans op verdere problemen te verkleinen.

Het klinkt cliché, maar omdat ik het overleefd heb, kan ik nu veel meer van de kleine dingetjes genieten dan voorheen, een gevoel dat ik maar vast probeer te houden.

Heb te doen met mensen zoals jij die nu niet mogen trainen.

Dank je!

Voel me erg moe en suf. Als ik aan sport doe voel ik me wel behoorlijk goed, waarschijnlijk door de hogere hartslag die daarmee gepaard gaat. Ik had altijd al een zeer lage hartslag in rust (bradycardie), onder de 40 slagen per minuut en was altijd al behoorlijk loom bij inactiviteit. Maar nu met hartslagvertrager Metoprolol zit ik daar weer onder. Toen ik een jaar of 15 geleden met medicatie tegen verhoogde bloeddruk begon, gaf mijn huisarts dat middel per se niet omdat ik toen aan wielrennen en mountainbiken deed.

Laatst dacht ik weer een infarct te hebben en ben ik een nachtje ter observatie opgenomen geweest in het ZH. Maar er waren geen afwijkingen te zien op het hartfilmpje of later op de monitor. Die nacht deed ik geen oog dicht omdat het alarm afgaat onder de 40, maar dat (de zeer lage hartslag) was blijkbaar geen aanleiding om te stoppen met die medicatie. Daarnaast is de andere medicatie (Valsartan/Hydrochloorthiazide) verdubbeld om samen met die Metoprolol mijn hoge bloeddruk naar een aanvaardbaar niveau terug te brengen en zo de kans op verdere problemen te verkleinen.

Het klinkt cliché, maar omdat ik het overleefd heb, kan ik nu veel meer van de kleine dingetjes genieten dan voorheen, een gevoel dat ik maar vast probeer te houden.

Heb te doen met mensen zoals jij die nu niet mogen trainen.

Het blijft een lelijke aandoening, een hoge bloeddruk hebben. Schijnt ook ontzettend slecht te zijn voor andere organen als ik me niet vergis. Houd je taai hè! Gewoon lekker blijven sporten zolang je er goed bij voelt.

Ik heb zelf een lage bloeddruk. De arts zei ooit tegen mij, je wordt 100 met jouw hartslag. Niet fijn als ik vanuit m’n bed op sta of vanuit gehurkte stand ineens omhoog schiet (af en toe zwart voor m’n ogen maar dat kan kennelijk geen kwaad).

En sporten, tjah.... ik kan me er niet druk om maken. Dicht = dicht. Zodra de sportscholen open gaan bouw ik het wel weer op. Het is af en toe frustrerend omdat ik het echt wel mis. Ondertussen veel content gekeken en gelezen over trainen dus dat is ook veel waard.

Laatst bewerkt:
Stukje gefietst in de Kennemerduinen tussen Zandvoort en IJmuiden, de fietspaden gaan daar op en neer over een groot aantal hoge en steile duinen. Een aantal segmenten zijn semi-verhard, het wegdek bestaat daar meestal uit gecompacteerde schelpen, zo hard en ruw als beton als het droog is. Na de regen van de laatste dagen waren de potholes onpeilbaar diep. De navigatie daar tussendoor was best een uitdaging, tenminste, als je op de reet met een noodgang naar beneden komt vallen. Daar haalde ik de mountainbiker weer in die me eerder in de stad demonstratief had ingehaald, maar op de lange rechte weg naar de duinen niet harder bleek te kunnen. Na krampachtige pogingen om voor te blijven maakte hij opeens een tactische omweg, omdat hij terecht aanvoelde dat ik hem op het heuvelachtige pad naar Kraantje Lek zou gaan terugpakken. Mountainbiker op een technisch gedeelte op de reet ingehaald, kan afgestreept worden op de bucketlist.

-bankdrukken
3 sets opwarmen
5x10x90kg

-military press
8x50kg
8x60kg
6x70kg
10x60kg

-incline db flys SS bent over lateral db raises
3x10x20kg/15kg

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven