- Waardering
- 21.488
- Lengte
- 1m71
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Misschien ietsje meer volume op de mainlifts?
Ik neem aan dat de sets van 86 hier je werksets zijn en de rest warmup:
Low bar squat
5x10,30,50kg
3x70kg
1x80kg
2x5x86kg
9x86kg
Je doet dan 19 reps. 5x5 is bijv al 25 reps.
Je kunt ook best leuk variëren binnen een oefening. Niet elke training je PR zetten, dat werkt lichamelijk en ook mentaal niet. Als je de 5 oefeningen die je noemt plus pull ups/chin ups en dips doet dan ben je al best veel tijd kwijt. Eventueel nog een legpress oid. Goede squat sessie of deadlift sessie duurt al snel 20 minuten per oefening.
Je kunt je focussen op alleen een lowbar maar als je daar veel last van krijgt kun je ook gewoon kiezen voor de highbar. Maar ik zou je aanraden een plan te maken en je daar aan te houden. Dat maakt het simpeler voor je. Volgens mij ben je iemand die best wel wat gestrest kan raken (wie niet trouwens) maar de vastigheid kan je ook houvast geven en wat zekerheid. Ik lees bijvoorbeeld dat je bracen heel lastig vind, ik denk dat dat 95% tussen je oren zit. Je kunt er ook voor kiezen om net iets minder lucht in je buik te houden (maar nog steeds veel).
Ikzelf heb een simpel schema voor mezelf in elkaar gezet waar de progressie langzaam is zodat ik niet elke training op alle oefeningen tot het gaatje moet gaan en van falen vandaan blijf. Dat houdt me fris in mijn hoofd.
Maar er plezier in hebben is veruit het belangrijkste, maar plezier krijg je vaak ook van resultaat. En voor resultaat moet je vaak eerst het oncomfortabele in.
''Get comfortable with being uncomfortable''.
)