Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Het is een optie, maar niet noodzakelijk. Ik eet altijd voor mijn training.

http://examine.com/leangains-faq/#summary12

Dat is inderdaad een mythe... Je lichaam kan niet tellen.

Als je een maaltijd neemt met 100 gram eiwit en je lichaam doet er 6 uur over om die maaltijd te verwerken, dan zit je nog maar op 16 gram eiwit per uur/... dat gaat wel lukken.

Ik nam het al met een korreltje zout maar dat klinkt inderdaad logisch, bedankt.

Ik ben hier ook wel geintresseerd in, maar zit toch nog met twee vraagjes:

-kun je hier in de zelfde tijd net zoveel spiermassa mee aanzetten als een gewone bulk met veel hogere meal frequency? Als calorieën en macro's hetzelfde zijn bedoel ik.

-en klopt het wel wat Martin zegt, dat die laatste maaltijd echt minimaal 16 uur duurt om opgenomen te worden, en je dus nog steeds die amino's in je bloed hebt zodra je de vast de volgende dag breekt?

Thanks als iemand kan antwoorden!

Laatst bewerkt:
kun je hier in de zelfde tijd net zoveel spiermassa mee aanzetten als een gewone bulk met veel hogere meal frequency? Als calorieën en macro's hetzelfde zijn bedoel ik.

Ja.

klopt het wel wat Martin zegt, dat die laatste maaltijd echt minimaal 16 uur duurt om opgenomen te worden, en je dus nog steeds die amino's in je bloed hebt zodra je de vast de volgende dag breekt?

Ligt er natuurlijk aan hoeveel je eet, maar dat het de nodige uurtjes kost staat buiten kijf.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.005
Zou je misschien ook onderzoeken kunnen geven?
Ik kan het namelijk niet vinden...

17 zelfs...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/946174

The persistence of this pattern in some cases up to 17 hours suggested that EAA were available for protein synthesis when additional energy was subsequently consumed. An aminogram characteristic of protein deficiency was seen only 18-20 hours after the last protein intake.

(maar dat was "with additional energy" ik gok wat koolhydraten of vet, maar goed, ZO zuinig kan het lichaam dus met aminozuren omgaan)

Nou, ik geloof dat die x aantal gr eiwit per y aantal minuten niet geheel een mythe is. Het is gebaseerd op een onderzoek waaruit bleek dat als je vloeibare eiwitten tot je neemt, dat daar dan een tijdsgebonden limiet aan zit. Dat is natuurlijk wel logisch. Immers, als je je lichaam meer aanbiedt dan het kwijt kan, dan heeft je lichaam er 'niets' aan.

Maar dat was niet voor vaste maaltijden en het is wel duidelijk dat vaste maaltijden er langer over doen om verteerd te worden.

-kun je hier in de zelfde tijd net zoveel spiermassa mee aanzetten als een gewone bulk met veel hogere meal frequency? Als calorieën en macro's hetzelfde zijn bedoel ik.

En zelfs als het minder is, dan win je alsnog doordat je geen cut fase nodig hebt om je spieren te showen ;)

Je blijft zo makkelijker scherp staan.

En zou het dan niet beter zijn om midden in de vast caseïne te nemen?
(ookal is het dan niet meer echt vasten)

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.014
En zou het dan niet beter zijn om midden in de vast caseïne te nemen?
(ookal is het dan niet meer echt vasten)

je moet dingen tegen elkaar afwegen... Simpel is het nooit, maar in dit geval geloof ik dat zelfs sub-optima veel beter is dan optimaal vanwege alle andere aspecten. Maar ga vooral geen IF doen... dat werkt ook en hoe.

je moet dingen tegen elkaar afwegen... Simpel is het nooit, maar in dit geval geloof ik dat zelfs sub-optima veel beter is dan optimaal vanwege alle andere aspecten. Maar ga vooral geen IF doen... dat werkt ook en hoe.

Dus:

Iets meer spiermassa winst in een bepaalde tijd,

VS

Iets minder spiermassa winst in diezelfde tijd,
plus de voordelen van IF.

Als je onderhoud bijvoorbeeld 2800 is. En je wilt cutten met IF, moet je dan ook minder dan je onderhoud eten of hoe werkt dit?

Als je onderhoud bijvoorbeeld 2800 is. En je wilt cutten met IF, moet je dan ook minder dan je onderhoud eten of hoe werkt dit?

Welke methode je ook gebruikt, als je bulkt eet je globaal boven onderhoud en als je cut eet je onder onderhoud.
Bij de leangains methode eet je op trainingsdagen meer dan op rustdagen. Met het aantal trainingsdagen en de hoeveelheden die je op respectieve dagen eet, kom je uit op een globale inname per week. Die moet voldoende onder onderhoud liggen, wil je cutten. Of erboven wil je bulken.
Mijn situatie als voorbeeld: 3 trainingsdagen, +15/-25% = 3x15-4x25 = -55. Dus op een week eet ik 55% van m'n onderhoud te weinig.

Dat is 15 uur

Terug
Naar boven