MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Vakkenvullen is geen zwaar lichamelijk werk... komt helemaal goed. BCAA's zijn echt niet nodig.

---------- Post toegevoegd Mon 28 May 2012 om 20:26 ----------

1 maaltijd is overdreven... verdeel het nu maar gewoon over je window, da's "erg" genoeg.

De bier afdeling is anders aardig k*t:roflol:. Maar thx dan.

Hier een schema dat wordt gebruikt door een bekende gast van IF.

http://i.imgur.com/9w25j.png

Vinden jullie dit ook niet enorm weinig? Bijna geen arm werk?
En wat bedoelen ze met after set rest? Between set is tussen de sets, is die 6 minuten bij deadlifts bijvoorbeeld dan na de laatste set?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.043
Die between set is inderdaad tussen de sets in.

En ja, laag volume, maar dat is blijkbaar voldoende. (t'is een soort van HIT schema)

De between rust snap ik, maar wat is de 3e kolom.. Is dat de rust die je neemt nadat je de oefening gedaan heb voordat je naar de volgende oefening gaat?

Oke thanks.

Zal het verschil maken of je 15 of 16 uur vast? Komt beter uit voor mij om 15 uur te vasten namelijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.049
Oke thanks.

Zal het verschil maken of je 15 of 16 uur vast? Komt beter uit voor mij om 15 uur te vasten namelijk.

marginaal. Als 15 uur beter uit komt... dan doe je 15 uur. Bij mij varieert het per dag, soms komt het slechts tot 12 uur ... whatever.

marginaal. Als 15 uur beter uit komt... dan doe je 15 uur. Bij mij varieert het per dag, soms komt het slechts tot 12 uur ... whatever.

Ik heb daar inderdaad ook nog geen negatieve effecten van ondervonden. Soms vast ik veel langer (20 uur) omdat ik het voedsel op m'n off day dan in een keer naar binnen schuif (het is maar 1800 kcal op het moment). Maar voel me daar prima bij.

Hier een schema dat wordt gebruikt door een bekende gast van IF.

http://i.imgur.com/9w25j.png

Vinden jullie dit ook niet enorm weinig? Bijna geen arm werk?
En wat bedoelen ze met after set rest? Between set is tussen de sets, is die 6 minuten bij deadlifts bijvoorbeeld dan na de laatste set?

Ik ken n hoop gasten die heel veel arm werk doen, en weinig bereiken... :D

De filosofie is vaak, en daar kan ik me wel in vinden, als je weighted chins/dips doet met zware gewichten, zwaar kan banken en roeien voor sets, dan heb je geen dunne armen!!

volg zelf momenteel min of meer lyle mcdonalds upper/lower split met zeer weinig armwerk, maar gaat prima hoor.

Imo ligt het ook een beetje aan je bouw. Mensen met korte armen hebben vaak genoeg aan de standaard compounds, mensen met relatief langere armen ( zoals ik ) hebben toch wel wat isolatiewerk nodig om het een beetje in evenwicht te houden. Heb het beide gedaan en verschil is wel duidelijk merkbaar.
Bovendien zijn wat curls en extensions ook minder belastend voor je ellebogen dan altijd maar raggen compounds.

Doordat ik gisteren om 11 uur trainde in plaats van om 6 was m'n feeding window gisteren ook zwaar vervroegd. De vastingsperiode liep van 18:00 gisteren tot 17:00 vandaag dus 23 uur. Ging goed maar ik werd rond vier uur vanmiddag wel een beetje duizelig.

Zo we gaan week 14 en wat voelt dat lekker VP zit inmiddels op 14%, kracht stijgt niet meer maar zakt ook niet ! en veel vet rond mij buik en bovenbenen wat in het begin moeizaam ging. Lekker met dit weer wat kortere broekjes dragen en die beenspieren heen en weer zien gaan heerlijk :D

Veel reactie gekregen de laatste tijd dat ik als ik paard eet maar alleen maar droger word en de mensen begrijpen er niks van. Wat ze niet weten is dat ik de 16 uren ervoor geen 1 gram voedsel binnen heb gekregen maar als ik dat vertel dan verklaren ze me voor een gek.

Zo we gaan week 14 en wat voelt dat lekker VP zit inmiddels op 14%, kracht stijgt niet meer maar zakt ook niet ! en veel vet rond mij buik en bovenbenen wat in het begin moeizaam ging. Lekker met dit weer wat kortere broekjes dragen en die beenspieren heen en weer zien gaan heerlijk :D

Veel reactie gekregen de laatste tijd dat ik als ik paard eet maar alleen maar droger word en de mensen begrijpen er niks van. Wat ze niet weten is dat ik de 16 uren ervoor geen 1 gram voedsel binnen heb gekregen maar als ik dat vertel dan verklaren ze me voor een gek.

Ik heb precies dezelfde ervaring! Sinds februari bezig en veel vet verloren zonder groot krachtverlies. Daarna wat meer gaan eten en langzaam aan het gainen met minimaal vet toename. Nu weer iets onder onderhoud gemiddeld aangezien dat toch mijn eerste doel was.

Commentaar over het eten ben ik inmiddels wel aan gewend..

De resultaten zijn er wel bij mij, ik ben al wat gedaald in vetpercentage. Met het vasten heb ik helemaal geen problemen ik vind het eerder makkelijker als om de 3uur eten. In het begin had ik wel enige moeite om men grootste maaltijd helemaal op te krijgen, maar dat gaat ondertussen ook zonder moeite.

Toch een vraag hoor.. mijn avondeten is 17.30.
Als ik van 18:00 tot 9:00 geen eten binnen krijg.
In die 8 uur die ik wel mag eten onder je onderhoud eten, dan heet dat IF?

Nee, IF gaat er puur om dat je een feeding window hebt van ong 8 uur en bijgevolg ong 16 uur vast (vandaar de naam intermittent fasting = vasten met onderbreking). En daarnaast heb je bepaalde schema's om boven/onder onderhoud te zitten, -20/+20 betekent bv dat je op niet trainingsdagen 20% onder onderhoud gaat zitten en op trainingsdagen 20% erboven.

Ja dat snap ik, maar dat betekend dat op het moment dat ik na 18:00 tot 09:00 niks meer eet dat het IF heet?
En ja ik heb het topic zodanig gelezen dat ik het wel 'een beetje' snap maar niet helemaal.

Er zijn verschillende soorten IF. IF zelf houdt gewoon in dat je bepaalde periode eet, waarna je een bepaalde periode weer niet eet. De 8 uur feeding window gevolgd door 16 uur vasten is de Leangains manier.

Ik zit nu op ruim 14 maanden en zou niet anders willen.

Terug
Naar boven