MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Bij het berekenen van mijn onderhoud moet ik een activiteitsfactor aangegeven. Is dit op basis van mijn huidige patroon, of mijn te volgen patroon? Op dit moment train ik namelijk helemaal niet, maar ik ben dus van plan om 3x in de week te gaan trainen. Moet ik bij activiteitfactor aangeven dat ik 3x per week train, of helemaal niet? Dit scheelt namelijk enorm in de uitkomst van mijn onderhoud in kcal.

...

Als je het gaat gebruiken wanneer je traint, dan geef je activitetisfactor in ja.

Is er literatuur die aangeraden wordt over Intermittent Fasting? Of informatieve websites?

Hier gaat het in elk geval erg goed! Ritme zit er goed in, dat gaat echt heel erg snel!

Heb een vraagje...
Aangezien ik nu werk bij een supermarkt(...) moet ik standaard om 10 uur in de ochtend beginnen. Nu wil ik eten tussen 12 uur in de middag tot 8 uur in de avond. In die 2 uur dat ik dus niet eet bij het werken ben ik wel lichaamelijk bezig met sjouwen(vakkenvullen). Is het handig om dan om kwart voor 10 o.i.d BCAA's te nemen?

Heb een vraagje...
Aangezien ik nu werk bij een supermarkt(...) moet ik standaard om 10 uur in de ochtend beginnen. Nu wil ik eten tussen 12 uur in de middag tot 8 uur in de avond. In die 2 uur dat ik dus niet eet bij het werken ben ik wel lichaamelijk bezig met sjouwen(vakkenvullen). Is het handig om dan om kwart voor 10 o.i.d BCAA's te nemen?

Als jij je er beter bij voelt kan je dat doen ja, maar het is niet nodig. Je zal geen spiermassa verliezen of iets dergelijks als je het niet doet. Bij intensere vormen van cardio zoals hardlopen of iets dergelijks is het wel aan te raden om een gram of 10 BCA's in te nemen. Ik doe zelf in de weekenden 'grote' afstanden lopen (km of 10) aan het eind van de fast en dan neem ik geen bcaa's of iets dergelijks. No problem.

Als jij je er beter bij voelt kan je dat doen ja, maar het is niet nodig. Je zal geen spiermassa verliezen of iets dergelijks als je het niet doet. Bij intensere vormen van cardio zoals hardlopen of iets dergelijks is het wel aan te raden om een gram of 10 BCA's in te nemen. Ik doe zelf in de weekenden 'grote' afstanden lopen (km of 10) aan het eind van de fast en dan neem ik geen bcaa's of iets dergelijks. No problem.
Oké bedankt! Het is wel zo dat BCAA's de fast state niet doorbreken toch?
Ja gaat lekker snel, hier ook zo, geen last meer van een dikke BB buik meer fp gaat lekker snel naar beneden. Werkt lekker.
Zit je op onderhoud op trainingsdagen en op rustdagen eronder?

Zit nu elke dag onder onderhoud.

Dus je kan in princiepe al je eiwitten in een maaltijd proppen? Plas de dan niks uit en neem je alles optimaal op?

+ Zit je aan de AAS? Ook wel belangrijk natuurlijk omdat je dan veel minder snel gains inlevert.
Zit nu niet echt aan de aas (wel trt). % of 9 zit ik nu, 700kcal onder onderhoud probeer op 6 uit te komen hoop binnen een paar week.

Ik denk dat wanneer je rond de 12-15 % zit (en uiteraard hoger), de eerste 6-8 weken van je cut prima zonder refeed kunnen, zonder daardoor heel veel spiermassa in te leveren.

Je levert in bij een lager bf maar dat heb je er zo weer bij in de bulk, dus geen ramp.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.039
Heb een vraagje...

Vakkenvullen is geen zwaar lichamelijk werk... komt helemaal goed. BCAA's zijn echt niet nodig.

---------- Post toegevoegd Mon 28 May 2012 om 20:26 ----------

Dus je kan in princiepe al je eiwitten in een maaltijd proppen? Plas de dan niks uit en neem je alles optimaal op?

1 maaltijd is overdreven... verdeel het nu maar gewoon over je window, da's "erg" genoeg.

Ik denk dat wanneer je rond de 12-15 % zit (en uiteraard hoger), de eerste 6-8 weken van je cut prima zonder refeed kunnen, zonder daardoor heel veel spiermassa in te leveren.

Hoe zit het met leptine dan? Die neemt toch af, bij afname van vetmassa. Als je 6-8 weken cut, heb je al flink wat vet weggewerkt. Ik zou denken dat het wel een vertraagde stofwisseling oplevert? Houd je dan een pauze?

Wat kun je beter doen als je geen refeed houdt, op trainingsdagen rond onderhoud zitten? (hoe onnauwkeurig dat ook is)

Terug
Naar boven