AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Hebben jullie enig idee bij hoeveel BF het zin heeft IF te volgen? Ik sta nu, laten we gemakshalve zeggen, op 25% (heb nog nooit laten meten, maar dat volgt). Ik wil graag naar 10%, maar voor zover ik heb gelezen is het verstandiger eerst op onderhoud te eten en cardio erbij te doen. Ben heel benieuwd.

Side info:
Train 5 dagen in de week
Nog nooit gecut
<- Stats

Q

Kort antwoord: IF kan altijd.
Lang antwoord: lees de vorige pagina even door. We hebben het hier juist over gehad.
Is het heel erg als je 1 dag wat later eet? ipv 8 uur laatste, 10 uur laatste?

Wat hij zegt. Korter eten is beter maar het kan geen kwaad en zoveel minder zul je niet verbranden.

Je basis is veelste laag, spreadsheet wat ik gebruik geeft aan dat je BMR (= energie wat je lichaam nodig heeft voor normaal functioneren) 1900kcal is. Je moet ALTIJD een activiteitsfactor gebruiken, ook al ga je niet sporten maar bijvoorbeeld wel naar niet fysiek werk (kantoor bv). Volgens mijn spreadsheet ligt je onderhoud al op 2290 als je niet sport.

Misschien slim om ook te vertellen wat je doel is (bulken/cutten) en hoe vaak je traint.

Je hebt gelijk, ik had duidelijker moeten zijn.

Doel is spiermassa aankomen, maar niet extreem bulken. EDIT: als ik er beter over nadenk is het ook een stukje recomp. Zou nog wel iets droger op de rug en buik willen zijn.

Ben vroeger van 65 naar 96 gebulkt, daarna terug gevallen naar 82 kilo Zie dit topic voor pic.
Tijdens afstuderen is daar nog 3,5 kilo afgegaan.
Het trainen en eten ging mij altijd goed af, probleem is dat een deel beginner gains waren en daarna ben ik veel gaan afwisselen met schema's waardoor ik niet meer weet wat nu wel en niet werkt voor me. Ik probeer weer houvast te zoeken nu.

Trainingsdagen WO 19:00, VR 19:00, ZO 10:00. Al wil ik die zondag misschien gaan verplaatsen naar doordeweeks 's avonds. (dus totaal 3x).

Normaliter ben ik meer van het zelf inlezen en houd ik er niet van om alles direct te vragen. Merk alleen dat ik met IF echt voorbeelden nodig heb om er iets van te snappen.

Kortom:

Leeftijd: 22
Lengte: 182 cm
Gewicht: 78,5 kg
Doel: Lean gains (geen zin meer in hoog vet percentage).
Trainingsdagen: WO,VR,ZO.

Klopt het wel dat je op trainingsdagen kh/v verhouding op 75/25 moet hebben liggen en op rustdagen 50/50? met 3gr * lichaamsgewicht aan eiwit?

Bedankt alvast.

Laatst bewerkt:
Hoe maagpijn tijdens vastperiode vermijden?

Ik heb er geen maagpijn van, jij wel?

Waar halen ze eigenlijk vandaan dat je op rustdagen veel vetten moet eten in verhouding. Als ik veel vetten eet word ik letterlijk vet, ik reageer veel beter op KH(wel lager dan op trainingsdagen). Is toch voor iedereen anders?

Het is niet perse zo dat je veel vetten moet eten, je eet lowcarb. En de kcal moeten ergens vanaf komen. Het wordt vaak aangeduid als low-carb / high proteine / medium fat. Dus niet perse een hoog % aan vetten. Bovendien heb je je fatties toch wel nodig, en omdat je dit laag houdt op trainingsdagen heb je hier op de rustdagen meer ruimte voor.

---------- Post toegevoegd Thu 14 Jun 2012 om 23:17 ----------

Water, thee, koffie.

Thee met zoetstof mag?

Jup.

Waar halen ze eigenlijk vandaan dat je op rustdagen veel vetten moet eten in verhouding. Als ik veel vetten eet word ik letterlijk vet, ik reageer veel beter op KH(wel lager dan op trainingsdagen). Is toch voor iedereen anders?

Omdat vetten essentieel zijn voor je hormoon huishouding en cellulaire turn-over. Aangezien je op trainingsdagen bijna geen vetten eet zul je op rustdagen er goed aan doen om hiervoor te compenseren.

Omdat vetten essentieel zijn voor je hormoon huishouding en cellulaire turn-over. Aangezien je op trainingsdagen bijna geen vetten eet zul je op rustdagen er goed aan doen om hiervoor te compenseren.
Is dit echt zo? Is 20-30gr vet niet meer dan zat? Zeker als je ook nog eens supplementeert met visolie?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.232

hoe lang doe je al IF ? Ik had er de eerste twee of drie dagen ook last van, maar toen ging het over.

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 12:50 ----------

Hangt af van je calorie-inname .. Als ik relatief veel vet eet in een cut val ik net zo makkelijk af . (aka het spek-dieet ;))

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 12:52 ----------

Is dit echt zo? Is 20-30gr vet niet meer dan zat? Zeker als je ook nog eens supplementeert met visolie?

De RDA van vet is toch wel iets van 65 gram ...

---------- Post toegevoegd Fri 15 Jun 2012 om 12:57 ----------

Klopt het wel dat je op trainingsdagen kh/v verhouding op 75/25 moet hebben liggen en op rustdagen 50/50? met 3gr * lichaamsgewicht aan eiwit?

http://examine.com/leangains-faq/#summary9

hoe lang doe je al IF ? Ik had er de eerste twee of drie dagen ook last van, maar toen ging het over.

Heb het een 4-tal dagen geprobeerd om te zien of het vol te houden was, heb binnen een aantal dagen een afspraak met diëtiste om te zien hoe en wat te eten. Dus begin er binnen een tweetal weken mee, sta momenteel ook op 8-10% dus doelstelling is toch lichtjes te bulken.

Hoop gewoon dat het me overdag heel wat tijd bespaart, betere hormoonhuishouding, meer concentratie en dergelijke. Heb toch gemerkt dat een 20u vastperiode misschien wat te lang is, valt te bezien wat ik dus het best kan doen qua IF. Tips zijn welkom!

• #3.234
Heb het een 4-tal dagen geprobeerd om te zien of het vol te houden was, heb binnen een aantal dagen een afspraak met diëtiste om te zien hoe en wat te eten. Dus begin er binnen een tweetal weken mee, sta momenteel ook op 8-10% dus doelstelling is toch lichtjes te bulken.

Hoop gewoon dat het me overdag heel wat tijd bespaart, betere hormoonhuishouding, meer concentratie en dergelijke. Heb toch gemerkt dat een 20u vastperiode misschien wat te lang is, valt te bezien wat ik dus het best kan doen qua IF. Tips zijn welkom!

20uur vasten is ook best wel lang.. waarom geen 16 uur ? (scheelt toch weer 4 uur buikpijn ?)

Je hebt gelijk, ik had duidelijker moeten zijn.

Doel is spiermassa aankomen, maar niet extreem bulken. EDIT: als ik er beter over nadenk is het ook een stukje recomp. Zou nog wel iets droger op de rug en buik willen zijn.

Ben vroeger van 65 naar 96 gebulkt, daarna terug gevallen naar 82 kilo Zie dit topic voor pic.
Tijdens afstuderen is daar nog 3,5 kilo afgegaan.
Het trainen en eten ging mij altijd goed af, probleem is dat een deel beginner gains waren en daarna ben ik veel gaan afwisselen met schema's waardoor ik niet meer weet wat nu wel en niet werkt voor me. Ik probeer weer houvast te zoeken nu.

Trainingsdagen WO 19:00, VR 19:00, ZO 10:00. Al wil ik die zondag misschien gaan verplaatsen naar doordeweeks 's avonds. (dus totaal 3x).

Normaliter ben ik meer van het zelf inlezen en houd ik er niet van om alles direct te vragen. Merk alleen dat ik met IF echt voorbeelden nodig heb om er iets van te snappen.

Kortom:

Leeftijd: 22
Lengte: 182 cm
Gewicht: 78,5 kg
Doel: Lean gains (geen zin meer in hoog vet percentage).
Trainingsdagen: WO,VR,ZO.

Bedankt alvast.

Voorbeelden genoeg denk ik zo wie er wat eet en wanneer. Nu ben ik geen deskundige in dit verhaal aangezien ik dit zelf 2 dagen doe, maar die verhouding 75/25 op trainingsdagen en 50/50 op ander dagen lijkt me wel goed.

Het ligt een beetje aan je trainingsintensiteit (ga er van uit dat je minimaal cardio doet aangezien cutten het doel niet is) maar je onderhoud ligt op +- 3000 kcal. Van daaruit moet je zelf bepalen wat je wilt en kan eten, ik persoonlijk zou het een beste opgave vinden om 3000kcal in 8 uur te eten.

Let op, dit is gebasseerd op een formule waar we je VP en VVM niet weten, kcal's kunnen lager uitvallen wanneer je die waarden weet.

Pin me er niet op vast en misschien hebben anderen ook nog wat input in dit verhaal, moet er nog een hoop over leren.

Pics zien er nice uit btw.

• Like
Waarderingen: Xto
20uur vasten is ook best wel lang.. waarom geen 16 uur ? (scheelt toch weer 4 uur buikpijn ?)

Ben nogal een persoon dat van uitersten houdt, dacht dat het dan 'nog' meer effect zou hebben. Bij 16u lijkt het gewoon op ontbijt en lunch overslaan...

Kun je dus gewoon minder clean eten?

Ja maar je hebt er niks aan, je wilt licht bulken ik weet niet wat je stats zijn maar VP van 8-10% en wat massa heeft toch wel wat kcal nodig. Of je die nou in 4 uur erin kunt proppen is nogal moeilijk. IF is er om dingen makkelijker te maken en niet moeilijker.

Ik vast soms 13,12,14,16 uur hangt af hoe mijn dag eruit ziet zolang ik maar in tijd dat ik eet aan mijn kcal tekort kom ik rustdagen en op kt dagen op onderhoud.

• #3.238
sterker nog, het lijkt meer op het ontbijt overslaan (ik eet van 12:00 tot 20:00)

Tot een bepaalde hoogte.

Daar zat ik dus over na te denken, zie veel mensen hier praten over eten van 16.00 tot 24.00 bijvoorbeeld, maar persoonlijk zou ik een hele dag niet eten niet trekken. Maar van 10.00 - 18.00 eten en daarna niet meer bijvoorbeeld weer wel. Heeft dit geen invloed op het resultaat?

Daar zat ik dus over na te denken, zie veel mensen hier praten over eten van 16.00 tot 24.00 bijvoorbeeld, maar persoonlijk zou ik een hele dag niet eten niet trekken. Maar van 10.00 - 18.00 eten en daarna niet meer bijvoorbeeld weer wel. Heeft dit geen invloed op het resultaat?
Nee.

Terug
Naar boven