Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.601
Ik kan trouwens prima alles eten binnen 4 uur ipv 8 uur is dit aan te raden want dat komt veel beter uit namelijk.

niet aan te raden (als in het wordt er niet beter van), maar als het je beter uitkomt... ga je gang.

http://examine.com/leangains-faq/#summary22

---------- Post toegevoegd Wed 4 Apr 2012 om 22:42 ----------

Ja hoor. Ik doe het ook af en toe. De laatste tijd eet ik ook weleens alles weg in 1 maaltijd.

http://examine.com/leangains-faq/#summary16

Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik dus geprobeerd hoe de training ging op alleen 2 eieren. Normaal eet ik daarbij 4 boterhammen met kipfilet/rookvlees en 2 stuks fruit een uur voor de training, dus aanzienlijk meer. Maar ik ben vaak een beetje duf voor de training en het duurt even voordat ik 'warm' ben.
Dat was vandaag helaas ook zo, dus op basis van een training lijkt het geen verschil te maken. Ik was na de training echter wel écht kapot. Het half uurtje fietsen deed aan het einde pijn aan m'n bovenbenen en nadat ik m'n boterhammen had gegeten (direct na de training) was het fietsen naar huis best pittig.
Daarbij komt ook nog dat ik alle voeding nu in een krapper window moet stoppen (thuis om 19:00 en ik ga toch echt om 23:30 naar bed).

Vrijdag ga ik eens proberen wat een kop koffie voor de training met me doet. Ik drink NOOIT koffie maar merk het effect wel als ik het eens drink. Misschien is dat de juiste trigger want het einde van de middag is eigenlijk een moment waarop mijn energie altijd laag is, IF of niet.

Er zit te weinig tijd tussen je training en je eerste maaltijd.

Ik kan trouwens prima alles eten binnen 4 uur ipv 8 uur is dit aan te raden want dat komt veel beter uit namelijk.

Als jij het fijn vind wel, probeer wel consistentie erin te houden en probeer dus eettijden niet teveel te veranderen ivm hormonen. (oa hongercontrole enzo..)

vind het zo snel even niet maar als je nu pas je eerste eetmoment hebt om 9u,
opstaan is om 4u45, mag je dan een multi vit a la Animal Pak nemen?

Er zit te weinig tijd tussen je training en je eerste maaltijd.

Je bedoelt de maaltijd die ik NA het trainen eet? Ik dacht dat je direct moet eten.
Of de maaltijd die ik normaliter voor het trainen neem? Die neem ik meestal om 16:00, en om 17:15 sta ik in de gym. Beter een uurtje eerder eten? M'n window wordt daar namelijk zo groot van, omdat ik na de training echt niet alles zo snel weg krijg (i.e. voor 9 uur).

vind het zo snel even niet maar als je nu pas je eerste eetmoment hebt om 9u,
opstaan is om 4u45, mag je dan een multi vit a la Animal Pak nemen?

Ik dacht dat in Animal Pak calorieen zaten? Zo ja, dan breek je je fast.

(sowieso kun je vits beter niet met lege maag nemen)

Tot een 20 kcal zal je fast niet gebroken worden, daarom mag je ook BCAA's in je fast voor je workout nemen. Het is geen schakel die omgezet wordt..

Tot een 20 kcal zal je fast niet gebroken worden, daarom mag je ook BCAA's in je fast voor je workout nemen. Het is geen schakel die omgezet wordt..

Beetje vaag want met bv 10gr BCAA (40kcal) + 5gr Crea & nog wat beta (10kcal samen) kom je al snel
op een 50tal kcal. Maar gezien het geen volwaardige voeding is, telt dat dan mee?

Zit nu een week of 2 in de IF en bevalt tot nu toe goed.

Had vandaag voor het eerste wel een slechte ervaring:
Mijn eetwindow is van 12:00 tot 20:00 uur. Normaliter train ik einde van de middag/begin avond, dus voldoende tijd om rondom mijn training te eten. Vandaag kwam het qua planning zou uit dat ik in de ochtend moest trainen.

Gisteren om 20:00 laatste maaltijd op. Vandaag om 07:00 uur opgestaan. 07:15 uur halve dexipirine + multivit + omega3 cabs genomen met half litertje water. 07:30 begonnen met trainen. Rond 08:00 uur begon ik aan mijn topsetje voor de benchpress. Met 90kg boven mijn neus begon het langzaam redelijk zwart voor mijn ogen te worden. Kon de barbell nog net gecontroleerd op mijn schoot leggen. Ff minuutje uitgeblazen en toen barbell op de grond gelegd. Na een paar minuten ging het wel weer redelijk, maar heb ik mijn krachttraining niet voortgezet. Heb nog wel 40 minuten cardio gedaan zonder probllemen.

Iemand een logische verklaring en liever nog een goede oplossing voor bovenstaande? Is het aan te raden om op dag basis te schuiven met je eetwindow (bv vandaag eerste maaltijd om 07:00 uur te nemen, en morgen weer "gewoon" om 12:00 uur)? Is er een supp waarmee dit op te lossen is?
Ik doe vaker cardio op de nuchtere maag en dan heb ik nergens last van ondanks dat ik tot 12:00 uur niets kan eten....

Thanks alvast!

• #2.611
Beetje vaag want met bv 10gr BCAA (40kcal) + 5gr Crea & nog wat beta (10kcal samen) kom je al snel
op een 50tal kcal. Maar gezien het geen volwaardige voeding is, telt dat dan mee?

http://examine.com/leangains-faq/#summary14

---------- Post toegevoegd Thu 5 Apr 2012 om 09:31 ----------

Zit nu een week of 2 in de IF en bevalt tot nu toe goed.

Had vandaag voor het eerste wel een slechte ervaring:
Mijn eetwindow is van 12:00 tot 20:00 uur. Normaliter train ik einde van de middag/begin avond, dus voldoende tijd om rondom mijn training te eten. Vandaag kwam het qua planning zou uit dat ik in de ochtend moest trainen.

Gisteren om 20:00 laatste maaltijd op. Vandaag om 07:00 uur opgestaan. 07:15 uur halve dexipirine + multivit + omega3 cabs genomen met half litertje water. 07:30 begonnen met trainen. Rond 08:00 uur begon ik aan mijn topsetje voor de benchpress. Met 90kg boven mijn neus begon het langzaam redelijk zwart voor mijn ogen te worden. Kon de barbell nog net gecontroleerd op mijn schoot leggen. Ff minuutje uitgeblazen en toen barbell op de grond gelegd. Na een paar minuten ging het wel weer redelijk, maar heb ik mijn krachttraining niet voortgezet. Heb nog wel 40 minuten cardio gedaan zonder probllemen.

Iemand een logische verklaring en liever nog een goede oplossing voor bovenstaande? Is het aan te raden om op dag basis te schuiven met je eetwindow (bv vandaag eerste maaltijd om 07:00 uur te nemen, en morgen weer "gewoon" om 12:00 uur)? Is er een supp waarmee dit op te lossen is?
Ik doe vaker cardio op de nuchtere maag en dan heb ik nergens last van ondanks dat ik tot 12:00 uur niets kan eten....

Thanks alvast!

Hoeveel werk had je gedaan voordat je met je topsetje begon ?

Wat lage bloedsuikers kan wel eens wat effect geven bij inspanning. OM dat op te lossen kun je simpel wat dextrose nemen voor/tijdens de training. Ongelukjes zit je nu ook weer niet op te wachten.

http://examine.com/leangains-faq/#summary12

Dus Animal pak & Pre W/O met enkel bcaa's, crea & beta halen je niet uit de
fasted state? Enkel solide foods... of wat is the tipping point? Want ik kan me
voorstellen dat bv 20gr dextrose het wel doet...

Het ligt aan de hoeveelheid van kcal. Je moet er gewoon spaarzaam mee zijn, en enkel beperken tot wat bcaa's. Pak de rest dan pwo.

Probleem met leangains is dat martin bezig is/was met een boek waarin hij alles uitgebreid aan bod wou laten komen. Op zijn site zal je dan ook geen stap voor stap uitleg krijgen, de informatie die je vind is opgesteld door andere mensen nav proberen, ondervinden en literatuuronderzoek.

Dusja, beperk de kcal inname. En kijk bijvoorbeeld hoe het gaat zonder die Animal pak.

• #2.614
Dus Animal pak & Pre W/O met enkel bcaa's, crea & beta halen je niet uit de
fasted state? Enkel solide foods... of wat is the tipping point? Want ik kan me
voorstellen dat bv 20gr dextrose het wel doet...

zie het als een glijdende schaal en niet als een tipping point.

zie het als een glijdende schaal en niet als een tipping point.

Ik denk dat je ook niet "opeens" uit fasted state bent, maar dat zal ook geleidelijk gaan (meer eten = meer hormonen = minder fasted).

En mijn vraag?

Je bedoelt de maaltijd die ik NA het trainen eet? Ik dacht dat je direct moet eten.
Of de maaltijd die ik normaliter voor het trainen neem? Die neem ik meestal om 16:00, en om 17:15 sta ik in de gym. Beter een uurtje eerder eten? M'n window wordt daar namelijk zo groot van, omdat ik na de training echt niet alles zo snel weg krijg (i.e. voor 9 uur).

• #2.616
Ik denk dat je ook niet "opeens" uit fasted state bent, maar dat zal ook geleidelijk gaan (meer eten = meer hormonen = minder fasted).

En mijn vraag?

Persoonlijk eet ik iets 30-45 minuten voor de training. Kleinigheidje eigenlijk. 20 gram eiwit (halve shake) en wat koekjes of zo (of een mini-muffin of 2). Genoeg om me wat energie te geven voor/gedurende de training en niet zo veel dat ik er vol van zit en er last van heb.

Persoonlijk eet ik iets 30-45 minuten voor de training. Kleinigheidje eigenlijk. 20 gram eiwit (halve shake) en wat koekjes of zo (of een mini-muffin of 2). Genoeg om me wat energie te geven voor/gedurende de training en niet zo veel dat ik er vol van zit en er last van heb.

Als dat "in general" zo is heeft alpac het vast over de maaltijd ná de training (hoewel ik me dat niet kan voorstellen; volgens mij moet je zo snel mogelijk eten).
Ik was echt flink kapot na de training gisteren, maar heb het gevoel dat dat kwam door het uitfietsen en het eten (ik at toen ik nog op de sportschool was en moest dus in 'digestion mode' naar huis fietsen).
Ik zal vrijdag eens een middelmatige maaltijd proberen, samen met wat koffie. En dan 30-45 minuten voor de training.

Als dat "in general" zo is heeft alpac het vast over de maaltijd ná de training (hoewel ik me dat niet kan voorstellen; volgens mij moet je zo snel mogelijk eten).
Ik was echt flink kapot na de training gisteren, maar heb het gevoel dat dat kwam door het uitfietsen en het eten (ik at toen ik nog op de sportschool was en moest dus in 'digestion mode' naar huis fietsen).
Ik zal vrijdag eens een middelmatige maaltijd proberen, samen met wat koffie. En dan 30-45 minuten voor de training.

Uhm nee ik heb het over je eten voor de training. Ik dacht dat wazzup fasted traint.Maar ik heb het ook in het begin meegemaakt toen at ik 200 gram kip/kalkoen filet met 50 gram brood en 1 uur erna trainen. Dat was niet fijn en niet goed en prestatie was laag.

Tegenwoordig zit er een goede 3 uur tussen mijn eerste maaltijd en training en dat werkt echt super.Ik heb 1x geprobeerd fasted te trainen ging gewoon normaal alleen was ik erg snel moe.

Laatst bewerkt:
Uhm nee ik heb het over je eten voor de training. Ik dacht dat wazzup fasted traint.Maar ik heb het ook in het begin meegemaakt toen at ik 200 gram kip/kalkoen filet met 50 gram brood en 1 uur erna trainen. Dat was niet fijn en niet goed en prestatie was laag.

Tegenwoordig zit er een goede 3 uur tussen mijn eerste maaltijd en training en dat werkt echt super.Ik heb 1x geprobeerd fasted te trainen ging gewoon normaal alleen was ik erg snel moe.

Dat was bij mij dus ook. Ik zal het allebei dus eens moeten proberen (ruim voor de training veel eten; of kort voor de training een lichte maaltijd nemen). Morgen ga ik het eerste doen, maar ik ga het combineren met een kop koffie. Ik ben benieuwd hoe ik op die caffeine reageer.

Net slechtste training ooit , dit is ook het laatste keer dat ik op mijn rustdagen geen carbs ga eten. Het voelde alsof mijn glycogeen op was , zowel die van mij spier als lever. Had vanmorgen 50 gram brood maar zo te zien was die na het eerste setje benchen weer verbruikt :S

Terug
Naar boven