Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah, ik dacht dat alle invalide argumenten in principe non sequiturs zijn. Maar idd, circulair past hier misschien beter bij. Lang geleden dat ik inleiding logica gevolgd heb![]()
opleidingsniveau correleert negatief met relgiositeit genoeg over te vinden.
Klopt.
Dit probeer ik de hele tijd te vertellen aan de atheïsten op dit forum.
Je kan niet wetenschappelijke beweren dat er geen God is.
Lees en begrijp de Koran (in zijn geheel) en je zal je bewijs vinden.
Nee, ik ben geen pure empiricist. Het feit dat ik met logische argumenten werk zou dat eigenlijk al moeten duidelijk maken.
Om even een voorbeeld te geven, ik heb zo de intuitief gevoel dat je me weer de scientisme-strooman probeert op te dringen om dat weer aan te vallen ipv mijn positie.
Geen non sequitur maar een circulair argument.
non sequitur is als de conclusie niet uit het argument volgt.
bvb
p1) quran komt niet uit qua breuken als het op erfenisrechten gaat
p2) breukenleer is uitgevonden door Moslims
c) quran komt wel uit als het op erfenisrechten gaat
En om de quran te begrijpen moet je hem geloven als absolute waarheid dus hier gaan we weeeeeeeeeeeeeeeeeer met je achterhaald anti-falsificatie mechanisme...
![]()
Kortom, als je op een correcte manier de Koran leest, zonder deze te misinterpreteren. (dus vragen en onduidelijkheden niet zelf invullen, maar stel je vragen of vraag om opheldering aan iemand die er wat van afweet namelijk een geleerde bijv). Als je dit doet zal je zelf inzien wat de waarheid is en het bewijs zien.
Hehe hij wordt aan alle kanten geklaard, zou die gaan twijfelen?
Hehe hij wordt aan alle kanten geklaard, zou die gaan twijfelen?
Ok theDeen, los dan even het probleem van solipsisme op met bewijs.
En als je het niet kan fl**ker je van het forum? Deal? Want zolang je dat probleem niet kan oplossen en probabilistische kennis verwerpt, is alles wat je zegt ook maar "jouw mening".
Kan je het wel ben je de grootste filosoof sinds tenminste Descartes.
Zoek het op in dit en het ander topic thedeen, het staat er zo'n 3-4 keer in, ik ga het echt niet terug opzoeken en posten zodat je weer een non-antwoord kan geven.
Heb ik al gedaan met die erfenisrechten, je geleerde zn antwoord was boos doen dat ik de quran en Allah in twijfel stelde en mn ander tegenargument wilde hij niet meer aanhoren.
Dus als Quran goed is: Stoute wiskunde, hoe durf je!
Als Quran niet goed is: vrij normaal volgens de wetenschappelijke cultuur waarin deze geschreven is, breukenleer bestond nog niet echt.
En als je de waarheid en bewijs wil zien neem je het 1ste... Right?
Ken het nou niet eens een keer ophouden? Ik heb in mijn hele dbb carrière nog nooit iemand op negeer gezet omdat ik uitga van de filosofie dat alle poppen bij de poppenkast horen, ik geef mensen een kans, maar vandaag of morgen ga ik voor jou een uitzondering maken. Je zou je wat meer kunnen houden aan de interpretatieve terughoudendheid betreffende die oosterse kutreligies. Ik lees nog liever TheDeen's posts want die heeft tenminste geen samsara concept in de islam. Geloof je nou werkelijk dat die boeddha zich na zijn verlichting nooit meer afgetrokken heeft?? Of dat die Dalai Lama niet droomt van een pijpbeurt van Gisele Bundchen?? Volg die oosterse religies nou niet te strikt op. Nu we het toch over die oosterse levensvisie hebben. Misschien zijn die confrontaties met jouw posts wel een soort karma voor die 1000 metalvideo's die ik gepost heb in het wat luister je nu topic. Wat kennelijk zo erg was dat andere leden geprobeerd hebben mij te bannen uit dat topic.De hogere macht, god is gewoon de stilte, iets wat eig niet bestaat, zonder waarde is. Dat is de hele paradox van het leven, dat wat alles mogelijk maakt, alles schept is zelf waardeloos, banaal. & Zonder stilte kan je dus niet bewust zijn, je kan maar bewust zijn van je gedachten, gevoelens dankzij stilte. Zonder stilte kan er dus onmogelijk materie bestaan. Het hele universum kan maar bestaan dankzij stilte, het niets. __________________ "Jezelf de voordelen van een dode verschaffen - niemand bekommert zich om ons, vóór noch tegen. Jezelf wegdenken uit de mensheid, begeertes van welke aard ook afleren: en het hele overschot aan kracht voor het toeschouwen gebruiken. De onzichtbare toeschouwer zijn!!"
Solipsisme is niet falsifieerbaar het is niet te weerleggen maar ook NIET TE BEWIJZEN!!!
Moest die Gisele Bundchen even google'n, not impressed, denk dat Dalai Lama ook wel beter kan krijgen.

Nou ja zeg, dat is een van de knapste vrouwen ter wereld! Samen natuurlijk met Candice Swanepoel, alessandra ambrosio en natuurlijk mijn favoriet Cate Blanchett. De patroonheilige qua schoonheid van alle vrouwen.Moest die Gisele Bundchen even google'n, not impressed, denk dat Dalai Lama ook wel beter kan krijgen.
Nou ja zeg, dat is een van de knapste vrouwen ter wereld! Samen natuurlijk met Candice Swanepoel, alessandra ambrosio en natuurlijk mijn favoriet Cate Blanchett. De patroonheilige qua schoonheid van alle vrouwen.