Fitness Seller

Inspired by Brian Alsruhe

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.421
Ik moet iets aan periodisering gaan doen, of Heavy Light oid dergelijks, ik herstel gewoon niet voldoende.

Waar merk je het aan? Binnen een trainingsweek of over de weken heen?

• #1.423
Niet eens aan de trainingen zelf, die zijn best kort en als ik vooraf voorneem me aan het plan te houden, dan lukt het wel, maar de overige dingen op een dag gaan me steeds meer tegenstaan en moeite kosten. Verder slaap ik nog steeds minder dan ik zou willen. Daarnaast, niemand zal me geloven, ben ik alles rondom corona nu wel echt zat aan het worden, ik wil gewoon weer normale dingen kunnen doen.

De trainingen op zich zou ik dus nog wel ff op deze manier kunnen blijven verzwaren, maar de rest er omheen zit dat in de weg.

Bij MTI doen ze de krachtdagen vaak volgens hun TLU programmeren, je zou daar eens naar kunnen spieken.

Volgens mij staat er een PP in PDF op docdroid.

Oefeningen die roteren in verschillende repschemas en veel variaties. TLU staat voor Total Body, LB en UB, maar je kan dat invullen zo je wilt. Geen percentages, maar werken met heavy, hard but double, e.d.

Ze werken ook met rondes, dus dat spreekt je mogelijk ook aan.

Als je al heel lang zo traint, misschien eens een paar weken wat hoger in reps gaan zitten om het lichaam wat minder zwaar te belasten?

Ja kon je de overige dingen van de dag maar periodiseren en altijd optimaal slapen.

• #1.427
Bij MTI doen ze de krachtdagen vaak volgens hun TLU programmeren, je zou daar eens naar kunnen spieken.

Volgens mij staat er een PP in PDF op docdroid.

Oefeningen die roteren in verschillende repschemas en veel variaties. TLU staat voor Total Body, LB en UB, maar je kan dat invullen zo je wilt. Geen percentages, maar werken met heavy, hard but double, e.d.

Ze werken ook met rondes, dus dat spreekt je mogelijk ook aan.

Als je al heel lang zo traint, misschien eens een paar weken wat hoger in reps gaan zitten om het lichaam wat minder zwaar te belasten?
Ik zal er eens naar kijken. Het probleem is een beetje dat als ik op gevoel train ik te snel een stapje terug doe en als een ik een soort van schema hanteer wellicht te lang blijf verzwaren.

Ik zal er eens naar kijken. Het probleem is een beetje dat als ik op gevoel train ik te snel een stapje terug doe en als een ik een soort van schema hanteer wellicht te lang blijf verzwaren.
Ze moedigen ook aan om steeds wisselende oefeningen te doen waardoor je niet week na week op dezelfde oefeningen aan het grinden bent.

Misschien ben je gewoon toe aan iets anders.

• #1.429
Ik ga gewoon eerst even aan de slag met heavy en light dagen.

• #1.430
Even wat ideeën voor de basis neerpennen want anders houd ik me er weer niet aan.

LB1H
2x5 Hex DL
3x10 SQ
3x10 SLDL

LB1L
2x5 lift medley (hack,sumo,2xjefferson,conv)
3x8 SQ (zelfde gewicht als H)
3x8 SLDL (zelfde gewicht als H)

UB1H
Chin-up laddersets
Push-up plus laddersets
Lat prayers
Y-raise
Flys
Mace oefeningen met 4 en 6 kg

UB1L
Chin-up laddersets hoogste trede elke set 1 rep minder
Push-up plus laddersets hoogste trede elke set 1 rep minder
Lat prayers
Y-raise
Flys
Alles 1 of 2 reps minder per set
Mace oefeningen met 4 kg

LB2H
5x5 SQ
3x10 BSSQ

LB2L
5x4 SQ (zelfde gewicht als H)
3x8 BSSQ (zelfde gewicht als H)

UB2H
4x6 Pulldown/OHP
3x10 Cable row/BP

UB2L
4x6 Tbar/BP (ca 10% deload tov laatste training)
3x10 Pulldown/OHP (ca 10% deload tov laatste training)

Hopelijk kan ik dan weer een week of 8 vooruit

Ik moet iets aan periodisering gaan doen, of Heavy Light oid dergelijks, ik herstel gewoon niet voldoende.
Onderstaand is the Strength Factor Routine van Bill Starr. Altijd veel gebruikt tijdens een rugby seizoen, omdat mijn herstel het anders niet toeliet. Misschien is het wat voor je.

Exercises Sets x Reps

Monday (Heavy Day)

Back Squats 5 x 5 (ramping up the weights to limit)
Bench Press 5 x 5 (ramping up the weights to limit)
Deadlifts or Bent-over rows 5 x 5 (ramping up the weights to limit)
Incline dumbbell press 2 x 20
Calf raises 3 x 30

Wednesday (Light Day)
Back Squats or Lunges 5 x 5 (using 50 lbs less than Monday) or 4 x 6 (ramping up the weights to limit)
Good mornings or Stiff-leg deadlifts 4 x 10
Standing Overhead Press 5 x 5 (ramping up the weights to limit)
Dips When you reach the point where you can do 20 reps in a go, you will add the weights and will drop the reps to 8
Curls 3 x 15

Friday (Medium Day)
Back Squats 5 x 5 (using 20 lbs less weight than you used on Monday)
Incline Bench Press 5 x 5 (ramping up the weights to limit)
Shrugs or Clean High Pulls 5 x 5 (ramping up the weights to limit)
Straight Arm Pullovers 2 x 20
Chins 4 sets to failure

Ter aanvulling. Net even teruggelezen. Dit was mijn variant die ik gebruikte.

Monday (Heavy Day)
Squat 5x5 (ramping up the weights to limit)
Bench Press 5x5 (ramping up the weights to limit)
Deadlift 5x5 (ramping up the weights to limit)
Incline dumbbell press 4x10
Calf raises 3x15

Wednesday (Light Day)
Squat 5x5 (using 50 lbs less than Monday)
Romanian Deadlift 4x10
Overhead Press 5x5 (ramping up the weights to limit)
Dips 4x10
Curls 3x15

Friday (Medium Day)
Squats 5x5 (using 20 lbs less weight than you used on Monday)
Incline Bench Press 5 x 5 (ramping up the weights to limit)
Powerclean 5x5 (ramping up the weights to limit)
Lat pulldown 4x10
Tricep extensions 3x15

Laatst bewerkt:
  • #1.432
Giantset (90sec rust)
Pulldown
10x40kg
6x55kg
3x65kg
4x6x75kg
OHP
10x20kg
6x30kg
3x40kg
4x6x46kg
Clubswings (ook aan het begin van de eerste set)
4x4x5
overgaand in
Hanging knee raises
4x8xBW

Giantset (90sec rust)
Cable row
3x10x67,5kg
BP
10,10,7x58kg
Ab rollout
3x6xBW

Giantset (60sec rust)
Facepull
3x13x12,5kg
Dumbell curl
3x13x10kg
crunch
3x17

Duur: 60min

Een paar dagen druk en verkouden, maar dan vandaag redelijk makkelijk een heavy UB gedaan, dus ik heb er wel vertrouwen in voor de komende weken.

• #1.433
Giantset (90sec rust)
Sumo, 2xJefferson, Deadlift van 4cm blokken
5x50kg
5x80kg
5x100kg
5x120kg
5x130kg
5x130kg
Woodchopper
6x5x15kg

Giantset (90sec rust)
Hip airplane
5x3xBW
Squat
10x30kg
8x70kg
3x8x80kg
Deadbug
5x8

Giantset (90sec rust)
SLDL
3x8x50kg
Leg extension
3x8x40kg

Duur: 60min

T/m 100kg lukte een hacksquat nog wel daarboven voelde het niet lekker dus die ik gewoon niet meer. Die liftmedley is sowieso maar voor de lol en om eens iets ander te doen.

• #1.434
Clubswings
3x4x5

Giantset (90sec rust]
Chin-up
3x1,2,3,2,1,2,1
Push-up plus
3x2,4,6,4,2,4,2

Giantset (60sec rust)
Lat prayer
13,13,13,11x17,5kg
Y-raise
13,13,11,10x gele band
Fly
4x13x oranje band

Mace 360 (45 sec rust)
4x4x6x4kg

Duur: 45min

De mace slingerde alle kanten op behalve de goede, dus die ga ik voortaan eerder in het schema plaatsen.

Laatst bewerkt:
  • #1.435
Na de laatste training heb ik me weer een tijd niet lekker gevoeld, van een paar dagen keelpijn tot aan onverklaarbare buikpijn en verder was ik gewoon ontzettend moe en heb ik voor zover dat kon veel geslapen, maandag toch maar weer eens naar de HA.

Vandaag tussen het DBB’en door nog wat getraind. Een light LB training volgens door mij bedacht schema en dat ging redelijk.

Giantset (90sec rust)
Hip airplane
10x3xBW
Squat
10x20kg
5x50kg
5x70kg
3x80kg
2x90kg
5x4x95kg
Woodchopper
10x5x15kg

BSSQ L/R (45sec rust)
8x20kg
3x8x34kg

Backextension
12,5,5,5,5,5xBW (myo reps)

Duur: 55min

Laatst bewerkt:
Hey die Steks, ik zie dat hier lekker door is getraind tijdens de lockdown.

Hoe gaat het momenteel met je?

Squats wel lekker Tinus

• #1.438
Hey die Steks, ik zie dat hier lekker door is getraind tijdens de lockdown.

Hoe gaat het momenteel met je?
Met vlagen goed en met vlagen slecht, maar ik ben blij dat ik gewoon thuis kon blijven trainen want dat is in elke geval beter dan helemaal niets doen.

Jij bent ook weer begonnen zag ik.

Met vlagen goed en met vlagen slecht, maar ik ben blij dat ik gewoon thuis kon blijven trainen want dat is in elke geval beter dan helemaal niets doen.

Jij bent ook weer begonnen zag ik.

Wat vervelend dat het met vlagen niet zo goed cq slecht gaat. Anderzijds ook fijn te lezen dat het ook met vlagen goed met je gaat. Het trainen gaat in ieder geval wel lekker als ik het zo zie.
Het was de afgelopen maanden inderdaad wel erg fijn als je thuis de mogelijkheden hebt om te kunnen trainen. Ben zelf ook even bezig geweest met het uitzoeken voor spullen om een homegym te gaan inrichten alleen was de timing daarvoor verre van ideaal want er was nauwelijks aan fatsoenlijke spullen te komen en prijzen rezen de pan uit... Dus maar besloten het gewoon bij de sportschool te houden, ook omdat mijn vriendin daar het liefste traint en we het ook wel erg fijn vinden om samen te trainen, dus het was sowieso een homegym naast de sportschool geworden.

Terug
Naar boven