XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Haha, ik heb juist moeite met minder dan 1500kcal in een maaltijd te eten. Msch dat je gewoon moet wennen.

Haha, ik heb juist moeite met minder dan 1500kcal in een maaltijd te eten. Msch dat je gewoon moet wennen.

Ik hoop dan dat dit went.
Hoeveel calorieen eet jij op trainingsdagen? En hoeveel carbs zitten in je maaltijd direct na je training?

Is gewoon wennen idd. In het begin kan het wel wat proppen zijn, maar dat verdwijnt na een paar weken. Bij mij begint de trek/honger meestal pas te komen op het moment dat ik aan het eten ben. En dan kan ik blijven eten.
( Ik ben aan het wachten tot er hier in de buurt een keer een eetwedstrijd word gehouden :D. )

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 22:23 ----------

Tjok hoe gaat het btw met jou cut? Je bent sinds een aantal weken toch naar lowcarb gegaan ipv keto?

Leidt fasted trainen eigenlijk tot een ietwat mindere weerstand?
Ik heb vorige week voor het eerst fasted getraind en daarna had ik 2 dagen koorts, weet niet of ik dit zo snel kan aannemen was waarschijnlijk toeval.
Wel neem ik altijd een multivitamine tablet met wat voedsel voor het trainen, kan het kwaad om 1 te nemen op een lege maag met bcaa en cafeïne?
Ik wil namelijk binnenkort weer fasted proberen, maar kan niet weer een koorts gebruiken.

Ik zou persoonlijk geen multi nemen op lege maag, heb er zelf redelijk buikpijn van gehad. Lijkt me ook niet echt nuttig. Dat uurtje of 2 dat je hem later neemt maakt waarschijnlijk niks uit voor je weerstand.

Ik word een beetje gek van dit forum. Je leest overal ZOVEEL tegenstrijdige dingen dat het totaal niet meer duidelijk voor je is.

Is HIIT nodig of over het algemeen cardio tijdens een goede cut? In de eerste 10 pagina's las ik dat het volgens Martin overbodig is aangezien je je moet focussen op een heavy KT work-out en cardio en KT niet goed samenwerkt. Ook lees ik in dit topic dat cardio na KT niet goed is.

Wat klopt er nou wel en wat niet? Is het niet een idee om gewoon vaste standpunten te maken wat je absoluut NIET moet doen om een succesvolle cut te hebben of juist waar je je absoluut WEL aan moet houden.

Dank.

Laatst bewerkt:
Hoi Drumpie,

Je kan onmogelijk zeggen wat wel en niet werkt aangezien elk lichaam anders is. IMO is cardio overrated om vet te verliezen.

Ik word een beetje gek van dit forum. Je leest overal ZOVEEL tegenstrijdige dingen dat het totaal niet meer duidelijk voor je is.

Is HIIT nodig of over het algemeen cardio tijdens een goede cut? In de eerste 10 pagina's las ik dat het volgens Martin overbodig is aangezien je je moet focussen op een heavy KT work-out en cardio en KT niet goed samenwerkt. Ook lees ik in dit topic dat cardio na KT niet goed is.

Wat klopt er nou wel en wat niet? Is het niet een idee om gewoon vaste standpunten te maken wat je absoluut NIET moet doen om een succesvolle cut te hebben of juist waar je je absoluut WEL aan moet houden.

Dank.

Er is niet 1 succesvolle weg die je moet bewandelen. Om er maar even een lekker cliché in te gooien: Doe wat voor jou werkt. Als je 30% onder onderhoud eet of nog meer (zoals bij UD2 bijvoorbeeld) dan heb je geen cardio nodig. Doe je een kcals deficit creëren met cardio dan staat daar tegenover dat je weer meer kan blijven eten. Kcals in vs kcals out blijft de basis en of je dat nou uit balans wilt brengen door cardio te doen of door minder te eten is een persoonlijke voorkeur.

Overigens raadt Berkhan wel lichte 'cardio' aan in de fasted state zoals lopen (tot zo ver je dat dan cardio wilt noemen).

Ik hoop dan dat dit went.
Hoeveel calorieen eet jij op trainingsdagen? En hoeveel carbs zitten in je maaltijd direct na je training?
Ik doe geen -20/+20 maar gewoon altijd -500 ongeveer met 1x pw een dikke refeed na m'n zwaarste training. Ik eet alles na m'n training en dan zit er denk ik zo'n 150gr eiwitten/200gr carbs/beetje vet in m'n maaltijd direct na het trainen. Hij bestaat voornamelijk uit kip, rijst, fruit en groente.
Fruit eet ik omdat ik me zonder fruit echt naar voel. Ik weet dat fructose des duivels is als je wilt afvallen maar die 20-30gr fructose neem ik dan maar voor lief.

Is gewoon wennen idd. In het begin kan het wel wat proppen zijn, maar dat verdwijnt na een paar weken. Bij mij begint de trek/honger meestal pas te komen op het moment dat ik aan het eten ben. En dan kan ik blijven eten.
( Ik ben aan het wachten tot er hier in de buurt een keer een eetwedstrijd word gehouden :D. )

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 22:23 ----------

Tjok hoe gaat het btw met jou cut? Je bent sinds een aantal weken toch naar lowcarb gegaan ipv keto?
Keto heb ik een maand uitgeprobeerd maar ik kreeg er teveel buikpijn van, hield er ook megaveel onderhuidsvocht van vast en gewoon algemeen ongezond gevoel. Wellicht een vals gevoel maar dat weet ik niet. Ik heb hierna een maand -30(low carb)/+5(high carb, low fat) geprobeerd met een refeed eens per week/2 weken, maar het beviel me niet echt. Ik vond het vooral lastig om m'n onderhoud zo precies te berekenen, zeker als ik ook nog 's een uur lang fiets met onbekende snelheid op rustdagen. Ook vond ik het lastig om 2 (of soms met de refeed 3) dagen bij te houden qua boodschappen doen. Kaas en spek is bijv. een no-no op trainingsdagen maar ****ing nice op rustdagen enz. Het werd teveel geregel voor iets dat ik liever allemaal op de automatische piloot doe.
Sinds twee weken, denk ik, heb ik een window van ongeveer 8 uur (meestal minder) en eet ik elke dag ongeveer hetzelfde, namelijk datgene wat hierboven al staat.

Dank.
Cardio is eigenlijk grotendeels een fancy manier om je onderhoud kunstmatig hoger te leggen (en dus een groter tekort te maken als je niet meer eet).
Beter eet je gewoon iets minder tenzij je cardio heel leuk vindt of om andere redenen doet.

Dank.

Gewoon doen waar je je goed bij voelt en plezier in hebt...Het is goed om voor je sport te leven, maar je bent geen pro. Dus kijk wat het beste bij jou levensstijl en agenda past. Er leiden meerdere wegen naar Rome.

Ik doe sinds vorige week 2 of 3 hiit trainingen, heb ik zin in, vind ik leuk, weekje of 4 tot aan mijn vakantie.
Je calorietekort komt uit voeding, uit training of een combinatie van beiden.
Ik heb geen zin om nog lager te gaan in mijn cal. Dan doe ik liever cardio. Na mijn KT komt toevallig het beste uit...

Oke dankjewel jongens. Ik weet dat er talloze wegen naar Rome zijn maar als Mark iets aanraad dan lijkt mij dat dat het meest effectieve werkt aangezien hij de PRO is.

Waar ik wel telkens mee zit is dat je prima een deficit kan maken en dus ongeveer 500 Kcal onder je onderhoud kan zitten maar in mijn hoofd denk ik de heletijd dat cardio net dat extra zetje geeft en het 'vet' effectiever verbrand.

Ik doe geen -20/+20 maar gewoon altijd -500 ongeveer met 1x pw een dikke refeed na m'n zwaarste training. Ik eet alles na m'n training en dan zit er denk ik zo'n 150gr eiwitten/200gr carbs/beetje vet in m'n maaltijd direct na het trainen. Hij bestaat voornamelijk uit kip, rijst, fruit en groente.
Fruit eet ik omdat ik me zonder fruit echt naar voel. Ik weet dat fructose des duivels is als je wilt afvallen maar die 20-30gr fructose neem ik dan maar voor lief.

Is dat echt zo of is wordt dat vaak sterk overdreven? Vraag me dat echt af want ik eet elke dag minimaal 2 stuks fruit en drink vrij veel (0,5L) vruchtensap (echt sap, geen verpakte supermarkt crap).

Hoi Drumpie,

Je kan onmogelijk zeggen wat wel en niet werkt aangezien elk lichaam anders is. IMO is cardio overrated om vet te verliezen.

Ik heb juist weer het idee dat cardio een efficiënte manier is om direct vet te verbranden, waardoor je wel iets meer kunt eten om je spierherstel te behouden. De laatste maanden fiets ik na elke training een half uur een half uur op 65% max heart rate en ik ga er goed bij: verlies bijna een kilo per week en kracht gaat niet achteruit.

The shit ain't that serious...

Cardio is idd goed om vet te verliezen als je het rond je vetverbrandingszone hartslag doet en voor 45mins minimum

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.135
Cardio is eigenlijk grotendeels een fancy manier om je onderhoud kunstmatig hoger te leggen (en dus een groter tekort te maken als je niet meer eet).

Nou ... zeker op lage vetpercentages is er iets meer aan de hand dan enkel een calorietekort.. Tijdens het vasten worden er steeds meet vetzuren gemobiliseerd in in je bloedbaan "gedumpt". Wat beweging in die periode zorgt ervoor dat die vetzuren ook daadwerkelijk maximaal verbrand worden (en heel erg veel inspanning is daar niet voor nodig).

---------- Post toegevoegd Fri 8 Jun 2012 om 13:48 ----------

Is dat echt zo of is wordt dat vaak sterk overdreven? Vraag me dat echt af want ik eet elke dag minimaal 2 stuks fruit en drink vrij veel (0,5L) vruchtensap (echt sap, geen verpakte supermarkt crap).

Een stuk fruit (of 2) is helemaal niet slecht. Een appel bijvoorbeeld stilt enorm je honger, waardoor je minder gaat (over)eten.

Grappig altijd wat hier als broscience wordt afgedaan maar op zich wel goed werkt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.138
Grappig altijd wat hier als broscience wordt afgedaan maar op zich wel goed werkt.

Het feit dat iets niet werkt betekent niet dat de flauwekul die gebruikt wordt om het te "verklaren" ook maar ergens op slaat.

Neem nou die opmerking "minimaal 45 minuten", of zoals je vaker ziet: "minimaal 20 minuten" ... Alsof je geen vet zou verliezen als je 2 * 10 of 4 * 5 minuten per dag zou gaan joggen ....
En bij een minder hoge hartslag verbrand je nog steeds vet, en bij een hogere ook ... go figure.

Het feit dat iets niet werkt betekent niet dat de flauwekul die gebruikt wordt om het te "verklaren" ook maar ergens op slaat.

Neem nou die opmerking "minimaal 45 minuten", of zoals je vaker ziet: "minimaal 20 minuten" ... Alsof je geen vet zou verliezen als je 2 * 10 of 4 * 5 minuten per dag zou gaan joggen ....
En bij een minder hoge hartslag verbrand je nog steeds vet, en bij een hogere ook ... go figure.

Natuurlijk zal je dan vet verbanden maar niet zoveel,

je kan idd 3x 15min gaan lopen, dan verbrand je ongeveer rond de 800kcal wat optimaal is voor vetverlies, meer dan dat heeft niet veel effect meer en dit werkt allemaal heel goed.

Natuurlijk zal je dan vet verbanden maar niet zoveel,

je kan idd 3x 15min gaan lopen, dan verbrand je ongeveer rond de 800kcal wat optimaal is voor vetverlies, meer dan dat heeft niet veel effect meer en dit werkt allemaal heel goed.

Hoe kom je erbij dat 3x15 min cardio zo'n 800 kcal verbrand? Zeker wanneer het gebeurt in de volgens jou belangrijke 'fat burning zone' qua hartslag dan zal je never nooit zoveel verbranden.

En waar haal je vandaan dat meer dan 45 minuten cardio niet veel effect meer heeft?

Terug
Naar boven