AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.201
Natuurlijk kan dit wel. Dat je vet verliest betekent niet direct dat je niet aankomt. Je VVM kan best toenemen als je bijvoorbeeld zouter eet.

Als je niet poept ook, maar dat wil niet zeggen dat je meer/grotere spieren krijgt. Zoutmanipulatie is trouwens sowieso maar een moment-opname .. over de lange termijn betekent het niks.

---------- Post toegevoegd Tue 12 Jun 2012 om 13:08 ----------

6u eerste maaltijd

8u tweede maaltijd

9u training

10u laatste maaltijd

Trainingsdagen: 20% boven onderhoud en meeste carbs voor training

Rustdagen: 5% onder onderhoud

Doenbaar?

na

zouter eten? dan hou je meer vocht vast maar daardoor zal je vvm niet stijgen.:rolleyes:

6u eerste maaltijd

8u tweede maaltijd

9u training

10u laatste maaltijd

Trainingsdagen: 20% boven onderhoud en meeste carbs voor training

Rustdagen: 5% onder onderhoud

Doenbaar?

Waarom twee maaltijden voor de training? Inderdaad op trainingsdagen >70% van de calorieën (en dus vnlk carbs) na je training eten.

Natuurlijk slaat het wel ergens op.

Dat je niet begrijpend kan lezen? broodjekip bedoelt natuurlijk aankomen in massa die er toe doet. Bovendien, als je zouter gaat eten zul je slechts over korte periode zwaarder worden. Dit bereikt al snel een piek, waarna je gewoon weer blijft steken of gewicht verliest.
Aankomen gebeurt als je meer eet dan je verbrandt; afvallen als je minder eet. Als je aankomt terwijl je minder eet heb je je sommetjes niet goed gemaakt.

Waarom twee maaltijden voor de training? Inderdaad op trainingsdagen >70% van de calorieën (en dus vnlk carbs) na je training eten.

Leek me logischer om de meeste energie binnen te krijgen voor training en erna veel cleane trage carbs en proteine, iemand voorbeelden van maaltijden? 1100 kcals in 1 maaltijd is toch heel wat?

Zorgt IF ervoor dat je ook iets minder clean kunt eten? Als ik die artikels van Plitt en dergelijke lees lijkt dit wel het geval. (Nee geen fanboy)

Mn broekriem begon naar vier dagen echt te strak zitten, ook gewoon op dagen dat ik ruim onder onderhoud eet. Zels ook op een lege maag!

Je kan niet aankomen als je onder onderhoud eet, uitgesloten!! Die vlieger gaat toch echt ook voor jou op, ongeacht welke trend, hype of whatever je volgt!

zouter eten? dan hou je meer vocht vast maar daardoor zal je vvm niet stijgen.:rolleyes:
Vocht is wel degelijk VVM. Er zit toch geen vet in?

]
Dat je niet begrijpend kan lezen? broodjekip bedoelt natuurlijk aankomen in massa die er toe doet. Bovendien, als je zouter gaat eten zul je slechts over korte periode zwaarder worden. Dit bereikt al snel een piek, waarna je gewoon weer blijft steken of gewicht verliest.
Aankomen gebeurt als je meer eet dan je verbrandt; afvallen als je minder eet. Als je aankomt terwijl je minder eet heb je je sommetjes niet goed gemaakt.
Dan moet broodjekip dat beter toelichten, heeft niets met begrijpend lezen te maken.
Soulmate26 gaf aan dat na 4 dagen IF z'n broekriem strakker begon te zitten. Broodjekip lijkt te impliceren dat dit niet kan omdat "het onmogelijk is aan te komen als je onder onderhoud eet". Die claim is niet juist gespecificeerd en doet vermoeden dat je onder alle omstandigheden lichaamsgewicht zal verliezen als je maar onder onderhoud eet, dit is natuurlijk niet waar.
Het kan best en de logische conclusie volgt dan dat het wel vocht/stront geweest is. Verder gaat het over een periode van vier dagen. Mijns inziens kort genoeg om zout wel degelijk mee te nemen in de beredenering over waarom soulmate26s broekriem strakker kwam te zitten in de periode dat hij IF probeerde.
Verder kunnen, doordat je ineens van eetpatroon verandert (en dan voornamelijk met betrekking tot de tijden waarop je eet), je darmen wel eens een paar dagen minder lekker werken, merk ik uit ervaring. Het kan naar mijn ervaring wel een paar dagen duren voordat alles weer z'n ritme heeft gevonden en dat stevigt dus nogmaals mijn claim: het kan best dat je lichaamsgewicht aankomt als je minder eet.

hij heeft niks veranderd qua calorieen etc. dan ga ik er, gek genoeg, ook van uit dat hij niet opeens flink met de zoutpot aan het schudden gaat iedere maaltijd.
Gezien het topic en de algemene strekking van de discussie, is iedereen vooral bezig vetverlies. En het leek mij vrij logisch dat ik het heb over aanzetten van vet, en niet over darm- of vochtvulling.

Maar of t nu vocht is, of darmen die van slag zijn, of whatever.....Een week is te kort om IF reslutaten goed te kunnen beoordelen imo. Je kan er wel of geen goed gevoel bij hebben, maar resultaten kosten tijd.

Een window 12-8 of 14-22 maakt dus niks uit?

2rn7jbd.png

Is dit wat? Wil laag in carbs blijven maar 2 keer per week komt er krachttraining bij rond 4 uur en dan neem ik ook nog 30g havermout rond 18/19:00

Minder mayo en dan zalm ipv mayo lijkt me wel een goed idee?

Laatst bewerkt:
Iemand een idee wat de gevolgen zijn van een kleiner eet-window? (~5 u)

Een window 12-8 of 14-22 maakt dus niks uit?

Is dit wat? Wil laag in carbs blijven maar 2 keer per week komt er krachttraining bij rond 4 uur en dan neem ik ook nog 30g havermout rond 18/19:00

Minder mayo en dan zalm ipv mayo lijkt me wel een goed idee?

Weg met die ranzige mayo man. Pak zalm idd, of pindakaas. Ik zou zelf ook iets meer nemen bij de laatste maaltijd, sowieso iets met vezels en misschien ook meer eiwit. Bijvoorbeeld 100-150 gram kip uit de avondmaaltijd met pindakaas ofzo, die vetten kun je wel uit je 12:00 maaltijd weghalen.

Ervaringen met bulken op IF? Heb er alleen nog maar mee gecut en dat beviel goed.

niet echt veel ervaring maar ben er nu een week mee bezig. Mijn calorieen op tranings dagen (3700) binnen krijgen is wel een opgave ivm met weinig vet en veel koohlydraten. Heb daarom het eet window maar iets vergroot en op rust dagen iets verkleint. Dit helpt een beetje maar het is als nog een opgave. Rust dagen daarentegen zijn prima te doen.

@MironT
Geen gevolgen alleen wel moeilijk om in 5 uur tijd 3000 kcal binnen te krijgen zonder junk-food omdat je al je kcal uit eiwitten en kh haalt en vetten zo veel mogelijk vermijd na je training.

Ik heb me in dit topic ingelezen en ben gisteren om 21:00 gestopt met eten. Heb nachtdienst gehad, dat was opzich wel ff zwaar rond een uur of 3, maar heb in mn nachtdienst ongeveer 2,5 liter water op en dat hielp wel.

Om 2 uur mn eerste grote maaltijd op (geen training vandaag) en dat beviel goed; kreeg het makkelijk weg, waren toch 700kcals.

Ik probeer al de losse info tot een geheel te breien.
Ben er nogal een tijdje uit geweest door andere prioriteiten. Jammer genoeg dit topic niet kunnen blijven volgen en info staat her en der verspreidt.

Kan iemand mij vertellen of deze basis in iedergeval klopt?

Gewicht (kg) 79
Lengte (cm) 182
Leeftijd (jaren) 22

Basis behoefte (kcal) 1850
Eiwit behoefte (gram) 236
Kcal uit eiwit (elke dag) 942

Behoefte training dag (basis+20%) 2220
Verhouding trainingdag KH/VET 75/25
Kcal uit Kh training dag 959 (240gr)
Kcal uit vet training dag 320 (36gr)

Behoefte rustdag (basis-20%) 1480
Verhouding rustdag KH/VET 50/50
Kcal uit Kh rust dag 269 (67gr)
Kcal uit vet rust dag 269 (30gr)

Lijkt namelijk nogal weinig allemaal.

Je basis is veelste laag, spreadsheet wat ik gebruik geeft aan dat je BMR (= energie wat je lichaam nodig heeft voor normaal functioneren) 1900kcal is. Je moet ALTIJD een activiteitsfactor gebruiken, ook al ga je niet sporten maar bijvoorbeeld wel naar niet fysiek werk (kantoor bv). Volgens mijn spreadsheet ligt je onderhoud al op 2290 als je niet sport.

Misschien slim om ook te vertellen wat je doel is (bulken/cutten) en hoe vaak je traint.

Hebben jullie enig idee bij hoeveel BF het zin heeft IF te volgen? Ik sta nu, laten we gemakshalve zeggen, op 25% (heb nog nooit laten meten, maar dat volgt). Ik wil graag naar 10%, maar voor zover ik heb gelezen is het verstandiger eerst op onderhoud te eten en cardio erbij te doen. Ben heel benieuwd.

Side info:
Train 5 dagen in de week
Nog nooit gecut
<- Stats

Q

Is het heel erg als je 1 dag wat later eet? ipv 8 uur laatste, 10 uur laatste?

Terug
Naar boven