Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.161
Nep suiker, insuliene aanmaak?

Valt reuze mee...

* No calories are to be ingested during the fasted phase, though coffee, calorie free sweeteners, diet soda and sugar free gum are ok (even though they might contain trace amount of calories). A tiny splash of milk in your coffee won’t affect anything either (½-1 teaspoon of milk per cup at the most - use sparingly and sensibly if you drink a lot of coffee). Neither will sugar free gum in moderation (~20 g).
http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

Vraagje, zou graag eens een tijdje proberen 'cleanbulken' met IF, heb het de laatste tijd nogal druk en werk vaak heel wat rommel naar binnen. Dag begint meestal rond 8-9 en slaap rond 12, trainen doe ik liefst zo laat mogelijk (lees: 9 à 10 PM).

Vast ik dan tot 8 uur in de avond? Lijkt me nogal lang die 20/4, en in die tijdspanne zoveel kcals binnenkrijgen.

Wat zijn overigens nog voordelen en nadelen (fysiek/mentaal) die bij IF voorkomen?

Martin heeft enkele mogelijkheden aangegeven voor mensen met jou rooster:

1 of 2 pre workout meals kunnen worden genomen van elk zo'n 20-25% van dagelijkse calorieen. Als je zo laat trained zou ik 2 maaltijden doen voor de training en 50-60% van de kcals' na de training.

Denk ook dat het wat slaapbevorderend is als je niet 100% van je kcal eet een uur voor je naar bed gaat.

Martin heeft enkele mogelijkheden aangegeven voor mensen met jou rooster:

1 of 2 pre workout meals kunnen worden genomen van elk zo'n 20-25% van dagelijkse calorieen. Als je zo laat trained zou ik 2 maaltijden doen voor de training en 50-60% van de kcals' na de training.

Denk ook dat het wat slaapbevorderend is als je niet 100% van je kcal eet een uur voor je naar bed gaat.

En hoeveel % van carbs voor training?

Hey,

Mijn wekker staat nu standaard op 9:15. Dan neem ik pre-wo ( meestal bestaande uit caffeine en bcaa's ) en dan trek ik kleren aan enzo en begin ik om 10 uur met trainen. Ik doe dan standaard om de dag buik en elke dag 45 minuten cardio.
Ik ga daarna douchen sauna etc ben ik rond half 12 thuis, moet ik dan alsnog wachten tot 2 uur met eten? Ivm window 14:00-22:00?

En 2 keer per week train ik 2 keer per dag, dan doe ik 's middags rond 4 uur krachttraining. Geen probleem denk ik?

En zal ik ongeveer rond de 2400 cal per dag zitten? ( Behoefte is 3200 )

Heb IF nu voor een week getest en valt ZWAAR tegen. Mn bovenste broekknopen moet los omdat mn middel groter geworden is. Balen dit.

Heb niks veranderd qua hoeveelheid calorieen en training. In plaats van 6 maaltijden ging ik over op 3. En in plaats van een window van 16 uur eten nu maar 8 uur.

Normaal at 3 keer in de week 15% boven onderhoud(3100cal) en 4 keer in de week 20% beneden onderhoud (2200cal) op 6maaltijden per dag systeem wat mij goede resultaten gaf.
Maar 6x per dag eten werd ik meer dan beu en vandaar overstap op IF. Maar helaas viel dit tegen.

Ik ga er nu een ander draai aangeven. Ik blijf drie maaltijden eten maar dan wel verdeel over 15a16 uur, dus gewoon de tijden dat je wakker bent en met ontbijt dus. Dat is dan +- om de 5,5 een maaltijd nemen. Drie even grote maaltijden qua calorieen samen met carb tapering op dagen dat ik niet train. Als ik na 3 uurtjes weer honger krijg dat zie k dat maar als n beetje 'vasten'. Haha

Ik voel aan dat mn lichaam de dagelijkse calorieen in n window van 8 uur niet effiecient verwerkt en vetopslag promoot. Nu maar de window van 16 uur proberen, heb daar een beter gevoel bij!

Hoe zit het eigenlijk met dextrose voor & na training tijdens IF (Als je traint in je window dan)? Doe IF om te cutten met trainingsdagen +5/10% en niet trainingsdagen -20/25%.

Waarom dextrose ? Gewoon rijst en aardappelen na je training eten. Ervoor helemaal niet omdat je wil dat je insuline laag blijft maar als je moe voelt tijdena de trainning kun je wel een koekje of snoepje ervoor nemen.

• #3.169
Waarom dextrose ? Gewoon rijst en aardappelen na je training eten. Ervoor helemaal niet omdat je wil dat je insuline laag blijft maar als je moe voelt tijdena de trainning kun je wel een koekje of snoepje ervoor nemen.

waarom zou je insuline laag willen houden tijdens training ? Niet dat die extreem hoog hoeft te zijn, maar een constante aanvoer van bloedsuikers helpt me wel bij trainingen (zeker als ze wat langer duren).

Heb IF nu voor een week getest en valt ZWAAR tegen. Mn bovenste broekknopen moet los omdat mn middel groter geworden is. Balen dit.

Heb niks veranderd qua hoeveelheid calorieen en training. In plaats van 6 maaltijden ging ik over op 3. En in plaats van een window van 16 uur eten nu maar 8 uur.

Normaal at 3 keer in de week 15% boven onderhoud(3100cal) en 4 keer in de week 20% beneden onderhoud (2200cal) op 6maaltijden per dag systeem wat mij goede resultaten gaf.
Maar 6x per dag eten werd ik meer dan beu en vandaar overstap op IF. Maar helaas viel dit tegen.

Ik ga er nu een ander draai aangeven. Ik blijf drie maaltijden eten maar dan wel verdeel over 15a16 uur, dus gewoon de tijden dat je wakker bent en met ontbijt dus. Dat is dan +- om de 5,5 een maaltijd nemen. Drie even grote maaltijden qua calorieen samen met carb tapering op dagen dat ik niet train. Als ik na 3 uurtjes weer honger krijg dat zie k dat maar als n beetje 'vasten'. Haha

Ik voel aan dat mn lichaam de dagelijkse calorieen in n window van 8 uur niet effiecient verwerkt en vetopslag promoot. Nu maar de window van 16 uur proberen, heb daar een beter gevoel bij!

1 week?? serieuze test dan.... Beoordeel je ieder dieet, levenswijze, trainingsschema etc etc na een week??
Noem dit geen serieuze poging. `maar goed, het is geen zaligmakend systeem, dus het zal ook wel goed komen op een andere manier. Kwestie van volhouden!
Wanneer zit die riem strakker eigenlijk? Aan het einde van je vastenperiode, of na je enorme post workout maaltijd?? Dat zou nl wel te verklaren zijn :D

Je lichaam kan trouwens die calorieen echt wel verwerken hoor, snap niet waar je dat vandaan haalt... bovendien eet je wekelijks totaal onder onderhoud, dus het is ONMOGELIJK om vet op te slaan op langere termijn!

Hey,

Mijn wekker staat nu standaard op 9:15. Dan neem ik pre-wo ( meestal bestaande uit caffeine en bcaa's ) en dan trek ik kleren aan enzo en begin ik om 10 uur met trainen. Ik doe dan standaard om de dag buik en elke dag 45 minuten cardio.
Ik ga daarna douchen sauna etc ben ik rond half 12 thuis, moet ik dan alsnog wachten tot 2 uur met eten? Ivm window 14:00-22:00?

En 2 keer per week train ik 2 keer per dag, dan doe ik 's middags rond 4 uur krachttraining. Geen probleem denk ik?

En zal ik ongeveer rond de 2400 cal per dag zitten? ( Behoefte is 3200 )

Iemand please? :)

waarom geen window van 12-20 uur dan?
En je kunt ook 2 uur wachten met eten hoor. Staat op op leangains. Kwestie van ieder uur wat bcaa nemen tot je gaat eten, uit mn hoofd gezegd..

waarom geen window van 12-20 uur dan?
En je kunt ook 2 uur wachten met eten hoor. Staat op op leangains. Kwestie van ieder uur wat bcaa nemen tot je gaat eten, uit mn hoofd gezegd..

12-20 uur zou wel kunnen maar ik ga pas rond 12 uur slapen dus dat is weer k*t dan of niet?

12-20 uur zou wel kunnen maar ik ga pas rond 12 uur slapen dus dat is weer k*t dan of niet?

Tuurlijk niet. Zorgen dat je window begint als je klaar bent met trainen want da's wanneer je je voeding nodig hebt. Dat je dan de uren voordat je naar bed gaat niets eet maakt niet uit.

Tuurlijk niet. Zorgen dat je window begint als je klaar bent met trainen want da's wanneer je je voeding nodig hebt. Dat je dan de uren voordat je naar bed gaat niets eet maakt niet uit.

Ja oke maar soms train ik dus 2x per dag, hoe moet t dan?

• #3.177
nou geen probleem lijkt me.... Ik doe ook wel eens een cardio en een krachttraining gesplitst, so be it....
je denkt iets te moeilijk geloof ik.... Gewoon rammen met die handel. IF is geen goocheldoos, je vet verdwijnt niet op magische wijze, en je spieren verdwijnen al helemaaaaaal niet en komen ook niet in no time opzetten...
Blijft nog steeds hard werken en veel geduld.

Dat geduld heb ik wel, anders was ik wel helemaal gestopt met deze blessure ( sig )
En het enige wat ik me afvraag is of ik nou moet eten na die cardio op lege maag.

Terug
Naar boven