Fitness Seller

Inspired by Brian Alsruhe

Maakt dat heel veel uit? :p

Eén knie, de tegenovergestelde en uitvoering met maximale rom, dus ook wat torsie beweging.
Ik kreeg m op één knie aanbevolen ivm hardlopen en was benieuwd of je dezelfde deed en of het uitmaakt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.022
Ik houd trouwens de knie aan dezelfde kant op de grond.

• #1.023
Ja hoor. Ik doe het vrijwel altijd. Gaat m.i. meer om intentie. Als je een 1RM uitvoert ziet dat er langzamer uit voor omstanders dan wanneer je een 5RM uitvoert, maar je kunt wel de intentie bij een 1RM hebben om zo snel mogelijk te accelereren (juist dan zelfs). Dat het er langzaam uitziet doet er niet toe.
Zou bij relatief lichte gewichten (65% 1RM) wel oppassen dat je op tijd afremt, dus controle houden over de beweging. Als je niet afremt heb je kans dat je bijvoorbeeld e.e.a. overstrekt.
Nog een vraag hier over, je probeert de concentrische fase zo explosief mogelijk te doen, betekent dat dan dat je ook na je sticking point zo explosief mogelijk door drukt om de herhaling af te maken? Nu ik er op let betrap ik mezelf er op het dan al wat rustiger aan te doen.

betekent dat dan dat je ook na je sticking point zo explosief mogelijk door drukt om de herhaling af te maken?
Hangt van het sticking point en deel van de ROM af. Als deze vlak voor lock out tijdens banken is zou ik afremmen wanneer je voelt dat je 'm er doorheen drukt (hangt ook van gewicht af). Als deze tijdens squat net "out the hole" is gewoon door accelereren want je moet nog een stuk omhoog. Het hangt het ook m.i. af of je gebruik maakt van stretch reflex. Ik heb bij mijzelf gemerkt, en dat geldt denk voor veel krachtsporters, dat wanneer je je 1RM test de excentrische fase ook beduidend langzamer wordt om de controle te kunnen behouden. Als ik dat te snel doe werkt de stretch reflex tegen, of beter gezegd dan werkt die niet. Het is een heel fijne grens waarop het nog wel en net niet meer werkt, dan gaat het te snel.
Belangrijk is bij sticking point of je weet waar het aan ligt. Is het techniek, spiermassa, kracht of een combinatie. Is het twijfel, voorzichtigheid of heeft het met % 1RM te maken.

• #1.025
Wat squat betreft is dat bij mij net boven parallel, deels door techniek, deels door gebrek aan kracht in mijn posterior chain. Als ik nu terug denk dan ben ik in gedachte na dat sticking point al klaar met de herhaling, want het resterende deel ga ik toch makkelijk halen. Ik zal er op letten om de hele concentrische fase explosief uit te voeren. Misschien dat het dan over een tijdje eindelijk eens met redelijke gewichten gaat.

Bij sommigen kan het helpen door een stukje onder stickingpoint pauzeren, dan moet je wel versnellen.
Bij sommigen kan het helpen door vlak voor je op laagste punt van de beweging komt al te denken aan omhoog omhoog omhoog omhoog omhoog.
Bij sommigen kan het helpen door vlak voor je op het laagste punt van de beweging komt al te denken aan jezelf zo hard mogelijk af te zetten door de grond onder je voeten vandaan te duwen.
Bij sommigen werk het door against/reverse bands/ deficit te gebruiken.
Bij anderen werkt het door naast de reguliere vorm erin te houden er omheen af te wisselen met variaties (pauze reps/ deficit/ kleine grip verschillen/ bands enz).
Bij sommigen werkt het om alles uit te proberen, en niets te geloven.

Ik heb in de afgelopen jaren best wel wat variaties gedaan op de reguliere vorm van talloze oefeningen en bijgehouden welke goed werkte en welke minder. Dit kan zowel op het niveau van motoriek als spiermassa.
Box squats is m.i. een compleet overrated oefening voor raw squats. Floorpress idem voor een raw bench. Kan wel leuk zijn om eens te doen en qua spiermassa kan een floorpress wel aardig helpen. Boxsquats worden meestal te zwaar gedaan denk ik, maar zit je herstel amper in de weg en dat kan soms een meerwaarde zijn.

• #1.027
Giantset (90sec rust)
FRSQ
10x10kg
5x30kg
3x40kg
5x5x45kg
RDL
10x30kg
5x50kg
3x60kg
5x5x65kg
Russian twist
8x10x5kg

tijd: 16:00-16:30

Laatst bewerkt:
  • #1.028
Giantset (90sec rust)
Chin-up
1xBW
2xBW
1,2xBW
6x(1,2,1)xBW
OHP
10x20kg
5x30kg
3x40kg
2x45kg
5x5x49kg
Crunch
9x15xBW

Giantset (90sec rust)
Seated cable row (full-rom paused)
3x8x62,5kg
Push-up plus
3x9xBW
Banded pull-apart
3x9xge

tijd:12:00-12:45

Volgende week 5x5x50kg OHP moet lukken, maar het wordt wel zwaar. De week daarop ga ik denk over op 6x4.

• #1.029
Twee dagen een beetje ziek zwak en misselijk geweest, maar vandaag weer kunnen trainen.

Giantset (90sec rust)
Hip-airplane
9x2xBW (beide zijden per set)
Back squat
10xBW
10x30kg
5x50kg
3x70kg
5x5x80kg
Woodchoppers
9x7x12,5kg (beide zijden per set)

Giantset (90sec rust)
Jefferson lift (R/L) beide zijden per set)
5x50kg
4x80kg
3x110kg
3x110kg
Hanging leg raises
3x4xBW
3xBW

Backextension
12,5x5xBW (myo reps)

tijd: 12:55-13:45

Squat gaat al langzaam aan iets beter, zou het aan de hip-airplanes liggen?

• #1.030
Giantset (90sec rust)
T-bar row
10x20kg
5x30kg
3x40
2x50kg
5x5x57kg
BP
10x20kg
5x40kg
3x50kg
2x60kg
5x5x67kg
AB roll-out
9x7xBW

Giantset (geen rust)
Kneeling one arm pulldown
4x6x35kg
One arm landmine Z-press
4x6x20kg
One arm lateral raise
x6x6kg

Face pull
12,5kg 17,5x5 myo reps

tijd: 12:55-13:55

Zo zonder rustdag vooraf ging het best goed.

• #1.031
Vorige week een serieuze vorm van de mannengriep gehad, dus vandaag gewoon weer een BP training want die de ik standaard op maandag.

Giantset (90sec rust)
T-bar row
10x20kg
5x30kg
3x40
2x50kg
5x5x58kg
BP
10x20kg
5x40kg
3x50kg
2x60kg
5x5x68kg
AB roll-out
9x8xBW

Giantset (geen rust)
Kneeling one arm pulldown
7,7,6,6x35kg
One arm landmine Z-press
7,7,6,6x20kg
One arm lateral raise
7,7,6,6x6kg

Face pull
12,5kg 15,5x6 myo reps

tijd: 10:55-12:00

Zwaar, maar toch gedaan wat op de planning stond. De Ab-roll-out houd ik ff op 8 reps, want het begint de laatste sets van de BP wel in de weg te zitten.

• #1.032
Giantset (90sec rust)
FRSQ
10x10kg
5x30kg
3x40kg
5x5x47,5kg
RDL
10x30kg
5x50kg
3x60kg
5x5x67,5kg
Side plank twist
8x3xBW (beide zijden per set) eindelijk een tweede oefening voor de schuine buikspieren gevonden die prettig aanvoelt

Backextension (been onder laagste beenrol)
12,5,5,4xBW (myo reps)

tijd: 15:35-16:10

Lekker geil die frontsquat.
Is er een reden waarom je de 5x5 met een zwaardere belasting doet dan de 3x?

• #1.034
Hoezo geil?

ik vind dat wel een prettige manier van opwarmen.

Was een aparte woordkeuze.
Zie deze oefening graag terugkomen bij mensen.
Voor quads mijn favoriete oefening.

Kan je je maar 2 x achter mekaar optrekken?

• #1.040
Het zijn 6 laddersets, dus 1 rep even rust, 2 reps even rust en dan weer 1 rep.

Terug
Naar boven