AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Ik wil me in deze stijl wat meer gaan verdiepen, en ga dan ook meer inlezen.
Vindt het al langer een interessante wijze van voeden.
Waarom ik het eerder nog niet heb uitgetest, is omwille ik héél onregelmatige shiften werk. Veel door elkaar, niets van regelmaat.

Zelf leek een window van 13u - 21u me vrij ideaal,
sociaal gezien kan je makkelijk een middag of avondmaal nuttigen +
ik zou graag mijn eetwindow hebben in de periode wanneer ik train.
Maw pre en post workout meals.

Vroege dienst, op het einde eten -> namiddag trainen
Nacht dienst, ontbijten -> trainen
Dag dienst, laatste meal = post workout meal
Late dienst, ??? vormt een probleem, ofwel train ik in de voormiddag (rond 10u) ofwel vrij laat (na 22u30).

Vormt het een probleem om je window daar wat op te schuiven, wat resulteert in een iets langere of kortere vastperiode?

Ik ga gewoon twee minimeals om mijn trainingen doen, dat staat los van mijn eetwindow. Bijvoorbeeld een klein stuk vlees of twee eieren voor en na. Misschien is dat iets voor je?

Wat is een goed window? Is 12:00-20:00 goed?

En is het nou zo dat je met IF vet verliest en geen spieren, of zelfs een beetje spieren wint?

En is het nou niet zo dat als je niet eet dat je ook geen vetverbranding hebt 's ochtends?

Ik ben in 2 maanden 2kg gegained,10% meer kracht en 8 cm rond mijn buik kwijt geraakt, maar ja ik hou me wel heel strikt aan me schema, alles afwegen en keihard trainen en goed naar je lichaam luisteren.

Ik ben in 2 maanden 2kg gegained,10% meer kracht en 8 cm rond mijn buik kwijt geraakt, maar ja ik hou me wel heel strikt aan me schema, alles afwegen en keihard trainen en goed naar je lichaam luisteren.

Dat is nice. Zit je op een workout dag boven je behoefte en rustdag eronder? of hoe doe je dat?

Ten eerste train ik maar twee keer per week en ten tweede valt het te betwisten of je je vastperiode echt breekt met zulke minimeals. Op leangains raden ze ook aan een kleine hoeveelheid eiwit of BCAA voor en na de training te eten/drinken.

Ten eerste train ik maar twee keer per week en ten tweede valt het te betwisten of je je vastperiode echt breekt met zulke minimeals. Op leangains raden ze ook aan een kleine hoeveelheid eiwit of BCAA voor en na de training te eten/drinken.

Ik train 4x per week +-1,5u en op een stukje vlees trek ik mijn trainingen niet ;)
De intensiteit mag niet uit mijn trainingen gaan, wat slabakken met gewichten daar heb je ook niets aan.

Ja maar, lees nou eens goed naar wat IF allemaal uitlokt en wat het in je lichaam doet ipv naar de resultaten te kijken; het vasten is ook daadwerkelijk een stadium waarin je lichaam geen hormonale impulsen vrij geeft omdat je geen voedsel binnenkrijgt, waardoor het juist andere hormonen vrij laat om de vet verbanding te stimuleren (even kort door de bocht) en meer conentratie hebt zodat je (instinctief gezien) goed naar voedsel kan zoeken.

Als jij iets in je b**kes stopt is de eerste reactie al extra productie van speeksel, en vanaf dat moment wordt het meeste qua hormonale productie al in gang gezet.

Als jij in het midden van een 16 uurs vast opeens een blik cola naar binnengooit, heb je ten eerste niet 2x 8 uur gevast, de sporen van die cola mbt hormonen blijven nog lang aanwezig. Ten tweede is IF echt effectief na wat, 14 uur ofzo? Althans, om stug vet te verbranden dan.

Nu is cola wel een extreem voorbeeld, maar eieren of wat dan ook, zelfde verhaal. Het is teveel om 'ongemerkt' binnen te krijgen, zeker als je er ook nog eens op moet gaan kauwen.

Dus als ik het goed begrijp zijn dit zowat de principes:

- 16 uren vasten gevolgd door 8 uur eten
- Trainingsdagen: 20% boven onderhoud
- Niet-trainingsdagen: -20% onderhoud
- Voor de training: geen carbs (zo weinig mogelijk) na de training uw grootste maaltijd qua kcals & carbs
- ..

Nog iets bijzonders dat ik moet weten?
Is dit wel te combineren met het schoolleven waarin je overdag moet studeren & 's avonds pas kan trainen?

Dus als ik het goed begrijp zijn dit zowat de principes:

- 16 uren vasten gevolgd door 8 uur eten
- Trainingsdagen: 20% boven onderhoud
- Niet-trainingsdagen: -20% onderhoud
- Voor de training: geen carbs (zo weinig mogelijk) na de training uw grootste maaltijd qua kcals & carbs
- ..

Nog iets bijzonders dat ik moet weten?
Is dit wel te combineren met het schoolleven waarin je overdag moet studeren & 's avonds pas kan trainen?

Ik merk dat ik me erg goed kan focussen in mijn fasted state. Ideaal om je saaie lessen door te komen ;)

Als ik pas laat kan trainen neem ik meestal een redelijke lunch, gevolgd door een kleine snack voor de training en een mega diner na de training. Zit dan meestal rond de 1000 cal voor de training en 1200-1500 na de training.

Ik wil me in deze stijl wat meer gaan verdiepen, en ga dan ook meer inlezen.
Vindt het al langer een interessante wijze van voeden.
Waarom ik het eerder nog niet heb uitgetest, is omwille ik héél onregelmatige shiften werk. Veel door elkaar, niets van regelmaat.

Zelf leek een window van 13u - 21u me vrij ideaal,
sociaal gezien kan je makkelijk een middag of avondmaal nuttigen +
ik zou graag mijn eetwindow hebben in de periode wanneer ik train.
Maw pre en post workout meals.

Vroege dienst, op het einde eten -> namiddag trainen
Nacht dienst, ontbijten -> trainen
Dag dienst, laatste meal = post workout meal
Late dienst, ??? vormt een probleem, ofwel train ik in de voormiddag (rond 10u) ofwel vrij laat (na 22u30).

Vormt het een probleem om je window daar wat op te schuiven, wat resulteert in een iets langere of kortere vastperiode?

Dan moet je fasted trainen met eventueel bcaa's. Verschuiven van feeding window brengt je hormoonhuishouding in de war, meer honger.

Beter fasted training, uurtje verschuiven of langer of korter fasten is geen probleem btw.

Proteïne fluf ken ik ja, ook homemade chocolade mousse <3

@Deathstar Ik geloof niet dat een cola Zero of stukje suikervrije kauwgom kwaad kunnen. Het gaat uiteindelijk om de Cal. Heb je een artikel over de "fase" waar je het over hebt?

@Deathstar Ik geloof niet dat een cola Zero of stukje suikervrije kauwgom kwaad kunnen. Het gaat uiteindelijk om de Cal. Heb je een artikel over de "fase" waar je het over hebt?

Het kauwen van de kauwgom is het probleem. Je lichaam verwacht eten doordat je aan het kauwen bent, daardoor kun je honger krijgen. Daarom neem ik pas kauwgom na mijn eerste maaltijd tegenwoordig. Merkte dat ik erg veel aan eten ging denken als ik kauwgom ging kauwen.

Geen last van

13:00 Pre-workout meal, 20% van dagelijkse behoefte eten
Trainen
17:00 post workout meal, havermout etc 20% dagelijkse behoefte
18:00 avondeten 35% dagelijkse behoefte
21:00 laatste eten, magere kwark en ...? 25% dagelijkse behoefte

Train dag:

20% boven onderhoud
Carbs hoog
Eiwitten hoog
Vet laag

60-80% van je behoefte na je training

Rustdag:

20% onder onderhoud eten
Eiwitten hoog
Vet gemiddeld
carbs laag
35% van totale behoefte in eerste maaltijd

Klopt dit? En wat is dan ongeveer een goeie EKV verhouding?

Onderhoud: 3047

2400 op rustdag

3600 op traindag

En hoe zit het met die refeeds?

En kloppen deze dingen?

Het kauwen van de kauwgom is het probleem. Je lichaam verwacht eten doordat je aan het kauwen bent, daardoor kun je honger krijgen. Daarom neem ik pas kauwgom na mijn eerste maaltijd tegenwoordig. Merkte dat ik erg veel aan eten ging denken als ik kauwgom ging kauwen.

Probleem had ik ook als ik dan bijv in de les zat en ik ging kauwgom eten en het was 1 uurtje nadat ik had gegeten begonnen ik na kwarteir te kauwen toch al stevige honger krijgen vooral als je hem niet kwijt kan en de smaak is er van af :(

Dat komt niet door de kaauwgom maar door de carbs die in je eten zaten .

Heeft iemand een voorbeeld eetschema? Ik ben nieuw met IF

Terug
Naar boven