XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Mijn energie is constanter geworden. En de bekende middagdip na het werk is verdwenen :) Dat is voor mij nog het grootste voordeel. Ik slaap 7 uurtjes en die behoefte is niet meer of minder geworden.

Echte refeeds zijn meer voor in een low-carb dieet .. als je 3 keer per week serieus carbs neemt wil ik het eigenlijk geen refeeds meer noemen.

Maw refeeds(dus boven onderhoud) zijn niet echt nodig wanneer je 3x per week +- 300 gram carbs eet en op rustdagen ook niet super low zit?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.103
Maw refeeds(dus boven onderhoud) zijn niet echt nodig wanneer je 3x per week +- 300 gram carbs eet en op rustdagen ook niet super low zit?

Als je op workout-dagen op of zelfs boven onderhoud zit ... nee, dan zijn refeeds niet nodig (-20/+20 bijvoorbeeld).

Als je op workout-dagen op of zelfs boven onderhoud zit ... nee, dan zijn refeeds niet nodig (-20/+20 bijvoorbeeld).

Boven onderhoud is toch juist een refeed? Ik zit tijdens die dagen trouwens 300 kcal onder onderhoud.

Een refeed is meer van toepassing wanneer je een langere periode onder onderhoud eet, bijvoorbeeld ma t\m za 30% onder onderhoud, zo 50% boven (ik noem maar een dwarsstraat).

Ja ik weet wanneer een refeed wordt gebruikt, maar begin me steeds meer af te vragen of het wel zo nuttig is. Als je echt heel laag komt lijkt het me vanzelfsprekend. Maar ik vind het nu eerder nadelig(hierdoor een kleiner kcal tekort en refeeds met IF is voor mij echt te veel voedsel in zo'n kleine tijd) dan voordelig. Maarja als het echt nodig is om de kans op spierverlies te maximaliseren dan ga ik er wel een paar in plannen.

Ik maak me niet druk om een kleiner energietekort door refeeds.

Voor mij is IF inmiddels een levensstijl. Een manier om mijn cal. te controleren. Geen snelle manier om superdroog te worden.
Al zit ik momenteel wel behoorlijk laag op rustdagen en zakt mijn vet wel aardig, op trainingsdagen zit ik dan wel boven onderhoud. Blijft een kwestie van plussen en minnen.
Afgelopen winter is het me voor het eerst gelukt om licht te zakken in % in plaats van het gebruikelijke laagje wintervet te kweken. En gewoon lekker pepernootjes, kerstkransjes etc op....
Vandaar dat ik het als manier van eten zie ipv echt cut dieet.

Ja ik weet wanneer een refeed wordt gebruikt, maar begin me steeds meer af te vragen of het wel zo nuttig is. Als je echt heel laag komt lijkt het me vanzelfsprekend. Maar ik vind het nu eerder nadelig(hierdoor een kleiner kcal tekort en refeeds met IF is voor mij echt te veel voedsel in zo'n kleine tijd) dan voordelig. Maarja als het echt nodig is om de kans op spierverlies te maximaliseren dan ga ik er wel een paar in plannen.

Minimaliseren denk ik? En verder:

+

Een refeed is meer van toepassing wanneer je een langere periode onder onderhoud eet, bijvoorbeeld ma t\m za 30% onder onderhoud, zo 50% boven (ik noem maar een dwarsstraat).

20% boven onderhoud op traningsdagen is dus geen refeed. En verder is er geen refeed nodig als je dat al doet.

Haha minimaliseren ja en volgens mij is 20% boven onderhoud gewoon een refeed hoor, dacht ik iig.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.110
Haha minimaliseren ja en volgens mij is 20% boven onderhoud gewoon een refeed hoor, dacht ik iig.

Dat ligt hem aan je definitie van een refeed.. .je zegt toch ook niet dat je in een old-school bulk iedere dag een refeed dag hebt ?

Een refeed is alleen nodig als je gedurende een langere tijd je glycogeenvoorraden hebt opgemaakt (5 dagen low carb of zo). Tijdens een refeed eet je dan zoveel koolhydraten (800 gram bijvoorbeeld) dat je spieren weer helemaal vol zitten dat je er weer een poosje tegen kunt.

Laatst bewerkt:
Naast hormonale regulatie (leptine) kan een refeed, wanneer deze op trainingsdagen is geplanned ook helpen met een kleine mate van spieropbouw als tegenwicht tegen de kleine mate van spierverlies die optreedt tijdens het dieet.

Ik heb zelf in ieder geval gemerkt dat ik sinds ik regelmatige refeeds inplan in mijn cut op mijn trainingsdagen (vaak +20%, niet meer dan 50 gram vet) er geen enkel krachtverlies meer optreedt, wat normaal wel in lichte mate gebeurde. Ik gebruik dan wel wat grotere tekorten, soms tot 50% onder onderhoud, geen enkel probleem geweest met adequaate eiwitinname (3 gram per kg) en cardio op laag pitje.

Echte kracht/spier-winst heb ik in de cut nooit opgemerkt behalve op UD2.0, maar dat programma vind ik een beetje te om te gebruiken om maar tot een procentje of 10 te gaan.

Vandaag mn 3e dag IF. Op rustdagen je calorieen binnenhalen lukt goed maar man wat een marteling is dat op krachttrainingdagen!

Rustdag=2200 cal
Traininsdag=3000 cal, wat inhoud dat de maaltijd na krachttraining 1500 cal is. Heb er 30 minuten overgedaan om het naar binnen te werken. Shit

Lig nu versufd ervan op de bank. Nooit heb ik zoveel in n maaltijd gegeten en wel schone voeding. Geen fastfood, dats simpel.

Maar krijg je van zulke grote maaltijden geen vergrote maag en uitpuilende buik?

Vandaag mn 3e dag IF. Op rustdagen je calorieen binnenhalen lukt goed maar man wat een marteling is dat op krachttrainingdagen!

Rustdag=2200 cal
Traininsdag=3000 cal, wat inhoud dat de maaltijd na krachttraining 1500 cal is. Heb er 30 minuten overgedaan om het naar binnen te werken. Shit

Lig nu versufd ervan op de bank. Nooit heb ik zoveel in n maaltijd gegeten en wel schone voeding. Geen fastfood, dats simpel.

Maar krijg je van zulke grote maaltijden geen vergrote maag en uitpuilende buik?

Heb hetzelfde. Is niet echt evident. Daarom dat ik mijn window ook vaak wat groter pak op trainingsdagen.

Je hoeft natuurlijk niet per sé grote maaltijden te eten, je kan ook gewoon 4/5/6 kleinere maaltijden nemen, maar gewoon korter achter elkaar.

1500kcal (helft van je totale inname) in 1 maaltijd vind ik een beetje overdreven

Dat ligt hem aan je definitie van een refeed.. .je zegt toch ook niet dat je in een old-school bulk iedere dag een refeed dag hebt ?

Een refeed is alleen nodig als je gedurende een langere tijd je glycogeenvoorraden hebt opgemaakt (5 dagen low carb of zo). Tijdens een refeed eet je dan zoveel koolhydraten (800 gram bijvoorbeeld) dat je spieren weer helemaal vol zitten dat je er weer een poosje tegen kunt.

Nee oke, maar in een old-school bulk eet je ook niet het grootste gedeeldte vd dagen onder onderhoud.

Maar ik snap hem :).

Ik doe nu keto(ckd), en zit ook onder onderhoud dus mijn refeed heeft 2 functies; glycoceen aanvullen voor de komende week omdat ik dus geen carbs eet en daarnaast metabolisme een boost geven omdat ik bijna de hele week onder onderhoud zit.

Als je 3 keer per week redelijk wat carbs eet is een refeed totaal niet nodig.

Je maag vergroot niet zo snel. Is een erg flexibel orgaan.

Uitpuilende buik krijg ik persoonlijk van veel zuivel eten merk ik de laatste tijd. Zodra ik een bak kwark weg knal staat mijn buik strak naar voren :P Misschien is een halve kilo per keer toch te veel.. (is de volgende ochtend wel gewoon weg, maar ziet er gewoon niet echt chill uit :D)

Leidt fasted trainen eigenlijk tot een ietwat mindere weerstand?
Ik heb vorige week voor het eerst fasted getraind en daarna had ik 2 dagen koorts, weet niet of ik dit zo snel kan aannemen was waarschijnlijk toeval.
Wel neem ik altijd een multivitamine tablet met wat voedsel voor het trainen, kan het kwaad om 1 te nemen op een lege maag met bcaa en cafeïne?
Ik wil namelijk binnenkort weer fasted proberen, maar kan niet weer een koorts gebruiken.

Je hoeft natuurlijk niet per sé grote maaltijden te eten, je kan ook gewoon 4/5/6 kleinere maaltijden nemen, maar gewoon korter achter elkaar.

1500kcal (helft van je totale inname) in 1 maaltijd vind ik een beetje overdreven

Heb gwn de richtlijnen aangehouden, 2 maaltijden van 20-25%(van totale dagelijkse calorieen) en 1 maaltijd van 50% pwo.

Zou natuurlijk ook 4 maaltijden van 750 cal kunnen doen en dat binnen een window van 8 a 9 uur.
Alleen het probleem is dat ik na een maaltijd van 750 cal de eerste 4uren erna geen eten kan zien of ruiken. Totaal geen trek. Echt n dilemma dit

Terug
Naar boven