RobbertK
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 148
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
20 min na KT low intense cardio. Zorgen dat mijn hartslag tussen 130-140 zit.Eigenlijk zou ik ook op mijn rust dagen wat cardio moet doen alleen veel te druk.
Het (beetje) vet dat je tijdens de activiteit verbrand hoef je er niet weer bij te eten.Waarom zou je cardio (buiten gezondheidsredenen) doen? Die kcals moet je toch weer bij eten.

Het (beetje) vet dat je tijdens de activiteit verbrand hoef je er niet weer bij te eten.![]()
Recompen -> wijzigen samenstelling body.
Dus inderdaad door afwisseling van anabole en katabole dagen aankomen en spier en verbranden van vet dit wel op langere termijn en als je houdt aan de richtlijnen van LG.
Maar dat is alleen aan te raden met een vetpercentage van <10% lijkt me?
?
Ik denk dat je me punt niet helemaal hebt begrepen.
Als je onder onderhoud zit verbrand je calorieën of je nou dat het kcal tekort gaat nastreven door middel van cardio of door minder te eten (maar wel netjes je refeeds houdt verder) maakt niet uit.
Maar stel dat jij op dag X 2000kcal eet en je hiermee 600-800kcal onder je onderhoud zit, maar hierbij ook nog cardio doet waar je +/- 300kcal mee verbrand zou je dit in principe moeten bij eten (als je niet al te groot gat wil hebben tussen trainings- en rustdagen).
(À)Dat hoef je eigenlijk sowieso niet, maar zonder IF is het wellicht lastiger om lean te worden zonder cardio.In feite is je trainingsdag je refeed dag hoor... Op die dagen eet je boven onderhoud en veel meer koolhydraten. Een aparte refeed zou je dus buiten psychologische redenen niet hoeven doen.
Ik heb een hekel aan cardio.. Fijne van IF is dus dat je niet perse cardio hoeft te doen voor lean te worden(À)
Waarom zou je cardio (buiten gezondheidsredenen) doen? Die kcals moet je toch weer bij eten.
Ik denk dat het wel uitmaakt...Als je onder onderhoud zit verbrand je calorieën of je nou dat het kcal tekort gaat nastreven door middel van cardio of door minder te eten (maar wel netjes je refeeds houdt verder) maakt niet uit.
Ok stel het is 2000kcal inname bij een tekort van 700kcal en 300kcal energieverbruik d.m.v. cardio. Dan heb je dus 1000kcal lichaamsgewicht (hopelijk merendeels lichaamsvet, hopelijk) verbruikt, waarvan alles dat niet uit je vetreserves komt eigenlijk een belemmering van je herstel/vereisten is.Maar stel dat jij op dag X 2000kcal eet en je hiermee 600-800kcal onder je onderhoud zit, maar hierbij ook nog cardio doet waar je +/- 300kcal mee verbrand zou je dit in principe moeten bij eten (als je niet al te groot gat wil hebben tussen trainings- en rustdagen).
NB: Martin is volgens mij tegen cardio... hooguit een lange wandeling.
Je valt prima af op dieet alleen, en cardio terwijl je vast is wellicht wat overdreven (risicovol, jeweetwel spierverlies of herstel beperkend of zo)

Ik denk dat het wel uitmaakt...
Ok stel het is 2000kcal inname bij een tekort van 700kcal en 300kcal energieverbruik d.m.v. cardio. Dan heb je dus 1000kcal lichaamsgewicht (hopelijk merendeels lichaamsvet, hopelijk) verbruikt, waarvan alles dat niet uit je vetreserves komt eigenlijk een belemmering van je herstel/vereisten is.
Ander voorbeeld: 3200kcal dagelijkse inname, dagelijkse energiebehoefte van 3000kcal/d, en 400kcal energieverbruik in cardio. Stel het energieverbruik van je cardio komt 50% uit je vetreserves dus het verbruikt 200kcal van je voeding en 200kcal uit je vetreserves. Dan heb je dus je herstel voor trainen 100% ondersteund maar toch 200kcal lichaamsvet (en niks anders!) verbruikt.
Of denk ik verkeerd?