AndroidHealthClinic

In wat geloven de DBB'ers

Peiling Peiling In wat geloof jij?

• Totaal stemmers
    160
Een opperwezen is niet per definitie God.
God is niet per definitie een opperwezen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.002
Laatst bewerkt:
dit is echt op stipt de wazigste shit die ik in een tijd heb gelezen

en dat zegt een boel

TheDeen, sorry dat ik het moet vertellen maar jij bent dom.

Mijn honden vertonen nog meer intelligentie dan jij.

Gast je had het over geloven. (moet ik je weer quoten?)

Dus hou maar op.

Atheisten echt jongen. Ze blijven wegrennen.

Ik ben geen atheïst en ik ren niet weg, sorry brah

En nee ik had het niet over geloven. Ik citeer:

59% (de 7% buiten beschouwing gelaten) gelooft niet in een god

Je vult dingen in voor mij die ik niet zeg. Dat is geen eerlijke discussie want je leest gewoon precies andere dingen dan ik zeg. Wil je nu wel een eerlijke discussie voeren of ben je moslim?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.011
Ik ben geen atheïst en ik ren niet weg, sorry brah

En nee ik had het niet over geloven. Ik citeer:

Je vult dingen in voor mij die ik niet zeg. Dat is geen eerlijke discussie want je leest gewoon precies andere dingen dan ik zeg. Wil je nu wel een eerlijke discussie voeren of ben je moslim?

Sorry was door de war dacht dat je basmca was.

Oke en nu?

Ik had het wel over geloven. Als je het over de bestaand "abrahamitsche" god hebt heb je gelijk. (dan nog is er nog steeds een substantieel deel 33% die daarin gelooft).

Feit is en blijft dat de meerderheid van de wetenschappers een theist is en dus gelovig is.

Sorry was door de war dacht dat je basmca was.

Oke en nu?

Ik had het wel over geloven. Als je het over de bestaand "abrahamitsche" god hebt heb je gelijk. (dan nog is er nog steeds een substantieel deel 33% die daarin gelooft).

Feit is en blijft dat de meerderheid van de wetenschappers een theist is en dus gelovig is.

Samen thee drinken X steensteen

Je haalt dingen uit context en verdraait ze.

Mens (niet-moslim)

Mens (moslim)

De een (niet-moslim) weet niets zeker.

De ander (moslim) weet iets zeker.

Dat zijn ook de premisses van mijn argumenten, ze staan er letterlijk in. Jij denkt dat het daarbij stopt ofzo?

IK kan die premisses gebruiken op in een logisch argument te zetten, en dan andere onderliggende premissen ontdekken die waar moeten zijn wil je deductie kloppen.

Zo kan ik jouw argument tot zijn logisch gevolg laten gaan en aantonen dat je premisse onmogelijk is.

Dat ik heb gedaan met de Socratische paradox in je niet-moslim stap van je argument, en het feit dat je de quran via waarneming moet ontdekken in moslim-stap van je argument. Dat is waarom jouw argument op 2 punten kan verworpen worden als onzinnig.

Moest je het nog niet doorhebben, dit ben ik al zowat heel dit topic aan het doen. Ik probeer specifiek jouw originele premisse niet te verwerpen(dat je god bestaat), omdat dit een shutdown-argument is.

Uit ervaring weet ik dat het beter is mensen tot kritisch denken aan te zetten door hun argumenten tot een logisch falen doen te laten lopen. Het grote probleem is dat sommige niet de intellectuele capaciteiten hebben om wat dit noemt, reductio ad absurdum, te begrijpen, of gaan projecteren of er een motivatie erachter zoeken, of gewoon logica verwerpen.

Nee, het is, zoals ik al zei, niet relevant voor het argument. Ik blijf liever bij 1 argument om die dan naar zijn logische conclusie brengen, dan van de hak op de tak te springen.

Bedoelde te zeggen dat een moslim altijd o bewijs moet vragen. Als iemand iets claimt moet ik naar bewijs vragen.

Dus als iemand zegt dat hij een engel is moet hij dat kunnen bewijzen bijvoorbeeld.

En je gebruikt geen evidentialisme, maar een assertie van een authoriteit waarvan je zaken afleidt(Quran), en dan krijg een heleboel cirkelredeneringen. Jouw argumenten staan er bol van.

Wat is je bewijs? Ik heb bewijs. Heb jij ook bewijs?

Mijn bewijs voor wat? Bewijs is geen etherisch ding, het is relatief aan een claim.

En baseer jij alles op bewijs?

Nee, ik ben geen pure empiricist. Het feit dat ik met logische argumenten werk zou dat eigenlijk al moeten duidelijk maken.

Om even een voorbeeld te geven, ik heb zo de intuitief gevoel dat je me weer de scientisme-strooman probeert op te dringen om dat weer aan te vallen ipv mijn positie.

Laatst bewerkt:
De koran als aanname voor de waarheid van de koran nemen is an-sich al een behoorlijke non sequitur :D

De koran als aanname voor de waarheid van de koran nemen is an-sich al een behoorlijke non sequitur :D

Geen non sequitur maar een circulair argument.

non sequitur is als de conclusie niet uit het argument volgt.

bvb

p1) quran komt niet uit qua breuken als het op erfenisrechten gaat
p2) breukenleer is uitgevonden door Moslims
c) quran komt wel uit als het op erfenisrechten gaat

Onze vriend deen heeft p2 als tegenargument gebruikt voor p1. p2 is niet relevant voor het originele argument(red herring), dus het argument is niet relevant.

Bij een circulair argument is volgt de conclusie wel uit de premisse(wil niet zeggen dat de premisse goed is), alleen is de premisse uiteindelijk hetgene wat bewezen moest worden, dus heb je helemaal niks bijgedragen om je conclusie te verstevigen.

400px-Bible_cycle.jpg

Dit is een circulair argument en een bewijs(proof) uit assertie. Logisch consistent, alleen heb je 0 reden om 1 van de premissen te aanvaarden(en gegronde redenen om ze te verwerpen, zoals inconsistenties in de bijbel). Die reden moet van buitenaf komen, en het komt dan vaak neer op "ik voel dat het waar is".

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven