AndroidHealthClinic

Inspired by Brian Alsruhe

Naast OHP en BP doe ik ook nog een pull, een row en wat core oefeningen, dus heel saai is het niet. Maar ik zit ook wel tegen een plateau aan te hikken. Verder kan ik niet goed tegen de warmte, ik zit daardoor nu flink onder de uitslag dat maakt trainen op een zolder van 24°C ook niet heel fijn en het zal alleen maar warmer worden.

Een tijd terug had ik als doel om me gewoon weer gezond en fit te voelen. Ik hoef daar niet veel sterker voor te worden om i.m.o. daar aan te voldoen. Wat afvallen en een betere conditie zet dan meer zoden aan de dijk. En verder ben ik gewoon erg aan het wachten tot augustus, dan gaan we wat verbouwen in huis en daar heb ik nu al erg veel zin in. Dus een een paar weken gewoon wat gevarieerder trainen is niet eens een gek idee.

Het is vooral het neerzetten en dan ga je onbedoeld toch wat langzamer naar beneden dan zou moeten. RDL’s voelden nooit echt lekker aan voor mijn erectors, sinds kort doe is SLDL’s (deadstop op de grond met gestrekte benen) en dat voelt wel prettig.
Met SLDL bedoel jij straight leg dl?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.463
Afgelopen week meer last gehad dan ooit van warmte uitslag dus heb me even zo min mogelijk ingespannen en zoveel mogelijk binnen gebleven.

398D2F0E-9394-407E-9ADB-FE50101B95AA.jpeg

De jeuk is nu grotendeels van de dag weer redelijk op de achtergrond dus een korte training moest wel kunnen.

Giantset (90sec rust)
Pulldown
10x40kg
10x50kg
3x10x60kg
OHP
10x20kg
10x30kg
3x10x35kg
Clubswings (ook aan het begin van de eerste set)
3x4x5
Ab rollout
3x6xBW

Giantset (90sec rust)
Cable row
3x12x60kg
Incl DB BP
3x8x22,5kg
Ab rollout
3x6xBW

Laatst bewerkt:
Komt dat van het zweten?

• #1.465
Niet direct, Het is een verstopping van je poriën als gevolg van de warmte een combinatie met allergieën maakt het er niet beter op.
Inspanning en zweten ansich is geen probleem, maar je krijgt het er natuurlijk warmer van en dat verergert het wel. Een paar dagen geleden was het ook helemaal opgezwollen.

Heb ook wel eens zoiets maar mijn verder niet uitgezochte theorie was dat allergenen zoals stof en pollen dan in het zweet verzamelen en daar blijven plakken, als zo'n contacttest weetjewel. Had het idee dat m'n armen goed afspoelen wel hielp. En niet m'n polsen in het zweet op bureau laten plakken bijvoorbeeld.

Direct door de hitte had ik niet aan gedacht.

• #1.467
Heb ook wel eens zoiets maar mijn verder niet uitgezochte theorie was dat allergenen zoals stof en pollen dan in het zweet verzamelen en daar blijven plakken, als zo'n contacttest weetjewel. Had het idee dat m'n armen goed afspoelen wel hielp. En niet m'n polsen in het zweet op bureau laten plakken bijvoorbeeld.

Direct door de hitte had ik niet aan gedacht.
Ik denk dat het een combi van is, maar ook tijdens een vakantie in Egypte waar denk ik weinig pollen zijn in de woestijn had ik er last van. Als ik me ‘s winters trouwens niet af en toe insmeer heb ik trouwens iets wat erop lijkt, keratosis pilaris, alleen komt daar geen zwelling bij kijken.

• #1.468
Giantset (90sec rust)
Trap bar deadlift high handle
10x60kg
5x100kg
5x120kg
2x8x140kg
Woodchopper
5x5x15kg

Giantset (90sec rust)
SLDL
10x50kg
3x10x65kg
Leg extension
10x40kg
3x10x45kg
Deadbug
4x6

Giantset (90sec rust)
Hip airplane
3x3xBW
Squat
10x50kg
2x10x70kg
Deadbug
3x6

Duur: 55min

Besloten om voorlopig geen (zombie) front squats te doen.

Laatst bewerkt:
  • #1.470
Zo te zien doe je helemaal geen squats meer. :D

Zelf vind ik KB goblet squat en rack squat en BB FSQ en OHS wel een toevoeging.
Nu als “finisher” is het geen goede optie. Als ik straks 3xFB per week ga doen zal ik het weer een kans geven.

Nu als “finisher” is het geen goede optie. Als ik straks 3xFB per week ga doen zal ik het weer een kans geven.
Een vorm van squatten doen die je dwingt om rechtop te squatten vind ik een enorme meerwaarde hebben. Deels voor het behouden en vergroten van je mobiliteit en deels vanwege de andere dingen die ik wil kunnen, maar dat is meer persoonlijk.

Of je dat nu doet als warming up, finisher, mobiliteit oefeningen of wat dan ook. Met een heel klein beetje gewicht met horizontale onderarmen voor je is het bv al veel makkelijker om diep te zitten zonder achterover te vallen.

• #1.472
Een vorm van squatten doen die je dwingt om rechtop te squatten vind ik een enorme meerwaarde hebben. Deels voor het behouden en vergroten van je mobiliteit en deels vanwege de andere dingen die ik wil kunnen, maar dat is meer persoonlijk.

Of je dat nu doet als warming up, finisher, mobiliteit oefeningen of wat dan ook. Met een heel klein beetje gewicht met horizontale onderarmen voor je is het bv al veel makkelijker om diep te zitten zonder achterover te vallen.
Ik kan je eigenlijk alleen maar gelijk geven, maar ik kan me nu (mentaal) er nog net toe te zetten om aan het einde twee setjes normale squats te doen.

Ik kan je eigenlijk alleen maar gelijk geven, maar ik kan me nu (mentaal) er nog net toe te zetten om aan het einde twee setjes normale squats te doen.
Ik zou iedere dag een deep squat sit willen doen, op te bouwen naar 5 minuten, lukt me ook niet om dit consequent te blijven doen.

Als je die normale squat high bar doet kan je ook proberen rechtop te blijven, maar wel squatten is altijd beter dan niet squatten!

• #1.474
Ik zou eigenlijk ook pistol squats en GHR’s willen doen.

• #1.476
Ik heb de knoop doorgehakt en ga na 3 (of soms 2) keer per week FB met wat hardlopen en fietsen er bij. Ik begin simpel met betrekkelijk weinig gewicht en laag volume. Ik zit aan het volgende te denken.

FB1
Chin up/push up plus (superset)
Bulgarian split squat
Mace 360

FB2
Cable Row/OHP (superset)
Zombie FSQ/woodchopper (superset)

FB3
Facepulls/BP (superset)
SLDL/legextension (superset)

Het meeste zal ik 3x8 doen.

• #1.477
Laat ik dan ook maar gelijk “serieus” gaan cutten. Ik weeg nu 91,5kg, mijn eerste doel is 85kg. Dat moet ergens eind september toch wel lukken.

Je opmerkingen in het vraag het chrisk, maar steks heeft een vrije rol topic riepen nogal wat vragen op, maar die worden nu al wat beantwoord. Het ging over welke doelen je nog wilde bereiken mbt sport.

Keuze van schema komt redelijk uniek over, maar volgens mij zit voor bijna alles er wat in, behalve iets als een lateral raise, of pak je die met woodchopper of mace?

Waar zijn de pistols en ghr?

Uiteraard ben ik ook benieuwd hoe je het hardlopen gaat aanpakken!

Succes, misschien kan je je nog inschrijven voor de contest?

Terug
Naar boven